Anke, dat 'alle kleuren van de regenboog', dat is precies wat ik niet wil zien dus voor mij geen spiegel haha Nog effe een vraagje, hoe vaak moet je speentjes uitkoken? Fopspeentjes dus. Kraam zei elke dag, maar is dat niet een beetje overdreven? Wil het best doen hoor, maar als het niet nodig is, liever niet. Elke week vind ik bv ook wel prima
Ienski: Owjaah. Ehm, hier zo om de 5 dagen dan. Of 6. Als ik het vandaag niet vergeet Bd: zeg, ik hecht veel waarde aan consequentie, punctualiteit en heb daarom ook het volste vertrouwen in je bevalcapaciteiten vandaag en dat 't al 22.00 is geweest... wie sie it troe te finkers zis taim! Juul: hoe ist ermee?
@ bd, jeetje is het al 22 uur geweest en zijn de weeen nog niet begonnen :x Vandaag dan maar ? Het zou wel mooi zijn, want het is echt een troosteloze dag. @ ien, geen idee hoe vaak je speentjes moet uitkoken. Dagelijks lijkt me persoonlijk een beetje overdreven, maar hoe vaak dan wel dat weet ik niet. @ anke, ik vind het knap dat je hebt gekeken. Ik denk er voorlopig nog maar niet aan Vandaag weinig op de planning en met dit weer zal het behoorlijk saai worden. Ik ben 39 weken zwanger (wheeee) dus kom maar beeb
Ja zeg, normaal druk hier snachts en nu niemand. En ik die weeën maar wegpuffen.... Nou ja in mijn dromen dan. Werd gewoon wakker met een dikke buik incl beeb. Niets aan de hand nog helaas.
goedemorgen mama's en hopelijk bijna mama's! nova en bd, jullie leuke verjaardagen gehad??? en en en bd, al weeen??? mag nu he! balen pina, dat het misschien inleiden word...jullie kleintje heeft het veel te goed bij mama in de buik dus. in het ziekenhuis waar ik bevallen ben is het geen probleem hoor! ik vind het wel vreemd....als je weeen hebt in de nacht, mag toch gewoon je hub er bij zijn....zou het toch maar eens met ze overhebben, dat soort dingen kan ook de hele bevalling tegenhouden [onderbewust]. @vive, hoe is het gegaan met je meissie in haar eigen bedje? heb je een kraamhulp hier uit emmeloord?? @misty, lopen kan geloof ik niet zo veel kwaad, je voelt snel genoeg zelf hoeveel je kan [niet meteen de 4-daagse natuurlijk he...] maar hier zei de kraam dat een tijd stilstaan echt niet goed is, maar dat merk je ook wel, dan krijg je echt het gevoel alsof er een baksteen down onder hangt.. ik ben bijna 3wk geleden bevallen maar hier is het ook nog niet helemaal genezen hoor, word wel steeds beter, maar nog wel erg gevoelig, zeker als ik op moet staan vanaf de bank of vanuit de auto of dingen van de grond moet oppakken. even verder over het poepverhaal, hier zit de onderste hechting net erboven, dus als ik naar de wc ben geweest, heb ik dat die weer bloed.... noorwegen, het is echt niet te geloven he, dat er dat soort mensen op de wereld bestaan! vrezelijk! @anneliesje, bij jou lekker aan de rommel dus, hopelijk met binnenkort resultaat, hihi oh bd lees net dat je nog niet bevallen bent, nou ik had van jou toch wat meer verwacht hoor...beetje niet aan de afspraken houden, foei *met een wijzend vingertje, hihi* wij hebben vannacht een prima nacht gehad, heerlijk zeg, geslapen van 1 tot 7;30 yehhh!!! maar gister overdag wel erg huilerig geweest [beetje jammer dan weer] straks even langst oma, die is jarig vandaag en vanmiddag kraamvisite, druk dagje dus. vanavond even de slingers en ballonnen ophangen voor ons zoontje, die word morgen alweer 3 jaar , zucht..wat gaat de tijd toch snel...
Ja hee bd, das niet volgens afspraak he! Maar je hebt nog even de tijd om de missie 'vandaag werpen' te volbrengen. De kleine man was gisteravond moeilijk in slaap te krijgen, bleef maar honger hebben. Na hem uiteindelijk 3 tieten te hebben gegeven verdeeld over 3 uur ging meneer om 0:00 eindelijk slapen om vervolgens om 5:15 pas wakker te worden! Dat vond mama niet erg en daarna kwam ie pas weer zo'n kwartier geleden. Wat een luxe! Vandaag weinig op de planning, mn ouders komen gedag zeggen want die gaan met hun boot weg zo'n 3 wk, en een vriendin wilde ook nog ff komen kroelen voor ze met vakantie gaan. Wordt een saaie bedoening hier, alle leuke mensen zijn tegelijk op vakantie! Gelukkig heb ik jullie nog
3 tieten Ien, maar goed dat je de voorraad snel aanvult En lekker dat hij daarna zo lang heeft doorgeslapen!! Vandaag komt de knuffelbrigade nog even langs dus. Heb wel wat kramp onderin mijn buik, maar absoluut nog geen weeen. Heb er dus een hard hoofd in dat het vandaag gaat gebeuren, maar ja dat weet je nooit he (zeker gezien sommige verhalen van jullie!). Vriend vroeg vanochtend: kan ik gewoon gaan fietsen? Ik zeg ja hoor, het regent nog niet dus je kan gewoon weg. Kijkt hij mij aan; ja ik bedel eigenlijk of je van plan bent om binnen nu en 4 uur te gaan bevallen.... Oh hahaha, ja zo vanzelfsprekend dat er niets gebeurt dat ik daar nu dus ook helemaal niet aan dacht haha. Hij is gewoon fietsen dus.
Dank jullie voor de felicitaties! Was geen groot feest, maar wel even gezellig. 's Avonds met vriend lui op de bank een filmpje gekeken. Ik houd het even kort ivm gruwelijke hoofdpijn, en nee, niet van een kater. Kreeg gister in de avond opeens hoofdpijn, had gehoopt dat een nachtje slaap de oplossing zou zijn, maar helaas. Wat ik me afvroeg. De mamma's waar de kleine bij in bed slaapt, hoe doen jullie dat? Nog speciale voorzorgsmaatregelen? Daniël heeft de eerste nacht bij mij geslapen, maar zo kwam ik niet aan mijn rust, ik sliep heel licht. Ik vroeg me dus af hoe jullie dat doen/deden. Zo, nu wat paracetamol en mijn bedje. Ik reageer later weer wat meer uitgebreid. Als de hoofdpijn weg is, en de letters op mijn scherm weer stil staan.
Bd, met jou maak ik geen afspraken meer, je houdt je er toch niet aan! Ik vind die krampen wel positief klinken trouwens. Nee hoeft natuurlijk niks te betekenen, but you never know. Pina, balen als het inleiden wordt, aan de andere kant ook weer fijn, ik zou niet graag nog langer overtijd willen lopen met alle risico's van dien. Het zou natuurlijk wel fijn zijn als het toch nog voor de ziekenhuis afspr uit zichzelf zou gebeuren, daar duimen we dan gewoon nog even voor! *hub beeb Pina, laat je eens zien!* @Ien, luxe nacht zeg! Heerlijk he, als je je dan niet zo brak voelt de volgende ochtend? Ik heb nu 2 van dat soort nachten (ok iets minder lang dan die gup van jou tussen de voedingen, maar ook soms 4 uur ertussen) en voel gelijk dat mijn energiepijl stijgt. Kwam er wel achter dat ik echt een beetje dom bezig ben geweest, had veel last van hoofdpijn, maar dronk dan ook de hele dag ontzettend veel water en alleen maar water. Dat is dus helemaal niet goed. Moet je voor de gein eens googelen... aj... Dus. Nu vaker beetje roosvice, cup a soupje, bakje thee... de hoofdpijn is sinds gisteren wat aan het afnemen gelukkig. @Meid, wat heb je voor je knulletje gekocht voor zijn verjaardag? Gaan jullie het groots vieren of valt het mee? @Annelies, hoe was jou nacht? Ben even kwijt of ze al eens hebben proberen te strippen, dacht van niet toch? Misschien bespreekbaar maken morgen als je toch een afspr hebt? Je hebt al zoveel brakke nachten achter de rug, dadelijk ben je half ingestort als je aan de bevalling begint... @Vive, hoe heeft jullie meiske in haar bedje geslapen? Wij hebben hier gewoon de commode op onze slaapkamer gezet, werkt prima. Tot nu toe slaap ik prima met uk in het wiegje naast mij, dat was bij onze andere koters anders. Die verhuisden binnen no time naar hun eigen kamertje. Eens kijken hoelang het deze keer goed blijft gaan. De vk kwam net alles afronden. Mijn 'lievelings vk', zo'n down to earth, mega ervaren bikkel. Heeft tevens de bevalling van Yuri's broer gedaan en is ook nog eens lactatiekundige. Echt een heerlijk mens. Gezellig zitten ouwehoeren en ik kon nog mooi even gebruik maken van haar expertise omtrent het borstvoeden. Wat ik eigenlijk al dacht, al dat clusteren en drinken aan 1 borst en veel overgebleven melk wat prulleke niet op kan, kan ik gewoon een keertje wegkolven. Niet te vaak natuurlijk, dan wordt de productie alleen maar meer, maar een keertje een paar lege tieten lijkt me een verlichting! Dus ga vanavond maar eens mijn kolfsetje uitkoken en het apparaat uit de kast halen. Eens kijken of ik het niet verleerd ben. Zo. Nu ga ik eindelijk mijn draagdoek eens uitproberen, nadat ook zij adviseerde hem helemaal het eerste half jaar veel te gebruiken. Zij is niet heel zweverig ofzo, maar schijnt toch goed te zijn. En naast dat voor mij gewoon erg praktisch, met 2 koters erbij. Je schijnt hem zelfs te kunnen gebruiken om in te voeden, nou... ik moet het allemaal maar eens gaan uitproberen...
@ Bd, ja 3 tieten, ik vroeg me ook al af of er überhaupt nog wel wat in zat. De stuwing was helemaal weg, en mn tieten voelden weer helemaal als vanouds aan, tot vanmorgen. Nu staat er weer een beetje druk op. Wat weer als voordeel heeft dat ik dan gewoon kan voelen welke ik als laatste heb gehad, maar ik vond het wel relaxed dat ik geen druk voelde! Maar het zal wel betekenen dat de boel nu echt lekker op gang is (zoekt naar bevestiging??). Hihi Bd, met je 'het regent nog niet' Nova, gatsie hoofdpijn, niet fijn! De kleine man slaapt bij ons tussenin. We hebben zo'n reiswieg, zo'n rieten mand geval, daar hebben we het flinterdunne matrasje uitgehaald en op ons bed gelegd, helemaal bovenin. Dan kunnen we hem wel lekker stevig instoppen ipv dekentje er los overheen. Hij ligt helemaal tegen het hoofdeinde aan dus we hoeven niet bang te zijn dat ie onder ons dekbed terecht komt. Verder geen maatregelen, ik voel me er erg gerust bij en dat terwijl ik echt als de dood ben voor verstikking en dat soort dingen, brr! Heel misschien verwissel ik het dunne matrasje nog wel voor de aerosleep die in zijn wieg ligt, maar das dan meer voor de stevigheid. Zal wel eens foto maken als ik er erg in heb. Juul, jij ook al koppijn, bah! Oh, alleen water niet goed dus? Ik drink wel veel water, maar dan meestal wel gemengd met roosvicee of siroop ofzo. Drink trouwens echt enorm veel, komt dat door bv? Je spamt wel effe een foto van prul-in-draagdoek he?! Ben benieuwd! Ik ben vanmorgen met het manneke onder de douche geweest, vond ie best lekker! Ik was wel als de dood dat ie zou gaan poepen maar dat heeft ie gelukkig niet gedaan. Wel vlak erna, dus net op tijd aan papa gegeven Hub heeft foto's gemaakt, zal eens kijken of er wat kuise, tietloze foto's bijzitten, dan zal ik misschien wel ff spammen Is er ergens in het land nog zon te bekennen? Hier regent het al de hele ochtend, bleeeeeeh! En het is gelijk zo donker binnen, zit erover te denken om een lamp aan te doen maar dat williknie! *einde klaagzang, ik ga even een wasje opvouwen-misschien*
Haai dames! Ik heb jullie vreselijk verwaarloosd maar ik ga het goedmaken! Vandaag alleen nog niet helemaal vrees ik. Hoofdpijn hangt kennelijk in de lucht. @ Ien: Dat borsten goed voelen is inderdaad een teken dat je prima bent ingeregeld! Tot de volgende regeldag(en) tenminste. En geen "vergeet niet welke tiet moet-strikje" nodig. Zei toch dat dat onzin dingen zijn (zei ze heel wijsneuzerig). Verder heb ik nog niet bijgelezen. Eerst een dametje op bed leggen en eten. Man, wat heb ik steeds een honger! En: nu al op mijn pre-zwangerschapsgewicht! Jammer dat er nog wel zo'n rimpelige hangbuik zit. Snik, dat komt echt nooit meer goed!
Jee Marrie, nu al op gewicht van voor de zw.schap?! Hoe heb je dat zo snel voor elkaar??? Hoeveel was je aangekomen? 5 kilo ofzo??? Super zeg! (is verder niet jaloers ofzo hoor.... ) Hier echt nog niet. Ik heb ook niet eens geprobeerd een oude spijkerbroek aan te doen, ga die frustratie liever uit de weg, maar heb een stapel broeken liggen die ik na de vorige zw.schap heb gekocht, maatje groter zeg maar. Gelukkig heb ik wel het idee dat de kilo's er nu sneller afgaan, was ook iets minder aangekomen dan de vorige keer, maar ik zie mij de komende maanden echt nog niet in mijn oude kleding passen hoor..... Goh die hoofdpijn hangt idd in de lucht hier! Het zit er hier ook nog, maar op de achtergrond, echt sinds ik meer dan alleen maar water ben gaan drinken is het afgezakt. Net een rondje onverwachts kraambezoek achter de rug, en dan ga ik nu toch ECHT die draagdoek uitproberen. Eens kijken wie of wat er nu weer roet in het eten gaat gooien! Oh en Ien, hier schijnt de zon! Heel de ochtend al! Ik zei je toch... Capelle... guttegut... Nijmegen rules! Got ya! Rainy Nijmegen!!!
Lig in bed voor rustuurtje, met ipad. Dus ff tijd om bij te lezen. Begint zo langzamerhand wat ritme en rust in te komen, heerlijk. Zo weer bezoek. @Ientje, ik ben veel te nieuwsgierig om niet te gaan kijken naar mijn bont en blauw. Gister nog even een dip omdat het naar mijn gevoel niet erg goed geneest, vandaag alweer een stuk beter. Kan weer op de bank zitten. Flessen uitkoken, ik heb zo'n magnetronsterilisator, heel handig. Mijn eerste kraam gebruikte dat ding elke dag, de tweede (zomerrooster, dus vandaar) zei dat water en zeeo voldoende zijn. Wij gebruiken dat ding nu eens per week, elke dag leek ons niet nodig. @Bd laat je inspireren door het weer, heb ik vorige week ook gedaan, was net zo'n baggerweer toen ik begon. Maat zo te horen vindt je vent het al spannend! @Julia, fijn dat je vlos ff langs kwam. Zo te horen goed gesprek, geeft wel weer vertrouwen! @Meid, nog steeds gevoelig? Balen hoor. Stilstaan is inderdaad geen feest, kan beter lopen.
@Marrie, lekker hoor, weer op gewicht. En die buik, dat wordt echt nog wel beter hoor! Hier nog 2 kilo te gaan, valt erg mee. Gewone kleren weer in de kast, kan nog niet alles aan maar kan weer kiezen. Blijf trouwens nog maar ff smeren tegen de rimpels en het losse vel. Ga ook snel weer aan de gang met oefeningn, iemand nog tips? Zo mijn wandelingetje maken, met plu. Fijne middag allemaal!
ik word gewoon depri als ik jullie al-(bijna-)op-gewicht verhalen lees! hier nog een lange weg en (dankzij Iemand die me op het rampzalige idee bracht om op de weegschaal te gaan staan, thx bud ) meer dan 10kg te gaan. Nederland in beweging, here i cum! Nog meer deelnemers? juul, haha ik geloofde het bijna! Hihi, muts Nou ik ga die kleine pruttelaar eens uit zn bedje peuteren (oja zometeen ff foto spammen!) want die ligt alweer lekker te mopperen
Ik doe mee, sinds ik toch de schuldige ben! Hier nog 7 die eraf moeten, 8 eigenlijk nog beter...... 'en rechts, en links en ga door en ga door, bukken, springen - *ploep* daar gaat je hechting Ien!' Zullen we nog even een paar weekjes wachten. Enneh... hoeveel zou een mens aankomen van VEUL beschuiten met muisjes per dag???? Dan zijn het er over een paar weken namelijk ook +10 hier..... Heb echt een ware muizen verslaving hier..
Mijn man is weer aan het werk. Niet leuk! Gelukkig heeft de kr.verz. mijn inidicatie opgeschroefd naar 64 uur en is ze er fulltime tot maandag. Dinsdag moet ik het helemaal zelf gaan doen en vanavond en morgenavond ook. Ben beneiuwd. Preitje heeft niet in haar eigen bedje gelegen, vind het fijner om haar nog even beneden te hebben. Traplopen wil ik echt minimaliseren, dus ik heb de kinderwagen nu in de woonkamer staan en dan kan ze vanavond daarin. Prei is op geboortegewicht trouwens!! Yay! Tietstrikjes; ben d'r blij mee hoor! Maargoed, ieder zijn ding. In bed slapen: Prei ligt in haar mozes-mandje (wel zonder pek en teer overigens ) op onze slaapkamer en de tussen de voeding van 03.00 en 07.00 val ik in slaap en zij ook. Dan ligt ze tegen mijn tiet aan te slapen. Ik heb nog zeker 25 kilo te gaan. Geen commentaar verder. Bd: hé, geen weeën. Boe!! Dat was neit de afspraak.. Maar zonder gein; ik baal met je mee hoor! Tis wel mooi geweest nietwaar? Hou vol nog even! Anneliesje: 39 weken! Jee, dat je dan toch nog zzo lang doormoet hé. Succes met de loden!! Meid: ja, ik heb Bartha. Die vrouw moesten ze klonen, echt, ze is geweldig! Leuk met de jongens, echt zo'n moederkloek. Van de oude stempel dat wel, maar sluit heel goed aan op de situatie hier. Wat ga ik haar missen na morgen!