De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Zo, ik ga er weer eens voor zitten. Sterkte allemaal! ;)

Anneliesje, alle koetjesrepen al op, of kan je er nog 1 delen. Is echt jeugdsentiment!
    Heb je een beetje bij kunnen slapen na die baggernachten?
    Wat zielig van de egel! gelukkig gaan jullie maatregelen treffen.

Ons Kleintje, fijn te lezen dat het de goede kant opgaat met je mannetjes en dat ze binnenkort overgeplaatst kunnen worden. Wat super dat ze ondanks de longschade wel zo goed al kunnen drinken!!

Julia, mijn moeder is de dag na de geboorte van Daan samen met mijn vader gekomen. Dat was fijn! Daarna heb ik haar alleen nog via de webcam gesproken, maar als het goed is komt ze dinsdag samen met mijn broer op kraamvisite. Het gaat beter, vooral omdat ik me nu meer op mijn eigen gezinnetje probeer te richten.
    Hoe waren de tompoucen? Klinkt jammie!!!!
    Bizar dat jij gewoon opeens weeën gaat krijgen en dan binnen no time bevalt, zonder ook maar een aankondiging.
    Grappig dat je man zo'n groot geezin wil. Ik wil ook nog wel een 3e, ooit, maar manlief niet. :(
    Ga je nog feesten met de 4-daagse?

Naweeën, bij mij duurde het 3 dgn, ik had er alleen tijdens het voeden last van, maar gelukkig niet wee op wee, dus daarom nam ik er niks tegen.

Supernova, hoe gaat het nu met je? Goed dat je ervoor hebt gekozen om van Daniël te gaan genieten. En van flesvoeding wordt hij ook heel groot, sterk, gezond en gelukkig. Voel je daarom niet schuldig, respect juist dat je die keuze kunt maken!
    Fijn dat jullie weer thuis zijn, geniet van je mannetje he en denk ook aan jezelf. Lekker uitrusten en je goed laten verwennen.

Elio, wat leuk en ontzettend handig zo'n bakfiets. Zie het mezelf niet doen, maar vind het altijd wel gaaf bij andere mama's. Hopelijk kan je hem gauw gaan gebruiken!! Hoe gaat het met je man?
    En hoe gaat het met je buik? Nog steeds zo veel pijn en spanning?

Misty, handig dat de vk bij je thuis komt! Hopelijk beval je gewoon heel snel en thuis!
    Geef je babay met buik maar hier hoor, mag jij een nachtje BV geven. :p

Anke, Daan wachtte op mooi weer om geboren te worden, misschien jouw beebje ook wel. ;) Hopelijk gauw weer zon!!!

BD, hoe gaat het met je, hou je het nog een beetje vol allemaal? Hopelijk neemt de vk je serieus dinsdag.

Pina, jij hebt echt megaveel energie. Sja, als rustig aan doen alleen maar averechts werkt...

Marrie, hoe zijn de eerste dgn alleen gegaan? Fijn dat de BV zo goed gaat!

Vive, bedankt voor de opsteker!! Ik weet het, het ritme gaat komen. Maar wanneer? :p
    Oh nee, wat heftig die aanvaring van je man met een jongere! :$ Snap dat je even andere dingen aan je hoofd hebt.
    En dan ook nog de inleiding maandag. Het zal zeker spannend zijn, blijft prei goed liggen, kan je normaal bevallen of wordt het toch een keizersnee. Laten we van het positieve uitgaan!! Het komt goed meis, prei komt eruit en je laatste zwangere nachten gaan nu in. Misschien ook wel weer dubbel.

Ientje, Daan was de eerste dgn ook veel aan het slapen, waardoor het voeden om de 3 uur echt niet altijd lukte. Pasgeboren kindjes hebben een reserve van ongeveer 48 uur, dus als ze die tijd niets of nauwelijks binnen krijgen, is dat niet meteen een probleem.
    Bijvoeden? Nu al? Hoe doen jullie dat? Fijn dat hij niet meer afvalt, de kanjer. En wat een snoepie is het zeg!! *smelt* Vermoeiend he, die eerste dgn, gewoon lekker smiddags even bijtanken hoor, doen wij ook!
    Nog last gehad van kraamtranen? Ik deze keer niet. :$ Komt denk ik nog. ;) Alhoewel, wel al een paar keer gejankt van vermoeidheid.

Mamanini, ben erg benieuwd naar de grootte van jullie kindje. ;)
    Was het gezellig met je vriendin? Fijn dat jullie goedkoop een superkinderwagen hebben gekocht!

Daffie, gaat het weer wat beter met je?

Anticonceptie, wij zijn al wel aan het nadenken. Zit te denken aan een spiraal of implanon. Even kijken wat het minste effect heeft op mezelf en de BV. Iig nooit meer een pil!!! En manlief durft geen knoopje te laten doen en ik vind dat nog te definitief.

Speciaal voor Julia over het poepen bij de bevalling. Nee, nooit gedaan. Zelfs nu niet, terwijl ik geen grote schoonmaak heb gehouden deze keer, waardoor ik gewoon weer s'avonds op de pot zat te skieten. :D
    Maar het hoort er wel bij, want als je perst, pers je je darmen ook leeg. Meestal zijn die leeg, maar zit er toch iets, dan komt het eruit en haalt de vk/gyn het even snel weg. Zonder er iets van te zeggen of te vinden.

HP, nee, geen fan. Heb er niks mee, maar vind het wel grappig dat zo veel mensen het helemaal geweldig vinden!

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    En hoe het hier gaat?
    Goed! Nog wel hoofdpijn, maar dat zal wel gewoon vermoeidheid zijn.

Kleine man heeft goed geslapen vannacht. Meldde zich om de 3 tot 4 uur. Ja, ook eerder, maar dan kwam het door de snotjes die hem buiten adem maakten. Zo sneu.

Verder is hij zooo schattig. Als hij huilt en ik pak hem op, is hij meteen rustig. Zo fijn is dat. Verder voel iik me een leeuwin, ik wel hem beschermen tegen alles en iedereen, zo'n gaaf gevoel.

Vandaag voor het eerst met de familie op stap geweest. Het dorp in voor boodschappen. Het eerste half uur was Daan alleen maar aan het huilen. Toen ik stopte met hem de speen aan te bieden, viel hij in slaap. Mannetje wil gewoon geen speen, eigenlijk heel fijn, dus die gooien we maar weer ergens achter in de kast.

Verder groeit hij enorm, vrijdag maar eens langs het CB.

Vanmiddag heerlijk een middagslaapje gehouden, ik op bed, manlief met Daan beneden op de bank. Nu ff tv kijken, straks avondetappe en dan heerlijk slapen!!

En ja, de vlag mag uit, zit sinds gisteren officieel onder mijn laagste gewicht van tijdens de zwangerschap!!! Jeeeeeeeeeeeeej!! Nu op naar onder de 70 kg.

Lieve meiden met beebs in de buik, hopelijk slapen jullie vanacht goed. Zodat jullie allemaal uitgeruts kunnen gaan bevallen morgen. Zet hem op he. Kusssssssssssss

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Morgen reageer ik wel weer op iedereen, nu nog effe voor het slapen gaan een berichtje van moi.

NEEEEHHH ik ben nog niet bevallen. Anke heeft trouwens al lang niet meer gereageerd, dus ik vermoed dat zij wel aan het bevallen is (of al is bevallen).

Chris Colombus zal de regisseur wel zijn geweest.

Harry Potter was gaaf, mijn moeder was wat minder gaaf. De stoelen waren *** daar en ik ga 1 keertje verzitten en zucht vanwege mijn auwie rug. Zegt ze hoor ik je daar nu puffen, pfff mens als ik moet bevallen dan had ik hier nier meer gezeten hoor :cool:

Oww ik zag nog een heel schattig babytje in een leuk rompertje (dat hier ook in de kast ligt) langskomen.

Ik ga zo proberen te slapen. Ben benieuwd of er morgen beebnieuws is.

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hallo dames,

Eindelijk een berichtje van mij, ik ben mama geworden van Birgit Alicia! Donderdagmiddag begonnen met de weeën, donderdagavond serieus aan de gang. Tot vrijdagochtend bezig met de ontsluiting die niet vordering vanwege afwijkende ligging van de baby. Om 9.30u naar het ziekenhuis, infuus met weeënopwekkers gekregen (ja dat werkt, heftig!) en uiteindelijk mocht ik om 13u gaan persen. Na 3 persweeën kreeg ze het heel zwaar, toen ging de vacuumpomp erop en na nog 3x persen was ze er om 13.29u! Bijbehorende knip is niet erg groot dus schade valt mee.
    Birgit is echt een kleintje, 2930 gram. Ze laat zich goed horen en ze doet het heel goed. Na de bevalling nachtje kraamhotel gedaan omdat we pas om half 6 weggingen. Vandaag weer lekker thuis, ouders op bezoek gehad, was beetje te druk aangezien ze lang bleven (wonen 2u rijden hiervandaan). Meteen te merken aan Birgit, ze wilde op een gegeven moment alleen nog maar bij mij zijn.

Merk eigenlijk nu pas de gevolgen van de zware bevalling, ben blij dat ik goed uitgerust was van te voren maar zit even in m'n reserves. Gelukkig heeft Birgit ook een hele lieve en zorgzame papa (voor haar en mij) :D

Als ik er aan toe kom ga ik weer eens bijlezen, voorlopig vooral genieten!

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    En een fotootje!

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Even kort vanaf iPod: Anke gefeliciteerd met jullie dochter!
    Heftige bevalling, nu goed uitrusten en vooral heeel rustig aan en genieten! Laat je goed verwennen meid!

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Wat een poepie!!!!!!!

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Anke, van harte gefeliciteerd met je prachtige dochter!!
    Heftige en lange bevalling meid, nu tijd om bij te komen en heerlijk te gaan genieten!

9. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Anke: Gefeliciteerd met jullie mooie dochter!!!!

Groetjes Pina

10. vive2

vive2 Fanatiek lid

Anke: gefeliciteerd met Birgit!!

Ik lag net te slapen, word ik wakker.. Misselijk, buikpijn en eh.. op het toilet een darmlediging waar je u tegen zegt gehad. Blegh. Rugpijn ook. Klaaaaaaaaaaaaaaag. Ok. Ik hou op. Niet gezellig dit ;)

Anneliesje: Je moeder niet zo tof? Huh? Wtan?? En óók nog niet bevallen, tss :p

Sucre, leeuwtje; hehe, je instinctje heh. Prachtig toch! Wat fijn trouwens dat je zo goed gaat met je gewicht! Altijd fijn om t ehoren, geeft een beetje hoop.

Ik hou het kort. Voel me belabberd. Ciao!

11. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Even kort voor ik ga slapen.
    Anke, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!!
    Wat fijn dat ze er nu is, geniet er lekker van!

@baby shower, jaaaaaa wat was dat gezellig!
    Ik lag al in bed, in m'n nieuwe onderbroekje Hihi
    Ijsklontjes op schoot, lekker chillen.
    Gaat de bel ineens?! Blijken daar allemaal vriendinnetjes te zijn!!
    Echt gezellig feestje gehad, met spelletjes, lekkernijen, dvdtje en kadootjes.
    Nu lig ik uitgeteld in bed, moe en voldaan.

Slaap lekker meiden.

12. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Anke hèhè we dachten al. Gefeliciteerd meid. Heftige bevalling achter de rug en nu lekker gaan genieten van jullie meisje!

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Anke gefeliciteerd met je dochter.

Jeetje dat klinkt als een behoorlijk heftige bevalling.

14. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    @ elio, wat een verassing zeg. Enorm leuk zo'n babyshower.

@ vive, ach een moederopmerking die ik even niet zo makkelijk langs me heen kon laten glijden :D In de ochtend ziet alles er weer anders uit he haha. Ze maakt zich er drukker om dan ik en dat werkt mij weer op de zenuwen ;)

@ anke, wat een plaatje is ze en een prachtige naam ook nog eens. Doe lekker rustig aan en geniet van je kleine.

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - borstvoeding (grotendeels nog via kolf, deels direct vanaf de borst!) - zkh- (7 juli 2011)
    28 juni 2011, 6.05u - Sucre - Zoontje Daan - 39+2 - 3720gr - 50cm - borstvoeding - thuis (3 juli 2011)
    4 juli 2011 -06:37- Lovekees - Dochtertje Elina Tineke -39- 3170gr- 48cm- thuis - borstvoeding (11 juli)
    5 juli 2011, 7.50u - Meid - Zoontje Senn - 39+3 - 3610 gr - ziekenhuis (9 juli 2011)
    7 juli 2011, 16.51u - Marrie28 - Dochtertje Aline - 38+6 - 3915gr - ziekenhuis - borstvoeding (15 juli)
    10 juli 2011, 11.00u - Flash - Zoontje Pieter - 40+3 - 3270 gr - ziekenhuis (7 juli 2011)
    12 juli 2011, 16.28u - Supernova - Zoontje Daniël - 40+2 - 4070 gr - ziekenhuis (10 juli 2011)
    13 juli 2011, 2.36u - Ientje - Zoontje Sascha - 40+5 - 4250gr - 52cm - ziekenhuis (8 juli 2011)
    15 juli 2011, 13,29 - AnkeM - Dochtertje Birgit Alicia - 40+3 - 2930gr - ziekenhuis (12 juli 2011)

Al 7 jongens en 3 meisjes geboren.

Uitgerekende data:
    11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv
    13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv
    18 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv
    28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv
    28 juli 2011 - Daffie (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv
    2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje - thuis - bv

Wij verwachten nog 7 meisjes, 1 jongen en van 2 kindjes is het geslacht nog onbekend.

Afspraken:
    18 juli - Vive la Fête - inleiden
    18 juli - Annelies - controle gyn
    18 juli - Misty - controle vk
    20 juli - Julia- controle vk + strippen
    21 juli - Misty controle gyn (CTG + echo)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Anke: Gefeliciteerd met jullie mooie dochter! En wat heeft ze een prachtige naam! Geniet ervan en rust lekker uit van de zware bevalling. Gelukkig heb je en zorgzame man/papa :D

@Ientje: Oh jeetje, familie A.Bei is niet fijn! Ik had het over formaat knikker, auw! Ik heb nu via de vlos een website gekregen en Curanol.nl daar kun je het bestellen. En al tieten als Pamella Anderson? Lijkt me echt niet fijn die stuwing. Wel fijn dat de bv goed gaat. Stoere baby heb je trouwens als hij geen kik geeft bij de hielprik :D Dat beloofd wat hihi

@Vive: Spannend meid, nog maar 1 dagje wachten op jullie beeb!
    @Sucre: haha, op dit moment zou ik best even willen ruilen. Ik een nachtje BV geven en jij een buik met beeb ;) Maar goed, over een tijdje mis ik waarschijnlijk dat eigenwijze moppie in mijn buik. Wat fijn dat je weer op je gewicht zit! CB: wordt dat aangegeven wanneer je daar heen moet met je kleintje?
    @Eli: gezellig een babyshower! Ik heb er ook een gehad en heb ook super genoten :D

Hmm, zat even in het lijstje te spieken met hoeveel weken de al mama's zijn bevallen. Ik geloof dat ik jullie ga inhalen. Zit vandag op 40+4 en geloof niet dat er vandaag iets gaat gebeuren. Maar goed, ook ons meisje zal vast vanzelf komen ;)

Net even scones bijgebakken als ontbijtje :D, framboosjes erbij en verse jus. Ga ik nu nog even lekker in bedje liggen bij mannetje lief en dan straks lekker smullen ;)

Fijne zondag allemaal!

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    gefeliciteerd anke met de geboorte van birgit alicia! geniet lekker van jullie nieuwe gezinnetje!

pina!!! bij jou nog niet begonnen?

vive, klinkt als of het een begin kan zijn...maar zo niet dan is morgen de dag!

@elio, klinkt gezellig de baby shower, hier hoor je dat helemaal niet, wel jammer eigenlijk..

zat net ook even bij het lijstje te kijken en zie dat het ongeveer 50 50 is nu de bevallen dames en de dames met nog de beeb in de buik!

hier even drukke ochtend gehad, vannacht is vriendlief met senn eruit geweest, een uur na de fles van half 3 nog niet slapen...pfff! dus dacht dan laat ik vriendlief vanmorgen maar even uitslapen, de oudste begon om kwart voor zeven te roepen, dus naar beneden gegaan en om half 8 begon senn wakker te worden.
    en die heeft nu nog geen zin om te slapen, ligt in de box te kijken en af en toe wat te jengelen.

@misty, klinkt goed jou ontbijt! yummie!

hier gaan zo de afbakbroodjes in de oven met lekkere verse jus erbij!

18. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Hier geen spannende dingen op programma. Verveel je eerlijk gezegd haha. Oma is jarig dus daar gaan we straks geen en voor de rest niets gepland.

Het word tijd dat er weer eens wat baby's komen, is rustig.
    Geen rommelende meiden?

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Jeetje wat is het hier rustig vandaag :cool: Wie weet zijn er wel een aantal aan het bevallen.

@ bd, hier vervelen wij ons ookal. Straks inderdaad maar naar een verjaardag toe. Veel plezier bij je oma.

@ meid, wat is je leven dan zo opeens weer anders met zo'n kleine. Hopelijk heeft het ontbijtje lekker gesmaakt.

@ misty, ookal zo'n lekker ontbijtje. Ben benieuwd wanneer jij aan de beurt zal zijn.

Schoonmams belde vanochtend alweer !! Alsof wij zo vroeg de telefoon opnemen. Ikke (nogal chagi ingesteld volgens mij op dit moment) liep al mopperend naar de foon en bedacht me dat het niet zo handig was om in mijn humeurstatus op te gaan namen. Ze belde eerst op mijn mobiel, vervolgens op die van R. en ze heeft ook nog gebeld op de huistelefoon.
    Ik wilde eigenlijk gewoon niet gaan reageren en maar eens even kijken hoe gestressed ze zou worden, maar partner vond dat niet zo'n goed idee (die is nog een beetje van we moeten de goede vrede maar bewaren). Dus ik heb maar een smsje gestuurd dat alles goed ging, dat we nu even geen tijd hadden om de telefoon op te nemen en dat er nog niets rommelde en dat de beeb er ook niet was.
    Lijkt me een erg duidelijk smsje toch ?? Krijg je er eentje terug van ow dan gaan we in spanning zitten wachten....zucht.

Volgens mij moet ik mijn hormoontjes nodig onder controle krijgen, want dit gaat anders uitlopen op een woordenwisseling of zoiets en daar heb ik geen zin in. Iemand nog tips hoe ik dit het beste kan aanpakken ?? Ik heb het ondertussen al 3 maal op een nette, rustige, communicerende manier geprobeerd, maar het komt schijnbaar niet aan.

R. is even gaan fietsen, dus ik ga even de katten onder handen nemen. Ze verharen nog steeds enorm dus dat is hard nodig.

20. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Ha goede morgen.
    Het is inderdaad stil hier op zp.
    Ik heb een pijnlijke en vermoeide buik.
    Ongi pijn/kramp, harde buiken,
    Maar ik weet niet of dat nog wat zegt.

Dus ik ga er maar voor het gemak vanuit dat ik pas na het strippen ga bevallen :)
    Nog 6 nachtjes Hihi

Oef, na die baby shower was ik nog helemaal onrustig in m'n lijf.
    Heb met hubby tot 3 uur tv gekeken,
    En samen gedroomd over een wereld reis in een camper :)
    Dat zie ik zo zitten!!
    Ik zou zo morgen vertrekken voor 2 jaar haha

Maar goed, eerst nog ff kindje baren.

Ha we kregen net visite, vrIend en dochter van 3.
    Bleek de deur van de baby kamer volop open te staan haha!!!
    Dus hij zag alles, en probeerde nog om te verhullen dat hij het zag,
    Want hij schrok zelf ook wel ff volgens mij.
    Ik moest zo lachen, maakt mij het wat uit.
    Ik vond het echt grappig, ook omdat hubby zich zo betrapt voelde haha

Nu kunnen we heerlijk met hem praten over onze zoon :D

Deel Deze Pagina