Anneliesje; pfff ik dacht dat mijn moeder hyper was, maar jouw schoonma is nog net wat erger. Zou daar ook heel chagi van worden. Wat je er aan moet doen? Moeilijk. Je hebt het al gezegd en meer kan je niet doen. Probeer het nog ff te slikken want uit laten lopen op woordenwisseling is ook zo zonde. Mijn mannetje is ook op de fiets weg. Ff 100km fietsn ofzo. Nou ja hij liever dan ik hihi. Ga zo maar ff lekker brunch maken en daarna naar oma.
Poepverhalen: Serieus, geen flauw idee of er met het persen wat mee is gekomen. Het kon me op dat moment echt geen ene ruk meer schelen. Bij het breken van de vliezen was er nog wel een soort schaamte, maar na het zetten van de ruggeprik (waarbij urine en vruchtwater ook vrij baan hadden) heb ik me er niet meer mee bezig gehouden. Zowieso stonden er tijdens het persen vier mensen in mijn doos te gluren, en het enige waar ik aan dacht was dat de kleine eruit moest. Wat betreft aambeien, Ik doe ook mee met die club. Gelukkig niet pijnlijk, maar wel irritant. Stuwing: Aaaaaauwie! Geen kool hier. Ik heb wat borstcompressen nat gemaakt en in de vriezer gelegd, zo nu en dan zo'n bevroren compres op de boobs. AnkeM: gefeliciteerd met je dochter!!!! Awwww, wat een lieverdje!!!! Eli: Leuk zo'n verrassingsfeestje! Misty: klinkt als een lekker ontbijtje. Enne, je denkt dat er niets gaat gebeuren vandaag, zeg dat nou niet te hard hoor, voor je het weet..... Ooh jummie, ik zie ook afbakbroodjes en jus langs komen! Anneliesje: irritant van schoonmams, steeds maar bellen. Misschien is het handiger als R. het contact met je schoonmams onderhoud, en jij je even afzijdig van haar houd? Scheelt in ieder geval wat ergernis dan. Ik heb geen idee op welk gewicht ik nu zit, wel weet ik dat ik een zwembandje heb . Echt zo eentje rond om buik en kont. Apart is wel dat kleding nu heel anders zit, broekspijpen zijn opeens langer enzo . Kleine vent doet het prima en heeft ons wederom lekker wakker gehouden . Zijn ritme is nog een beetje upside down, maar we merken al dat dat aan het veranderen is. Nou, ik duik mijn bedje even in voor mijn middagslaapje *zwaai*
Hello ladies! Even een teken van leven uit Nijmeegse hoek. Hoe'st hier? @Elio, wat een surprise, babyshower! @Misty, ja inhalen? Mooi, dan ga ik dat iig niet doen! Hoe'st met jou vandaag? 17-07-2011, ik ga voor vandaag hoor. Hoe waren de scones? @Bd, jij ook een oma jarig vandaag? Wij zijn net terug. Mijn moeder is ook jarig vandaag namelijk. Lekker stukkie taart gegeten. Je vraagt naar rommelende meiden? Nou........ Eerste even verder reageren, dan ego @Annelies, jee, die smoeder van jou die kan er wat van zeg. Pffff, annoying!!!! @Eli, oeps, babykamer open. Is hij nu de eerste die het weet? Ach, nog maar heel even dan weet iedereen het, en het lijkt me inderdaad ook wel heel lekker om er eens met iemand over te kletsen. Je trots! Ookal zit hij nog in je buik natuurlijk! @Nova, 4 mensen om je heen tijdens de bevalling? Wow! Toch niet allemaal artsen neem ik aan, ook verpleegkundige? Upside down ritme... uiteindelijk komt het goed Lekker smiddags even bijslapen, goeie! @Poepverhalen tijdens bevalling. Ik begon vanmorgen al met 3x naar de wc, dus ik dacht: hmmzzz....... betekent dit iets? Vanmiddag nog een paar x. Weeen? Nahhh.. ik kan het nog niet echt weeen noemen. Zijn dit dan harde buiken? Ik heb geen idee want die heb ik nog nooit gehad. Het enige dat ik weet is dat er iets gaande is en dat ik het op deze manier niet herken van mijn vorige bevallingen. 1x in het half uur ofzo gebeurt er iets in mijn buik, maar als dit echt een wee is, dan zet dat echt nog geen zolen aan de dijk. Ik weet dus ook niet wat het plan is. Als het de hele dag aanhoudt, dan bel ik vanavond voor de zekerheid toch even de vk. Ik ga ervanuit (omdat de vorige keren zo snel gingen en toen ook na maar 2 uur van niet erg pijnlijke weeen 7cm werd geconstateerd) ze langs komt. Aan de andere kant begon de vorige bevalling ineens maar wel elke minimaal 10 minuten een wee, en dat zorgde dus voor 7 cm na 2 uur. Nou daar geloof ik dit keer niet in want zoals ik al zei, ik weet niet eens of dit de naam 'wee' mag dragen. Lekker onzeker dus allemaal. We zullen zien. Ik heb vanmorgen, kon toch niet slapen, de badkamer, wc's, trappenhuis schoongemaakt. Daarna de stofzuiger door het huis gehaald, nu maar even wasje ophangen. Uber huisvrouwerig bezig dus. Je moet iets. @Vive, bij jou toch iets gaande?
Anneliesje: ik hoop uiteraard anders, maar het kán nog 3, 4 weken duren voor je beeb er is. Ik zou als ik jou was echt aangeven dat je nu vooral behoefte hebt aan rust met je man en dat het gevraag naar nieuws niet erg bevordelijk werkt om rust te pakken en dus ook te kunnen bevallen. Zenuwen en ergenissen zijn enorme bevallings-ophouders, geloof me! Hier heb ik de stekker uit de vaste telefoon gehaald, ik reageer niet op mailtjes en smsjes. Helaas. It's me and the laundry! Zit lekker door huis te spoken en mijn dingetje te doen en ik ga me niet druk maken over dat anderen willen meeleven of wat dan ook. Dat recht heb je, Anneliesje!!! Je schoonmoeder heeft afstand te houden en te respecteren dat JIJ en je MAN mama en papa worden. Dat zij oma wordt is tweederangs. Meid: ja, wennen hé dat nieuwe ritme! Alles op elkaar afstellen is nogal een gedoe!
En met stil zitten gebeurt er helemaal bijna niks, dus ik ga maar even de trap op en neer. Net zoals Ien, nu eens een keer blij dat de wasmachine op zolder staat, wie weet helpt het. Enne Vive, ik ren natuurlijk EXTRA hard op de trap om te voorkomen dat jij een beetje eerder ligt te puffen op MIJN uitgerekende datum morgen terwijl ik dan nog 1 wee per uur heb die geen pijn doet. Ik moet en zal je natuurlijk voorblijven. Wedstrijdje?
Juul: ik hoop dat het gaat beginnen hoor! Die onrust, dat poetsen.. feest der herkenning. Het duurt niet lang meer fraulein! Succes alvast
Hi meiden, ben ik even snel. Annelies, je kan je natuurlijk ook eerst verontschuldigen voor je reactie want je hebt je hormonen ook niet in de hand en vervolgens op maakt niet meer uit welke manier uitlegt dat JIJ degene bent die zit te wachten met een dikke pens en dat zij maar af te wachten hebben. Ze zijn bij de eersten die het horen en meer vooraan in de rij kan je niet staan. :x (Voor het aanzetten van het effect nog ff wat stoom uit je oren). Subtiliteit voorbij hoor, dit soort smsjes dus jammer dan. Ik last van hormonen? Hoe kom je erbij..... Poepverhalen: welke versie wil je.... Elke perswee is 4x persen, had bij benadering 6 persweeën dus dat waren 24 drolletjes denk ik, misschien eentje meer of minder Overigens thuis al catheter gehad om blaas te legen maar op een gegeven momemt (ja cliche) kan het je echt weinig boeien en dat was bij mij al vrij snel. Verder alles goed hoor, Birgit ging vanochtend omlaag met lichaamstemp dus dik uur met haar en kruik op bed gelegen, nu is ze weer warm en happy. Nachten zijn nog het raarst, bij elk geluidje wordt ik klaarwakker, niet erg bevorderlijk. Nog even wennen denk ik.
Anke, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige dochter Birgit! Lekker uitrusten nu en genieten van je meisje! Julia, jeetje meis, wat spannend!! Gek dat het nu mogelijk heel anders begint dan de vorige 2 keren. Hopelijk doen deze "weeën" hun werk al wel en heb je gauw je kindje (ik wou typen meisje, bepaald voorgevoel) in je armen! Vive, na jouw berichtje van gisteravond, dacht ik ook, er gaat iets gebeuren bij jou. Hoe gaat het nu? Alles weer rustig? Hier best een goede nacht. Geslapen van 24-3 uur. Daarna niet meer. Daan had weer zo veel last van snot en ademde daardoor zo moeilijk. Pfff... Zometeen kraamvisite, dus ik hou het kort.
T verschil mot d'r benne hé. Maar ik meende er lekker toch niks van Maar zonder gein: ik vind dat je het volste recht hebt om eerder te bevallen dan ik! Mag ik me trouwens even voegen bij de wijverij? Hoewel ik vind dat je een stoere jongensmama bent, denk ik dat je een meisje krijgt Sucre: ik heb wel liggen rommelen hoor. Rugpijn, harde buiken en menstruatiekramp. Maar ik werd vanmorgen toch rustig wakker! anke: haha! Ook al zo'n wakende moeder! Geniet er maar van hoor! Eng dat ze even zo afkoelde, hopelijk gebeurt het niet weer.
Haha, had eigenlijk ook niet anders van je verwacht Meisje? Net zoals Sucre net al zei. Nou, ik ben benieuwd. Hopelijk kan ik het jullie snel vertellen, al heb ik daar nog niet zo heel veel vertrouwen in. Net de zolder maar gestofzuigd, met de stofzuiger lopen zeulen, maar er gebeurt niks, noppes, nada. Bij jou dus een hoop gerommel en toch rustig wakker geworden? Sta je dan op, of blijf je tijdens dat gerommel in bed? @Anke, idd altijd even eng dat afkoelen. Ervaring leerde hier bij de eerste dat je alle kruiken van de wereld kan gebruiken, maar veel effectiever was hier blote baby op blote buik van mama onder de dekens. Urenlang zat hij net na de geboorte net onder de 36 graden en bijna na thuisbevalling richting zk, toen deze oplossing meneer binnen een uur richting de 37 graden bracht. Dus. Mocht het nog eens voorkomen, kleren uit en je bed in samen. Verder genieten, ondanks de wakkere nachten?
@ Ientje: Oh wat schattig die foto met dat HEMA-rompertje. Ik heb 'm ook, 3 x zelfs! Twee keer kado en een keer zelf gekocht, haha! @ Bevallen? Hier??? Ik geloof dat ons meisje totaal geen haast heeft, maar ben toch bang dat ze er binnenkort aan moet geloven. Dinsdag moet ik me laten strippen of beslissen dat ik het erop waag om te wachten tot de uiterste datum. Best moeilijk, want van mij mag het allemaal op haar tempo, maar ik snap ook wel dat 42 weken echt de limiet is. @ Anneliesje: Hier ook veel telefoontjes en sms-jes, vooral van mijn schoonfamilie, maar ik moet er toch ook wel om lachen. Alsof we het zouden vergeten door te geven.... Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel erg nieuwsgierig was als er een vriendin ging bevallen vroeger. Kan me niet zo heel goed herinneren of ik dan echt steeds ernaar vroeg, maar misschien kwam het wel zo over, in elk geval had ik toch iets meer contact dan normaal. Groetjes Pina
@Pina, hier staat strippen woensdag op de agenda, maar het is geen 'moeten' natuurlijk. Ik bedoel, het moet wel mogelijk zijn, en als alles nog potdicht zit bij je a.s. dinsdag, kan je hoog en laag springen maar dan wordt er natuurlijk niks gestript. Volgens mij is dat strippen toch vrij onschuldig en ookal is het mogelijk, geeft het niet altijd het gewenste resultaat. Ik zou, maar dat is mijn mening en die kan heel anders zijn dan die van jou natuurlijk, eerder voor strippen gaan dan voor wachten tot de uiterste datum en dan ingeleid worden. Succes bij het maken van een beslissing!
@ tips, iedereen bedankt voor de tips. Ik ga partnerlief het een volgende keer maar laten brengen. Het zit hem er vooral in dat we schoonmams voorheen vier keer per jaar zagen (met redenen natuurlijk) en dat ze nu opeens wekelijks of vaker belt of nog vaker langskomt, tja daar kan ik altijd al slecht tegen en nu nog ietje minder. Ik denk dat als R. een gesprek aangaat dat het wellicht beter over gaat komen dan wanneer ik dat ga doen, want ik kan enorm hard zijn in mijn bewoordingen als ik het zat ben . @ vive, ik heb de stekker van de vaste telefoon er ookal uit getrokken. Het geluid van mijn mobiel staat ookal uit mijn moeder heb ik gisteren de wacht al aangezegd. Ik ben benieuwd hoe lang de rust gaat duren @ julia, klinkt toch alsof het aan het rommelen is. Ik hoop voor je dat het door gaat zetten. Ik heb nu het idee dat ik zo gefixeerd ben op mijn lichaam en wat het doet, dat ik alles voel haha. Aparte gewaarwording vind ik dat maar. @ pina succes met het nemen van de beslissing. Doe waar jij je goed bij voelt. Het iets meer contact dan normaal kan ik me nog voorstellen, maar het gaat tot op een bepaalde hoogte bij mij. Of liever gezegd een bepaalde grens waar ze nu dus overheen gaan. Soms kan ik er nog wel om lachen, maar merk dat het steeds lastiger word. Vind het knap dat jij dat wel kunt, aangezien jij al behoorlijk over tijd loopt. @ anke, oww wat eng zeg dat haar temp even omlaag ging. Kan me voorstellen dat alles nog even wennen is, maar het komt vast helemaal goed. @ sucre, pfff alsnog een slechte nacht dus. Wat vervelend dat Daan nog steeds vol zit Geniet van je kraamvisite. Ow ja even een dansje hier. Ik ben 38 weken vandaag
@Anneliesje: Hmm, lastig zo'n schoonmoeder. Ik denk dat je het 't beste langs je heen kunt laten gaan. Zij willen blijkbaar in spanning zitten, nou dan is dat hun probleem. Ik zou gewoon proberen rustig te blijven en maar gewoon steeds blijven herhalen dat het ook kan zijn dat de kleine pas met 42 weken komt. Misschien krijgt ze dan door dat ze nog lang kan wachten Wij zijn ook erg benieuwd wanneer ze gaat komen. Ze lijkt wel steeds lager te gaan zitten, geen idee of dat kan, want ze zat al helemaal ingedaald en vast met haar hoofd haha. Verder wel veel last van mijn liezen en veel harde buiken en af en toe een flinke duw van de kleine. Ach we wachten maar af. Wie weet duurt het hier ook tot 42 weken... @Eli: haha, wij hebben ongeveer hetzelfde gehad. Nou, misschien nog iets erger. Vriend van ons wist al wel dat we een meisje zouden krijgen, maar toen hij in de schuur kwam (ging klussen met mijn man), lag het naambordje voor het geboortebord nog open en bloot. Helaas, maar waar. Hij weet de naam van onze beeb dus al. Nu kunnen we er wel om lachen, maar die dag was ik er echt boos om dat manlief niet even snel het bordje had omgedraaid. @Supernova: Lekker middagdutje gedaan? @Julia: Proficiat met je mama! 17-07-2011 is inderdaad een goede datum, haha. Ik wil ook best vandaag hoor. Heb alleen nog geen weeën zover ik weet haha. Dus vandaag zal het ook niet worden denk ik. Ontbijtje was heerlijk trouwens Bij jou spannend dus vandaag. Hoop voor je dat het doorzet. Je huisje is in ieder geval spik en span hoor ik haha. Ik ga zo ook nog even snel stofzuigen denk ik En dan een quiche en salade maken, want heb schoonmams uitgenodigd om te komen eten. Die heeft nu vakantie. @Sucre: Veel plezier met kraamvisite! @Anke: Kan me voorstellen dat je onrustig slaapt. Denk dat ik daar ook heel erg aan zal moeten wennen aan alle geluidjes van zo'n beebje. Gelukkig is je kleintje weer op temperatuur. Hier staat de telefoon steeds roodgloeiden, pff. Allemaal nieuwschierige mensen. Ehh, als het geboren is dan hoor je het wel hoor! Net of we dan niets zouden laten weten haha. Nou ik ga even stofzuigen! doei doei!
AnkeM, gefeliciteerd met je prachtige dochter!!! @ Alle anderen, hier een klein manneke met omgekeerd dag en nachtritme, dat hakt er behoorlijk in, pfff. Daarnaast een hubbie die nog minder kan hebben dan ik, heeft meer slaap nodig dan ik en loopt redelijk snel te zeuren over moe zijn en "volgens mij heb ik koorts of zo" Hmmm, wie had ook al weer last van overtollige emoties, heeft een zwangerschap en een bevalling achter de rug :x? Dus, sorry ben even niet veel hier te vinden, probeer beetje op de hoogte te blijven en leef wel met jullie mee hoor!
Nog even over goedbedoelende telefoontjes e.d.: Wij hebben er best iets grappigs op gevonden.... vind ik zelf. We bellen nu zelf voor ieder onbenullig dingetje naar de mensen die het meest nieuwsgierig zijn. Iedere keer die "Ja?????!!!!!!!!!!!" als ze dan opnemen, moet er steeds weer om lachen! Groetjes Pina
@Pina, da's ook een goeie ja! Koekje van eigen deeg! Zo. net een wandeling van 1,5 u gemaakt, was lekker. We kwamen thuis en het begon te regenen, goeie timing dus! Even ego, mag dat? Tot nu toe alles hetzelfde, met een paar uitzonderingen van iets wat pijnlijke weeen. Ik heb echt het gevoel dat mijn kotertjes die hier rondrennen de boel (onbewust) tegenhouden. Tevens vind ik het een erg onrustig gevoel, stel het begint ineens wel en ze slapen nog niet wanneer de vk komt.... ik wil er niet eens aan denken... Dus. hub op pad gestuurd, hij brengt ze nu (terug) naar oma en ze slapen daar. Als hij dadelijk terug is, kijk ik het nog een uurtje aan ofzo en bel ik toch voor de zekerheid de vk. Dat riedeltje van de vk: "de vliezen houden waarschijnlijk alles tegen en als die gebroken zijn breekt de hel los" krijg ik niet uit mijn kop. En stel... *hoop hoop hoop* ik heb al iets ontsluiting en de vliezen kunnen gebroken worden, dan hoef ik niet zo onzeker de nacht in. Maar goed, het blijft lekker onzeker. Kon ik zelf maar even checken hoe het ervoor stond, zou een stuk makkelijker zijn. Maar geen gevroet door mij of manlief hoor - daar ga ik echt niet aan beginnen, haha! Hoe is het verder hier?
Ahhh dank je pina, dat moet dan de volgende strategie maar gaan worden hier. Hoewel ik het sterke vermoeden heb dat dat niet meer nodig zal zijn. Ze stonden hier vanmiddag om kwart over vier plotseling voor de deur (leuk dus, not). Ik stond net onder de douche en toen kwam R. binnen dat er plotseling bezoek was. Dus ik snel eronder weg en naar beneden gegaan. Vroegen ze hoe het ging etc etc. Ik zat er al helemaal doorheen en partnerlief had dat natuurlijk al lang door. Dus hij probeerde het gesprek aan te gaan en het uit te leggen, maar dat werd niet goed opgevat en toen knapte ik (daar was ik dus net bang voor). Boodschap is in ieder geval goed aangekomen, zullen we maar zeggen . Heb heel erg duidelijk gemaakt dat ik de aandacht en de interesse enorm lief vind en dat ik snap dat ze enorm zenuwachtig zijn, maar dat ik dit er niet bij kan hebben. Dat ik en R. tijd voor onszelf nodig zijn en dat mocht er iets gebeuren, ze het vanzelf zullen horen wanneer wij daar aan toe zijn. R. heeft ze daarna vriendelijk, maar duidelijk naar huis gestuurd met nogmaals hetzelfde bericht en kon mij daarna oprapen, omdat ik gigantisch in elkaar klapte. Nu gaat het gelukkig alweer een stuk beter. @ julia, slim dat je hub met je kids naar oma hebt gestuurd. Niet twijfelen, maar straks gewoon even de VK bellen. Daar zijn ze immers voor. @ Pina, mocht het hier weer gebeuren dan ga ik wel op die toer haha. Geweldig zie de gezichten al voor me @ flash, denk om jezelf en je familie. Dat is even belangrijker dan een forum. @ misty, ben benieuwd hoe lang het bij jou nog duurt.
Anneliesje; goed dat het is uitgesproken. Hopelijk gunnen ze jullie nu wat privacy. Juul: spannend!!! Hou ons op de hoogte! Hier net terug van verjaardag van mams. Pfff wat een hyper gedoe. Iedereen zenuwachtig en speculeren. Werd er niet goed van. Zijn nu al weer thuis want zoontje moet naar bed (altijd goeie smoes hihi )