Ze zeggen dat een 3e meestal tussen eerste en tweede in zit dus misschien valt het nog mee. Maar goed je kan er maar beter op voorbereid zijn! Hier vanavond beenham met sla en gebakken aardappeltjes hmmmmm lekker
Hm... 1) je bent naar van het kwakje-verhaal 2) je hebt een opkomend buikgriepje 3) je was ontvoerd door een buitenaards wezen en nog een beetje naar van het geheugenwissen 4) de spinazie die je hebt gekocht is besmet met EHEC en doet z'n werk 5) je hebt toch meer spanning dan je dacht over je zusje/moeder/bevalling 6) je gaat bevallen Anyway: sterkte. Anke: lekkerrr, dat recept. Ben inmiddels alweer redelijk Zen hoor. Niet té, dat ligt nu eenmaal niet in mijn aard. Ik ga de avondspits in. Leter!
Was benieuwd of er al iemand was bevallen, maar nee hier net het avondeten op, erg slecht: halve liter vruchtenyoghurt, tijdens het internetten, ik ga weer naar het ziekenhuis borstvoeding geven. Ik eet later op de avond nog wel een wegwerpmaaltijd.
Sjemig mensen, moet dat nou, slijmproppen en schijtverhalen terwijl ik een cornetto zit te eten? Oja, dat moest he, in dit topic... Oeh, Eli, spannend!!! En Supernova, hoe is 't daarmee? Anybody? Buddies? @ Bd: overbuuf heeft ook geen kraamhulp, voor zover ik heb begrepen. Maar verpleegkraamhulp is wel verplicht toch? Spreek haar echt never, dus vandaar dat ik het fijne er niet van weet. Niks te schaam voor je extra tukkie, kan nu nog! Geniet er lekker van! Viv: thx voor spam had het idd al gezien ja! Hm. Jammer he, dat t dan niet doorgezet heeft vannacht. @ Misty: is niet ver fietsen hoor, minuutje of 7 a 10. Vond 't wel lekker eigenlijk! Ja die magnesiumtabletjes heb ik idd wel van gehoord, maar elke keer als ik ze wilde gaan halen had ik er geen last meer van. Heb het tot nu toe ook maar 3 keer gehad ofzo, dus vind t niet echt nodig. Juul, ja hoor, tot nu toe alle crisissen overleefd nu de grootste uitdaging nog ja Pijn in bekken is nog steeds niet helemaal weg, maar wel véél minder dan gisteravond. Ik blijf nu maar lekker rustig aan doen. Maagzuur was tot gisteren weg! Echt anderhalve week niks geen last van gehad, en ineens kwam het gisteren weer opzetten. :x Maar ik mag niet klagen hoor, want met een rennie is het zo weer weg, en het is nu ook max 2 rennies op een dag. Ah, lief van je moeder! Handig hoor, bloesjes en hempies En je zus, pff zeg. Ze heeft zelf ook kind(eren?) dus dan kun je daar toch wel begrip voor opbrengen? Lijkt me. Beetje jammer. Tuurlijk is het voor je neefje leuker als oma er gewoon bij is op zijn verjaardag, maar om er nou zo moeilijk over te doen... Fijn dat je het directe nummer hebt gekregen, geeft wel ietsje rust denk ik? Oooh al die snelle bevallingsverhalen, ik denk echt dat ik er zoéén ben die er uuuuuurenmaandenjaaaaren over ga doen. Nergens op gebaseerd, en ik slik natuurlijk niet voor niks de thalictroides nogwattem-ofzo, maar daar staar ik me nou ook niet echt blind op. Weet niet wat het is. @ bd: gezellig, nichtje op visite, leuk dat ze dan lekker met je zoontje kan spelen! He Annelies, wat een rotzaak, niet eens de openingstijden op de deur. In wat voor gat woon jij dan joh Meid, misschien helpt t om gewoon echt ff op slijmprop te googlen! Juul, al een lekker recept te pakken? En al minder misselijk? Anke, lekker soapdagje! Heerlijk. Hier: vanmorgen ff gewinkeld (half uurtje, langer hield ik niet vol), daarna gegeten bij mn zus en daarna naar de verjaardag van mn nichtje geweest. En nu: uit eten! Jammmmm! Hubje is net thuis, dus die wil zsm vressen dus dat doen we dan maar! Later!
Joehoe, hier ben ik! Met beeb nog in buik! Beetje rare dag vandaag. Belabberd geslapen vannacht, om 8:00 wakker en kotsmisselijk. Besloten om nog even in bed te blijven liggen en weer diep in slaap gevallen. Tussendoor aaf en toe een soort van wakker geweest, maar voelde me zoooo moe. Werd om half 2 wakker gemaakt door vriend uiteindelijk. Ien: Gefeliciteerd met 3 jaar huwelijk, nog iets speciaals op de planning staan? Ooh, uit eten lees ik, jummie! Elio: Oohh herkenbaar! Dat gevoel alsof je opeens nodig moet, buikkrampen. Gaat het nu weer wat beter? Of houd het aan? Bij mij trok het steeds na een poos weg. Juul: aaah, op die manier het zus-verhaal. Maar nog steeds flauw van je zus hoor! Annn: Ooh, zo irritant als je specifiek voor iets naar een winkel gaat en die dan dicht is! Is het ver weg? Vliezen breken: gaat het echt zo snel als de vliezen breken? Sorry, maar voel me echt even onwijs naief. Ga me nu weer een beetje zorgen maken, want vriend heeft aanstaande zaterdag een BBQ, niet zo heel erg om de hoek (1 a 1,5 uur hier vandaan). Nu dacht ik heel nuchter 'als de eerste signalen er zijn, heeft ie nog tijd genoeg'. Maar als het zo snel gaat, dan dus niet! Vanmiddag de stad in geweest, was best goed te doen ondanks het waggelen. Op zich niet heel veel geshopt, maar gewoon weer lekker om er even uit te zijn. Moeders is hier nog wezen schoonmaken, erg fijn! Ook nog een grappig t-shirtje voor de beeb gekocht. Niet iedereen z'n smaak, maar ik vond het gewoon een grappig dingetje.
He bah, m'n post van vanmiddag is niet gelukt en nu probeerde ik weer ff een update te sPammen, lukt Ie weer niet! Goed, dus, ik heb nu ff weinig tijd. Zit bij de voorlichtingsavond 'bevallen enzo'. Ik heb nog een aantal Keer van die heftige krampen/voorweeen gehad, En de pot goed gebruikt, om t maar netjes te zeggen. M'n buik blijft erg onrustig, Ik denk allemaal voorwerk. Echt regelmatig is het niet. Moet gaan. Groetjes
@Nova, raar dagje voor jou dus. Nu wel het gevoel alsof je een beetje bijgeslapen hebt? Wat betreft vliezen breken, meid het is bij iedereen anders. Zo zie je verschil tussen Bd en bij mij. Bij Bd werd ukkie geboren 3 uur na het breken van de vliezen, bij mij 20 minuten erna. En niks garandeert dat het nu weer snel zal gaan, het blijft gissen. Dus. Over het algemeen duurt een eerste bevalling langer dan de bevallingen die erop volgen, maar ook dit is niet altijd het geval. Doe waar je een goed gevoel bij hebt, al weet ik dat zo'n beslissing soms moeilijk is te maken. Ik ga dus niet nog richting die verjaardag a.s. zaterdag in Delft, 1,5 uur in de auto, maar dat komt omdat ik weet dat het de vorige keren razendsnel ging. Was dit mijn eerste geweest..... was ik misschien best gegaan. Net zoals Ien afgelopen weekend naar die bruiloft in Ede. Als jij en je vriend er op de dag van de BBQ een goed gevoel over hebben, lekker laten gaan BBknoeien, als je twijfelt dan blijft die mooi thuis. Leuk shirtje trouwens, waar heb je die gescoord? @Eli, spannend dus. Ookal is het voorwerk! @Vive, thx voor je lijstje. Misselijkheid is nu weg. Vaag hoor. Ik skypte hub dat ik me beroerd voelde en of hij eerder naar huis kon komen. De stakker dacht dat het was begonnen en kwam als een idioot op zijn fietsje bezweet de tuin inracen. Oeps @Ien, wrom geen kraamhulp? Weggestuurd of sowieso niet aan begonnen? Zo. Even bevallingsverhalen kijken nu.
He, Supernova en Eli, flauw hoor dat jullie nou niet effe bevallen zijn Nova, vind het shirtje juist heel leuk! Aach Juul, die arme hub van jou En raar zeg, dat je ineens zo misselijk was, en daarna niet meer. Ben je soms zwanger? Wat is het geworden met eten? Buuf: weet ik veel waarom, beetje aparte tiepjes. Niet echt mijn tiepjes zeg maar Net terug van eten, was lekker! Spare ribs, altijd goed Hadden van mn ouders een hangplant gekregen, maar heb niks om het aan te hangen! Iemand tips? Zijn net weer bij onze favo winkel Karwei geweest, maar die hadden eigenlijk niks goeds. Wil eigenlijk iets wat je over de schutting kan hangen, zodat je niet hoeft te boren. Dacht dat ik zulk soort dingen weleens had gezien, maar schijnt nog lastig te zijn! Nu ff tv kijken en chillen, heb beetje koppijn en de pijn in bekken begint weer wat erger te worden Van mij mag die beeb zich gaan aandienen, ben dr wel een beetje klaar mee/voor. Fijne avond!
Nova: Meestal breken ze de vliezen om het verder op gang te brengen. Zoals je hoort gaat het bij de meeste daardoor sneller, maar (niet om iemand bang te maken) soms kan het ook nog veel langer duren hoor. Kennisje van mij haar vliezen waren gebroken en 48 uur later nog niet bevallen. Uiteindelijk aan het infuus en toen zette het pas door. Ja alles is anders.... Meestal rekenen ze voor de eerste het volgende: ongeveer 1 cm per uur ontsluiting en 1 tot 1,5 uur voor het persen. Let wel, ik kan je vertellen dat je tijdens je bevalling geen benul van tijd hebt hoor.
Ja ik! Ik heb zo'n haakje in het plafond in mijn slaapkamer hangen en wil al maanden een hangplant kopen, maar t komt er maar niet van. Dus...? Yummie! Spareribs! He, effe zonder gein, hoe groot is het centrum van Capelle? Heb je er zo'n beetje al de nodige winkels zitten, of wijk je toch vaak uit naar Rdam? Wat het is geworden? Haha! Ik kende die optie van jou, alleen dan met kip, maar dat had ik niet in huis. De spekjes wel, dus dat is het geworden. Heb er alleen een gele paprika doorheen gegooid. Twas simpel maar lekkah!
@SuperNova: voel je je al wat beter? Leuk shirtje, hoop voor je niet al te zeer toepasselijk . Mijn man heeft 1,5 uur reistijd naar zn werk, dat kan wel es spannend woden. Ach ik ga er van uit dat het langzaamaan begint, en niet meteen met weeën om de 3 minuten. Je man bel je eerder dan de vk, toch? @Julia: toegewijde man heb je hoor! @Ientje: Ik heb van die groene bakken op het balkon hangen, met een houder over de rand. Dat is denk ik wat je bedoelt. Heb ze van de gamma, zijn er in verschillende lengtes, van 30 tot 80 cm denk ik en zo'n 15 cm breed. Nu tijd voor Private Practice en Rooky Blue
@ Juul: oh, ja euh het is eigenlijk een buitenplant, dus sorry @Anke: Hu? Hoe moet je die ophangen dan? Ik weet wel wat je bedoelt voor die balkonbak, maar ik heb dus zo'n soort plantding. Kan dat dan? Dan ga ik daarnaar op zoek! Juul, het centrum van capelle, tja, er zit wel bijna alles hoor! (geheimpje: Capelle is eigenlijk geen durrep maar een stad! Ja echt!) Van de appie tot hema, van scapino tot h&m, van lidl tot jamin. Dus eigenlijk.. van alles wat! En dat op maar 7 minuten afstand. Wat wil een mens nog meer he
Super: Nee geen zorgen hoor! Spontane vliesbreuk leidt niet zomaar tot een stortbevalling. Bij mij werd het geforceerd gedaan met alle gevolgen van dien. Dus als je vliezen breken en daarmee je ontsluiting zal gaan beginnen, is er niets loos. Als je al 5 cm hebt, dan geeft het meestal de laatste zet. En je kunt niet zomaar op 5 cm komen dus: Neusinmonduit... het komt goed! pffffffffffffffoeh Ien: ah, we zijn nog cooll Hangplant: een gordijnroede? Juul: vreemd, die misselijkheid! Niet teveel koffie op? Ik ga weer ff Tabatha's salon make over en BLUSH (sooo much fun!!) kijken. Totzoo
Juul: Tja, je hebt gelijk, het blijft giswerk. Ik denk dat ik het ervan af laat hangen of het rommelt hier of niet. Het blijft lastig! Shirtje gescoord in Leiden. Had het al een paar weken geleden gezien, toen niet gekocht en thuis spiijt. Was op zoek gegaan op internet, maar nergens te vinden. Nu dus niet meer staan twijfelen en gelijk meegenomen Ien: Spare ribs, altijd lekker! Iets om plant aan de schutting te hangen? Ik weet niet hoe groot de plant is, maar van die potjes die je aan de schutting kan hangen, is dat niet iets? Of de plant opsturen naar Juul, die heeft nog een haakje wat wacht op een plant zo te lezen. Bd: ooh, oke! Al die verhalen over gebroken vliezen en met 20 minuten beeb liet me even schrikken. Hahaha! Ach, het komt door het afwachten denk. Anke: uiteraard bel ik vriend eerder op, hij moet me naar het ziekenhuis rijden . Uiteraard ook een telefoontje naar het ziekenhuis, zodat ze weten dat we er aankomen. Pfff, zou het veel werk zijn om de tv naar de slaapkamer te verhuizen? De bank zit echt vreselijk!
@ientje, wat slik jij?? en waar is dat voor dan?? vertel vertel.... enne julia, welke van de 6punten van vive is/was het nu?? babytje??? wij willen baby nieuws, wij willen baby nieuws, wij willen baby nieuws, wij willen baby nieuws....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! @hahah lachen poepie monster van supernova! @elio, hee, hou jij wel even je aandacht erbij...ondertussen beetje zsp-en... dat kan toch nie! opletten straks weet je niet hoe je moet puffen! enne nu bij de les blijven he! spinazie, mmmm heerlijk, tis alleen een beetje jammer dat ik de enige in dit huis ben die het lust. maar ik vind het op de oudewetse manier het lekkerste, aardappels koken, spinazie koken [vers en niet alla blub] lekker doorelkaar prakken, gekookt eitje erdoor prakken. gaatje in midden van de stampot maken, flinke laag jus erin en daarin een lekkere gehaktbal!!!!!!!!!!!mmm krijg nu al trek! vliezen breken, hier spontaan gebroken toen ik in bad zat dus [bleek achteraf] wel snelle bevalling gehad [6 uur] maar het is idd dus volgens mij zo als ze al gebroken zijn het niet ineens heel snel gaat. integenstelling tot ze de vliezen al verder in de bevalling breken. euhm en met die plant... in hoge pot stoppen zodat ie daar over heen kan hangen enne anders...iemand anders er blij mee maken!
Hihi, het is een pot die je op moet hangen, zoéén. En heb hem net vanmiddag van mn ouders gekregen, beetje lullig om 'm weer door te schuiven Meid, ik slik homeopatische korreltjes voor een vlotte bevalling maar daar moet je 6wk voor de uitgerekende datum mee beginnen, denk dat dat dus niet meer veel nut heeft voor je.. Had er goeie verhalen over gehoord, dus vandaar. Nu ga ik echt die flaptop wegduwen, koppijn wordt alleen maar erger
Hoi meiden!! Nog niemand he, pffffff... ik wil babynieuws!! Jullie vast ook, snap ik wel. Wel een hoop gerommel bij iedereen zie ik. Ik ben onze babysite aan het updaten met verhalen en foto's, vandaar dat ik hier ff minder tijd heb. Maar kom wel elke dag ff spieken. Voor iedereen een dikke knuf!!
Haai! Ff ego berichtje, want ik moet het toch aan iemand kwijt en wil NIET de familie- en vriendenkring inlichten: Was toch iets anders gegaan bij vlos dan gedacht. Had namelijk nogal hoge bloeddruk (140-90) en de hartslag van beeb was aan de hoge kant, dus moest direct door naar het ziekenhuis. Was er erg relaxt onder. Een uur aan de CTG gelegen en hoewel de hartslag van beeb goed was, bleef mijn bloeddruk hoog (140-90, later 150-95). En omdat ik de vorige keer ben ingeleid vanwege een hoge bloeddruk... willen ze me weer in gaan leiden en wel deze week nog! Stiekem hoop ik dat het spontaan begint, want ik heb toch al wat voorweeën zo af en toe (sinds vanmiddag, zeg maar...) Dus dames, deze week gegarandeerd babynieuws!