Liggingsecho: hier wel. Blijkbaar sinds dit jaar bij 34 weken standaard bij vk praktijk bij ons. Willen kijken of groei volgens schema loopt en of de kleine goed ligt. Niets bijzonders maar wel ff leuk om nog te kunnen spieken. Annelies: lekker bedje induiken vanmiddag! Misty: haha kan me voorstellen dat je stiekum een beetje jaloers bent. Jij wil eerst. Marie: veel plezier bij vk. Ien: wow je overbuurvrouw is wel erg snel op pad. Lijkt me inderdaad niet slim. Ook een beetje raar dat de kraam er dan niets van zegt toch?! Gewoon eerste week rustig aan, hooguit blokje om. En de titel is aangepast inderdaad Ik heb vanochtend zoontje naar psz gebracht en daarna nog ff teruggedoken in bed (schaam schaam). Daarna heerlijk op gemak gedoucht en stond om half twaalf weer fris en fruitig bij school Vanmiddag ook niet veel doen. Zoontje los laten in de tuin, kan hij de zandbak onveilig maken. Kan ik vanavond het huis weer stofzuigen
Oh my goodness, wat gebeurd er in m'n lijf?!! Ik heb heftige krampen, moest al heel behoorlijk toileteren vanmorgen. En net sta ik in de winkel en krijg me toch een wee/kramp weet ik wat harde buik. Werd tegelijk helemaal misselijk en had het gevoel dat ik moest poepen ofzo (sorry hoor). We rijden nu weer naar huis. Ohh wat zou ik willen dat t vandaag begon! Keep you informed *einde ego bericht*
Ons Kleintje: Yes, wat fijn dat het goed gaat!! Hopelijk blijft de stijgende lijn! Ien: gratuliere met de 3 jaar! Had je FB al volgespamd Ann: jaa, beetje wel. Gisteravond hadden nootmans en ik allebei zo'n onbestemd gevoel. Pratend en met de echo's erbij kwamen we erachter dat het niet vreemd is als de zwangerschapsduur verder is dan gedacht. Vanaf week 25 hebben we groeiecho´s gehad en liep Prei al 3 weken voor. Vanwege het hele gekloot met die cystevorming in eierstok is de aandacht minder nar het kindje zelf gegaan ten tijde van de termijnecho. Maar ja, dan word je weer wakker 's ochtends. Zónder bebietje.. Blijft een tegenvaller merk ik. Het beste is om los te laten en af te wachten. Maar ja. Da's nu eenmaal niet mijn ding.
Elio: Wow, al gebeld met je VK? Wie weet met het vallen van de avond dat het doorzet. Het is je gegund hoor, zet 'm op!!
@Ientje: Wat ben jij actief, even op de fiets een kadootje halen! MOet er niet aan denken haha. Nou moet ik ook zeggen dat ik vandaag echt onwijs moe ben en nog geen bal heb gedaan. Net bijna een uur in bad gelegen en even gegeten en ga zo nog maar een tukkie doen. Voor de kuitkrampen heb ik magnesium tabletjes gehaald op advies van de VK. Misschien dat je er wat aan hebt mocht je er nu vaker last van krijgen. Sinds ik ze gebruik heb ik geen kramp meer gehad en daarvoor bijna iedere dag. NOg gefeliciteerd met jullie huwelijksdag. Ik vind 4 juli inderdaad een mooie datum om te bevallen haha. Alleen is vandaag de dochter van mijn vriendin jarig en morgen een meisje uit onze vriendengroep en de 7e mijn pa. Hmm, niet echt handig al die verjaardagen in de maand dat ik wil bevallen haha. @Anneliesje: Yep de bevalling van mijn vriendin is allemaal goed verlopen. Ze moeten nog wel even in het ziekenhuis blijven. Ze is ook eerder bevallen door een te hoge bloeddruk denk ik, want daarvoor was ze een paar dagen geleden voor de zoveelste keer in het ziekenhuis. Ze maken het beiden goed, dus dat is fijn! Succes met winkelen voor de adapter! @Meid: Klinkt lekker even zwemmen Wie weet was dit inderdaad de laatste keer. Heb je toch zeker wel extra van genoten he Vriendinnetje smst als ze weer thuis is uit het ziekenhuis, want ze moeten nog even blijven. ZOu eigenlijk morgen met haar gaan lunchen, maar dat skippen we maar even haha. @Eli: Oh jeetje, klinkt spannend. Wie weet het begin van je bevalling. Wel wat te vroeg dan toch? Vriendin van mij is gister bevallen en was ongeveer net zo ver als jullie. Zij maken het prima, dus het kan! Succes! Nou ik duik nog even mijn bedje in voor een middagdutje!
@Go Eli go Eli! Spannend! Whoeiiii! Maar tis wel weer tijd toch? De eerste juli baby die ook daadwerkelijk in juli geboren gaat worden mag komen. De zon schijnt, dus kom maar op! @Ien, gefeli met deze 3 jaar! Tot nu toe alle huwelijkscrisissen overleefd? De grootste uitdaging komt er nu bijna aan, hehe... @Misty, gefeli met vriendinnetje die bevallen is! Toch misschien een raar idee, wetende dat ze na jou was uitgerekend. Zo zie je maar weer... daar houdt moeder natuur niet altijd rekening mee. @Vive, alleen hubje zal erbij zijn, geen ander volk aan mijn bed, behalve vk. Kraamzorg haalde het de vorige 2x niet om er op tijd bij te zijn, dus daar ga ik nu ook maar vanuit dat we het zonder haar rooien. @Ien, jij nog pijn in bekken? En helemaal verlost trouwens van maagzuur? @Annelies, lekker bedje induiken zo! Balen van horrornacht. @Bd, lekker toch, nog even je bed in Zou ik ook doen hoor, als ik de kans had! Hier vanmorgen met jongste en mijn moeder de stad in gedoken. Voedingshempje gekocht en een paar blousjes, handig voor na de bevalling, maatje groter, voedingshempje eronder en klaar is kees. Mama hield haar pinpas gereed, nooit verkeerd, erg lief! Oeps, gisteren niet helemaal duidelijk geweest wat zus-issue betreft. Het maakt haar niks uit of mijn moeder met of zonder mijn koters komt, het gaat haar erom dat ze (denk ik?) lichtelijk jaloers is dat mijn bevalling voor haar zoon dr 7e verjaardag gaat. Onze moeder heeft namelijk aangegeven dat ze in Nijmegen wil zijn zodat ze elk moment kan oppassen mocht mijn bevalling beginnen. Sinds de verjaardag in het westen is, betekent dat dat ze dus de verjaardag van ons neefje zou skippen en voor hem een andere keer die kant op gaat na de bevalling, tenzij ze mijn kinderen meeneemt. Beetje vaag verhaal misschien. Sollie. Anyway. Bij de vk was alles prima, wel mega hoge onderdruk ineens, 93!!!!!!!! Had ik nog nooit gehad. Had wel van te voren gefietst en spannend bevallingsonderwerp besproken. Na de controle was die mooi gedaald naar 81, dus tevree. Beebje ingedaald en vast, maar ook dat zegt natuurlijk niet veel, aangezien het nummertje 3 is, kan die best weer een stukkie omhoog schieten. No worries. De enige worry die ik heb is dat het weer zo'n snelle bevalling wordt, heb van de vk vast het gsm nummer gekregen van degene die bevallingsdienst heeft, dan kan ik direct bellen ipv eerst met de secretaresse. (voor het geval dat het overdag begint). Nou. Ik ben benieuwd. Begin het stiekem, zelfs bij een 3de toch wel spannend te vinden allemaal. Nu snel naar school zoon ophalen. Doei
Elio: oh jee jij de volgende? Zet 'm op meid! Viv: ga jij maar lekker eerder bevallen dan kunnen we het forum hier up to date houden omtrent onze bevallingen (Buddy). Zo lastig als buddy's rond hetzelfde tijdstip gaan bevallen, dus preitje kom maar op! Julia: hier ook bang voor een snelle bevalling. Eerste had lange aanloop, maar zodra bij 3cm vliezen gebroken werden was hij er 3 uur later. Beetje huiverig voor nu zeg maar. Bang dat het er zo uit komt vallen Annelies: nog lekker ff kunnen tukken? Hier komt straks nichtje (10) ff langs. Moeder had oppas nodig en zij kan dan ff met mijn zoontje spelen waardoor ik een beetje rust heb. Zoontje blij, nichtje blij en ik blij Wat een lekker weer ineens zeg. Zoontje zit nu gewoon in het zwembad achter. Heerlijk!
@ Eli, owww spannend zeg. Wie weet is het dan begonnen. Bedankt voor het lekkere poepdetail (we blijven erop terugkomen he ) @ vive, ahh ik snap het helemaal. Mocht je nog een volgende afspraak redden met de gyn, is het wellicht iets om over te hebben ? @ misty, gelukkig dat de bevalling goed verlopen is. @ julia, het is altijd lekker als iemand anders de portemonnee trekt Ahh het verhaal is helemaal duidelijk nu, lijkt me niet meer dan logisch. Mooi dat alles weer goed was bij de verloskundige. @ bd, heerlijk weer he. Lekker dat het nichtje langskomt, dan kunnen ze elkaar mooi bezig houden. Ik strompel hier de stad in voor de adapter, is de winkel niet open :x Slimmerds hebben niet eens de openingstijden op de deur staan, dat is niet echt handig. Morgen maar weer even langsgaan. Ik duik nu even lekker het bedje in
even [iet wat ranzig] echo berichtje.... iemand ervaring met een slijmprop?? nee ientje ik bedoel dan niet jou plaatje, hihi maar in het echt??? ging net naar de wc en toen zat er wat dikkig [ahum lekker ranzig] slijm in mijn onderbroek, niet zoals afscheiding maar dikker... kweet niet of een slijmprop echt een prop is maar dat was het niet. iemand?? @elio wat lees ik nou, ohh spannend zeg! you go girl! begin zelfs jij julia als ervaren mama het spannend te vinden...jeetje dus bij beide kids de vk te laat!nou jullie zin iniedergeval een ervaren team met z'n 2e! @bd, gezellig een nichtje wat langst komt, kunnen ze leuk met elkaar spelen? altijd gezellig! en badje buiten....??? waar moet ik naar toe...dan kom ik eraan! tis hier wel lekker maar net even naar de stad geweest en toen maar jasje aangedaan.
Slijmprop hoeft volgens mij niet altijd een "prop" te zijn toch?? Kan ook dikkere afscheiding evt met bloed zijn dacht ik. Zo badje zo weer leeggooien (halve zandbak zit erin) en dan Jan hij straks met nichtje nog ff de zandbak in. Is hier heerlijk, 23 graden; west Brabant
Nee joh, 2x de kraam niet bij de bevalling, de vk net op tijd. Bij de eerste had ik 10cm toen ze binnen kwam gerend, bij de 2de zat ik binnen 2 uur weeen die niet eens echt heel heftig waren op 7cm, vliezen gebroken en 20 minuten later werd prul geboren. Zoals de vk vanmorgen ook zei, vaak zijn het de vliezen die de boel tegenhouden. Ik hoop dus op weeen en niet dat het (zoals bij de 1e) begint met het breken van de vliezen. Mocht dat wel zo zijn, dan breekt de hel los - zo zei de vk het vanmorgen. Fijn! Maar goed, dan nog beter maar te snel dan 20 uur pijn en ellende, dus klaagmodus uit. Geen ervaring met slijmproppen trouwens, sorry! Maar via google genoeg vieze voorbeeld plaatjes Bd, lekker, zwembadje erbij dus! Kan hem hier ook wel weer opzetten! @Annelies, balen van gesloten winkel. Moet je er ver voor lopen/fietsen? Hoop van niet! Morgen weer een poging dus. Nu lekker slapen! @Eli, hoe gaat het?
Meid: de slijmprop was bij mij lichtroze met 'n bloedvaatje erin. Tis net 'n kwakje met een twist of pink Juul: amen, zelfde verhaal hier, zodra de vliezen breken begint het hele circus. Bij de eerste in een paar minuutjes van 7 naar 10, bij nummer twee van 4 á 5 cm in en kwartier naar 10. Bij de laatste was het ook om volledige stagnatie te voorkomen en werkte ook, dus ik geloof heilig in het vliezenbreekverhaal! ah, Elio in da house! How we doin' woman?!
ohhh gelukkig dat de vk optijd was... haha dan breekt de hel los, nou dan weet je ook meteen wat je kan verwachten dusss als je vliezen breken...mmm rustgevend hoor....ahum! nou en het is idd waar ik was vanaf de 1e wee tot aan ons zoontje 6uur bezig, ik ga nu ook weer voor snel...moet toch niet denken aan bevalling van uuuurrreeennn lang. maarja we zien wel he! @vive, jij kan dingen mooi omschrijven hoor, kwakje met twist of pink, lachen! nou dan weet ik niet zo zeker wat het was, twas niet met roze ofzo [tenminst wat ik gezien heb, beetje lastig he in een zwarte string...haha]
Vive, tis duidelijke koek dus. Getver. Als ik het zo overlees heb ik echt zo geen zin om te bevallen, haha! Meid, afwachten maar, was het veel? Iemand een leuk receptje met spinazie toevallig??
Het schijnt wel zo te zijn dat de samenstelling van je slijmvliezen "down there" verandert voor de bevalling hoor! Ook niet zo heel gek; je bent praktisch uitgerekend! Waar is Supernova trouwens?! Iemand wat van Super gehoord???
Ha dames, 3 afleveringen soap gekeken (via internet). Nu bijna zon op het balkon dus zo maar met een boekje naar buiten. Al iemand aan het bevallen? Zal weer eens bijlezen. @Elio: klinkt al behoorlijk serieus, spannend! Wat een nette taal trouwens, heel behoorlijk toiletteren @Ientje: Gefeliciteerd met je trouwdag! De 3e alweer... @Vive: Je zegt het zelf al, rustig afwachten.... ik stuur je wat Zennnnnn (komtie) @Misty: zo te horen ben je aan het plannen, tussen de andere bevallingen door? Hihi, leuk al die lotgenoten om je heen. @Julia: tsja voor te stellen dat je zus baalt dat zoontje niet de volledige aandacht krijg op z'n verjaardag, maar that's life... misschien heeft ze even tijd nodig om het te accepteren? Lief van je moeder, trouwens. Leuk dat jij het als ervaringsdeskundige nog steeds spannend vindt, nouja als het zo snel gaat.... en jij weet alvast wat je kan verwachten, dat maakt het misschien juist spannender! Subtiele vk heb je by the way, nouja weet je tenminste waar je aan toe bent @Annelies: nou je hebt je uitje voor vandaag in ieder geval gehad, morgen weer een @Meid Ik heb ook wel eens wat voorbij zien drijven, beetje slijm met wat bloed. Maar was niet zo groot dus de rest heb ik nog bij me of ongemerkt verloren. @Vive: dat ging lekker rap met die bevallingen, lijkt me ook wel wat. Spinazie: bladerdeegtaart met spinazie/gehakt/champignons mengsel met een laagje boursin en daaroverheen weer bladerdeeg. Of pasta met spinazie/gehakt/champignons/boursin mengsel. Vanavond hier ovenschotel met gehakt en bloemkool. Nu naar buiten, het zonnetje in!