@Supernova: Begrijpelijk dat je ervoor hebt gekozen om over te stappen op flesvoeding. Hopelijk gaat alles goed met de kleine vent en kun je meer gaan genieten van de momenten samen. @Eli: gaaf een bakfiets. Hopelijk wordt het weer wat beter inderdaad en kun je straks lekker met je kleintjes gaan fietsen. Controle Vk was allemaal goed. Bloeddruk, urine en hartslag beeb prima. Maandag komt de VK thuis even voor de controle. Wel handig Het was blijkbaar volgende week zo druk dat de agenda al helemaal vol staat, dus maandagochtend even bellen en dan komt ze in haar dienst even langs. Mocht de kleine donderdag nog niet geboren zijn, dan moetik om 9.00 uur in het ziekenhuis zijn voor CTG en daarna bij de gyneacoloog. Hopelijk komt ze voor die tijd Nou ik ga even bankhangen en wat programma's terug kijken.
Proest, Eli ik zie het bijna voor me, een boterhamzakje in je onderbroek! Hahaha Wel balen dat je niks op hebt kunnen vangen natuurlijk! Leuk he, de bakfiets! Super! En balen van hub met middenhandsbeentje probleem. Hopelijk valt het mee! @Misty weer helemaal goedgekeurd dus. Mooi zo. Fijn dat ze maandag even thuis langskomt trouwens. Zou je voor donderdag niet bevallen zijn, gaan ze dan inleiden of weet je dat nog niet?
Goedemorgen allemaal! Nog geen baby... @SuperNova: Medium Care, gelukkig is het voor de zekerheid maar toch.... sterkte en hopelijk mogen jullie snel lekker naar huis. Verstandig dat je de knoop over de bv hebt doorgehakt... lijkt me erg frustrerend als het niet lukt, uiteindelijk is een relaxte mama beter lijkt me. @Elio: Toch geen nieuws... hoe moet dat nou met je hubbie als jij bevalt, in z'n andere hand knijpen dan maar? Straks heeft ie 2 gekneusde handen Hee een bakfiets, stoer! Vriendinnetje heeft er ook een en is er heel blij mee (met 3 kids). Hier wordt het een fietskarretje. @Ien: Zo te horen gaat alles goed, geniet er van! @Sucre: weer helemaal terug met lappen tekst, hihihi. Zo te horen happy mama. Beetje jammer van de thuiszorg mevrouw en de hielprik, zoiets verwacht je toch niet. Succes met je ritme! Ben benieuwd ook hoe je draagdoek bevalt, zit er ook aan te denken. @Anneliesje: Zo te lezen niet erg veel geslapen... hopelijk lig je nu nog op een oor. @OnsKleintje: leuk om weer van je te horen, ondanks alle drukte! En zo te horen goed nieuws! Dat je jongens het langzaamaan goed gaan doen en goed drinken van je borst is natuurlijk heel fijn, hopelijk worden ze snel overgeplaatst, geeft voor jou hopelijk ook meer rust. Heel veel sterkte nog en succes met de borstvoeding, hopelijk hou je het nog even vol! Haha inmiddels zoveel voorraad dat je de opslag van familie moet aanspreken... respect wat je er allemaal voor doet en laat (is voor jou vast heel vanzelfsprekend), dat is geen kattepis. @Julia: Dat lijkt mij ook wel wat, een avond lang met de kleine spruit in mn armen. Dat slaapgebrek overleven we ook wel weer en dat heb ik er zeker voor over. Gelukkig slaap ik nu nog steeds als een blok dus ben nu nog uitgerust. Naweeën, van sommige dingen heb ik gelukkig nog geen weet Hopelijk valt het mee voor je. @Misty: HP film gezien, klaar om te bevallen Hier dus nog weinig nieuws. Gister even langs geweest op een verjaardag, iedereen een beetje verbaasd om me te zien. Eh nee, nog niet bevallen... Maar wel ff lekker, een beetje sociale interactie, het was gezellig. Zo maar es een krant lezen, soapje kijken op internet.... Hopelijk wordt het nog een keer droog vandaag, kan ik nog wat lekkers scoren voor het avondeten. Voorlopig hopeloos hier, ik woon heel dicht aan de kust dus waaien doet het hier altijd wel maar het is nu wel stevig. Lijkt ook wel of het niet meer ophoudt met regenen... Prima dagje om te bevallen lijkt me
Kleintje: he wat een goed nieuws in het vooruitzicht. Kan me voorstellen dat je op je laatste energie loopt, pfff wat heftig zeg. Gelukkig ziet het er uit dat het nu allemaal de goede kantop gaat. En die borstvoeding; je kan zo een winkel beginnen met die voorraad haha. Knap van je hoor!! Nova: als BV niet lukt dan lukt het niet. Voel je er dan ook niet schuldig om. Ik heb het 4 maanden gegeven bij de eerste maar ook in combi met kolven. Ik ben niet iemand die overal publiekelijk gaat zitten voeden (preuts mutsje he), dus kolfde dan en als we weggingen dan gaf ik dat in een flesje. Na 4 maanden was ik er klaar mee. Maar als het niet gaat blijf dan niet te lang doorhameren. Heb je alleen jezelf en de kleine mee! Je hebt het geprobeerd, ook al super goed toch?! Anneliesje: het wordt tijd dat we bevallen haha. DIe slapeloze nachten wil ik liever door een andere reden Elio: bakfiets, wow gaaf!!! Jammer van het weer anders had je vanmiddag even kunnen gaan proeffietsen. Julia: naweeen. Ik dacht dat je alleen paracetamol mocht gebruiken. Rest werkt bloedverdunnend ofzo en dat kan dan weer gevaarlijk zijn met je stolsels enz. Maar ben geen dokter hoor, dus vraag het gewoon even na. Misty: dus niet bevallen bij Harry. Had wel een leuke anecdote geweest hoor Was gisteravond zo pissig op die vk...... Was niet te genieten (vriendlief erg blij mee, not!). Moet dinsdag weer op controle dus ga dan wel aangeven dat ik bij 40 en nog wat echt wel gestript wil worden hoor. Wil niet langer dan 41 weken rondlopen. Lijkt me ook niet slim; een moeder die op laatste beetje energie loopt (weinig slapen, buikpijn, etc) en die moet dan nog bevallen en voor kindje zorgen s'nachts etc.... Nou ja positief blijven; mijn afspraken kaart was vol, dus moet gewoon bevallen voor dinsdag hihi. Hier nog meiden waar het eerdaags bij gaat gebeuren? Aantal over tijd, dus kom maar op, kan wel wat goed nieuws gebruiken!!
Zeg Juul, jij zit altijd zo trouw te reageren op anderen, maar hoe gaat het nou? Zit jij al een beetje te rommelen? Nova: wat Bd zeg, daar sluit ik me volledig bij aan. Leuke n aardig BV geven mits het lukt hoor! Ik heb heel veel respect voor mama's die toch doorzetten en maandenlang kolven, maar ik laat zeker die dis aan mij -en Preitje- voorbij gaan. Het moet ook leuk blijven. Wel hoor ik vaak dat BV geven na 6 weken pas leuk wordt. Maar trek je niets aan van de borstvoedingsjehova's hoor! Mijn oudste zoon is kerngezond en niest hooguit twee keer per jaar. En dat voor een "Nutrilonkindje" Niks mis mee hoor. Bd: Grrrrrrrrr. Verloskundigen die het véél beter weten dan jij. Hatelijk. Was dan veearts geworden... Ik ga effe de kinders doen, ben d'r vanmiddag weer!
Ik voel me haast herboren door de lekkere douche, maar volgens mij heb ik wallen tot op mijn knietjes @ elio, hahaha ik zie dat helemaal voor me met een boterhamzakje in je onderbroek. Wat gaaf dat je bakfiets wordt bezorgd; ik ben jaloers Hopelijk valt het mee met de hand van hub en kun je vandaag nog wat rust pakken. @ misty, mooi dat alles goed was bij de VK, volgende week dus al op controle bij de gyn? Hopelijk ben je voor die tijd bevallen. @ julia, hoe gaat het daar? @ anke, grappig dat mensen dan verbaast zijn om je te zien. Ik kan me het bij jou ook wel voorstellen, maar bij mij zijn ze het ookal. Ik kreeg gisteravond trouwens een telefoontje van een vriendin. Ze had geprobeerd op mijn vaste foon te bellen en kon me niet te pakken krijgen, dus ze dacht dat ik al aan het bevallen was Ze ging gisteravond op vakantie en wilde me even op het hart drukken dat ik haar moest sms-en als ik bevallen was (komt goed). @ bd, volgende keer gewoon vragen hoor en duidelijk aangeven. Het is zo vervelend als je zo bij een VK weg gaat, terwijl je er helemaal doorheen zit. @ Vive, tot vanmiddag @ hier, heb nog steeds last van mijn rug en buik, ben benieuwd of het aan het rommelen is of dat het gewoon lekker loos alarm is
Ben even als de sodemieter door de laatste 10-12 paginas gescrolld (iPod is leuk, maar veuls te priegelig om lekker te kunnen lezen & reageren) voordat moppie zich weer meldt. Voel je niet achtergesteld als ik niet op je post reageer, maar het moet ff ivm weinig tijd (ben voor het eerst helemaal alleen thuis met Aline en moet nog lunchen... ) Beter laat dan nooit: @ Supernova en Ientje: GEFELICITEERD met jullie zonen! Wauw, wat een bonken van kerels allebei. Goed gedaan hoor, meiden! @ Ien: wat een schatje! @ Supernova, aaah, wat zielig dat hij naar MC moet, maar goed dat ze hem wat beter in de gaten houden. Hopelijk is het niks om je zorgen om te maken. Volgens mij heeft Bd81 gelijk, dat Ibuprofen bloedverdunnend is en daarom niet mag, maar ik zou het ff checken bij vlos/kraamhulp. Ben geen bv-jehova, maar ik vind het wel heel leuk, mooi en knus om borstvoeding te geven. Bij mij loopt de borstvoeding wel letterlijk als een tiet en dat scheelt alles. Ik heb er nog nooit last van gehad, op wat stuwing op dag 3-4 na. Als het niet zou gaan, zou ik er echt mee stoppen, het kost al energie genoeg en flesvoeding is echt niet slecht, hoor! @ alle meiden met rommelbuiken & dergelijke: het is weer om lekker binnen te blijven, dus ga je gang!
@annlies, goed zo, lekker hete douche genomen! We moeten ons lijf verwennen zo deze laatste weken. Ik lig nu met een warme kruik op m'n onderbuik. Heeeeerlijk!! M'n buik is zo onrustig de laatste dagen, geen weeën wel harde buiken, pijn au au vervelend. Ze hadden bij jou toch verwacht dat je vroeg zou bevallen? Of wat was het nou wat je vertelde 2 weken terug?... Nu nog niks hè, naast een beetje rommelen... @hubby hand, niks ernstigs, 2 weken lang rust houden. Dus ff niet kick boxen, en nee in mag niet in die hand knijpen tijdens de bevalling haha! @marrie, dapper dat je die pagina's met onze klaagzangen nog doorkomt no worries Ehmmmm ik wilde wat vragen hier, maar wat ook alweer?... Verhip ik ben t echt kwijt. Nou als ik t weer weet kom ik me weer melden. (ik lig alleen nog maar op bed door de pijn en energie tekort, dus blijf in de buurt)
Enn ja hoor, ik weet t weer. Mijn vraag: hoe kan ik berichten/fotos uit ons oude topic verwijderen? Dat juli 2011 mama's topic is gesloten. Wie oh wie weet hoe?
Ehm geen idee hoe je dat moet doen haha, ik zal eens kijken. Jeps de gyn dacht dat ik de 40 weken niet zou halen, maar we zijn alweer 2 weken verder. Dus ik geloof dr niets van, zal mijn niets verbazen als ik gewoon doorhobbel Blijf lekker liggen en laat je verwennen
Hmm, had een heel stuk getypt en toen ik op reageren drukte liep de site vast. Maar goed, poging 2 dan maar Net even babyboom terug gekeken, pff, tranen! Wat een aflevering weer. Blij dat ik in Nederland woon. @Julia: Als de kleine er donderdag nog niet is, dan moet ik gewoon voor een extra controle naar het ziekenhuis. Zij maken dan een CTG en een afspraak bij de gyneacoloog. Deze bepaald op basis van de uitslagen hoe of wat verder. Als alles verder dan nog prima is, dan mag ik nog steeds thuis bevallen (geloof tot 42 weken). @Anke: Die kleine van jullie lijkt het ook wel goed te vinden in je buik. Maar het is inderdaad prima weer om te bevallen, dus zullen we?! Wat een regen zeg! @BD: Nee gelukkig niet bevallen tijdens HP haha. Maar nu mag ze wel komen ROt dat je jezelf niet gehoord voelt bij de VK. Hopelijk beval je snel en hoef je niet gestript/ingeleid te worden. Slaapgebrek is inderdaad hel. Hier hetzelfde. Heb er wel over gesproken met de VK en ze heeft het opgeschreven, maar het hoort er wel een beetje bij, aldus mijn VK. Ik probeer dus door de dag heen maar zoveel mogelijk uit te rusten, door even te gaan liggen of proberen te slapen of even ontspannen in bad. Meer kun je niet doen denk ik. @Anneliesje: Spannend. Misschien voorbereidend werk, het rommelen? @Marrie: Ik vind het al knap dat jij en de andere pas bevallen meiden zoveel kunnen reageren. Respect! Geloof niet dat mij dat gaat lukken haha. Heb je nog kunnen lunchen? @Eli: Gelukkig dat er niets ernstigs was met de hand van je mannetje. En inderdaad, lijkt me knijpen daarin niet zo'n goed idee haha. Sorry, ik ben niet zo computertechnisch, dus kan je niet helpen met je vraag. Nou ik ga ook even in bed liggen. Ben moe en heb nogal last van het bewegen van de kleine. Doet zo'n pijn die knieën/benen en rug die ze steeds maar weer hard tegen mijn buikwand duwt. Hoop dat ze snel de juiste uitgang vind, haha.
@Misty, geen gebroken vliezen bij HP dus. Nou laat de baby nu maar komen dan. Kijken of ik t vanavond ook droog houd in de bios. Hoe was de film, ik ben zo benieuwd! @Supernova, wat vervelend, hopelijk gaat het snel weer goed met jullie mannetje en mag hij weer snel naar huis. @Sucre, wat een vervelende mevrouw van de hielprik! Lijkt me vervelend om iemand zo te zien klungelen met je baby... @Annelies, oeh ik ben sinds het begin van mijn zwangerschap ook helemaal fan van koetjesrepen! Hopelijk heb je vannacht een betere nacht. @Ons Kleintje, na wat teruglezen: Wat knap hoe jij dat allemaal doet met je mannetjes! En fijn dat het beter met ze gaat en ze dichterbij mogen komen. @Elionorah, oh ik ben jaloers op de bakfiets! Die wil ik ook heeeeel graag! @Julia, vannacht beter geslapen? Zo, nu weer lekker de tour verder kijken.
@Nova, wat niet lukt dat lukt niet toch? Een gelukkige mama telt dan denk ik zwaarder dan wel of geen bv. Hier stel ik me in op een week AUWWWIEEEE, en uit ervaring 'weet' ik dat het daarna waarschijnlijk (hoop ik!) goed gaat en op gang is gekomen. Maar zodra dat niet zou lukken, hebben we gelukkig altijd een goed alternatief. Fv. Worden kindjes ook groot van gelukkig. @Anke, leuk verjaardag! Wij morgenavond ook. Waarschijnlijk dan. Ben benieuwd. @Vive, hier alles goed hoor. Geen gerommel, maar dat zegt niets. Heb de vorige keren ook geen harde buiken, voorweeen of dat soort gedoe gehad, toen begon het gewoon INEENS. Dus ga er vanuit dat dat deze keer ook weer zo zal gaan. @Annelies, herboren door douche! Lekker! Hopelijk blijf je je zo voelen vandaag! Gerommel?? Spannend! Hopelijk zet het door! En dan een klein prulleke die direct doorslaapt snachts, heb je wel verdiend! @Marrie, fijn dat de bv zo goed loopt! @Eli, is de bakfiets al in huis? Wel baggerweer, dus een proefritje zat er wel niet inzitten vandaag! Ik weet het niet zeker, maar dacht dat je in een gesloten topic niks meer kan veranderen, tenzij via een modje. @Misty, oke, dus gewoon een check up door gyn ivm overtijd. Klinkt logisch. Ik dacht idd ook dat je tot 42 (als alles goed gaat en ging) je thuis mag bevallen. Bij mij nooit nodig geweest om uit te zoeken @Daffiee, tour kijken? Ik ga zo tompoezen maken met de jongens. Je moet iets met dit weer. Getver. Kan ze moeilijk naar buiten sturen En heb zelf ook echt geen zin om onder paraplu en met regenpakken aan de regen in te gaan. Dus. Dan maar ongezond. Kijk vanavond wel weer even een updatetje over de tour, al volg ik het niet echt of zo. Vond het trouwens zo respectloos dat elke krant die foto van Hoogerland op de voorpagina had gezet. Kom op zeg he, iemand een beetje zijn privacy gunnen zonder bloot gat/blote kont kon toch ook wel? Geloof echt niet dat dat de enige foto's waren die van hem geschoten zijn. Ik ga aan de tompoezen zooi!
Bedankt allemaal voor de lieve reacties, doet mij goed! Na de bv-periode van mijn oudste heb ik de kolf ver weg opgeborgen in de hoop hem nooit meer te hoeven gebruiken. Als ik dit keer niet prematuur was bevallen en bv was niet gelukt, had ik me totaal niet schuldig gevoeld als ik kunstvoeding zou hebben gegeven. Maar ze hebben het echt nodig zeggen de artsen en ik geloof het zelf ook. Dus ik ben alleen maar blij dat het me lukt. x
Ja, helemaal mee eens! Ik vond het ook echt niet kunnen, die foto's van Hoogerland in de kranten. Wij zijn overigens niet de enigen die dat vonden. Ik heb er een aantal ingezonden brieven over gelezen in de Volkskrant. Oeh tompoezen, lekker!! Ik heb net ook een cake gebakken.
Fijn dat HP goed is afgelopen Misty! Ik denk dat ik vanavond misschien ook nog even een bioscoopje ga doen. Telefoon uit en klaar met al die goedbedoelende mensen die me steeds bellen en sms-en of er al wat is! Heb net wel de enveloppen besteld voor de geboortekaartjes, dus tijdverdrijf vanaf morgenavond is ook geregeld. @ OnsKleintje: Zo knap hoe je het allemaal volhoudt ook met de borstvoeding! Zal best een kick geven dat ze nu meer willen drinken dan je kan produceren. Hoop voor jullie dat er snel een plekje vrijkomt dichter bij huis. Ga nog even verder met mijn werk, vanaf volgende week neem ik in elk geval verlof of ze er nou is of niet. Groetjes Pina
@Pina Ben je nou nog steeds aan het werk? Wow jij gaat ook maar door! Ach zolang het gaat, je lichaam geeft het wel aan. Hier: ik geloof dat er wel wat gaat gebeuren hier, heb wel echte krampen nu. Hopelijk zet het door, wordt nu toch wel echt spannend. Hou jullie op de hoogte... Of niet als het echt doorzet
Anke m oh dat klinkt veel belovend. Ik duim voor je. Zoontje is bij de achter buren aan het spelen. Hebben twee kindjes van 4 en 6 dus zowel zij als mijn zoontje vinden dat natuurlijk geweldig. Ga hem zo weer ophalen. Ik heb ff op de bank kunnen relaxen.
@Bd, lekker he, even rust! Mijn moeder was hier en ik ben ook even mijn bed in gesprongen. 'gesprongen...' dat heb ik gisteravond echt gedaan. Vond het wel een strakke actie. Ik dacht, als ik er nou gewoon in jump, dat meter hoge bed, dan breken spontaan mijn vliezen. Maar dat deden ze niet. Dus ga ook geen 2e poging doen Beetje uitgerust? Oeh Anke! Krampen? Klinkt veelbelovend. Ben benieuwd of er regelmaat in zit en of ze aanhouden! Succes! Daffiee, ja heb ook wat brieven erover gelezen. Vind het gewoon echt niet kunnen. Sensatie gebeuren, bah bah. @Pina, gelukkig. Ben blij dat je in ieder geval vanaf volgende week vrij bent. Zal misschien een hele omschakeling voor je zijn? Of kan je in de weekenden genieten van je vrijheid? Ookal geeft een lijf wel aan of je beter kunt stoppen of niet met werken, denk ik dat zelfs bij jou - die gewoon doorbikkelt - het toch verstandig is in ieder geval een weekje rust te pakken voor je gaat bevallen etc. Zelfs ookal gaat het nu allemaal nog prima.