@ Sucre: nee tijdens ctg was alles rustig. Maar echt hoor, vanaf het moment dat ze had zitten roeren, heb ik harde buiken en weer last van mn rug. En die rugpijn die is zo vervelend! Van die hele lage rugpijn, heb ik ook altijd als ik ongesteld ben. Auwie! Er zit nog 0,0 regelmaat in, maar het is wel aardig vaak. Moeder en schoonmoeder maar even gerustgesteld (poging gewaagd tenminste), dat het echt niet per se vandaag of morgen nog gaat gebeuren, anders lopen zij maar te ijsberen en kunnen ze niet slapen vannacht. (denk dat mn moeder sowieso geen oog dichtdoet, die was mee naar vk daarnet, en ze zei al: ik wil je hierna niet meer met dikke buik zien!) Schoonmoeder trapte er aardig in geloof ik De vk die ik had, ken ik zelf ook, is vriendin van vriendin van me. Als ik morgen beval, heb ik haar. Dus we hebben elkaar maar even 'tot morgen' gewenst Ik ga ff liggen, ben brakjes. Oja Misty, I'd be honoured als ik jouw datum mag! Vind het een mooie datum, de 13e Laters!
Hee meiden! Even een tijdje niet meer geweest. Ben aan het einde van mijn werk erg druk geweest met deadlines en tijdens mijn verlof ben ik eigenlijk ook best druk geweest (dat kan kennelijk). Wat een hoop baby's zijn er al geboren zeg! Allemaal gefeliciteerd! Wel een stuk meer jongetjes dan meisjes, dus daar hoop ik toch snel wat aan te veranderen. Hoe is het met de kersverse mama's? En natuurlijk de mama's die al een kind hadden? Lijkt me zo speciaal om straks moeder te zijn! Met mij is alles prima. Twee weken geleden nog volledig verrast met een babyshower, echt superleuk! Ik had het helemaal niet verwacht. Ik was weggelokt van huis, kom ik terug zitten ze met zijn allen in de tuin en alles mooi versierd, echt leuk! Nou iedereen succes en hopelijk hebben we snel allemaal onze baby in onze armen.
Annelies, of het nou groot of klein is, moet er toch uit . En het zegt niet altijd wat, sommigen gooien er een kind uit van meer dan 8 pond zonder problemen en de ander scheurt uit van een kind van net 6 pond. En ze kunnen er inderdaad makkelijk een pond naast zitten. Ientje, spannend, hopelijk zet het door! Goed van je dat je de moeders even gemanaged hebt, in ieder geval eentje gerustgesteld. Je eigen moeder is toch wel lastig, die kent je goed dus die hou je ook niet zomaar voor de gek. Hier opeens een ontzettende regenbui, ik weet dat manlief nu op de fiets zit dus hopelijk wacht ie nog even, anders is dat de tweede koude douche van vandaag Anyway stiekem hoop ik toch dat ie gelijk heeft en dat het vandaag nog begint. We zien het wel...
Ik kom net thuis, na uitgebreid sms contact ben ik zo blij dat mijn Budje gaat bevallen. Vandaag of morgen, joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!! De 14e ga je niet meer halen Ien! Believe me! Nu alle boodschappen zooi opruimen, ik kom later reageren. Heel de dag op pad geweest, Prenatal leeggekocht (euhmm... samen met mijn moedertje en zij STOND erop te betalen, hihi) lang op terras gezeten in het zonnetje, boodschappen, kindjes net opgehaald enne... Annelies... er brandt inmiddels een knopje op het dashbord, en met een harde BLIEB gaf die ENGINE FAULT aan. Shit! Morgen dus naar de garage..... Lekkere timing zeg! Nou, ik heb niks teruggelezen, doe ik later vanavond. Nu met gsm in bh ivm eventueel buddy nieuws koken, eten en wachten. Nee, even niet op mijn eigen bevalling, dit is veel spannender. YOU GO IEN!!!!!!!!!!!!!!!
@ julia, als je het over de duvel hebt haha. Hopelijk vallen de kosten mee. @ anke, bedankt voor het geruststellen. @ daffie, leuk dat je er weer bent en dat het goed met je gaat. Wat een enorm leuke verassing zo'n babyshower @ ientje, toen ze bij mij hebben geroerd is het ook enorm onrustig geweest. Bij mij zakte het toen af, maar bij jou gaat het doorzetten (weet ik zeker), aangezien je al 3 cm ontsluiting hebt. Ik heb hier macaroni met rode saus op mijn witte broek gemorst :x
Ahh wat een lief bericht van mijn bud zeg! Nu ben je nog enthousiast, maar ik denk dat je in de loop van de avond he-le-maal gek van me wordt! Annelies, jammer dat het zonnetje niet meer schijnt! Anders zou je je broek ff gauw in de was moeten gooien en hem daarna in het zonnetje hangen, dan verdwijnt die vlek als sneeuw voor de zon! Maar voor nu, ff gauw in de week zetten, biotex of vanish ofzo. En als ie echt spier, spierwit is dan kun je evt nog ff met klein beetje bleek aan de slag. Komt vast goed! Nou, ik ben druk weeën aan het klokken en schrijven, ik denk dat het nu wel een beetje serious bizznizz wordt... nog geen regelmaat, maar wel aardig vaak. En nu maar duimen dat die gup het tot minstens 0:00 uithoudt maar als 't er net zoéén wordt als zn ouders, zal het vast net voor 12en gebeurd zijn haha! Ach, maakt me ook niet zoveel uit. Komt er nog wat leuks op tv vanavond? Denk dat ik maar effe ga rondkijken, vrees dat ik niet veel slaap ga krijgen vannacht... Later!
Er komt babyboom op televisie om in de babysfeer te blijven. Verder kun je op uitzending gemist de aflevering van dokument van gisteren terugkijken. Dat was erg interessant, maar wel heel confronterend. Het ging over ouders met een verstandelijke beperking (die vaak ook nog een verleden hebben). Vanuit hun kant en de kant van de hulpverleners (die vaak enorm tegen muren oplopen) wordt beschreven hoe ze een laatste kans krijgen (anders zal het ouderlijk gezag ontnomen worden). Ik vond het heel interessant, ben benieuwd naar de aflevering van volgende week. Edit, ik heb nog niets van nova gehoord. R. heeft mijn telefoon meegenomen, aangezien de batterij van de zijne leeg was en hij nu niet meer gaat fietsen zonder telefoon. Ik zal haar straks een smsje sturen, maar kan me voorstellen dat ze er echt niet op zit te wachten mocht ze aan het bevallen zijn.
Bevallingslijst: 11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - borstvoeding (grotendeels nog via kolf, deels direct vanaf de borst!) - zkh- (7 juli 2011) 28 juni 2011, 6.05u - Sucre - Zoontje Daan - 39+2 - 3720gr - 50cm - borstvoeding - thuis (3 juli 2011) 4 juli 2011 -06:37- Lovekees - Dochtertje Elina Tineke -39- 3170gr- 48cm- thuis - borstvoeding (11 juli) 5 juli 2011, 7.50u - Meid - Zoontje Senn - 39+3 - 3610 gr - ziekenhuis (9 juli 2011) 7 juli 2011, 16.51u - Marrie28 - Dochtertje Aline - 38+6 - 3915gr - ziekenhuis - borstvoeding (15 juli) 10 juli 2011, 11.00u - Flash - Zoontje Pieter- 40+3 - 3270 gr - ziekenhuis (7 juli 2011) Al 5 jongens en 2 meisjes geboren. Uitgerekende data: 8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv 12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis - fv 13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv 28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv 28 juli 2011 - Daffie (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv 31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv 2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje - thuis - bv Wij verwachten nog 7 meisjes, 2 jongens en van 4 kindjes is het geslacht nog onbekend. Afspraken: 12 juli - ientje- controle vk 13 juli - BD81 - controle vk (strippen?) 13 juli - Julia- controle vk 18 juli - Annelies - controle gyn Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Inger1979 Blike1987 MMM Buddies: Julia - Ientje BD81 - Vive la Fête Sucre - Elionorah Anneliesje - SupernovA
Thx annelies Goed dat je het zegt, van babyboom! Dat is die afl dat ze naar afrika gaan ofzo toch? Bijzonder! En dat van Dokument ben ik ook wel benieuwd naar. Heftig, maar lijkt me wel heel interessant. En voor de rest van de avond/nacht: lang leve de videotheek op het tele2 kastje! Ben benieuwd hoe hoog de rekening gaat worden En tussen de weeën door heeft mijn hubje daarstraks voor ons allebei een iPhone besteld, een zwarte voor hem en een witte voor mij Helemaal happy! Kan ik straks heeeele mooie foto's van ons guppekopje maken
Annelies, ja dat morsen komt erg bekend voor. Ik heb een wit shirt wat ik elke keer na 1 dag (of een halve) de was alweer in kan doen. @ientje, succes met de bevalling @babyboom, is dat niet altijd op woensdag? Haha, zo ben ik er een tijd niet en nu 2x op 1 avond
Ow ja dat is op woensdag, sorry ien Ik ben er duidelijk niet helemaal bij. Partner is net in de regenbui thuisgekomen, kletsnat
Ientje, mijn 1e bevalling begon ook met onregelmatige weeën, maar die deden hun werk echt al wel. Wat spannend meis! En wat een gek idee he, dat je over niet al te lange tijd je kindje in je armen zult hebben en je dan mama bent! Maar die rugweeën lijken me niet prettig. Idd je man laten duwen. Zo hard als Julia zei, lijkt me wat te hard. Met de pufclub geleerd dat manlief ter hoogte van de 2 kuiltjes naast je wervel moet drukken. En dan subtiel en naar beneden. Snap je? Gaaf, ook nog een i-phone, jij wel Anneliesje, klinkt idd als een heftige aflevering. Gewoon een sms sturen kan geen kwaad. Mocht ze aan het bevallen zijn, stopt ze heus niet met persen om te kijken wie er smst. En tussen de weeën door is een beetje afleiding soms juist wel prettig. Balen van de macaroni, ik knoei ook altijd op mijn witte kleding, zo irritant!!! Op de echo zeiden ze dat Daan iets kleiner dan gemiddeld was. Nou, geloof het niet helemaal, want inmiddels is hij toch echt een flink spekje. Maar ben erg benieuwd naar jouw kleine. Julia, klinkt als een geslaagde dag! Wat heb je allemaal gekocht? Wel balen van je auto zeg, bah! Anke, hopelijk gaat het bij jou ook snel gebeuren meis. Ik zou erg ogeduldig worden als ik de 40 wkn had gehaald. Daffie, wat gaaf, een babyshower! Flink verwend dus! Is nu de rust weer een beetje terug? Hier is de kleine man al de hele dag onrustig. Regeldagen??? Krampjes??? Deze mama weet het ff niet. Frustrerend... En toen werden we om 1615 uur gebeld door de gastouder. Dat onze oudste flink had gespuugd en ziek was en of we hem op konden halen. Ben voor het eerst sinds de bevalling weer de auto ingestapt. Kleine mannetje was spierwit en toen ik hem schone kleren aan had gedaan, spuugde hij weer alles onder. Toen maar snel in de auto naar huis gereden. Arm ventje. Hij heeft nog een beetje gegeten en toetje gehad, maar hebben hem daarna meteen in bed gestopt. Zo sneu altijd, als ze ziek zijn. Daarna spuugde Daan ook flink, hmmmmm.. zal er bij hem ook iets broeien? Of heb ik hem gewoon overvuld...
Annelies Dat geknoei ken ik wel, alsof mijn buik een mega aantrekkingskracht heeft op alles, vooral rood doet het goed Hier ook een hubbie die een verzopen kat nadeed Ientje Leuk een iPhone! Hopeljk heb je straks een beetje tijd om uit te vinden hoe die werkt. Sucre Zo sneu, zieke mannetjes, hopelijk snel weer beter. Volgens mij weinig op tv. Maar een beetje bankhangen, zappen en op mn iPad internetten enzo. Maar op tijd naar bed met een boekie
Daar ben ik weer @Pina, gefeli met 40 weken meid! Jeetje, die bevalling met gsm lampie... hahaha! Mooi man! Hopelijk wel een beetje netjes gehecht @Misty, leuk kraambezoek, hoe was het? @Sucre, ieuw... kots! Hopelijk is jullie manneke snel beter en wordt Daan niet ook ziek! Hier geen superdeluxe foon hoor. Wel een Ipodje naast mijn kussen voor snel checken en snel posten. Maar vanmorgen om 05u zat ik heerlijk op de bank beneden met een beschuitje en de flaptop. Typt toch een stuk makkelijker. @Anke, jouw mannetje kan niet meer wachten geloof ik? Hij wil bebieeeenieuws van zijn eigen vrouw!!! @Annelies, fijn dat je bent goedgekeurd! Nee, zou er ook niet heel serieus over nadenken, dat geschatte gewicht. Ze mogen er behoorlijk wat naast zitten en doen dat vaak ook volgens mij. Ik vind het wel altijd grappig (zolang je het maar met een korreltje zout neemt) te horen wat de vk denkt en achteraf kijken of hij/zij ook gelijk had. @Daffiee, leuke verrassing zo'n babyshower, goed zeg! @Annelies, praat me er niet over. En ook net nu het echt pokke weer is he. Pffff, morgen eerst de garage maar eens bellen, zou zoooo graag willen dat het dezelfde dag nog gemaakt kan worden, maar vrees dat ik dan blij word gemaakt met een dooie mus... We'll see. Hoe staat het ervoor met jullie ototje? Heb je hem al terug, nee toch? @Nova, waar ben je meid? Gelukkig met beebje in je armen hoop ik! @Ien, Ien, Ien...... *keeps fingers crossed*, ipodje aan het opladen, foon aan het opladen... ik ben klaar voor mijn buddy-tasks Helemaal heppie! Ben zo benieuwd naar jullie Prulleke @Tv? Hello Goodbye op Ned.1, helaas pindakaas wel een herhaling. Altijd lekker janken. Vind het mooi te zien soms, mensen die ongeduldig wachten of met dikke tranen afscheid nemen. Komt me ook wel bekend voor
Hoi allemaal, Sjee, ik probeer in etappes bij te lezen, maar elke keer staat er weer zo veel bij! Thanks voor alle felicitaties, het gaat echt super met mijn mannetje, hij is zoooo lief (ja, ook 'snachts als hij elk kwartier zijn speentje wil). Hebben ook een fijne kraamhulp, echt een leuke meid! Als ik het goed heb gaat Ientje er vandaag voor, zet 'em op Ien! Ik meld me snel weer en probeer op de hoogte te blijven. Ik zag dat er al meer rond de 40 weken zitten, het gaat echt snel gebeuren voor jullie dames! Succes.
Hey meiden, Hier een berichtje van mij, de afgelopen 24 uur is echt voorbij gevlogen!!! Ik ben vandaag, 12 juli 2011, om 16:28, trotse mamma geworden van Daniël!!! Mijn manneke weegt 4070 gram schoon aan de haak! Sorry buddy, het liep allemaal zo gek, dat ik er gewoon niet meer aan gedacht heb om te smsen. Gisternacht zijn vriend en ik rond 12 uur naar het ziekenhuis gegaan, had heftige weeën. Daar aangekomen, waren de weeën wat afgenomen. Onsluiting gecheckt en pas 1 cm. Dus weer naar huis met een paracetamolletje en een slaappilletje. Wat irritant was: irritante verpleegster die bij voorbaat al riep 'ooh jullie zijn veels te vroeg hoor, dus kan heel lang uren bij een eerste'. Half uur na thuiskomst, rond 3 uur, weer enorme weeën gekregen, voornamelijk rugweeën en zo ziek ervan dat ik de slaappil en paracetamol er dus vrijwel direct weer uitgegooid had. Dat schot niet op. Weeën werden heftiger en echt rusten lukte niet. Om half 7 heeft vriend wederom het ziekenhuis gebeld, met de boodschap 'we komen er nu aan!'. Daar aangekomen staat dezelfde verpleegster weer, en weer te roepen 'nou dit gaat nog wel effe duren hoor, met die ontsluiting'. Gyn checken, 8 cm ontsluiting , zelfs zijn mond viel open van verbazing! Ik heb die verpleegster niet meer gezien later, maar goed ook, ze haalde het bloed onder mijn nagels vandaan. De rest van de dag alleen maar super lieve verpleegsters, co-assistenten en VK's gezien! Om 8 uur trok ik de rugweeën echt niet meer, wat een hel, en zag mezelf zo niet de bevalling verder ingaan. Dus zelf om een ruggeprik gevraagd. Dat duurde ruim 2,5 uur, omdat er een miscommunicatie was. Tien minuten nadat de prik was gezet, viel er een last van me af! Geen rugweeën meer! Maar helaas, bijna helemaal geen weeën meer, dus ook een infuus met weeën opwekkers. Uiteindelijk vanaf 10:30 tot 16:00 bezig geweest om die laatste 2 cm ontsluiting voor elkaar te regelen. Om 16:00 mocht ik beginnen met persen, om 16:28 is Daniël geboren! Vriend-lief heeft de navelstreng doorgeknipt (hij wist eerst niet zeker of hij dat wel wilde) en stond met tranen in zijn ogen zijn zoontje te bewonderen! Ik heb 1 kleine hechting en nog een klein scheurtje wat niet gehecht hoefde te worden. Placenta kwam vrijwel direkt na Daniël. Familie ingelicht, en ouders, schoonouders en zus en zwager zijn even langs geweest. Iedereen helemaal happy en zo trots als een pauw! Ik lig nu nog in het ziekenhuis, moet zowieso blijven voor een 24 uurs observatie van de kleine, en van mij. Maar even heel positief bekeken, zijn wij beiden morgen tegen de avond thuis! Mijn mannetje ligt naast me, en ik kan m'n ogen niet van hem afhouden. Foto's spam ik als ik weer thuis ben. Zo even heel ego, en is gelijk ook mijn hele bevallingsverhaal geworden zie ik. Ben net onder de douche vandaan, wat nog een hele opgave was. Wat kan je je daarop verkijken, ik wilde alweer fris en fruitig rond hobbelen, maar haalde net aan de douche zonder flauw te vallen. En het is waar! Zodra je je wondertje op je buik krijgt, denk je niet meer aan de pijn, ellende en what not. Je hebt dan alleen nog maar oog voor dat kleintje! <3
Wat heerlijk om iets van je te horen en dan ook nog eens zulk goed nieuws. Gefeliciteerd met je zoon Daniel