De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Okee, even een vragenvuur:

1. Voor of na de voeding met wattenstokje smeren?
    2. Of voor én na?
    3. T moet zeker echt in de koelkast bewaard worden, behoorlijk irri 's nachts! Morgen eens op zoek naar koelbox en elementen. Gemak gaat voor alles.
    ***WARNING: DIRTY DOODY TALK***
    4. Poepen gaat niet makkelijk(bij mij). Paar dagen helemaal niks en dan ineens mega kramp, zodat ik bijna dubbelgeklapt naar de wc strompel, en daar kiezelstenen. Flinke. Auww! Roosvicee laxo helpt niet meer, behalve in extreme hoeveelheden en dan is het gelijk het andere uiterste.
    Iemand tips wat ik moet eten/drinken (neee geen zemelen! Brr)?
    ***einde schijt-en-kak***
    ik dacht dak nog een hele hoop te vragen had maar ben t weer kwijt. Komt wel weer..

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    O, Bd, geen idee hoe snel t aanslaat. Hopelijk snel!
    iPhone helemaal toppie! Zo blij mee!! :)

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    He!!! Het zal eens niet! Goeie vroege morguh Ien!

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hihi mogguuh! Beetje late reactie, zat alweer wat anders te doen.

Duik er weer in, kind zit weer vol. Ciao!

5. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ik lees mee wbt poepen Ien. Nu 3 dagen na bevalling en nog niet geweest. Endeldarm voelt ook nog zo gekneusd aan... Als er morgenavond nog niets is geweest krijg ik zetpil van vk zodat het de eerste keer allemaal niet te hard wordt. Oei. Kom maar op met die tips.

Juul en ien, jullie gaan lekker hier samen snachts haha

Kleine man hier gister van 19 tot 0.30 liggen krijsen. Niet stil te krijgen. Hij heeft ook nog niet gepoept. Na voeding 1u gelukkig toch in slaap gevallen. Lijkt ook wel of hij veel lucht binnen krijgt nu bv dus vandaag maar ff checken. Desnoods een voeding kolven en die met flesje geven kijken of dat beter gaat.

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Zoowww beeb nog in buik, toekomstig mams kapot en ik ben me toch aan de schijterij ;) Sorry meiden, maar net het tegenovergestelde van jullie. Normaalgesproken hier een lastige ontlastig, maar zodra ik in de ochtend een kopje thee op mijn nuchtere maag drink dan komt het wel goed. Dus verder geen tips (helaas).

@ ons kleintje, leuk dat je toch iedere keer reageert op onze vragen.

@ misty, wat goed dat ze zo is aangekomen op je slagroomtieten. De verpleegkundig consulent gaf aan dat wanneer ik wilde kolven dat ik hiermee rond de 6 weken moest beginnen. Het schijnt bij sommige kinderen nogal een drama te zijn om ze over te laten gaan op een flesje ? Dus ze gaf aan er vrij vroeg mee te beginnen.

@ bd, wat ben je heerlijk verwend zeg. Jummie, jummie, jummie.

@ anke, ookal wil je graag een tuintje, maar een balkon is af en toe ook best lekker hoor. Wat heb jij een goede conditie zeg, dat zal hier straks nog wel drama worden. Ik moet flink aan de bak.

@ bd, oww wat zielig van mace, is het later beter gegaan?

@ elio, knuffff en zwaai

@ spruw/vragen/wattenstaafjes/medicijnen, sorry geen idee. Ik lees mee en hoop dat ik iets op sla. Moet wel zeggen dat ik behoorlijk verbaasd ben dat het zoveel voorkomt, dus ik vermoed dat ik straks ook nog wel het haasje ga zijn.

Ik drink nog even mijn thee op en ga me dan klaarmaken voor weer een bezoekje ziekenhuis. CTG en daarna door naar de gynaecoloog. Verder nog even de stad in voor een werkbroek voor R. en slippers voor mij, omdat ik nergens anders meer in pas met mijn mega-olifanten-voeten.:cool:

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ach bd, wat sneu dat Mace zo overstuur was gisteravond. Gelukkig is ie nog wel in slaap gevallen.
    Ook al last met kakken dus, vervelend hè!
    Hopelijk geen zetpil nodig, lijkt me ook geen pretje om die tussen de aambeien door te moeten wroeten ;)
    Veel water drinken in elk geval!

Annelies, jij dus het tegenovergestelde! Ook niet fijn. Beetje ruilen? Dan kunnen we allebei weer lekker aan de kak :D geef bd dan ook gelijk wat :)
    Vroeger was het simpel, 's morgens koffie, peuk, poepen. Vaste prik. Maar om nou daarvoor weer te beginnen met roken... ;) nee. Ben zo blij dat ik het niet mis! Had verwacht dat ik direct na de bevalling zou snakken naar een sigaret maar dat was gelukkig niet zo. Nu zo'n klein jaartje gestopt trouwens.
    Nog meer (ex-)rokers hier trouwens? Heb er volgens mij nog niemand over gehoord hier!

Kga ff douchen en mannetje wassen, straks kraamvisite dus moeten even doorwerken :)

O, Ann, succes weer vandaag. Dat zkh zal je intussen wel de strot uitkomen of niet? Nog effies meis. Knuf!

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Lekker zeg zo'n ontbijtje met poepverhalen op mijn iPod, echt de perfecte manier om de dag te beginnen. Kon later reageren verwacht elk moment de cb lady.

9. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @bd, 3dg na de bevalling niet poepen is niet zo raar hoor!
    je darmen zijn vaak voor of tijdens de bevalling helemaal geleegd, dus duurt even voor je weer moet. bij mij duurde het dag of 5, en helemaal niet dik hoor!
    maar heb op advies van kraam smorgens lauw water gedronken en kiwi's gegeten. peer ontbijtkoek en veel water helpt ook.

@nou anneliesje, jij bent je darmen dus nu aan het legen voor de komt van de baby...haha! laat maar komen! succes bij de gyn! gelukkig dat er niks bijzonder uitgekomen is bij de cardioloog!
    lekker met je voetjes omhoog!

@ientje, heeft s. ook spruw dan? senn wel, wou van ha eigenlijk dactarin hebben, schijnt echt super te werken [zalf] maar die geven ze niet zo snel meer [ivm wiegendood] heb nu iets anders staan in de koelkast [idd k*t] maar wij nemen het voor snachts gewoon mee naar boven, zonder koeling ofzo...dat heet nystatine, en oja vandaag 3e dag dat we gebruiken maar denk nie dat het gaat helpen, word alleen maar meer! even aankijken nog en anders toch zeuren om dactarin...

nou het is me wel weer een kak en diarree ochtendje hier, *tussen door even mijn ontbijtkoek opgegeten*

ik hoor senn huilen, ga hem zo even lekker in bad doen. daarna flesje en moeten om 11;40 bij consultatie buro zijn.
    ben benieuwd hoe hij gegroeid is!

meiden, lekker genieten van het zonnetje!

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    graag gedaan :D :cool:

11. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ien: bel de dok en vraag om Movicolon. Bij mijn middelste ook zo verstopt gezeten, niet normaal meer. Na een halve dag kon ik weer, en werd de hele bende ook weer wat zachter. Na een week heb ik het niet meer hoeven gebruiken!

12. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik ben ook een ex-roker en nu ook een klein jaartje gestopt met roken. Mis het nog wel af en toe hoor. Wijntje, tapas, peukje... Maar ik blijf er vanaf hoor. Beter voorbeeld voor de kinders ook!

Hier alles wonderbaarlijk goed. Vannacht om 00.00 een fles gegeven en de heeft doorgeslapen tot 04.00 en is daarna, na een flesje ook gelijk weer gaan slapen tot 09.00!!!!!! Vanmorgen haar de borst gegeven en ze ligt nu in de box te koekeloeren. Man en ik lopen er af en toe heen om te kijken of ze het nog wel doet, hehehe.

Zo wijkzuster hier, kijken wat ze weegt en wat advies inwinnen voor ons ontevreden Preitje..
    Tot zo weer!!

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Goeie vive, jij ook beetje kunnen bijtanken?

Hier cb lady geweest, ik ga vanmiddag even langs het cb om e
    te wegen, geeft wat zekerheid hè? Ben erg benieuwd of hij genoeg is aangekomen namelijk... Nu even op 1 oor, heerlijk zo'n doordeweekse dag met hub in huis! Truste!

14. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Spruwbehandeling
    Belangrijk is dat moeder en kind beiden, gelijktijdig, behandeld worden. Het beste kan je het mondje van de baby na elke voeding met de orale gel of suspensie behandelen. Neem per keer wat minder zodat je in totaal niet meer smeert dan de maximum hoeveelheid die in de bijsluiter staat. voorbeeld: in de bijsluiter staat 4 keer 4 ml is 16 ml per dag. Als je 8 keer borstvoeding geeft smeer je na elke voeding 2 ml. Zo komt je in totaal ook op 16 ml uit.
    Van de gel doe je een bolletje ter grootte van een erwt op je vinger en dat smeer je uit in de rechterwang + kaak. Dan nog een bolletje voor de linkerkant en een 3e bolletje onder de tong.

Zorg bij gebruik van de suspensie ervoor dat het pipetje niet in aanraking met de mond/speeksel komt. Doe bijvoorbeeld eerst een beetje in cupje en verdeel dat met je vinger of wattenstaafje door het mondje.

Je kunt de gel of suspensie ook op je tepels smeren. Voordeel daarvan is dat je het niet hoeft af te wassen. Het is wel een plakkerig gedoe, en je tepels kunnen er erg gevoelig van worden. Je kunt dan om een crème vragen met dezelfde werkzame stof, of een ander anti-schimmelmiddel. Deze crème is ook zonder recept bij drogist of apotheek te koop.
    Na het voeden je tepels voorzichtig wassen met water en aan de lucht laten drogen. Daarna héél dun de crème erop smeren. Deze moet je voor het voeden wel even afwassen.
    Eventueel kun je daarna nog (dun!) Purelan of Lansinoh smeren als je tepelkloven hebt.

Let verder goed op hygiëne:

- alles wat in aanraking komt met BV op 60 graden wassen (BH, katoenen zoogkompressen, beddengoed, handdoeken, spuugdoekjes en alles waar melkresten op zitten)
    - kolf, (fop)speen, tepelhoedjes e.d. elke dag uitkoken
    - heel goed handen wassen, maar niet met (antibacteriële) zeep, gebruik een PH neutraal of zuur wasproduct.
    - let ook op andere kinderen en bezoek: geen vreemde vingers in de mond van de baby!
    - speeltjes en knuffels ook op 60 graden wassen
    - let op besmetting via tandenborstels van gezinsleden onderling
    - geen afgekolfde BV in de vriezer bewaren voor later gebruik, of vóór gebruik een paar seconden tegen de kook aanbrengen en na afkoelen meteen gebruiken
    - vochtige zoogkompressen meteen vervangen.

Over het algemeen merk je na een aantal dagen verbetering. Als alle klachten verdwenen zijn ga je nog 10-14 dagen door met behandelen. Stop je te snel dan kan de spruw weer terug komen.

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Zooowww ik ben weer terug van het ziekenhuis. CTG beeb was weer erg rustig, dus vrijdag terug voor CTG. Verder heb ik harde buiken/weeen???, maar zijn ze nog heel erg onregelmatig. Ze waren erg goed te zien op de CTG, dus hopen maar dat het doorzet (ik ben er zo klaar mee ondertussen ;)).
    Was een beetje vaag bezoekje, ze waren mijn dossier kwijt. Aangezien ik vandaag een andere gynaecoloog had, kon ik hem dus het hele verhaal/gebeuren gaan uitleggen. Beetje bijzonder hahaha.

Daarna de stad in geweest en echt wel twee maal gehoord (alsof mensen denken dat zwanger zijn gelijk staat aan doof zijn): "Jeetje die staat op ontploffen zeg, ze gaat vast vandaag bevallen dat kan niet anders". Ach we hopen maar dat ze gelijk hebben he :D

@ julia, ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen. Het zal vast wel genoeg zijn.

@ vive, oww wat lekker dat prei zo mooi heeft doorgeslapen.

@ meid, succes bij het consultatiebureau

@ ien + rest, nog nooit zelfs een trekje gehad. Ik vind roken zo enorm vies (brrrr). Mams en paps hebben allebei jaren gerookt, broertje rookt ook. Van partner zijn kant zijn wij de enige twee die niet roken. De rest rookt als een ketter :p

@ elio, hoe staat het met je ijsklontjesverslaving ? Was eigenlijk wel benieuwd of deze er nog steeds was.

Ik duik zo effe mijn bedje in, bijkomen van vannacht.

16. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Haha Annelies, jaaaa ijsklontjes verslaving is er nog steeds :)
    Hubby kan alleen echt niet tegen mijn knabbel geluiden op de klontjes. Dus ik eet ze bijna stiekem uit de vriezer.
    En als ik alleen voor de tv of in bed zit haha

Over snachts uit bed gaan..
    Ik voed gewoon in bed. De wieg schuif ik voor de nacht tegen m'n bed aan, en dan trek ik em gewoon uit de wieg snachts.
    Ik heb doekjes en schone luiers aant voeteneinde liggen.
    Dus alles kan zo vanuit bed :) handig toch.
    (waar het niet dat ik nu wel m'n boobies moet vershonen snachts :(
    Dus toch uit bed, ook voor een plas dan Maar :)

Ik ga ff op bed liggen, lekker chill zo'n zonnige dag!

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Dank je wel Sucre!!

Mijn tante (de voetreflexologe) was vanmorgen op visite en raadde me weer wat anders aan, homeopatisch: propolis druppels. Heeft bij haar kleinkinderen mega snel geholpen dus ik wil dat graag eerst proberen. Homeopatisch is toch een stuk babyvriendelijker dan die chemische zooi. Ben benieuwd!

Mag een baby ook een klein beetje (uitgekookt) water hebben? Bv is mierzoet en daar kunnen die schimmels lekker van groeien. Als ik nou na elke voeding z'n mondje een beetje kan spoelen met een mini beetje water..

Zijn lekker impulsief geweest vandaag, spullen gepakt en de auto in. M'n ouders zijn op vakantie met hun boot, liggen nu in Roermond, we gaan eens kijken hoe ze t hebben :)

Zal vanavond of vannacht ;) reageren op iedereen, nu op foon en das niet zo heel handig.

Fijne middag nog!

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oh, Viv, jij ook bedankt voor de tip, morgen dok bellen! :)

19. vive2

vive2 Fanatiek lid

Nou, Preitje is 0,0 aangekomen. Ja 20 gram, maar dat was ongeveer omdat de weegschaal zo wiebelig was. Dus de kogel is door de kerk; ik ga de BV afbouwen. Dus kan ik nog iemand verblijden met twee voedingsbeha's 80E? Prop ze in 'n enveloppie en stuur ze op hoor!
    Beetje moeilijk vond ik het wel, ik had gehoopt dat ze lekker was aangekomen en het -even rationeel bekeken- het waard was geweest om de gebroken nachten en krijspartijen door te maken.

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oh Vive, dat is inderdaad niet veel, 20 gram door een wiebelende weegschaal. Ik snap je keuze! 80E? nahhh... mag dan wel een cuppie groter hebben, maar aan E kom ik toch niet denk ik... He, had je trouwens dat armbandje nog ontvangen vorige week? Kan je mooi doorgeven dan met je bh's, een bv pretpakketje :) Tenzij je em ook voor fv zou kunnen/willen gebruiken, ivm tijdstippen ofzo. Whatever.

Annelies, jeetje, je zou haast denken dat je oud en versleten bent en daarom de deuren van het zk plat loopt. Wat hoop ik voor je dat het snel begint. Onze laatste juli (oke... augustus) baby...

Ien, lekker! Richting boot dus! Ik ben heulemaaaal niet jaloers ofzo! Geniet ervan! Voorzichting met je eifoon, dadelijk valt die overboord! Je zou er achteraan springen toch?

Hier vanmiddag een kraambezoekje, was leuk en daarvoor nog even langs het weegspreekuur op het cb. Geen reden meer om me zorgen te maken over eventuele groene poep. Meneer is in 10 dagen 475 gram aangekomen. Op dag 6 zat hij op zijn geboortegewicht en hij weegt nu 3385 gram.
    Toch wel fijn zo'n meetmomentje, zelfs ookal is dit mijn 3e spruit, geeft wat zekerheid.
    Cb gaat trouwens met de tijd mee, alles digitaal. Ik kan via hun site zelf een curve bijhouden op de pc. Is dat bij jullie ook het geval? Geen idee of dat al een landelijk iets is, of is Nijmegen een koploper in dit geval, hehe?!

Ga koken. Zag een receptje in de Lounge van rijst/ham/kaas kroketjes, die ga ik nu proberen te maken. Ik heb alleen geen frituurpan, dus hopelijk is het ook te eten als ze uit de oven komen?!

Latersss

Deel Deze Pagina