He Sucre, je bent even hier, een snelle vraag. Weetje toevallig (ik heb zelf nog niks nagezocht maar nu je er toch bent, haha) of je naast paracetamol ook bijv. ibuprofen mag slikken tegen naweeen de eerste dagen tot week na de bevalling?
Flash, fijn dat alles zo goed gaat bij jullie en dat de kraamhulp ook bevalt. Supernova, wat een heftige weeën heb je gehad, maar wat een mooi verhaal toch weer om te lezen, jouw bevalling. En die verpleegkundige, grrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... :x Maar idd, wat bijzonder he, je kleintje zo dicht bij je, in zijn ogen kunnen kijken en hem aan kunnen raken. Hopelijk lukt het hem gauw om de borst goed te pakken. Het kost gewoon een paar dagen voor zowel mama als kind om het onder de knie te krijgen. Heeft de lactkundige nog tips gegeven? Ik ken ook nog een fijn forum, waar mensen ook altijd klaar staan voor tips. www.borstvoedingsforum.com Ai, die stolsels, ben blij dat ik daar nauwelijks last van had. 300 gram?!?! Woooooooooooooooow, wat mega! Ahhhh nee, wat balen dat je ventje nu op de MC ligt. Hopelijk kan je nog wel vaak bij hem zijn en heeft het trillen geen consequenties. Knuffie!!!!! Vive, je hebt helemaal gelijk, bij een 1e ga je met zijn ritme mee, maar bij een 2e moet die toch meer in het ritme van ons meegaan. Alleen is dat ritme nu even ver weg en idd, ik vraag me wel eens af of het goedkomt. Maar ik vertrouw jou als je zegt dat het goedkomt. Niet irri al die telefoontjes??? Fijn dat de gyn nu ook weet dat prei zo wisselt wat betreft ligging, maar fijner was het als ze gewoon goed lag en bleef liggen. En ja, het komt allemaal goed, alleen heb je daar nu geen reet aan. Elio, heb je wat beter geslapen? Sterkte meis, nog een paar weken afzien. Nog van harte met jullie jubileum! Fijn dat je volgende wek gestript gaat worden, het einde is nu echt in zicht. En slechte nachten zijn idd killing, dus wees lief voor jezelf! Droogt het vocht dat je verliest wit of geel op? Meid, wat gaat het snel he, die 1e week. Fijn dat het huis zo netjes en schoon is! Hoe gaat het met Senn? Wouw, lekker hoor, zo'n goed ritme al! *jaloers* En heerlijk he, samen slapen. Hou je jezelf goed in de gaten? Is je temp altijd hoog of is dit wel hoger dan normaal. Ik had de eerste week steeds ondertemp, 36.4. Ik had een kruik nodig, haha. En wat zei je huiarts??? Ik poepte meteen dezelfde dag alweer... Julia, woon je zo dichtbij en is het bij jou toch anders geregeld dan hier. Hier kwam een vreselijk mens van de thuiszorg voor de hielprik en de gehoorscreening. Zij trok letterlijk de broek van Daan uit en trok hem uit mijn handen. Wat een kutwijf! En ze kon niet eens prikken, na 10 minuten nog maar 3 cirkels vol. Toen vroeg ik of ze alsjeblieft nog een keer wilde prikken, dat gestuw is zooooo vervelend voor kindjes. Had het liever zelf gedaan achteraf, dan was het zo klaar geweest. Ik deed de laatste weken ook weinig in het avondritueel. Het was gewoon te zwaar. Merk nu wel dat de oudste helemaal gewend is aan mijn man. Toen ik hem laatst naar bed bracht, moest papa ook nog komen, anders wilde hij niet slapen... Fijn dat jouw bezoek aan de vk wel goed verliep. En volgende week strippen, is vast niet nodig meis. Hopelijk valt het allemaal mee met je auto! Pina, he, wat balen dat ze nog niet is ingedaald. Eigenwijs meisje hoor! En ik kan me heel goed voorstellen dat je de natuur gewoon zijn gang wilt laten gaan. Ien, een vlotte bevalling dus, alleen jammer dat je toch nog naar het zkh moest. Ging het een beetje, met persweeën in de auto zitten? E heeft Sascha er niet te veel last van? Geniet lekker van je mannetje meis! Hij is prachtig! Anneliesje, ik vind die documentaires van Ross Kemp ook altijd erg boeiend! Nog wat lekkers gescoord? Anke, wat ben jij crea, leuke badjas!! En dat moeke-gehalte, ach, nog even en je bent een moeke, toch? Misty, mooie banner meis! En veel plezier vanavond bij de film! Hopelijk is je beeb wat rustiger vannacht. BD, wat een vervelend bezoekje aan de vk. Enne, ze heeft niet gelijk hoor, ik beviel van Daan 4 dgn later dan van onze oudste. Is nog altijd minder dan een week, dus blijf positief! Daffie, wat fijn dat de babykamer nu helemaal klaar is!
Sucre, dat meen je niet van de thuiszorg en die hielprik! ik dacht idd ook meteen, jij kan dat natuurlijk gewoon zelf, je kreeg vast jeukende handen hielprik wordt hier dus gedaan door de vk, die komt gewoon thuis en de gehoortest werd de vorige keren gedaan bij de GGD op de groenewoudseweg, maar misschien is dat inmiddels anders? Ritme: ik heb er bij onze ukken nooit een ritme ingekregen tot ze een maand of 2,5/3 waren en ga ervan uit dat dat deze x weer zo zal zijn. Grote ukken op tijd naar bed en de kleinste gup dan nog een paar uur wakker. Zo ging het de vorige keer dus ook. Ibu mag dus niet, heb jij andere tips? Gaat alles goed met Daan? Heb je je nieuwe draagdoek al uitgeprobeerd? En?
Julia, volgens mij vergeet je heel snel dat je een tijd weinig ritme had. Tenminste, nu heb ik het over mezelf. Het klopt idd, het heeft gewoon tijd nodig en het komt vanzelf. Ik moet me er aan overgeven en mijn rust pakken, zodra het kan. Het voeden zelf gaat steeds makkelijker. Waar hij eerst soms 20 minuten per keer dronk en dat dus x2, is hij nu al vaak na 10 minuten klaar. Erg fijn! Tav de ibuprofen, ik heb even opgezicht in het geneesmiddelenboek, waar artsen ook hun info uit halen. Dit staat er. Overgang in de moedermelk: In geringe mate. Advies: Kan in therapeutische doseringen voor zover bekend veilig worden gebruikt. Dus het kan wel. Ik heb mijn nieuwe draagdoek al uitgeprobeerd, maar merk dat ik nog niet zo handig ben. Daan lag heerlijk, alleen hij lag meer op zijn buik, dan op zijn zij. Weet eigenlijk niet wat nu de bedoeling is bij de komma-houding, maar ik neem aan op zijn zij, dus moet nog ff oefenen.
Pfff volgens mij gaat het een drama-nacht worden. Had ik ook wel kunnen verwachten na twee goede nachten Ik heb al de hele avond harde buiken, dus echt prettig zitten is er nu niet bij. Ik denk dat ik zo maar met een kruik in bed duik en probeer te gaan slapen. @ elio, de gyn bij mij vertelde gisteren dat het niet altijd zo hoeft te zijn dat je een plens vruchtwater verliest. Soms kan de beeb al zo ingedaald zijn en kun je en klein scheurtje in je vliezen hebben, waardoor je dus telkens kleine beetjes verliest. Mocht het morgen nog aanhouden dan zou ik wel even contact opnemen met de gyn/VK, zij kunnen nagaan of het daadwerkelijk vruchtwater is of dat het toch iets anders is. @ vive, wat voor dvd-tje heb je gekeken ? @ julia, hopelijk een goede nachtrust. Gelukkig dat morgen je moeder even langs komt. Bedankt voor het leuke buddy-nieuws van Ien. @ sucre, wat enorm vervelend dat het zo ging met de hielprik en de gehoortest. Bah dat lijkt me echt niets om te zien dat je kleintje er zoveel last van heeft en dat iemand zo loopt te klungelen. Hier komt iemand van het CB, dus ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik heb trouwens lekkere koetjesrepen gescoord en daarnaast nog nectarines.
Sucre: mijn hemel, wat een stom wicht! Het broekje zomaar uittrekken en je bebie uit je handen grissen? Respectloos hoor. Zulke acties begrijp ik nooit zo goed; wil iemand zich bewijzen misschien? En dan valt ze ook nog eens onwijs door de mand door dat lieve pootje van je mannetje na tien minuten nog steeds te mollen. Grr. De bitch. Dat ze maar in een spijker moge komen te staan... Anneliesje: het was "the season of the witch" over 'n heks die pestpleuris zou veroorzaken. Viel tegen. Nogal een sterk verhaal. He bah, je ziet d ebui hangen deze nacht? Ik hoop toch dat je een goed nachtje krijgt! Geniet van de koetjesrepen! Die zijn lekker hé!! Julia: je ziet echt op tegen de naweeën hé... Als ik iets vind ertegen dat laat ik je het weten hoor. Ik ken nog een paar moedertjes die onlangs hun derde hebben gehad en ik zal eens vragen wat verlichting biedt. Ik heb er ook weinig zin in hoor, merkte al een behoorlijk verschil bij de tweede, en dan nu nummer 3... we kunnen onze lol nog op
hoi allemaal, ben meteen even doorgescrolled naar de laatste pagina..kan het niet bijhouden, heb het zelf veel te druk hier. Maar ik kwam dit mooie lijstje tegen en ik wil Meid Marrie Lovekees flash Supernova en Ientje van harte feliciteren met de geboorte van hun kindjes. (sucre had ik al gefeliciteerd ) 4 juli 2011 -06:37- Lovekees - Dochtertje Elina Tineke -39- 3170gr- 48cm- thuis - borstvoeding (11 juli) 5 juli 2011, 7.50u - Meid - Zoontje Senn - 39+3 - 3610 gr - ziekenhuis (9 juli 2011) 7 juli 2011, 16.51u - Marrie28 - Dochtertje Aline - 38+6 - 3915gr - ziekenhuis - borstvoeding (15 juli) 10 juli 2011, 11.00u - Flash - Zoontje Pieter - 40+3 - 3270 gr - ziekenhuis (7 juli 2011) 12 juli 2011, 16.28u - Supernova - Zoontje Daniël - 40+2 - 4070 gr - ziekenhuis (10 juli 2011) 13 juli 2011, 2.??u - Ientje - Zoontje Sascha - 40+5 - 4250gr - 52cm - ziekenhuis (8 juli 2011) Mijn zoontje is dinsdag geopereerd aan zijn liesbreuk, en ze kunnen binnenkort worden overgeplaatst naar een ziekenhuis dat iets dichterbij huis is, maar er is nog geen plek. Maar goed nieuws voor ons dus! Ondertussen vind ik het wel erg zwaar hoor, loop ondertussen wel op mijn tandvlees. Maar zijn gezegend met onze zoontjes die er keihard voor werken om naar huis toe te kunnen. Oudste van de 2 heeft gisterenavond (op de dag van de operatie nog wel zelfs!!), vanmiddag en vanavond een hele voeding gedronken uit de borst, en de jongste van de 2 heeft gisterenochtend ook een hele voeding uit de borst gedronken. Dus kan wel stellen dat de borstvoeding nu goed gaat, en dat ze me bijna hebben verslagen... ze drinken dus inmiddels meer dan ik kan produceren (dus meer dan 1 liter op een dag)
Sucre, dat vergeet je idd snel, dat ritme dat even op zich laat wachten. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er bij de 2de erg op zat te wachten, dat hij snel in Daniël's (oudste) ritme zou komen. Nu zit ik er echter op te wachten de avonden te spenderen met zo'n klein moppie op mijn arm. Heerlijk! Misschien omdat er nu wat meer tijd tussen heeft gezeten. Bijna 3 jr, vorige keer minder dan 2 tussen Daniël en zijn broertje. Maar het komt vanzelf, en tegen die tijd ben je er ook aan toe. Die rust proberen te pakken is gewoon wat meer plannen bij een 2e of een 3e, dat lukt jammer genoeg niet altijd. He, is jouw moeder de dag na Lucas zijn verjaardag meteen weer gekomen om Daan te bewonderen? Hoe gaat het nu tussen jullie? Ibu: moeten maar even zien. In principe wil ik zo min mogelijk gebruiken, maar mijn moeder hielp mij fijn even herrinneren dat ik er de vorige keer echt een week ontzettend veel last van heb gehad. Ik dacht eigenlijk dat het na de 3e dag na de bevalling stukken minder was.... ben het een beetje kwijt misschien. Anyway, hopelijk deze keer helemaal geen last. Draagdoek: oefenen dus! Daan geniet er wel van dus, dat is in ieder geval al iets @Annelies, he bah, hopelijk toch een beetje een normale nacht. Ik heb het omgekeerde, na 2x bagger hoop ik nu normaal te kunnen slapen. Zonder opstaan, zonder aircrash investigation om 05u 's ochtends en zelfs zonder beschuit met muisjes rond hetzelfde tijdstip..... @Eli, als ik langer dan een lig te draaien in bed sta ik altijd op. Heeft voor mij echt geen zin om langer in bed te blijven dan. Ik kijk dan ook een half uurtje of iets langer tv, loop een paar rondjes door de huiskamer en duik dan mijn bed weer in en slaap vervolgens heerlijk. Ik dacht dat jij het er laatst ook over had, dat je de volgende keer zou opstaan bij een wakkere nacht. Bij mij werkt dat als een tierelier, hopelijk bij jou (en anderen?) ook. Beter nog als iedereen gewoon goed slaapt dadelijk! Daar gaan we voor! Goodnight!
En toen stonden er ineens 2 berichten bij. Vive, ja ik zie er tegenop. Vooral ook omdat het gewoon niet klopt, ik kan dat verstandelijk niet behappen. Kind eruit, placenta eruit en dan die pest pokke weeen waar je echt U tegen zegt! Nee dank je. Heb daar gewoon geen zin in. Beetje liggen puffen met een kind aan je tiet. Hoort niet. Wil ik niet. Maar goed, ik wil ook niet teveel zooi slikken om er geen last van te hebben, dus als het weer zover is zal het wel tanden op elkaar zetten worden en accepteren dat dit in het riedeltje 'zwangerschap, bevalling, kloven etc hoort' Ons kleintje, wat fijn dat jullie jongens overgeplaatst kunnen worden. Hopelijk is er snel plek! Hoever liggen ze dan van huis? Wow, wat goed dat ze zo goed drinken! Dat is door jouw doorzettingsvermogen meid! Onwijs goed van je!
@ons kleintje, wat dapper knap en bijzonder hoe jij/jullie je hierdoorheen vechten!!! Echt respect hiervoor. Wat mooi moet dat ook zijn dat de kleintjes nu echt aan de borst konden! Wow meer dan 1 liter per dag, goede productie. @vocht verliezen, ik heb overleg gehad met vk. Denk dat t geen vruchtwater is. Voel me wel weer geruster. Maar vond t zo vreemd, ook omdat ik in de afgelopen 2 dagen 3 keer een knap boven in m'n buik gehoord heb. Geen flauw idee wat dat was. Morgen nog weer even tempen, heb nu geen koorts. @Juul, ik heb de hele avond tv gekeken, En ga nu naar bed. Als ik over een ene uur nog niet slaap, gaat de tv dus lekker weer aan Eerst nu nog even douchen. Tot morgen dan hopelijk maar.
Pfff wat een nacht zeg, heb nog niet geslapen en ben er maar uit gegaan. Heb last van mijn rug en buik en kan gewoon niet lekker liggen. Verder gaan ze bij mij in straat schijnbaar straks op vakantie of zo, dus er zijn vannacht al 3 auto's gearriveerd die ze allemaal hebben ingepakt/uitgepakt. @ elio, heb je nog een beetje kunnen slapen ? Goed dat je hebt overlegd met de verloskundige. @ julia, wie weet valt het nu wel gewoon hardstikke mee. Vaak is het zo dat wanneer je er mega tegenop ziet dat het mee gaat vallen. Overigens kreeg ik nog een berichtje van de garageman en hij schatte de kosten rond de 150 euro (valt nog mee) als het inderdaad om de lambdasonde ging. Als het de lambdasonde niet is dan kan het nog een of andere klep zijn (vaaaggg). @ ons kleintje, wat een supergoed nieuws zeg. Knap ook dat je ze nog steeds borstvoeding geeft en dat je zo hebt doorgezet.
hoi, ja ik ben gisteren zelfs overgestapt naar nog een keer minder kolven, hoop dat ik daar verstandig aan doe. Kan altijd weer meer gaan kolven. Ik leg allebei de jongens elke dag 2 keer aan, en ik kolf dan 4 keer. Dus in totaal 8 keer stimulatie (kolf dan 800 ml en de rest drinken zij). Ik heb serieus thuis een vriezer gekocht om de bv in op te slaan van toen ze zo klein waren dat ik meer produceerde, en mijn schoonouders, ouders en broer hebben ook vriezerlades vol met mijn moedermelk (voor als ze thuiskomen), wauwie he? dus echt wel kicken dat ze nu serieus hele voedingen gaan drinken uit de borst, .........na 13 weken kolven!! iedereen die nog moet bevallen, succes met de laatste loodjes!!!
Ons kleintje, echt super van je!!! Annelies, meid wat een bagger nacht, hopelijk slaap je nu. Hoe is het met de rest? Hopelijk heeft iedereen met beeb in buik EN in wieg een beetje een normale nacht gehad. Ien, hoe was jullie eerste nacht thuis met Sascha?
Goedemorgen! Zo vandaag vroeg op, want moet zo op controle bij de VK. @Supernova: Hé, bah. Wat rot dat jullie kleintje verhuist moet worden naar Medium Care. Gelukkig is hij daar wel in goede handen, maar spannend! @Ien: Wat fijn dat jullie al thuis zijn! Geniet ervan. @slecht slapen: Hier ook de laatste weken zo slecht geslapen, voel me soms echt een zombie. Het zal toch echt bij de laatste loodjes horen denk ik. Ga het wel even aangeven bij de VK. Afgelopen 2 nachten duurde het ruim 3 uur voordat ik in slaap viel, omdat de kleine zo ontzettend druk blijft doen en me echt pijn doet met duwen en schoppen, auw! @Sucre: Jeetje wat een muts die de hielprik en gehoortest heeft gedaan. Kan me voorstellen dat je stond te koken! @Ons Kleintje: Wat fijn om te horen dat de operatie goed is gegaan en dat ze binnenkort dichterbij huis komen! En wat een knapperds dat ze zo goed aan het drinnken zijn Harry Potter film was erg leuk! En geen gebroken vliezen haha. Gelukkig maar, maar nu mag ze komen Nou ik ga even op controle bij de VK!
Ons Kleintje: respect voor je doorzettingsvermogen hoor! Echt super! En fijn dat ze hopelijk snel dichterbij zijn! Hier: Daniël doet het goed, en drinkt als een trein. Alleen niet aan de borst. Ik heb gister een keer gekolft, maar uiteindelijk na veel wikken en wegen en overleggen, besloten om over te gaan op de flesvoeding. Het werd voor ons beide zo frustrerend. En hoewel ik elk moment van de dag bij hem kan kijken, kan ik hem niet steeds zomaar oppakken. Dus de momenten dat ik hem in mijn armen heb wil ik van hem genieten en dat lukte eerst niet. Ik hoop dat het met de andere mamma's en kindjes ook allemaal goed gaat, en dat de mamma's met beeb in buik het nog even volhouden. Superwarm weer is het niet, dat scheelt weer. Al wordt je ook niet echt blij van dit weer
Gaappp, eindelijk een paar uurtjes geslapen. Ik blijf nog lekker even liggen. @nova, verstandig dat je over bent gegaan op fles. Als het niet gaat, dan gaat het niet. @ misty, succes bij de VK. Leuk dat harry potter mooi was. @ ons kleintje, wat een voorraad
@anneliesje!! Meis wat irritant dat je pas om 6 uur in slaap viel!! Hopelijk kom je een beetje de dag door. @vocht verliezen. Nou ik heb 2x een uur een boterhamzakje in m'n onderbroek gehad haha, maar Helemaal niets natuurlijk opgevangen. Ook m'n temp was 2x oké. Dus dat is voor mij ook weer uitgesloten. En zo ben je weer een halve dag verder. @supernoov, begrijpelijk dat je over gegaan bent op fv. Wel jammer natuurlijk als je dit liever niet zo wilde, maar die frustratie is gewoon ook echt niet tof. Sterkte verder met kleine Daniël. @OK, wat goed zeg, allllll die melk en iedereen die t invriest voor je Hihi. @vannacht, nou om 3'uur ging ik weer naar bed, ben toen goed m'n slaap gevallen. Hubby heeft vanmorgen voor ons meisje gezorgd, en die kwam om 9.15 m'n ogen openen met een kusje en een knuffel Ze zijn nu naar de EH want hubby heeft waarschijnlijk een breuk of scheur in n middenhandsbeentje. (hij doet aan kick boxen). Dus ff een foto laten maken. @babboe bakfiets, wow vanmorgen wordt onze nieuwe bakfiets bezorgd!!!! Heb ik zo'n zin in! Straks als de baby er is, en het een super mooie nazomer wordt, kunnen we heerlijk door t amsterdamse bos gaan fietsen met z'n vieren zwijmel Ik ga verder chillen op bed, laters! Bevalse!