Hey meiden! Sorry ik heb jullie wel echt in spanning laten wachten. Maar 19 juli om 0.40 uur is onze dochter Milou geboren. Dit na een heftige bevalling van maar liefst 22 uur. Ik wilde graag thuis bevallen, maar de ontsluiting kwam maar niet goed op gang en bleef hangen op zoń 4 cm. Ook bleek Milou in het vruchtwater gepoept te hebben. Dus alsnog naar het ziekenhuis. Daar een injectie Petidine en infuus met weeopwekkers gekregen. Ook toen ging het niet echt hard. Ik had tevens ook al 6x overgegeven en was 2x gecateteriseerd, wat ook niet echt wilde lukken. Uiteindelijk na 21 uur weeën mocht ik gaan persen. Hier bleken mijn weeën weer niet sterk genoeg, waardoor er een knip gezet moest worden om het hoofdje geboren te laten worden. Vervolgens kon Milou de draai niet maken en bleef hangen met haar schouder, waardoor haar hartslag wegviel en er met man en macht gewerkt is om haar zo snel mogelijk geboren te laten worden. Er hingen 2 mensen op mijn buik en doordat ze Milou niet goed mee konden draaien moest ze er letterlijk uitgetrokken worden. Zoals jullie lezen geen fijne bevalling, maar gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden en gaat het nu super. We zijn heerlijk aan het genieten van elkaar en de borstvoeding verloopt prima. Vanavond ons 2e nachtje als kersvers gezinnetje. We gaan nu even eten, dus ik probeer zo snel mogelijk weer te reageren op jullie verhalen en hopelijk hebben de meiden die nog moeten bevallen een fijner bevalverhaal! Liefs, Misty
Ohhh my goodness misty das echt niet mis zeg!!! Maar wat fijn dat ze er is, en dat t goed is gekomen. Dappere meid ben je, 22 uur met zoveel spannende momenten. Van harte gefeliciteerd!!
Misty, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Milou! Jeetje meis, wat heb jij hard moeten werken en wat moet het spannend zijn geweest! Nu heerlijk genieten en doe lekker rustig aan he! Je hebt t dubbel en dwars verdiend om lekker vertroeteld te worden. Knuf!
Misty: GEFELICITEERD MET MILOU!!!! Je hebt ons inderdaad in spanning gelaten maar als ik je verhaal zo lees heeeeeeeel logisch. Sjee dat was ff heftig. Ik kan beter even aan je vragen hoe het met jou gaat? Ben je niet bont en blauw? Nu lekker gaan genieten! Laat ons even weten hoe zwaar en lang Milou is dan kunnen we dat op de lijst aanpassen. Viv: met zo'n horrorverhaal als Misty kan jij ook niet achterblijven met je verhaal natuurlijk Ien: al weer 1 week kersverse moeder joehoe!
Misty: wow, dat is niet mis, zo'n bevalling. Van harte met jullie kleine meid! Fijn dat alles goed gaat nu!
Misty, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Milou! Klinkt als een hele zware bevalling! Wel fijn dat het allemaal goed afgelopen is.
Zo, ik ben er ook weer even! Eli, ik associeer jou inmiddels met ijsklontjes, dat begrijp je toch wel he? Jij met je ijsklontjes! Komen die dingen je neus nog niet uit? Ik zal eens even mijn best doen wat leeswaar te verschaffen, dan verveel je je niet zo. Wat je ook zou kunnen doen is die frummel in je buik duidelijk toespreken er eens uit te komen. T wordt wel tijd namelijk. On a more serious note... dat is wel een datum-dilemma die 23ste. Ik kan me voorstellen dat je, zelfs al zou jullie ukkie die datum geboren worden, die nare herinneringen als een donker wolkje boven nieuw geluk blijft hangen. Ik zou dan ook niet dat risico willen nemen en vragen of ze eventueel zondag zou willen strippen/vliezen breken. @Vive, hoe'st met u en met Saartje? Kloofje? Auw, hoe krijgt ze dat zo snel voor elkaar?? Turbo zuigen ofzo? Zoals Ien al zei, dat smeerseltje aanschaffen. Ik heb Bepanthen, maar mede ook dankzij Ien haar kraam en die van mij, heb ik hub er gisteren ook op uitgestuurd en smeer ik nu braaf die Purelan die volgens mij veeeeel beter werkt dan Bepan. Doet nog wel pijn met aanleggen, maar vlieg niet tegen het plafond. Naweeen? Heel trouw 4x 1000 mg paracetamol per etmaal, haalt de scherpe randjes een beetje van de wee af. Hier wordt het gelukkig al minder. Baarmoeder ook al bijna niet meer voelbaar, dus hopelijk ben ik er morgen vanaf. Niet van die baarmoeder he, van die klote weeen. @Mamanini, wat balen dat je opgesloten zit nu. Geen auto meer kunnen rijden omdat je buik te dik is? Of zit het gewoon allemaal voor geen meter meer? Het cliche is dan toch weer waar he, laatste loodjes wegen het zw..... Niet leuk, maar nog even doorbikkelen meid. Wat een nare situatie waar je vriendin en haar vriend in verkeren. Dat gun je je ergste vijand niet toe. Vreselijk. Hopelijk horen zij toch bij de gelukkige 20%.... @Bd, balen van die doek joh! Hopelijk snel een nieuwe! @Ien, zo, jij hebt de praatstoel weer gevonden zie ik! Nee, heb geen witte kool in huis. Dom dom dom, al doet het niet extreem veel pijn. Het ligt alleen wat onhandig. Jemig wat een voorgevel. Ik wilde schrijven: 'lolo ferrari is er niks bij', tot ik net voor de zekerheid een plaatje van lolo googelde. Laat maar. We houden het wel op Pam Maare, denk dat ik vandaag of morgen aan de piek zit. Dat mag ik hopen, anders knoep ik uit alle verschillende soorten en maten bh's die ik hier heb liggen. Ja, leuk overtrekje he? Echt hema! Heb ook een hele vrolijke groen met blauwe waar mijn prulleke nu onder ligt te slapen, hier naast mij @Nova, zag nog een plaatje voorbij komen van jullie manneke. Wat een heerlijk snoetje heeft hij! @Annelies, nog steeds nesteldrang? Gelukkig dat dat na een bevalling echt direct verdwenen is. Hier tenminste. Poeh, ik snap niet dat ik zoveel heb schoongemaakt de laatste tijd, echt dat doe ik nu een maand niet meer! Maare, hoe voel jij je verder? Trek je het nog een beetje? Kijk aan, Misty en babynieuws!!! Wat leuk!!! VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER MILOU!!! Wat een bevalling zeg. Poeh.. ben er stil van. Je bent nu weer lekker thuis denk ik? Laat je goed verzorgen meid!
Zo, en dan wilde ik nog vragen naar Sucre, hoe gaat het meid? En met jullie kleine mannen? Zijn ze een beetje opgeknapt? En hoe gaat het met jou? Hier verder alles ok. Ik neem het ervan, heel de dag in bed gelegen terwijl de kraamzorg haar ding deed. Mijn mannetjes waren gisteren en vandaag naar kdv en bso, dus echt heerlijk rustig. Morgen gaat mijn mannetje met ze kijken naar de 4daagse en verder zijn we met zijn allen thuis. Druk maar ook prima. Ze zijn dol op hun broertje en willen hem constant vasthouden wat resulteert in trotse koppies en veel vragen. Zo kreeg Yuri al bijna een stuk kiwi in zijn mond gepropt, waarom zij wel en hij niet mama? Genieten. Verder wel moe omdat meneer snachts toch wat vaker komt voor een voeding dan dat ik 'gepland' had. Hierdoor is de bv wel super op gang gekomen en heb ik wallen waar je u tegen zegt. Ach. Tis voor het goede doel laten we maar zeggen
misty, gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meid! doe rustig aan en geniet! wel een heftige bevalling zo te horen.......
Misty, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Milou!! Geniet lekker van je meisje he, dat heb je wel verdiend na die enorme inspanning! En rust goed uit! Hier, heb gewoon geen tijd om te reageren. Bah... Oudste zoon wil 's avonds niet meer slapen. Dat is zwaar vermoeiend. Ja, het zal wel een fase zijn, maar heb ik nu ff niks aan. En Daan heeft zo verschrikkelijk last van krampen, met name 's avonds en 's nachts. Ook poept hij heel moeilijk.. dacht dat moedermelk zo laxerend was??? Dus.. zit continu met 1 van de mannen bij me en heb geen Sucre-time meer en dat is best vermoeiend. Ik wil niet als een klagerd overkomen, ik geniet ook enorm van mijn mannetjes hoor! Daan lacht heel veel en dat is zo prachtig!! En Lucas is echt een geweldig lieve grote broer. Maar ja, die avonden en nachten he...
he sucre, gatsie wat irritant en vooral vervelend dat t ook nog eens tegelijk gebeurt allemaal. Logisch dat je daar flink de balen van hebt! Zou t helpen als jij bv iets laxerends neemt, roosvicee laxo bijv., hij daar ook profijt van kan hebben? Geen idee hoor, roep ook maar wat.. Hopelijk wil de grote kleine man gauw weer beter slapen!
Sucre: Inbakeren al geprobeerd? Dat hielp goed bij mijn mannetjes toen ze onrustig waren en niet helemaal lekker erin zaten! En misschien lactulose i.o.m huisarts? Misty: Van harte meis met Milou! Het klinkt niet zo best, de bevalling maar ik hoop dat je volop gecompenseerd wordt in deze kraamweek en je optimaal kunt genieten! ienski: ik ga morgen achter dat zalfje aan. Hopelijk werkt het! juul: leuk hé, twee trotse broers! En jij als moeder-overste voelt je natuurlijk helemaal trots! Hier wel hoor Nou ik ga naar boven toe. Goede nacht!
misty van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter@! inbakeren, ben er een groot voorstander van. Doe het nu onder begeleiding van het ziekenhuis bij 1 van de tweeling. Hij heeft het echt nodig om rustig te worden, het geeft hem een geborgen gevoel. anders vliegen zijn handen steeds door de lucht en maakt hij zichzelf wakker. Advies was van de verpleging om het thuis niet met een doek te doen, zoals we hier wel doen. Maar met puckababy of iets dergelijks. succes! Oh ja over het niet poepen (mannetjes hebben er ook last van, ze krijgen er ook zo nu en dan lactulose voor), beetje stimuleren met de thermometer, en dan zijn benen een beetje de lucht in, buikje masseren, meestal heeft dat wel succes!
Ah ik heb weer heerlijk bij kunnen lezen. Goed al die updates. Ik zat/zit er vandaag alweer n beetje doorheen. Heb geen puf om op iedereen te reageren. Sorry. Weet nog niet wat ik met die zaterdag ga doen... Komt vast wel een goed plan. Nu ga ik naar bed, slaap hopelijk goed. En wellicht vannacht een start dan. Hubby heeft flink z'n best gedaan om de weeën op te wekken, Zo zal ik maar zeggen haha Oef das echt niet zo comortabel meer in deze walrus fase Sterkte moeders en oh gij zwangeren!! Tot morgen
Nou zeg, lekker ongezellig hier. Dacht toch op zn minst nog wel even naar een andere voedende mama te kunnen zwaaien maar half 4 is dus geen populaire tiet- of flestijd! Gaan we morgen effe anders regelen. Naja. Voor degenen die straks voorbij komen: zwaai! En hopelijk slaapt deze man dan tot een uur of 7. Ohh lekker! Dan is ie officieel maarr 1x gekomen 's nachts! Eli, hoop dat het geholpen heeft! Mijn hubbie zei toen dat ie de vliezen wel even door zou prikken ieuw, gelukkig niet!
Goedemorgen, @ Ientje, hopelijk heb je nog wat rust kunnen pakken Ik ben vannacht nog wel wakker geweest, maar heb de tv maar aangezet. @ elio, hopelijk heb je een beetje lekker geslapen en heeft het gewerkt @ ons kleintje, volgens mij las ik ergens dat de operatie een dag vervroegd was ? Ik wilde je even succes wensen. @ sucre, wat enorm vervelend dat het nog niet helemaal lekker loopt. Ik kan me voorstellen dat het enorm veel energie kost. @ julia, heerlijk dagje dus Ik ben blij te lezen dat die nesteldrang straks over is. Zoowww ik heb mijn broodje met kaas en komkommer weer naar binnen gewerkt. Ik heb trouwens weer last van een kies, een andere voor de verandering. Zal blij zijn als deze zwangerschap voorbij is, heb de tandarts de afgelopen 2 maand vaker gezien dan al die jaren bij elkaar
Kleintje veel succes!! Annelies, oh nee, niet weer kies gedonder, veel last of valt t mee? Ien, tot 02u wel tig x gevoed, meneer kon de slaap niet vatten maar na die van 02u niet meer. Hij ligt nu nog te snurken en omdat hij gisterochtend voor het eerst ook weer was aangekomen ga ik hem nu ook niet wakker maken dit mag hij vaker doen trouwens alleen dan met ietsje pietsje minder voedingen die eraan vooraf gingen (18.30; 19.15; 21.30; 23.45; 01.50.....) het komt me trouwens wel bekend voor, hoe heet dat ookal weer, savonds zo vaak voeden om de nacht door te komen? Eens e en googelen vandaag. Zwaait naar iedereen!!!