Sucre: wat een mannetje al zeg!! Viv; waar haal je die strikjes? Prenatal / Hema ofzo? Ien; topless bellen haha maar goed dat we niet altijd beeldbellen. Zou wat zijn hihi
Julia, snifsnif.. ok, bij deze. Ik ga afscheid van jullie nemen en op zoek naar juni-mama's... Maar zal nog ff reageren, voor ik definitief ga... Julia, heerlijk toch, in slaap vallen tegen mama's borst aan, met een soepele speen in de mond. Goed dat je zo vol vertrouwen bent, moet je ook zijn, het gaat toch super! Lekker nachtje hebben jullie achter de rug, hopelijk vandaag een beetje bijkomen. Oh nee, wat verschrikkelijk dat ze hebben ingebroken!! Daar kan je zo kwaad :x en verdrietig van worden. Bahbahbah.. Knuf! Vive, heb je je mannetjes geen BV gegeven? Ik ben ook lang bezig met voedingen hoor. Wordt vanzelf minder. Daan drinkt niet lang, maar voordat hij geboerd heeft... Meid, van dat jullie een manier hebben gevonden om het spugen te verminderen door tussentijd te laten boeren! Zo zie je maar, altijd je gevoel volgen, want elk kindje is anders. BV is in het begin idd flink intensief. Maar na een paar weekjes is het zoooo makkelijk en fijn. En vooral gaaf, eerst wordt je kindje 9 mnd groot in je buik, daarna groeit hij/zij op je melk. Lekker dat je straks op zaterdag ook eens vrij bent. Die kleertjes, sommige mensen denken echt niet na he, korte broek in de winter haha. Tenzij je kindje langzaam groeit, zoals onze oudste. Die is 2 en heeft nog steeds korte broeken maat 74. Anneliesje, vervelend dat het zo is blijven rommelen, zonder echt resultaat. Nog leuke series gezien? Rest van de nacht ging goed gelukkig. Heb nog een uur heerlijk samen met Daan geslapen. Bestaat er ook een melkpunt voor misehandeling van ouders? Gewoon een blauwe plek, arme jij! Lekker een man met nesteldrang. BD, hoe was het bij de vk? Raar dat ze niet strippen, er zijn toch meerdere vk's? En strippen betekent niet dat de bevalling meteen begint. Hopelijk morgen meer succes en heeeeeeeeeeeeeeel gauw een kindje in je armen. Fijn dat je omslagdoek nu helemaal goed is! Anke, na mijn 1e bevalling kon ik ook geen 3 kwartier wandelen, maar deze keer waren we al in de kraamweek weer aan het wandelen. Heerlijk toch, als je je goed voelt! Ientje, wat geselli, een klaarwakker mannetje midden in de nacht! Knap hoor, dat je die knop nu al hebt gevonden. Geeft wel een hoop rust. En ach, wat valt er nu te zien als je voed, een stuk blote huid, so what. En al die smileys komen vast door de hormonen. Supernova, ik leg Daan ook vaak op zijn zij. Ik weet de gevaren, maar dit ligt lekkerder, voorkeurshouding wordt zo vermeden en bij spugen, raken ze het beter kwijt. Schijt aan de CB-vrouwen, haha. Fijn dat je zo geniet!! Balen van je mans werk. Hier ook geen kraamtranen, lekker toch! daarna wel veel tranen, maar meer van vermoeidheid door 2 niet slapende mannetjes. Lelijke kleertjes, bij de eerste ook een paar afgrijselijke pakjes gekregen. Die liggen ergens ongedragen in een doos. Sommige mensen hebben echt geen smaak helaas.
18 druppels????????????? Waaaaaaaaaaaaaaaat??????????? Dat is niet normaal!! Welk flesje heb jij? Ik geef 5 druppels vitamine K van Davitamon. 5 druppels zijn 150 mcg, dat is 200% van de ADH. Gauw andere halen, want 18 druppels is onmenselijk, want je moet ook nog vit D geven... Hier trouwens ook een mannetje die dat echt niet lekker vindt. Als ik de vitamines na een voeding geef, gaat hij geheid spugen. Weer wat geleerd. Ik had heel handig dacht ik, een flesje gekocht waar K en D beide in zaten. Bleek dat de dosering K niet klopt. Zou ik er ook 20 druppels van moeten geven. Alleen zou Daan dan een overdosering D krijgen. Beetje stom...
Wees blij, ik bloed nog steeds. Soms ineens weer heel veel. Bahbah. Ben er wel een beetje klaar mee. Bij mij was er mogelijk een stuk vlies achtergebleven in mijn baarmoeder waardoor ik ineens veel zou kunnen gaan vloeien. Hopelijk ben ik die al kwijt. Heb wel een keer iets in de wc gevonden, hopelijk was dat het. Nee, was geen bruine jongen.
Zo, genoeg getypt. Ik ga weer een stukje van mijn chocoreep afknabbelen en dan lekker mijn mannetje knuffelen en voeden.
ja vab de apoteek.weet niet welk merk,maar er was een etiket overheen geplakt. dosis is van 25mg naar 150 hegaan. vandaar. maar er is dus een geconcenteerdere. mooi. gaan we die maar halen. wat een fukkers bij de apotheek dat ze dit toch verkopen. siorrry voor ondeuidelijke post, tiep links met bebietje aan borst. volgens mij is ze aan het regelen ja. ze kwam uurtje geleden ook al!
Vive, ik zou ook die andere gaan halen. Raar van die apotheek zeg. 1 week bloeden is wel kort ja, maar heb je hevig gebloed? En het kan zo weer gaan bloeden de komende dagen. Hoop het niet voor je. Ga maar lekker voeden, knuf voor je mooie meisje!
Bd, ja zat ook al te denken of ik het kon ruilen, maar weet niet bij welke winkel het vandaan komt. Denk dus dat t gewoon achterin de kast terecht gaat komen... Ik ben zelf idd ook meer van het geven van waardebonnen e.d. vooral als ik de mensen niet goed genoeg ken om hun smaak te kennen. O, dat klinkt logischer idd, 1,5 week over tijd en dan naar gyn. Gelukkig maar, anders moest je nóg een week wachten! Ik vind dat ze je niet maar mogen blijven opschuiven hoor, als je spontaan bevalt kunnen er ook 2 tegelijk bevallen en dan regelen ze het ook. Idd ff doordrammen, dan is het ze vast wel duidelijk. Beter van je omslagdoek! Sucre: smeeeelt!!! Lekker ventje is het toch he Idd meiden, hier doe je het voor. Je kunt je er eigenlijk geen voorstelling van maken, zag er ergens zelfs tegenop: vind ik het wel leuk, word ik niet gigantisch moe, trekken we het wel? Ja. Dat gaat vanzelf. (naja, nu die kleine me wat slaap gunt snachts in elk geval wel ) Viv: ik heb ook zo'n flesje, eigenmerk kruidvat met die oude dosering. Moet dus ook 18 druppels pd geven. Hij vindt het niet leuk, maar heeft er geen last van geloof ik. Maak het flesje wel op, gaat nu wel snel maar daarna mooi op een 3-druppel variant over. Juul, jij had het ooit over een aqua versie ervan toch? Heb jij die? Van welk merk? Ik vind die olie 3 keer niks! Gisteren kreeg ie eerst 18 druppels K, toen 3 D, en ook nog 3 cinababy omdat ie nogal kramp had. De cinababy vond ie duidelijk het lekkerst, blij dat ik die aan het eind gaf Viv, lekker man, dat je niet meer bloedt! Kan hoor, maar zou er wel rekening mee houden dat t weer terugkomt. Inlegkruisje is misschien geen overbodige luxe. Just to be sure. Sucre, wat zijn precies de gevaren van zij ligging? Dat ie op zn buikje terecht kan komen toch? Maar dat is dan 'opgelost' door de aerosleep, toch? Hij ligt hier altijd met rolletje in zn rug. Moet ik ook nog wat aan de voorkant leggen? Hu, das ook stom, zo'n gemixt flesje waar dan de dosering niet van klopt, vast door een man bedacht Ieuw, vlies, vies! Hopelijk ben je 't al kwijt, brr, hihi geen bruine jongen! Hier net even naar mijn ouders' huis gelopen, zijn gisteren met vakantie gegaan maar de kliko was nog vol en moest vanmorgen geleegd worden. Hub vanmorgen in alle vroegte dat ding aan de straat gezet (kwamen er natuurlijk gisteravond achter toen we nèt in bed lagen) en we zijn hem vanmiddag weer terug gaan zetten. Daarna even op mn werk langsgeweest, moest toch boodschappen hebben. Hub maar naar huis gegaan, want die had geen zin in dat stilgesta en slap geouwehoer. Kan hem geen ongelijk geven haha! Was wel even leuk, twas niet druk en ook weinig mensen aan het werk. Dus wel even een relaxed eerste bezoekje. En toen ik thuiskwam, had hub goed nieuws, ik had namelijk vanmorgen een boze mail gestuurd naar de winkel waar we onze iPhones hadden besteld, die van hem kwam gelijk binnen en ik wacht inmiddels al ruim 2 wk op de mijne en word elke keer van het kastje naar de muur gestuurd dat ie "waarschijnlijk morgen bij ons binnenkomt en dan sturen we hem zo gauw mogelijk op, mevrouw". En nu.. was er een mailtje, dat ie klaar stond om verzonden te worden! Naar mij! En dat ik hem vanaf morgen in ontvangst kan nemen. Het zal me benieuwen, maar ik heb goeie hoop! O. Kindje wordt wakker, ligt al een tijd in de kinderwagen te meuren, dus zou tijd worden. Eteeeeeeeeen!
Stomme kleding: Hier nog niet echt iets 'stoms' gekregen. Wel wat dingen dubbel, maarja, niets aan te doen. Meid: Denk je dat een beetje in de war bent met een andere schoonmakende hubbie, volgens mij bedoel je die van Annelies. Die van mij mag wel weer eens een schop onder zijn kont krijgen wat betreft schoonmaken. Sucre: wat een mooierd hoor! Ben dus niet de enige die de zij-ligging gebruikt. Volgens cb-mevrouw kan je kindje doorrollen en zo op z'n buikje komen en eventueel stikken. Ach, cb, ene oor in, andere oor uit. En wat handig is mag blijven hangen. Net weer een wandeling naar de supermarkt gemaakt. Toch nog wel pittig hoor, maar wel lekker om er even uit te zijn! Kleine man vind de wagen ook heerlijk, hij heeft het hele eind lekker liggen pitten .
ientje: Hihi, met 'n brilletje? Maar ik ben niet de enige met die doseringen. Ik kreeg toch een beetje het idee dat ik mijn kind aan het drogeren was hoor. Ik heb trouwens de apotheek opgebeld en neergelegd dat het érg onhandig toedienen was. Dat begreep ze, maar ik kon het niet omwisselen voor een ander flesje want die hadden ze niet. Juist. Word maar weer met mijn neusje op het feit dat ik in een dorp woon gedrukt. Morgen lekker je pluchen aaifoontje! Lekker leuk! Ooh sucre: wat een snoes! Hij lijkt wel 'n beetje op Preitje! Of Preitje op hem, maakt het uit Ik hheb niet hevig gevloeid hoor. Geen stolsels niks, geen in-een-halfuur-verband-vol praktijken, gewoon van het kaliber menstruatie. Ook geen enorme naweeën gehad (ja wel wat, leuk was anders) en bij mijn jongens was ik 5 en 7 weken met verbandjes aan de pruts dus ik snap er niks van!
Ik denk dat jij jezelf gewoon gelukkig mag prijzen, en nu hopen dat het hier ook bij blijft . Ik kan je verhalen vertellen over stolsels..... niets in-een-half-uur-vol praktijken, maar je nieuwe verschoning direct kunnen verwisselen nog voor je je broek hebt kunnen ophalen . Ach, ook dat is weer verleden tijd
Even terugkomend op stomme kleding. Ik bedenk me net dat ik een paar weken geleden van mijn schoonouders een bruin vestje heb gekregen. Zo'n gebreide, een leuk ding........... voor een meisje . Er zitten plooitjes bij de mouwen, wat het echt een meisjes-achtig iets maakt. (althans, dat vind ik, maar misschien ben ik gewoon een zeikerd hoor. Maar dat kan ik mijn mannetje toch niet aandoen, letterlijk en figuurlijk!) Dus als 1 van de meisjes mamma's hier interesse heeft in een schattig vestje, laat maar weten! Dan kan ik alsnog iemand er blij mee maken
@ julia, rijdt je autotje nu weer als een tierelier ? Nou hier dus nog steeds niet he, pfff nu maar het andere ding wegstrepen. Ik kan hier zo enorm slecht tegen (vooral met mijn hormonen die ook nog eens op de hobbel zijn). @ sucre, wow wat een plaatje is Daan toch. Zucht ik wil ook een beeb @ vive, wat heerlijk dat je al van het vloeien af bent. Hopelijk blijft dit ook zo. @ liggen in bed, maak je niet zo druk. Ik geloof er stellig in dat er iets niet helemaal goed is met een kindje dat overlijdt aan wiegendood. Mijn moeder moest bij destijds op de buik leggen, mijn broertje (2 jaar jonger) op de zij) en mijn zusje (4jaar jonger) op haar rug. Ik heb maar besloten om af te gaan wisselen met de rug en de zijligging. Mocht ik een kindje krijgen dat op dr buik wil liggen dan is dat ook goed, heb toch een aerosleep. @ schoonmaken, mijn partner is nu niet te leen hoor. Is hier veels te handig haha. Hij heeft net de badkamer nog even onder handen genomen @ supernova, heerlijk gewandeld. Owww ik wil ook weer gewoon mobieler zijn. @ bd, wat een stom excuus zeg. Sorry hoor, maar wat willen ze doen mocht er nu opeens spontaan iemand gaan bevallen ? Kunnen ze toch ook moeilijk zeggen: "goh stop er nog maar even een kurk in, want we zijn nog bezig met een andere bevalling". Beetje een ***smoes als je het mij vraagt, bovendien wil het helemaal niet zeggen dat het strippen gaat werken (ookal hoop ik het wel voor je hoor). @ ien, heerlijk dat je nieuwe foon morgen komt. @ vitamines, je hoeft toch alleen vitamine K en D te geven als je borstvoeding geeft en dan toch pas nadat de beeb een week oud is ? Ik heb het expres nog niet in huis gehaald (wil eerst zien of de borstvoeding lukt), maar heb R. al wel laten zien waar hij het kan vinden in de winkel (jaja goede voorbereiding he haha). Ik pak nog even een heerlijke cornetto en duik dan even onder de douche. R. is aan het fietsen en ik kreeg een smsje van een vriendin dat ze zeker wist dat morgen de beeb zou komen, want dat had ze "gezien". Ik ben benieuwd....
Nou viv, ik denk idd dat je je gewoon gelukkig mag prijzen met je vloeien! Mag ook wel, na zo'n pokke zwangerschap en een nog pokker bevalling...
Owww over cadeautjes/kleding.... Ik heb nog wel het volgende in de aanbieding: * een fantastisch, prachtig, enorm tijdloos jaren 60-70 shirtje met een tijdloos bloemenprint in het bruin/oranje/cremewit. Inclusief fantastisch oranje ribrokje. Natuurlijk al door meerdere generaties gedragen. * een muskietennet dat op elke kinderwagen past (speciaal van smoeder gekregen). Het zit in een fantastisch mooi kapot/in elkaar gepropt plastic doosje. Het doosje is aan de buitenkant versiert met zwartig spul en plakt een beetje in de hoekjes. Het muskietennet kan een beetje bruinig eruit zien, maar je kunt het nog prima gebruiken hoor.... wat moet ik dr mee
*proest* we kunnen wel een ruiltopic beginnen Hier een heerlijk zacht boxpakje met een grote muis voorop, en een broekje-met-sokken-eraan-vast, staat S voor geen meter. Hier heb ik er trouwens intussen 2 van. Iemand?
Hey ladies, Het is al weer even geleden dat ik tijd had om bij te lezen/schrijven. Zo gaan we weer eten, maar probeer even snel de pagina's door te lezen Milou heeft al dagen last van darmkrampjes en we hebben van alles geprobeerd. Kraamverzorgster is heel lief en behulpzaam en belt van de verloskundige naar de lactatiedeskundige etc. Nu kolf ik voor de voeding eerst wat melk af en ga dan lekker liggend voeden. Helaas blijft Milou darmkrampjes houden. Dus vanaf vandaag ook aan de Infancol. Dit heeft even tijd nodig om in te werken, dus afwachten hoe ze het verder doet. @consultatiebureau: deze komt hier aankomende maandag. Ben benieuwd. @kraamverzorgster: Morgen komt ze voor het laatst. Zal haar echt wel gaan missen. Was super gezellig en heb heel veel aan haar gehad. Bloemetje, foto's en een bon om te lunchen staan klaar @gehoortest/hielprik: De gehoortest van Milou was prima. Bij de hielprik was ze heel stoer. Nu nog hopen dat we niets horen @Elio: Groot gelijk heb je! Fijn dat je zo geniet van je kersverse gezinnetje en dat jullie kleintje het zo goed doet. Geniet ervan! @Ientje: Hoe gaat het nu met de BO? Niet fijn, maar gelukkig ben je er snel bij en heb je nu antibiotica. @Anneliesje: Spannend meid, hopelijk doet het inwendig onderzoek nu minder pijn en ga je snel bevallen! @PIna: spannend meid! Ben benieuwd wanneer je kleintje er is. @Meid: Nog gefeliciteerd met je mannetje! Kraambezoek komt. OP de rest reageer ik straks of morgen Doegie
Viv: 18 druppels??? Dat is toch niet normaal. Gebruikelijk is 5 ofzo, maar geen 18!!! Zou dus ff andere halen hoor. Ien: lekker Iphone. Hier ook en gaat super met internetten etc. Nu ff vanaf de laptop, maar 9 van de 10 keer vanaf foon. Ideaal zo'n ding. Zijliggen: ach zolang je er toch bij bent is het toch geen probleem. Gewoon je eigen gevoel volgen hoor. Vaak houden ze zo strak aan regels vast bij het cb. WIj hebben 2 verschillende; een hele leuke die gewoon anno nu is zeg maar en een geitenwollensokkentype. Moet alles volgens het boekje en regels. Sjeee geen een kind is hetzelfde hoor. Heb altijd mijn eigen gevoel gevogd en tot nu toe gaat dat gewoon goed. Anneliesje: wil je niet bang maken hoor maar kleintjes kunnen niet volledig door een aerosleep ademen. WIj hebben ook zo'n ding, maar probeer het zelf maar eens. Moet je flink ademen wil je zelf al door kunnen ademen, moet je nagaan hoeveel "kracht" een kindje moet geven om door zo'n ding te ademen. Maar het is wel makkelijk hoor. Zeker als je kindje hebt dat veel spuugt, dat gatending zeg maar, kan je gewoon lekker in de wasmachine gooien. Gaan we samen voor morgen dan? Ik door het strippen en jij gewoon spontaan? Nog ff volhouden kunnen wij ook los Pina: where are you???? We willen babynieuws. Aangezien annelies en ik jullie allemaal in de steek laten willen we weer babynieuws lezen!
Annelies, alleen de vit.K is alleen als je bv geeft, D moeten alle kindjes hebben vanaf dag 10 dacht ik. Dus je kunt t nog ff laten gaan, je vent weet t nu toch te vinden Misty, wat naar dat Milou zo'n last heeft van krampjes! Zo zielig he... Hopelijk werkt de infacol! Ik had al cinababy van mn moeder gehad, maar kraamverzorgster zei dat infacol beter is. Heeft ze er heel de dag last van? BO gaat heel goed! Merk echt al verbetering. Gelukkig maar... Kleine heeft nu de hik. Best grappig, als hij tegen me aanligt, krijg ik helemaal een déjà vû (heb ik zo alle tekens goed? Pff) van toen ie in mn buik de hik had. Zijn er trouwens nog meiden die hun buik missen/moeten wennen aan buik-zonder-baby? Ik had verwacht dat ik dat heel erg zou hebben, maar heb het dus totaal niet!