@ Bd: zo groot als een ei? had er gister een die was zo groot dat de verpleegster het gewogen had, 300 gram! Jammer van zo'n VK bezoekje, maar misschien de volgende keer een andere VK, die er anders over denkt? @ Annneliesje: Stolsels. Nou, ook speciaal voor jou dan, zie hierboven! Nu zal ik erover ophouden hoor. Al vind ik het zelf allemaal best meevallen. Het is jakkie enzo, maar niet echt last van. Zo had ik hier en daar verhalen gelezen over de eerste keer plassen en wat een ramp dat moest zijn. Een feest was het niet, maar viel me uiteindelijk alles mee! Hopelijk komt vriend zo, mijn gsm oplader zit in zijn tas, en foon is bijna leeg
@ Ientje: Gefeliciteerd met jullie zoon!! Wat een mooie naam en een hele mooie foto! Erg lief! Ik voel wel een beetje een druk op mijn schouders nu, sta opeens bovenaan de lijst. En het wordt ook hoog tijd dat er weer eens een paar meisjes worden geboren, voor de balans! @ Anke: Leuk hoor de badjas, ben zelf nu ook wat lakentjes e.d. aan het maken en zo'n zelfgemaakt exemplaar geeft me echt een goed gevoel! @ Misty: Hoop dat je vanavond rustig HP kunt kijken zonder plotseling te moeten verdwijnselen!! Groetjes Pina
Whehe, die Prei! Ik had verteld van haar nogal wisselende liggingen en ik zag dat gyn het niet zo serieus leek te nemen. Zeg lag nu uiteraard vorbeeldig met haar hoofdje naar beneden en de gyn stond op het punt weer een aai over onze hoofden te geven met een "zie je wel?" En toen draaide ze dich om Bewijs!! "Wow" zei -ie Verder kon het echoapparaat inmiddels niet meer meten hoe dik ze was, dus dat zulllen we maandag wel zien. Haar hoofdje is rond de 39 weken. Eindstand: hopelijk is Prei uitwendig te draaien tijdens de vliesbreuk en blijft ze niet hangen met haar schouders. En wie weet komt het ook allemaal wel goed!
Wat een dondersteen die prei van jullie. @pina, nog helemaal niets geen symptomen ? @ supernova, wow echt 300 gram. Ik ben in shock, dank je voor dit speciale detail (gelukkig zonder foto alla ientje ). Ik kreeg van mijn verzekering de declaratie terug van de tandarts. Hoef slechts 90 euro zelf te betalen, valt toch mee voor al die bezoekjes.
Zo. Voordat ik dadelijk even ga bijslapen, eens kijken hoe het er hier voorstaat. Annelies, in de war? Why? Alles wel goed?? @Bd, al naar de vk geweest? Gestript? @Vive, jij al naar de gyn geweest? @Anke, zoals Nova al zei, badjas is klaar, dus laat die bevalling nu maar beginnen! @Nova, lekker idd he, die stolsels... yuck. Gooi je er net een nieuw matras in, komt er direct zo'n gevaarte uit, kan je weer opnieuw beginnen. Ranzigheid, maar ja. Het hoort erbij en tis maar goed dat het eruit komt Hopelijk kan de lactatiekundige je voorzien in advies en tips wat betreft de bv. Succes! @Misty, klinkt als een lekker onrustige nachtje zeg. Bah! Bijslapen vanmiddag? Gefeli met 40 weken! Jouw banner klopt dus ook niet, die van mij ook niet, maar zag zelfs dat mijn uitgerek. datum in het lijstje niet klopt, die is nl 1 dag later. Ik zal zo eens eea aanpassen. Gooi er ook maar een nieuwe banner tegenaan, deed Ien ook op het eind, wie weet helpt het. @Meid, jee de hele nacht doorgeslapen?! Doe normaal! Wat een luxe! Hopelijk niet eenmalig! Pas alsjeblieft op, ja ik ga zeiken nu, met zijn 2tjes op de bank dat je hem niet plet! Ik weet dat jij dat ook weet maar ik zeg het lekker toch Oh dank u, dank u, aan mij de eer op de uitgerek. datum te bevallen. Ik ga heeeeeeel hard mijn best doen. Zal ik hem dan maar op de 17e laten staan ipv de officiele datum 18e? Scheelt weer een dagje Oh Bd, dus al naar de vk geweest. he bah, niks uitgehaald dus? Hopelijk volgende week een leukere. Ik vraag altijd wie er de volgende x zal zijn, bij mij zijn er 6 geloof ik, maar eigenlijk allemaal erg leuk en aardig. Ben ook weer goedgekeurd en heb even gevraagd hoe het ookal weer zit met inleiden/strippen en het hele ratteplan. Hier was de vk erg meegaand en stelde voor, als ik dat wilde om volgende week een poging tot strippen te doen. Dan ben ik 40+2. Die afspr staat dus. Ben benieuwd en hoop dat het niet nodig zal zijn maar dat ik al bevallen ben voor die afspr. We zien wel. Wel belangrijk dat je dat beetje begrip krijgt hoor, ik ging er met een fij gevoel weg, en kan me voorstellen dat jij dat niet had na zo'n afspr. Jammer! Vind haar 'waarom?' ook wel een beetje lomp eerlijk gezegd. Lijkt me duidelijk toch? *knuffel!* @Ien, Ien! Lekker aan het genieten? Maar moest je nou met de ambu naar het zk of gewoon met eigen of auto van vk? Ben je alweer thuis? Kraamzorg? Hechtingen? Nog belangrijker: BLAUWE WOLK????? Geniet meid! @Vive, cool dat Prei ook echt draaide op precies het juiste moment! Ha! Laat gyn een poepie ruiken! Zo. Hier mijn lijstje afgewerkt. Morgen nog een keer naar de garage, dan laat ik hem een dagje (?) daar, wilde hem vandaag mee naar huis, moet nog kinderen ophalen etc en het is bagger weer. Lampje brandt inmiddels niet meer en garagemeneer zei dat ik er gewoon mee naar huis kon. Nou. We zien later wel weer hoe of wat. Zo even wat eten en bijslapen.
Bevallingslijst: 11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - borstvoeding (grotendeels nog via kolf, deels direct vanaf de borst!) - zkh- (7 juli 2011) 28 juni 2011, 6.05u - Sucre - Zoontje Daan - 39+2 - 3720gr - 50cm - borstvoeding - thuis (3 juli 2011) 4 juli 2011 -06:37- Lovekees - Dochtertje Elina Tineke -39- 3170gr- 48cm- thuis - borstvoeding (11 juli) 5 juli 2011, 7.50u - Meid - Zoontje Senn - 39+3 - 3610 gr - ziekenhuis (9 juli 2011) 7 juli 2011, 16.51u - Marrie28 - Dochtertje Aline - 38+6 - 3915gr - ziekenhuis - borstvoeding (15 juli) 10 juli 2011, 11.00u - Flash - Zoontje Pieter - 40+3 - 3270 gr - ziekenhuis (7 juli 2011) 12 juli 2011, 16.28u - Supernova - Zoontje Daniël - 40+2 - 4070 gr - ziekenhuis (10 juli 2011) 13 juli 2011, 2.??u - Ientje - Zoontje Sascha - 40+5 - 4250gr - 52cm - ziekenhuis (8 juli 2011) Al 7 jongens en 2 meisjes geboren. Uitgerekende data: 11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv 12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis - fv 13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv 18 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv 28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv 28 juli 2011 - Daffie (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv 31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv 2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje - thuis - bv Wij verwachten nog 7 meisjes, 1 jongen en van 3 kindjes is het geslacht nog onbekend. Afspraken: 18 juli - Annelies - controle gyn 20 juli - Julia- controle vk + strippen Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Inger1979 Blike1987 MMM Buddies: Julia - Ientje BD81 - Vive la Fête Sucre - Elionorah Anneliesje - SupernovA Pina, idd erg veel blauw, dus ga je gang meid!
@Daffie: haha, nou hopelijk is jouw droom niet voor mij Ik beval liever thuis dan in de bioscoop tijdens mijn favoriete film haha. @BD: Balen van de VK. Doen ze bij jullie standaard inwendig onderzoek vanaf een bepaalde tijd? Hier nog niet gehad en ook niets gehoord over eventueel strippen etc. Dus geen idee hoe of wat. Maar hopelijk beval je gewoon vanzelf snel en anders volgende keer een fijnere VK. @Meid: Fijn dat jullie toch nog een hele nacht hebben doorgeslapen met z'n tweetjes. Lijkt me wel een beetje eng op de bank, maar geloof dat jij hem stevig hebt vastgehouden en zelf nu behoorlijk brak bent. MIsschien een middagdutje? @Anneliesje: JIj ook een HP fan hihi. De eerste films hebben we ook met bijna de hele familie in de bios gezien. Erg gezellig! Valt alleen beetje lastig te plannen nu. Wij gaan nu lekker met z'n 2tjes. @Pina: haha, verdwijnselen. Jammer dat ik dat niet onder de knie heb. Zou wel handig zijn mochten de vliezen breken of iets dergelijks @Vive: haha, wat heb je toch een eigenwijs meisje! En natuurlijk komt het helemaal goed. Je bent in goede handen en hopelijk luistert jullie meisje op het moment dat het nodig is @Julia: Ja, irritant dat mijn banner niet klopt. Weet alleen niet meer hoe ik het moet aanpassen haha. Tips?! Ik heb net heerlijk een uurtje in bad gelegen en was van plan om zo nog even te gaan slapen. MOet natuurlijk niet in slaap vallen in de bioscoop vanavond haha. Fijn dat alles goed was bij de VK. IK ga morgen ook maar eens informeren hoe het werkt dat strippen/inleiden. Ben morgen 40+1 en heb geen idee wat hun beleid is daarin. Hoop zelf eigenlijk dat het gewoon voor de 42e week zelf op gang komt. Nou ik ga even een tukkie doen in mijn bedje. het weer is toch niet echt interessant zal ik maar zeggen. Wel goed weer om te bevallen voor degene die vandaag wil
@bd, ohh wat een nare vrouw zeg die vk....wij hebben hier een praktijk met wel stuk of 6vk...ik had ook altijd wel mijn voorkeur wie liever wel en wie niet, gelukkig had ik tijdens mijn bevalling een superleuke vk! maar om je gerust te stellen, mijn eerste bevallen met 40+1 en nu dus 39+3 en dat is dus geen week later als bij de eerste maar bijna week vroeger! @thanks vive, moest mijn plasje gister al inleveren bij ha, ivm verhoging en hoge hartslag, zit eiwit, bloed en wittebloedlichaampjes in urine...nu weet ik niet wat dat betekend maar moest vandaag weer urine inleveren, uitslag niks veranderd en nu word ik vanmiddag gebeld door ha, ff afwachten dus... @ik weet het julia, ik ga echt niet op ons snoezige babytje liggen...had hem natuurlijk wel zo neergelegd dat dat niet kon! aha je smokkeld dus met je datum! nou doe maar de 17e, leuke datum toch? stolsels, hier niet van die mega grote verloren, alleen wat kleintjes. en plassen heb ik eigenlijk ook nooit last van gehad. wat de natuur wel heel goed geregeld heeft is dat je meestal na een dag of 4, 5 pas weer hoeft te poepen, hihi!
@Misty, even nieuwe banner aanmaken, heb ik net ook gedaan Beter laat dan nooit toch? mijnticker.nl - De Nederlandstalige ticker site Naar welke film ga je vanavond? Enne, wat betreft politiek strippen/inleiden etc, dat is bij elke vk praktijk verschillend. Had het er vanmorgen toevallig over met vk. Ook niet elke vk (praktijk) zal strippen (op afspr) omdat er schijnbaar onderzoeken zijn die uitwijzen dat het eigenlijk het beste resultaat geeft als je elke 2 dagen een strippoging doet. Om dit in de praktijk te brengen betekent dat dat je veel meer patienten op spreekuur hebt, wat dus niet haalbaar is. Bij mij doen ze het dus wel. Niet direct elke 2 dagen, maar zoals nu bij mij, mocht ik volgende week met 40.2 nog zwanger zijn, dan doen ze een poging. Ligt er ook een beetje aan hoe je je voelt gaf mijn vk aan. Dus ik neem aan dat stel ik zou 39 weken zijn volgende week en er nu al doorheen zitten, de baby groot genoeg wordt geschat, hij ook een afspr had gemaakt voor zo'n strippoging. Mocht je willen, je bent natuurlijk de 40 gepasseerd als je morgen naar de vk gaat, zou ik ze vandaag wel even bellen en aangeven dat je graag gestript wil worden morgen. Ik acht de kans dan groter dat ze het doen omdat het nog net 'op afspraak' is, dan wanneer je het morgen ineens aangeeft. Maar goed, misschien vind je het nog helemaal niet nodig, ook prima natuurlijk. Slaap lekker, ik duik er ook in!
@ien, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!! Knal werk meid! Dappere rit met persweeen naar het zh! @Anke, hè jammer dat t nog niet doorzet. Blijft wel spannend dan hè. @misty, zo jij durft, met 40wk naar de bios, en dan ook nog zo'n enge film! hopelijk breken de vliezen niet. Wel een zeiltje meenemen hè @meid, zo die senn heeft lekker doorgeslapen bij je! Wellicht geeft 'buidelen' ook positief effect op het slapen. Sterkte en hopelijk was t eenmalig. @bd, wat crap hè, zo'n niet sensitieve vk!! Ik ben daar ook altijd bang voor. Dat ze dan gaan bagatelliseren, wat is 1 weekje nou bla bla. Hopen dat je volgende week gewoon weer een goeie hebt! @supernova, 300gr!!!??! Dat is wel een behoorlijk stolsel. Hopelijk krimpt je baarmoeder goed/snel, dan bloed t ook minder. @Juul, ah het strip verhaal komt er bij jou dus ook al aan. Toch fijn hè dat er iets gedaan kan worden. Ik heb weer een pittige nacht gehad, niet zo erg als die nacht ervoor, maar toch was ik brak toen m'n dokter om 08.10 uur me wakker kwam knuffelen. Uit eten was erg gezellig gisteren! Een geslaagde 7 jarig jubileum. Vanmorgen vk bezoek. Ze wilde geen inwendig kijkje doen, om te zien of er al wat verweekt/ontsluiting was. Wel zei ze, omdat ik zo'n zware zwangerschap heb, ze me volgende week zaterdag wil strippen!! Dan ben ik 39 weken, En ze komt bij me thuis langs Ik ben helemaal blij!! Ook zei ze dat ze ook echt kans zag dat ik volgende week ga bevallen, gezien m'n buik, voortekenen, ingedaald kindje. Nou ik hooooop het!! Dat geeft me echt weer even moed om door te gaan. Vooral snachts zit ik er zo doorheen. In denk dat ik nu gewoon ook niet meer zo lag in bed ga blijven wachten op de slaap. Ik ga er dan lekker uit, tv kijken, warme melk erbij, Met een dekentje voor de tv. En dan een uur later weer proberen ofzo. (ik moet lief zijn voor mezelf) Nu ga ik weer ff chillen, ben niet zo lekker, erg moe. X
Zo nieuwe ticker is gemaakt Duurde even, want ben niet zo handig met computers haha. Wist niet waar ik die code moest plakken. @Meid: Ben je al gebeld door de huisarts? Hopelijk niets ernstigs. @Julia: Ik ga naar Harry Potter 3D. Strippen hoeft voor mij nog niet. Ik ga ervanuit dat mijn lichaam zelf aangeeft als het er klaar voor is. Dus mag ons meisje nog even blijven zitten. Maar niet te lang haha. Ik was gewoon nieuwschierig naar hoe dat gaat, dus ga het morgen maar gewoon even vragen hoe het bij ons in de praktijk werkt. @Eli: Fijn vooruitzicht dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten en dat je anders gestript gaat worden en nog wel thuis Nou ik ga even verder met de pannekoeken, want nu worden ze geloof ik een beetje zwart haha.
Hallo dames, weer terug van mijn middagslaapje, had het hard nodig! @Bd I'm impressed... maar goed we zijn geen mannen dus we hoeven niet te doen wie de grootste heeft , maar ik geef je een grote kans @Vive Dat preitje van je.... gelukkig draaide ze op het juiste moment! Blijft spannend. @Elio Fijn dat de vk zo met je meedenkt en ook wat gaat doen. Ben benieuwd, zou helemaal fijn zijn als het spontaan op gang komt voor 40 weken. En lekker relaxen voor de tv hoor, in bed liggen terwijl je niet kan slapen is het ook niet. Hopelijk vind je er wat op. @Misty Sjieke ticker hoor, en weer helemaal correct! Pannekoeken, lekker! Heeft iemand recentelijk nog wat gehoord van Ons Kleintje? Ben heel benieuwd hoe het gaat... Joehoe, Ons Kleintje, hoe gaat het??? Leuk om alle mama's af en toe voorbij te zien komen ondanks alle babydrukte.
Sorry, even een ego berichtje. Ons mannetje is zojuist naar de Medium Care verhuist, voornamelijk ter observatie. Zijn handjes trillen en dat kan mogelijk te maken hebben met het ontwennen van mijn medicatie, maar dat is niet helemaal zeker. De kinderarts vermoed dat het trillen met een paar dagen voorbij is, maar omdat er ook een beetje twijfel is toch naar de Medium Care. Better safe than sorry, maar vind het wel lastig!
Ow wat enorm vervelend nova Hopelijk is hij er snel weer van af en kun je hem lekker dicht bij je houden. Mag jij wel voorlopig in het ziekenhuis dicht bij hem blijven ? @ misty, veel plezier bij harry potter en hopelijk heb je nog lekker kunnen eten van de pannekoeken. Mooie ticker heb je gemaakt. @ anke, ik heb verder niets meer gelezen over de jongens van ons kleintje. Hopelijk gaat het goed met ze. @ elio, lekker dat je de moed hebt om weer even door te gaan. Ook wel positief dat ze volgende week al zou willen strippen.
Nova: oh dat is even schrikken, maar wel goed dat ze hem in de gaten houden. Mag je ook in het ziekenhuis blijven? Elio: fijn dat ze je volgende week willen strippen. Hier zijn ze heaas niet zo. Nou ja we zien wel. Begin er volgende week wel over hoor. Zit mezelf zo in de weg; kan niet slapen, niet ver lopen, niet lang zitten pffff.
@noov, wat vervelend joh dat jullie nu naar t zh moeten. Kan je wel in de buurt blijven van de beeb? En ik neem aan dat jij dan ook blijft slapen ivm bv? @bd, wat balen dat ze er bij jou minder soepel in zijn. Het slecht slapen is (voor mij) echt het meest funest. Dat neemt zoveel energie en kracht weg. En dan ook moed en hoop die minder worden. Dus ik hoop dat ik die 1,5 week nog doorkom, en natuurlijk mag ons ventje vannacht al komen hooooop! @vruchtwater. Het lijkt me niet het geval hoor, maar sinds gisteren denk ik telkens kleine beetjes vocht te verliezen. Vet irritant, omdat t vast geen vruchtwater is, maar ik wel elke keer zo alert Loop te doen Toen de vliezen gebroken werden de vorige keer, kwam er toch wel een hele plens uit. Dus ik neem aan dat dit niks is. Maar toch irritant.
Supernova: Ach, dat is een tegenvaller. Gelukkig wordt hij in de gaten gehouden, maar ik begrijp je gevoel. Knuffie voor jou hoor! Elio: een halfuurtje op een zeiltje gaan zitten en zo proberen wat vocht op te vangen en ermee naar de VK, is dat geen optie? Lekkende vliezen komen even vaak voor als "vloedgolven" hoor! Bd: ja, je hebt er natuurlijk ook al eentje rondhobbelen, dat maakt het er nou ook bepaald niet gemakkelijker op. Ik hoop dat ze je willen strippen, wanneer moet je weer naar de vk? Meid: hoe gaat het nou? Al de uitslag binnen? Anke: middagdutjes.. Heerlijk hé! En iedereen pikt het ook dat je er tussenuit knijpt.. Zalig Inmiddels over de 40 weken heen... Ist nog te doen voor je allemaal? Ik ga een dvd'tje kijken! Bevalze allemaal!
Supernova, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Daniël. Ientje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Sascha.
@Nova, dat is schrikken zeg! Hij is gelukkig in goede handen en ik neem aan dat jij dichtbij hem mag blijven. Veel sterkte, het is natuurlijk niet de ideale situatie en hopelijk gaat het snel beter met hem en mag hij naar huis. Waren jullie nog ter observatie in het ziekenhuis, of waren jullie al thuis? Knuffel! @Misty, goeie! Je leert het wel met die computers Veel plezier in de bios! @Bd, nog een knuffel voor jou ook, niet leuk zo! @Eli, war fijn dat ze volgende week zaterdag zelfs thuis komt om te proberen te strippen. Wat een service! Echt fijn! Slecht slapen: hier ook echt funest, maar vind het zo moeilijk om er 's avonds vroeg in te duiken. Dan geniet ik van rust en me-time. Hopelijk vannacht weer eens een nacht zonder onderbrekingen, goh... zou wel heel fijn zijn! Gelukkig komt mijn moeder morgen even langs, kan ik de auto naar de garage brengen en een paar uur plat. Kindjes morgen allebei gewoon thuis, dus drukke bende. @Anke, ik ben ook benieuwd naar Ons Kleintje, hopelijk komt ze snel weer langs! Nog even buddy nieuws van vanmiddag. Met Ien en Sascha gaat alles goed, ze zijn vanmiddag ontslagen en nu lekker thuis. Sascha moest 1x goed drinken en dat deed hij op commando (goed zo Ien, je hebt hem nu al onder de duim! )