Beterschap Ien! Nogmaals super dat je er optijd bij was! Die kraamhulp, ja ach hou maar op. Wat een geweldig mens. Vind het ook heel leuk om haar over een possje terug te zien! Ze was echt van de oude stempel en woont niet ver hier vandaan, maar dat sfeertje dat ze om zich heen had; met de fiets hierheen komen, zo plat als een duppie praten, op de stoel staan om een raam open te doen, mopperen op een doekje dat niet goed schoon uit de was kwam, lol maken met de jongens, etcetera. Geweldig!
Vive, je zal je Bartha nog missen... Maar super dat je dankzij haar een leuke tijd hebt gehad. Ientje fijn dat het wat beter gaat, ik wens je een goede nachtrust! Nova, ja alleen naar buiten met de wandelwagen lijkt me heerlijk, maar nog even te spannend. Eerst maar es samen met hubbie doen. Buiyen zijn heb ik wel gemist. Al 2 weken nauwelijks buiten geweest, eerst het weer, toen bevalling etc. Gelukkig de komende dagen wat beter weer. Hoor mijn dochter, die heeft vast honger!
Jee, volgens mij heb ik gewoon niet gespamd vandaag! It's a miracle! Ik leef nog hoor dames! Vandaag was mijn hub weer naar zijn werk en heb ik vanmorgen met mijn kotertjes flink geknutseld, we maken een schatkist, incl schatkaart voor papa die komend weekend jarig is. Wat een lol. Mijn moedertje kwam vanmiddag nog hier, kon ik mijn bed in duiken, niet dat er van slapen veel terecht kwam.... Staat er ineens iemand van het consultatiebureau op de stoep. Pardon? Ik weet van niks! Kaartje met afspr niet ontvangen. Maar ze MOEST Yuri zien, dat moet namelijk binnen 2 weken?!?! (ik dacht meteen bij mezelf: 'nee, ik mishandel mijn kind heus niet, dus oprotten dan kan ik slapen!') maar heb me ingehouden. Haar even mijn zoon laten controleren en vervolgens een nieuwe afspr gemaakt voor volgende week, dan komt ze nog maar een keer. Haha. Sorry hoor, maar ik wilde echt even op 1 oor nu mijn moeder er was en de oudste kon opvangen die buiten speelde. Maar goed. Hier alles prima verder. Ohhhh Vive, wat klote dat ze weg is. Heet ze trouwens echt Bartha? Ik denk echt aan een koe namelijk als ik die naam hoor! Toppie dat ze nog eens komt kijken over 6 weken! Enne... you can do it girl! Ben benieuwd naar Daffiee...., nog geen beebnieuws. Pina, spannend!!! Zet horrorverhaal uit je koppie meid, alle bevallingen zijn anders. You know! Heel veel succes!! Bd, gossie, dacht dat je nu toch eindelijk eens bevallen zou zijn! Naar buiten/alleen naar buiten. Heerlijk! Ben zi heppie met mijn draagdoek. Sucre, kommahouding?! Hoorde ik laatst iets over maar niet nagekeken wat dat nou precies is. Ik draag Yuri gewoon buik tegen borst. Ik zal even een paar foto's in mijn album zetten, voor wie wilt zien, eerst even vriendjes worden. Vind het echt een uitvinding. Zo fijn dat je je handen vrij hebt, al hou ik er 1tje onbewust nog tegen koppie of onder billen/voetjes. Maar het loopt heerlijk, tis natuurlijk ook nog geen gewicht dat erin zit, ik kan me voorstellen dat het toch best zwaar kan zijn met een stel dikke billen erin, maar dat is een zorg voor later. Voor nu ideaal! Zo. Ik ga mijn mannetje even aflossen. Prulleke is klaarwakker dus duik maar even op de bank met hem. Morgen een rustige dag, bso en kdv, hub voor het eerst vrij op zijn vanaf nu - vrije dinsdag - dus een lekker vooruitzicht en bijslapen natuurlijk. Ien pien, klote klote maar gelukkig ben je er vroeg bij. Ik heb er geen ervaring mee, weet van mijn zus dat zij echt tegen het plafond vloog - voeden met BO. Auwieeee Hopelijk slaap je goed, heb je al een set schone lakens klaarliggen? Zo, dat was even beetje boel ego, ga snel mannetje aflossen, die heeft mijn koppijn overgenomen, ik ben ervan af, nu heeft hij het. Kan hij het bed induiken. Dus. Morgen kom ik spammen en op iedereen reageren! Slaapze!!
Voor wie wil, fototje van draagdoek in album. Ga nu eens even zoeken wat die kommahouding nou precies is. Doek zit trouwens nog wel een beetje in de kreukels, zo mooi als ik op de plaatjes zie krijg ik het nog niet voor elkaar. Oefening baart kunst misschien Of ik ben gewoon een kluns, zou ook zomaar kunnen Oh ja, Sucre, kolven ging prima, zag net je vraag nog even staan. Niet bijster veel, 50cc, maar was na voeden, dus prima. Hij dronk het ook zonder moeite direct uit de fles, dus dat is handig. (krijgt geen speen, voor nu iig, en hopelijk ook niet nodig). Wel lekker om de boel leeg te hebben - ookal is het maar voor even.
Nog even een klein lapje tekst voor ik ga slapen. BD, jullie dag begon wel erg vroeg! Straks lekker met je gezinnetje naar buiten, wat een heerlijk vooruitzicht he! Ons Kleintje, als ik niet 20 minuten, soms langer, met Daan rechtop zit voor een boer, dan kotst hij zeker weten alles onder, meer dan 1 mondje. Dus bespaar mezelf en hem een hoop gedoe, door gewoon rustig met hem rechtop te zitten. Daarbij wil hij niet slapen, als hij nog niet geboerd heeft. Ik heb gewoon moeilijk boerende kinderen, onze oudste had hetzelfde. Kan jij je mannetjes ook wel eens tegelijk aan de borst doen? Dat scheelt ook tijd! En mogen ze tijdens het drinken niet even van de monitor af? Deden wij vaak wel bij kindjes, mits ze stabiel genoeg waren natuurlijk. Maar het gaf vaak een hoop rust en ouders leren op die manier goed naar hun kindjes te kijken. Hoe lang kolf je? Misschien eerst steeds korter kolven, voor je op 2x kolven overgaat, om BO te voorkomen. Ientje, hopelijk werkt de AB snel! Sterkte vannacht. Ik kijk alleen NIB vanuit bed, helpt dat ook? Handig, zo'n kaartje zonder afzender. Anke, je kan ook best douchen zonder hulp van manlief. Ik leg dan een dikke handdoek in onze wasbak met een hydrofiele luier erin. Daar leg ik Daan in na het douchen, goed inpakken en dan mezelf afdrogen en vervolgens Daan naar zijn kamer afdrogen en aankleden. Erg handig als ze nog zo klein zijn! Supernova, lekker douchen morgen!! Fotos maken he. Vive, oh meis, jullie Bartha klinkt echt als een engel. Wat super dat juist Jij zo'n geweldige kraamhulp hebt gehad, na al dat gezeik. Zij heeft je vast het vertrouwen gegeven om het nu zonder haar verder te gaan doen. Toppie meis! Julia, fijn dat je nog alive and kicking bent. En niet spammen is een goed teken, dan ben je lekker met je mannen bezig! CB begint dus nu al met kutten, bahbah! Ok, dus gewoon buik tegen buik, ja dta kan ook. Ga het ook eens proberen. Knietjes hoger dan de billen??
Zo heette ze echt ja! Maar echt, eerste indrukken doen er niet altijd toe hoor. Het ijdele trutje in mij dacht eerst: waarsda telefoonnumer van de kraamzorg! Ik wil 'n ander, dit gaat 'm nooooit worden. Maar dat heeft toch anders uitgepakt. Maargoed, ik zal ophouden over mijn redster. T wordt saai anders. Juul: ga zo loeren! Die wijkzusters, jaaaaaa, je moet het net treffen. Er zitten van die omhooggevallen kenau's tussen. goed afgehandeld, je hebt er nog twee rondlopen hoor!! Prei jammert, ik ga weer!
Sucre, weet nu meteen wat kommahouding is, en ja dat kan met deze doek al heb ik het nog niet zelf geprobeerd. Volgens site moet het kunnen. Draagdoek.nl - Knooptechniek komma-houding ga weer verder slapen, weer een voeding erop zitten! Ien hoe gaat ie? Auw of valt t mee? Binnen hoewel tijd is zoiets meestal genezen? Ook snachts na voeding kolven?? Bhehh vive as weekend wel met hub? Of moet ie werken? Succes vandaag met ook je andere kotertjes, take it easy.... Annelies, jij nog niet online, hopelijk lig je lekker te maffen (of te bevallen) bd, Same for you! Eli, ga lekker genieten van je gezinnetje meid en als je ons geouwehoer gaa missen en stiekem een xtje langswipt laat dan even weten hie het ermee gaat! Het ga je goed! Rest: later. Nu: slapen. Truste!
yes! Yes! Ik ben eens niet alleen hier *zwaait naar Juul* slaap lekker weer! Ja ik moet 'm zoveel mogelijk leegkolven volgens mij, zodat die ontstoken klieren ook leeggaan. Al krijg ik die volgens mij voor geen moer leeggekolfd. Jij had t over 'maar 50cc' toch wat je eruit krijgt na t voeden? Ik kom niet verder dan 15 ofzo, heb een handkolf en mn tepel doet aardig zeer als ik dat geval er 10min a een kwartier op zet. Tijd voor een elektrische dus denk ik, denk dat hub morgen ff naar de thuiszorgwinkel mag. Die arme vent, loopt alleen maar voor me te rennen... O en het zou met de antibiotica na max 48 uur beter moeten gaan. Nou ik peer 'm weer, meneer is bijna klaar met drinken geloof ik. Ik lig nu trouwens tussen 2 handdoeken in want ik kan mn dekbed bijna uitwringen. Yuk!
Nog geen beeb hier en een beroerde nacht . Ach het went zullen we maar zeggen. Nog geen Daffienieuws ? Hopelijk ligt ze lekker van dr baby te genieten en is alles goed gegaan. @ pina, enorm veel succes vandaag. Het gaat vast helemaal goedkomen. @ julia, ben vriendjes met je geworden. Dus ben benieuwd naar de kommahouding van je uk in doek. @ vive, heerlijk dat je zo'n geweldige kraamverzorgster hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je haar gaat missen, maar je gaat het echt wel redden. @ ien, hopelijk zakt die koorts snel. Het zweten klinkt zo akelig Ga je voorlopig van de thuiszorgwinkel een kolf huren of koop je direct een electrische ? @ bd, hopelijk heb je goed geslapen vannacht (of juist niet, omdat de bevalling is begonnen) @ supernova, succes met het samen douchen vandaag. Gaat vast goedkomen. Zoowww het topic weer vluchtig doorgelopen. Dit wachten is echt killing hoor, je kunt nog beter eerder in je zwangerschap zitten dan nu.
Anneliesje; nog niets? En dan ook nog slecht slapen, zwaar! Draagdoek; heb er geen maar hoor er wel goede verhalen over. Je hebt je handen lekker vrij! Daffie; waar ben je?? Even snel; nog geen babynieuws hier hopelijk morgen als ze kunnen strippen. Ben er zo klaar mee.
Mogge meiden! He, Annelies, wat onwijs balen he dat t nou nog steeds niet wil vlotten met die bevalling van je . Heb je de kleine al stevig toegesproken? En Bd ook nog steeds met beeb in buik.. Ga jij ook even een hartig woordje met je kleintje spreken? Annelies, ik wil er eerst 1 huren. Weet nog niet wat ik straks wil als ik weer ga werken, en misschien bevalt of lukt kolven wel helemaal niet goed. En zo'n kolf kost een vermogen, dus wil in elk geval even testen of het wat is. Maar voorlopig is t even puur voor die ontstoken tietmans! Ik ga zo de kleine even in de badkamer droppen, hij gaat met zn vader in bad meiden, beval ze en tot later! Oja viv, grappig he, hoe je je kunt vergissen in een mens en Meid, volgens mij ben ik helemaal vergeten te feliciteren met de verjaardag van je zoon! Sorry! Alsnog van harte!
elio, ohh wat jammer dat je ons gaat verlaten!!! en ga nu maar lekker genieten van je gezin, familie en vrienden! @ientje, auwie zeg! hoe gaat het nu met je??doet dat ook niet erg pijn bij het voeden? @anneliesje, kijk een aan, 1cm, die heb je al te pakken! ik hoop voor je dat het goed doorzet, volgens mij heeft ze je gestript...ook wel een fijn idee voorjezelf dat ze niet te moeilijk zijn met inleiden! @pina, probeer die enge verhalen van je af te zetten idd, en ingeknipt en totaatruptuur komt gelukkig eigenlijk nooit voor... nou beval se!!! @anke, het is ook wel weer fijn he om lekker alleen thuis te zijn met de kleine, beetje normaal ritme weer proberen op te pakken! vandaag dus lekker naar buiten, dan hoop ik dat het weer bij jullie beter is als hier, deed vanmorgen de gordijnen open en...regen, bleehhh!! had gister trouwens ook al de verwarming aan....mensen het is eind juli!!!! wij willen nou toch echt wel weer eens zomer zien, of niet! @vive, wel leuk dat ze nog even langst komt over paar weken! en vanaf nu dus alleen doen, komt helemaal goed! je hebt het nu wel meteen druk in huis of niet, de jongens school vakantie... @julia, lekker aan de knutsel geweest met je jongens, leuk zeg! een echte schatkist...spannend! hahahahaha! @bd, he nog niks...balen! ik hoop dat ze morgen iets voor je kunnen doen! je bent er zo klaar mee, begrijp ik... samen douchen, ohh dat is zo lekker! wij hebben met de oudste toen wel met zijn 3e onder de douche gestaan. [hebben gelukkig grote douche ruimte] senn is nog niet mee onder de douche geweest, binnenkort eens doen, kijken of hij het ook lekker vind! kan trouwens ook niet wachten op de tijd dat de 2 broers straks lekker samen in bad kunnen spelen. leuk leuk leuk! bedankt voor de felicitaties! was gister een leuke dag, smorgens om 7 uur al kado's uitgepakt, vriend moest smorgens werken en was smiddags vrij. zijn we even naar ballorig geweest en savonds gezellig met wat familie patat gegeten, en piraten taart... en vandaag is mijn toekomstige mannetje jarig! hij had al een nieuwe spiegelreflex camera gehad voor zijn verjaardag tijdje geleden maar wou niet helemaal niks meer geven dus heb nog een goude hangertje met de letter s [van senn] voor aan zijn ketting gegeven. nu draagt ie ons alle drie bij zich, de k, de y en de s! nou wij slapen ook eindelijk weer laag, heerlijk! die klossen onder bed uit. heb ik geen krukje meer nodig om erin te komen.
Ien, ik neem aan dat je de kolfset die je bij ee thuiszorgwinkel erbij moet kopen, je mag houden. Die kost +- 32 euro dacht ik, vervolgens betaal je voor die ene pump in Style advanced waar we het eerder eens over hadden iets van ruim 2 euro per dag. Dus zou idd echt eerst gaan huren voordat je er 1 koopt. En mocht je uiteindelijk toch doorgaan en erover denken er 1 te kopen, en mocht die pisa bevallen (schijnt toch wel 1 van de betere elektrische dubbelzijdige kolf te zijn) dan is dat tevens de enige die mijn vk/lactatiekundige adviseert ook 2e hands te kopen. De rest van de elektrische 2e hands pompen die op mp staan niet namelijk. Zo dat scheelt je weer 75 euro consult lactatiekundige en believe me, komt uit betrouwbare bron, zeg maar zo'n Bartha als kraamzorg, zo ook deze lactatiekundige - mega up to date en een zeer ervaren ro in het vak. Zo. Genoeg ove tietgebeuren. Babygebeuren aan de beurt. Bd, morgen dus eventueel strippen? Spannend! Hopelijk lukt het! Annelies, ben even kwijt of ze dat bij jou ookal hebben geprbeerd? Hoe is het met kies trouwens en hoe is het afgelopen met de auto? Mijn man brengt hem vandaag eindelijk naar de garage.... Ben benieuwd (als er niet weer iets tussen komt dan...) vive, hoe ga jij je dagje met 3 koters indelen vandaag? Nog vriendjes in de buurt waar je oudste zoet mee is? Meid, jij nog plannen? Ben je al helemaal gewend aan 2 kleine mannen en is senn's grote broer trots op zijn broertje? Ik ben benieuwd naar daffiee's verhaal, die is vast en zeker bevallen. Draagzak: ja ik vind het echt een aanrader, heb die kommahouding trouwens nog niet geprobeerd hoor, komt nog wel. ik kg in bed met iPod, lekker rustig dagje samen met man en Yuri, ook even bijslapen zo, heerlijk!
Mogge meiden! He, Annelies, wat onwijs balen he dat t nou nog steeds niet wil vlotten met die bevalling van je . Heb je de kleine al stevig toegesproken? En Bd ook nog steeds met beeb in buik.. Ga jij ook even een hartig woordje met je kleintje spreken? Annelies, ik wil er eerst 1 huren. Weet nog niet wat ik straks wil als ik weer ga werken, en misschien bevalt of lukt kolven wel helemaal niet goed. En zo'n kolf kost een vermogen, dus wil in elk geval even testen of het wat is. Maar voorlopig is t even puur voor die ontstoken tietmans! Ik ga zo de kleine even in de badkamer droppen, hij gaat met zn vader in bad meiden, beval ze en tot later! Oja viv, grappig he, hoe je je kunt vergissen in een mens en Meid, volgens mij ben ik helemaal vergeten te feliciteren met de verjaardag van je zoon! Sorry! Alsnog van harte!
Oh ja, annelies, heb even teruggelezen, denk ook dat ze je gewoon gestript heeft hoor. Wie weet komt het hierdoor alsnog op gang. Heb je nog steeds meer harde buiken/ rugpijn dan eerst?
plannen voor vandaag....nehh ik word niet echt happy van dit weer! wil die klossen nog even terug brengen maar wil dat even lopend doen, maar wil geen regen onderweg dus denk vanmiddag even [als het droog is] de oudste vind zijn broertje helemaal leuk, hij is ook zo lief voor hem! senn krijgt een heleboel aaien over zijn bol en kusjes, haha! ik vind het nog wel wat wennen maar komt omdat senn ook nog niet echt ritme heeft. hij heeft za op zo van 1;00 tot 7;45 geslapen en zo op ma van 23;30 tot 6;30 en vannacht van 21;30 tot 2;30 toen tot 6;45. dus komen elke keer anders uit met de ochtend fles. verder is ie veel wakker, en huilt ook best veel. we bakeren hem in snachts en dat werkt echt super goed. maar wil dat liever niet overdag doen. krijgt sinds van de week ook voeding voor hongerige baby's en nu houd ie het ook 4uur uit tussen de voedingen door, anders was het maar een krappe 2 uur dat ie weer eten wou. weet je ook hoeveel jullie geven met borstvoeding? en doe je dat echt op aanvraag of ook volgens een bepaald ritme??
Huh, das ook raar, 2x hetzelfde bericht op hele verschillende tijden! Zal wel aan mn telefoon liggen, hoog tijd voor een nieuwe (als die ooit nog eens geleverd gaat worden ) Meid, ook gefeli met je kerel! Wat een verjaardagen allemaal bij elkaar zeg, jij ook nog binnenkort jarig? Juul, thx! Had de link toen idd opgeslagen die je me stuurde. Heb net thuiszorgwinkel gebeld en die verhuren ze dus niet :x Dat is een typische koop-kolf (????) en zij raden meestal de medela symphony aan. Die wordt ook in veel ziekenhuizen gebruikt. Dus heb die maar gereserveerd en hub gaat 'm straks halen. Rib uit mn lijf, tss 17,50/wk huur, 20 borg, en 30 voor het setje. Zullen wel zien... Maar dan weet ik in elk geval wel dat mn tiet leeggekolfd wordt, ik was er vannacht echt klaar mee. Dan maar als een koe aan de elektrische maar dan wel met een boekje erbij Hihi, hub zit 's nachts terwijl ik zit te voeden steeds te zeuren dat ie niet kan slapen door mijn nachtlampje. Tis ook best een fel spotje, maar heb er al een hydrofiel luier voor gehangen dat het wat zachter licht wordt, maar blijkbaar nog niet zacht genoeg. Nu is ie naar de gamma om een lampje met minder watt te halen tis ook zo'n lekkere zeikerd af en toe Zit ik mn best te doen om mn tiet leeg te kolven-auwie- en maakt hij zich druk over een lampie! Man, draai je om en doe je ogen dicht Meid, hier ook nog geen ritme hoor 's nachts, al is jouw ventje al iets ouder. Hij slaapt over het algemeen best lang 's nachts, maar echt geen peil op te trekken. Ik voed volgens schema, maar dan wel met een ruime marge tussen de 2 en 4 uur. Dus een beetje van allebei Ik ga eens kijken of dat inmiddels-tegen-mijn-borst-slapende-manneke voorzichies naast me kan leggen, dan ga ik eens douchen en mn bed afhalen. En straks weer lekker in een schoon bed
Als je dan toch bezig bent.... Hier nog een bed klaar voor schone lakens! Kind en ritme? Neuhh... Al hebben ien en ik hetzelfde ritme vandaag. Ik ga ook douchen en mijn bed verschonen en dan ruil ik mijn iPod in voor de flaptop en kom ik verder spammen.
Ientje: weet niet of het oud nieuws voor je is, maar bij kolven blijft de TSR (toeschierteflex, mocht je t vergeten zijn ) vaak langer uit en zit je dus droog te kolven. Een fotootje van de kleine man of naar hemzelf kijken helpt dan heel goed. En niet tussentijds naar de kolf en het flesje kijken, daarvan krijg je "stress" en houdt het toeschieten op. Maar sterkte, ik heb in het ZH bij mijn middelste aan een electrische Medelealalahahaa Symfonie (?) gezeten, ik vond het tien keer niks, ook weer vanwege die TSR die uitbleef. Hoop dat het bij jou beter werkt hoor! Ik lek ook de tent uit. Ik heb een spaghettitopje aan met zoogcompressen erin, dat houdt het meeste wel tegen. Een beha draag ik niet meer. Knelt zo! Vannacht heb ik het ook voor het eerst alleen gedaan. Mijn man moest vanmorgen om 05.30 eruit dus ja, dna kun je het niet maken om hem eruit te sturen. Vond het niet erg hoor. De zorgfactor in mijn moederhart is ook weer een tandje aangeschroefd. 2 kinders in bed, bebietje aan de borst, manlief ongestoord in zijn bedje; ik in mijn element! Meid: ritme. Eh. Nee. Er valt geen peil op te trekken hier. Dat had ik trouwens bij mijn middelste (tweede dus) ook hoor. Bij de eerste had ik keurige schemaatjes en 't jonkie kwam ook keurig op tijd, maar bij de tweede kwam er niets van. Komt allemaal vanzelf! Zeker dat inbakeren 's nachts werkt vaak op termijn heel goed. dan is het duidelijk wanneer er lang geslapen kan gaan worden en zo zijn de momenten tussen voedingen makkelijker uit te bouwen! Succes hoor, voor jou geldt hetzelfde als voor mij; het komt uiteindelijk allemaal goed!! Juul; ja, vandaag eerste dagje. Ik doe rustig aan en ik heb besloten de vakantie maa rniet als last te zien. Vanmorgen eerst Saartje gevoed, rustig aangekleed, ontbijtboeltje klaargezet, etc. En alles maar op mijn dooie gemakje. En jij? Zijn de jongens een beetje rustig voor de kleine? Ik merk dat hier de interesse wat afneemt. Wat prima is hoor, 't blijven aso's, die jongens jonger dan 25 jaar Bd: nou, laat het maar beginnen hé! Hopelijk gaat het strippen door en komt die kleine piepert gauw. Anneliesje: ik denk ook dat het strippen was. Als je er buikpijn aan overhoudt en wat bloedverlies dan is dat niet zomaar een inwendig onderzoekje geweest. Het moet voor jullie zwangeren ook geen ene moer aanzijn om hier allerlei verhalen te lezen over lektieten, nachtvoedingen, baby'tjes en bevallingen..? Ik leef wel met jullie mee hoor! Ik hoop dat het gauw gaat gebeuren, die kloteloden tot de bevalling, GRMBL. Toitoi!! Post komt net. Ook van collega's van mijn man. Zo'n hele grote kaart met allemaal krabbels erop. Een collega die twee meiden heeft schrijft: "echte mannen krijgen dochters!" Hehehehehe