De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ien ik had kraamtranen bij dag 7; best apart om mee te maken haha. Thee lepel valt; huilen. Je ziet je kleine; huilen. Je weet niet wat je wilt eten; huilen :)

Hier bagger nacht achter rug maar niet wezen spieken hier. Draaien, rugpijn, slaap niet kunnen pakken. Wat een drama.

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Pfff gelukkig beter geslapen dan gisternacht. Hoewel het nog niet veel soeps was. Ik duik straks nog maar even het bed in.

@ Bd, vervelend dat je een baggernacht achter de rug hebt. Hier draait het inderdaad om de tour de komende tijd (nog 1,5 week) dan hoop ik eigenlijk wel dat de beeb er is. Heeft hij iets anders om zich op te focussen.

@ Ientje, jeetje ben je bevallen, ben je nog 's nachts online :D

@ ons kleintje, absoluut nog niet nagedacht over anticonceptie. Wat leuk dat de bedjes in elkaar zijn gezet en spannend dat ze de eerste vaccinaties krijgen.
    Misschien een hele akelige vraag en je hoeft ook niet te antwoorden hoor, maar is er een kans dat de tweeling iets over zal houden aan alles wat ze nu hebben meegemaak ? Of is de verwachting dat ze gewoon helemaal gezond gaan opgroeien (ik hoop natuurlijk het laatste).

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Ik lees, en leef, mee met jullie allemaal hoor. Maar hele uitgebreide reacties kan ik even niet geven. Zit toch met mijn hoofd heel erg bij mijn mannetje. Hij doet het zo enorm goed, echt een lieverdje! Vandaag zal de kinderarts bekijken of hij naar huis mag, dus wel even spannend! Ik zit hier keihard te duimen, want 'there is no place like home' natuurlijk!

4. vive2

vive2 Fanatiek lid

Super: Duimduim!! Hoop voor je dat je fijn naar huis toe mag met de kleine man. Geniet ervan iig, de gewaarwording dat alle verzamelde spulletjes en kleertjes ineens een fúnctie hebben gekregen vond ik ook wel zo bijzonder!

Anticonceptie: Wij gaan voor een definitieve oplossing. We gaan ooit meer seks hebben :D
    Neh, ik ga eerst een poosje aan een minipilletje of we gaan aankloten met condooms en als we wat verder zijn en nog steeds zeker weten geen kindje meer te willen dan gaat mijn man langs de uroloog voor een knoopje.

5. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Goedemorgen dames, geen baby nieuws van hier hoor. Ik moest me gewoon ff terug trekken. Dat heeft me goed gedaan, heb heerlijk geslapen, thank God!

M'n buik werd wel weer wat rustiger in de avond. Die strakke band spanning trok ook wat meer weg. Toch blijft m'n buik gevoelig en heftig reageren op inspanning/lopen/draaien/bewegen/stress nou ja, zo goed als alles haha. Ik had echt het idee dat dit goede voorweeen waren. Pijnlijk!! Alsof m'n spieren onderin m'n buik bijna scheurden. Dus ik moest echt op m'n ademhaling letten. Helaas zette het niet door, maar na 3 brakke nachten vond ik bijtanken ook wel heul fijn!

@meid, nee de bakfiets trapt niet zwaar. Deze heeft 7 versnellingen, en is de babboe city, speciaal voor de stad gemaakt. Hubby is nu voor t eerst aan t fietsen ermee. Hij brengt dochter Naar de crèche. Is ng wel wennen zag ik, het is een 2-wieler. Dus een beetje vallen kan wel :)

Oeh meid, 2x een weeën storm. Ik hoop eigenlijk dat me dat nu bespraard blijft. Ik vond dat zo heftig! Maar ja, ik was wel klaar na 7 uur, bij de eerste. (ipv 24 uur)

@ien, kraamtranen oh ja, dat is de 3e of 4e dag. Sterkte meid, en lekker aan toe geven. Dat deed ik onder de douche dan, luchtte echt op!

@ons kleintje, anticonceptie. Nee nog niet besloten wat ik doe. Vorige keer had ik zo'n hormoon staafje (implanon). Ideaal vond ik. Hoefde nergens aan te denken, kon volgens mij 3 jaar blijven zitten. En het was alsof m'n baarmoeder sliep, geen menstruaties meer, rust in m'n lijf, na al die maanden harde Buiken en pijn. Misschien moet ik dat toch maar weer doen. :)

@noov, oh ja hopen dat jullie naar huis kunnen!!

Zo ik ga vandaag lekker rustig aan doen, om 11 u krijg ik visite, die ook nog wat huishouden wil doen :)
    Laters!

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Daffie: en heb je het ook droog gehouden in de bios? Ik vond HP super mooi. JIj ook? Wij hebben de film in 3D gekeken, wel leuk.

@Julia: Hmm, lekker tompouzen. Waren ze lekker?

@Pina: En nog naar de bioscoop geweest? Is toch lekker even er tussen uit en geen vragende mensen aan de telefoon. Enveloppen heb ik ook geschreven in mijn verlof. Erg handig en goed tijdverdrijf ;)

@Anke: Spannend, hebben de krampen doorgezet?
    @Eli: Voel je jezelf weer wat meer mens? Kan best hoor dat je last hebt van het oprekken van je baarmoeder. Die is nu ook zo groot, niets om je zorgen over te maken volgens mij. Ik heb zelf ook heel veel last van harde/strakke buiken. Vrijwel de hele dag, maar nog geen beeb ;) Dus het zal er bij sommige van ons wel bijhoren denk ik. Maar goed, prettig is het niet. En als je jezelf zorgen maakt gewoon de VK bellen. Gelukkig ben je nu weer een beetje bijgetankt! Dat doet een mens goed.

Nou ik ga even wat programma's terug kijken op televisie en dan een wasje ophangen.
    @Ientje: Oef, wat een bevalling! Lijkt me niet fijn als je zo je best doet en kleintje komt er maar niet uit. en dan moet je ook nog in de auto naar het ziekenhuis! Gelukkig dat we hier goede ziekenhuizen hebben en dat Sascha er toch nog uit wilde komen met wat hulp ;) Geniet van je kraamtijd en alle visite!
    @Pina: jeetje, de opdrachten blijven maar komen, maar het kan best zijn dat je heeeeeeel snel gaat bevallen?! Lijkt me niet fijn. en je moet echt aan jezelf gaan denken. Maar goed, misschien moet het zo zijn?!
    @Meid: Gelukkig dat er niets geks is gevonden in je urine. Thanks ook voor de info, weten we ook weer dat dit normaal is. Maar wel goed in de gaten houden hoor! en op tijd aan de bel trekken.
    @Sucre: Beetje kunnen slapen vanacht? Hopelijk is de koppijn gezakt.
    @Ientje: Succes met de kraamtranen ;)
    @Ons Kleintje: FIjn dat de bedjes in elkaar staan. Lief dat de mensen om je heen een beetje helpen. Valt ook niet mee als je vrijwel niet meer thuis komt.
    @Supernova: Spannend meid! Hopelijk is alles goed en mogen jullie lekker samen naar huis! Zal mee duimen.

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    @ misty, ben je het nog niet zat ? Het lijkt me erg vervelend dat wanneer je zo naar een datum leeft dat je er dan ook nog over heen gaat. Veel plezier met het kijken van wat programmatjes en doe lekker rustig aan.

@ elio, lekker dat je visite krijgt die nog wat in het huishouden gaat doen (wil ik ook wel haha). Soms kan het zo lekker zijn om jezelf even terug te trekken en dus even tijd voor jezelf te hebben. Gelukkig dat het iets beter gaat.

@ vive, hoe is het verder ? Ennuh toe maar een knoopje, hoe heb je je man zo ver gekregen ? Wij hadden het er toevallig laatst over en hij wilde er absoluut niet aan. Zal hier voorlopig ook nog niet gebeuren, want we willen eerst erover denken of er een tweede zal komen. Ik vind echter dat hij daarna wel het haasje mag zijn, ik heb tenslotte de zwangerschap en bevalling doorstaan.

@ supernova, lijkt me logisch dat je nu even geen tijd hebt om overal op te reageren. Ik ga duimen dat jullie lekker naar huis mogen.

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Arme Ien, was je heulemaal alleen hier vannacht? Ik heb nog wel even gespiekt rond 04.30 geloof ik, verder wel redelijk geslapen. Goed genoeg om niet super chagerijnig te zijn deze ochtend :p

@Anke, heeft het doorgezet?

@Nova, ik duim voor jullie dat jullie snel naar huis kunnen en dat alles goed gaat en blijft gaan met jullie ukkie!

@Anti conceptie? Hmm, niet over nagedacht. Ik heb uit mijzelf geen eisprong, dus de kans op een spontane zw.schap is nihil, maar you never know. Hij is wel aanwezig natuurlijk, dus daar wilde ik niet echt op vertrouwen ;)

Manlief zweert bij een 4de koter maar ik weet het nog zo net niet. Dus... nog niet echt besloten hoe of wat. Eerst deze maar eens werpen en zien of ik uberhaupt ooit nog aan sex ga doen ;)

@Sucre, hoe is het met het kopppie?

@Eli, fijn dat die strakke band wat minder werd, ben benieuwd of het het echte voorwerk is geweest, lets hope so! Dan is het niet voor niets geweest!

@Bd, ach.. baggernacht weer, bhehhh!!! Klote he?

@Annelies, jij gelukkig iets beter geslapen, dat is in ieder geval iets...

@Kraamtranen? Nooit gehad, geen ervaring mee. Ja, na een maand ofzo, van vermoeidheid, tellen die ook mee? Die waren namelijk echt niet grappig!

Nu eens kijken wat het plan van vandaag is. Binnenspeeltuin? Klote akoestiek, maar als het weer zo'n regenachtige dag wordt als gisteren.... misschien een beter alternatief dan heel de dag binnen zitten. Hoewel... spot ik daar in de verte nu een stukje blauwe lucht?
    Even buienradar erbij!

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    :cool: joh, is dat zo? Hoe weet je dat nu al? :p:p:p:p:p:D;)

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Nova: hopelijk mag je mannetje vandaag naar huis.

Elio: dus jouw man heeft de primeur, fietsen met de bakfiets. Ben benieuwd hoe die bevalt, maar zal vast goed zijn.

Anticonceptie: nog geen idee, denk gewoon de pil voorlopig. Zoals het er nu uitziet komt er geen derde, maar ja dat zeggen we nu hihi. Dus nog niets definitiefs.

Anke: hoe issie nu? babynieuws?

Viv: hoe gaat ie? In principe maandag he? Ben je er al klaar voor?

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oh ja, trouwens, ik ga vandaag bevallen, wisten jullie dat al? :p Doet er nog iemand mee, of ga'k alleen??

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland

Ik ga uit van het positieve he. Wil trouwens ook wel bevallen vandaag, maar het zal wel niet zijn.

Het is overigens hier ook prutweer.

13. MamaNini

MamaNini Lid

13 mrt 2011
    51
    0
    0
    Interieurstyliste & Fotografe
    ZH
    Halloooo mama's en bijna-mama's :D

Heb al weer paar dagen niet gereageerd maar wel meegelezen elke keer :cool:

Vannacht bijna geen oog dichtgedaan, beeb was zó hard aan het draaien en schoppen dat ik heel veel harde buiken kreeg en last van mn onderrug.. Maar geen oefenweeën zoals ik ze paar dagen geleden heb gehad 's avonds. Ben er maar uit gegaan om kruik te maken en en een beetje te bewegen, denk misschien helpt het.. Uiteindelijk van 1.45-3.30 wakker geweest ofzo, daarna half zittend in slaap gevallen.

@Ientje zag dat jij ook wakker was vannacht, ook zulke wallen of valt t mee...?

@VK van de week bij de verloskundige vertelde ze dat ze al ingedaald is, maar dat haar billen nog vrij hoog zitten, dus het is geen kleine dame (...) geboortegewicht rond week 40 geschat op 7-7,5 pond. Maar mn buik is 'heel bescheiden' volgens iedereen en de VK, dus geen idee of dat wat zegt.
    Ik heb t idee dat ze gewoon lang is, maar hopelijk niet zo'n groot hoofd als ik heb :$ dus ben benieuwd.

@geboortekaartjes heb ben we gister definitief aangepast, lettertype en kort gedichtje, etc. Ben blij dat we er uit zijn, nu nog de datum :D ;) en de beeb in mn armen en ik ben helemaal blij!

Morgen komt een vriendin van me langs uit Zeeland die zwanger is van de 2de, lekker bijkletsen over baby's, bevallingen etc, haha.. ;)

@ koppijn, boobpijn, kraamtranen, Tour, naweeën, allemaal gelukkig (nog) geen last van, maar heel veel succes als je er wel last van hebt!

@kinderwagen ohja, we zouden een Bugaboo Cameleon overnemen van kennissen, maar we kregen ook even 8 rekeningen van-alles-en-nog-wat binnen van de week, dus ik helemaal in de stress :$:(:(:$ en toen maar met lief besloten dat we op Marktplaats gingen kijken voor een goedkopere ;) En toevallig een héle mooie nette Bugaboo Frog gevonden bij ons in de buurt, voor E 100,-!! Ik dacht nog, die zal wel versleten zijn, maar hij is echt super netjes met alles-er-op-en-er-aan :D dus helemaal happy en scheelt ook weer kopzorgen met de financiën..

@Minsty ik wil thuis bevallen, het bevallingsbad staat al klaar in de slaapkamer! :D

@Julia ik doe met je mee!! Dacht vnnacht al dat t er aan zou komen maar was loos alarm ;)

@annneliesje prutweer? hier schijnt de zon eindelijk, Z-Holland, misschien komt 'ie zo wel jou kant op!

14. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Over bevallen gesproken :)
    Het was vandaag toch de 15e, volle maan?
    En dan bevallen toch extra veel vrouwen?
    Dan doe ik wel mee vannacht!

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Anneliesje: Tja, het is wel jammer dat je nog langer moet wachten op je wondertje. Maar goed, ze bepaalt zelf wanneer ze wil komen, kan het toch niet afdwingen haha. Dus probeer maar zo goed mogelijk te genieten en uit te rusten.
    @Julia: Ik wil wel mee bevallen vandaag ;) Ik en mannetje hadden de 15e al bedacht, dus dan moet het wel nu snel gaan beginnen haha.
    @Mamanini: Fijn dat jullie geboortekaartje nu zijn definitieve vorm heeft ;) Dan kan de kleine komen.
    @Eli: Yep het is vandaag de 15e en volle maan :D Vandaar dat wij ook voor deze datum hebben ingeschreven haha.

Hier schijnt trouwens het zonnetje, heerlijk :D (noord-brabant).

Nou ga even wat eten en dan even ontspannen in bad. Kleintje bezorgt me steeds een harde buik met haar bewegingen, auw!

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Deal dames, today is the day!

Hier schijnt overigens ook de zon, maar zit ook dichter in de buurt bij Misty dan bij Annelies. We zullen een paar stralen naar het noorden sturen, ok?

Vive, hoe'st met jou? Bijna weekend, nog 1 weekje school toch volgende week? Moet hub nog aan de slag dit weekend, of is ie vrij?

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @ientje...kraamtranen....die ken ik niet....maar goed veel zwangerschaps klachten heb ik of ken ik ook niet....rare hormonen heb ik denk ik....;)

@super, geeft niks hoor dat je niet uitgebreid kan reageren, logisch toch??!!!!
    hopelijk mag je kleine mannetje snel met jullie mee naar huis!

@anticonceptie, tja ik vind het erg moeilijk, ik denk dat het hier bij 2 kids blijft [maar zeg nooit nooit] ben al jaaaaren aan de pil, maar ben nu eigenlijk aan het twijfelen, ben die troep eigenlijk wel zat in mijn lichaam!
    dus ik ga voor dat hub maar pilletjes gaat slikken [klinkt te mooi om waar te zijn natuurlijk want dat bestaat nog niet...balen]:)
    twijfel dus tussen weer pil ,merina spiraal of anders maar geheel onthouding [ahum]:D

@elio, aha 1 met 7 versnellingen, dat moet goed gaan dus!
    ben jij er al mee weggeweest?
    dus jij had zo'n implanon, klinkt ook goed, zeker als je niet meer ongi word! kijk dat vind ik het fijne aan de pil, die slikte ik soms wel 3mnd door, perfect voor vakantie enz.
    maar doet dat ding niet pijn bij inspuiten??

zonnetje, yep ook hier schijnt ie! vandaag maar flink van gaan genieten want daarna is het voorlopig weer over...

nou ik ben benieuwd wie er van jullie uiteindelijk vandaag gaan bevallen! mooie zonnige dag, mooie datum dus ik zeg: kom op meiden, jullie kunnen het!!!!!!!!

vanmorgen even de winkelstraat ingeweest, ohh wat heerlijk zo'n uitje! nog even langst de zaak gelopen om ons kleine wondertje te showen!

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

het zou best kunnen dat ze iets aan de vroeggeboorte overhouden, maar dat kun je pas zien in de loop van het aankomende jaar, maar ook de jaren daarop zouden er gedragsstoornissen (meer kans op door vroeggeboorte) of bijv moeilijk lerend, doordat ze met kleinere onderontwikkelde hersenen zijn geboren, aan het licht kunnen komen.
    Ze hebben in elk geval longschade, 1tje heel erg en de ander ook best wel maar minder erg. Dus kans dat die met een zuurstoftank thuiskomt op den duur. Ook zijn ze erg vatbaar voor longontstekingen en het RS virus en zullen zij elk virusje meepikken.
    Gelukkig is het nu nog niet met zekerheid te stellen dat ze er iets aan overhouden. Maar ik weet dat het nog best een spannend jaar zal worden met veel bezoeken aan kinderartsen, wekelijkse fysiotherapie en terugkomdagen in het ziekenhuis waarbij schedel-echos en EEGs zullen worden gemaakt, en duimen we dat ze gezond uit de strijd komen.
    @kraamtranen..eum
    @iedereen die vandaag gaat bevallen veel succes gewenst!

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

oh lees het nu pas. en mag hij naar huis vandaag?

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Meid, lekker he zo'n simpele wandeling. Dan sta je ineens weer midden in de samenleving en realiseer je je dat de wereld gewoon doordraait terwijl jij met een newborn thuiszit. :)

@Kleintje, heftig lijkt mij, om met die knowledge dit eerste jaar in te gaan. Hoe is jullie oudste het eerste jaar doorgekomen? Hebben jullie en artsen het idee dat hij zich normaal ontwikkelt?
    Voor hem ook goed dat zijn broertjes dadelijk wat dichterbij huis liggen, dan ziet hij jou natuurlijk ook weer vaker. Ik neem tenminste aan dat je dan weer thuis kan slapen?

@Eli, sorry, beetje klunzig, maar wat was ookal weer de naam of site van die draagdoek die jij laatst via mp hebt gekocht? Loop te klooien met internet, kan de link nergens meer vinden.

Deel Deze Pagina