Meid; wow lekker nachtje heb je gehad!!!! Jaloers Annelies: je vriend traint voor Bart brentjes Challenge? Kleine man vanochtend gewogen en gewoon al boven geboorte gewicht. In 1 dag, ondanks poepbroek, 140 gram gegroeid!!!! Hij is er zelf ook van onder de indruk want is al heel de dag van slag. Wil continue eten.... Hadden jullie kindjes dit ook? Regeldag ofzo?
Annelies, 14 plakken brood, dat is veeeeeeeeeeeeeeeeel! Gewoon een heel half brood Ik eet er 4 per dag (maar ik geef ook geen bv). Ben niet eens een kleine eter maar liever wat tussendoortjes tussen ontbijt, lunch en avondeten . Sporten, ik ga weer softballen. 5 weken na de bevalling mag ik van mezelf weer naar een training, kijken hoe dat gaat. De week erna eerste wedstrijd, er is een reserve dus als ik het niet trek kan ik er zo weer uit (maar dat laat ik natuurlijk niet gebeuren ). Ging van de week even een stukje rennen (50 meter of zo) om te voelen hoe dat ging, voelde in ieder geval niet alsof ik meteen uit elkaar viel dus over 2 weken kan ik best rustig aan beginnen vind ik zelf. Bd lekker zo'n gebroken nacht. Straks maar even inhalen, of is het vanochtend al gelukt? Hier ook een relatief korte nacht, Birgit had krampjes tot 1u, extra voeding erin gegooid, normaal liggen we dan al een uurtje of 2 te slapen. En dan is het zo weer half 5 en is he tweer tijd voor de volgende voeding. Maar ach, sommigen van jullie hebben dit elke nacht, dus ik zal niet klagen (en zo nog even een tukje gaan doen). Tot later!
@ anke, 5 weken is best snel, meende dat je pas mocht beginnen na 6 weken ? Ach als je het idee hebt dat je het aan kunt, waarom dan niet. Jeps hij eet meer dan een half brood per dag, wonderlijk eigenlijk dat híj zo'n spriet blijft. Wat sneu dat Birgit zo'n last van krampjes had, hopelijk kun je nog een beetje bijslapen vandaag. @ Bd, nee niet de bart brentjes challenge. Tis er eentje in Assen MTB World 6 & 24u mtb race (zaterdag 10 & zondag 11 september 2011). Wat knap dat je manneke al zo is aangekomen zeg @ meid, wow wat een nacht heb jij gehad zeg. Geniet van het lekkere weer vandaag ennuh ik vertrouw de bewegingen wel hoor. Ze is nog aanwezig genoeg en morgen moet ik toch weer heen voor een CTG. @ hier, we zijn nog even snel Meppel in geweest. Het was weer donderdag Meppeldag en het thema was straatartiest (volgens mij). Ach snel een terras op gezocht, broodje gegeten en wat lekkers gedronken en toen weer naar huis gegaan. Had een beetje boel last van krampen die doortrokken naar mijn rug en had dus geen zin om nog langer in de stad rond te waggelen.
Anke, wat voor sport doe jij? Oh ja, softbal, stoer! En welke oefeningen doe je nu? Tukse straks! Anneliesje, balen dat je zon klotenacht hebt gehad. Hopelijk nog wat extra slaap vandaag. Of wordt het toch verjaardagsvisite? Iig gefeliciteerd! Hmm, een rustige beeb. Te rustig? Dan echt even bellen hoor. Wil je niet bang maken, maar je loopt wel overtijd, dus een extra controle lijkt me zeker op zijn plaats. Rug wel weer verbeterd? 14 plakken brood, haha. Kan die magere spriet van jou wel hebben. Zo veel at ik vroeger ook. Toen kon ik het ook nog hebben. En dat rommelen is ook zwaar vermoeiend, dus klaag zoveel je wilt. Heb ik ook gedaan en is altijd erg fijn. Ientje, in de winter als het -10 is, is het toch fijn als je ook nog een dekentje hebt. Tenzij je dan lekker warm binnenblijft, kacheltje aan, warme chocomelk met slagroom, mmmmmmmmmmmmmmmm... Ik heb gewoon een rood fleece wiegdekentje in onze kinderwagen, gekocht bij de prenatal. BD, wouw, ook al zo veel geslapen. Arme jij! Hopelijk kan je nog wat slaap inhalen vandaag. Wat is hij goed gegroeid!!! Super zeg! Lekker vaak aan blijven leggen, je mannetje heeft het zeker nodig. Meid, Daan reageert nog niet echt op de oudste. Ik had ze net samen in de box, toen keer Daan wel de hele tijd naar hem, zo schattig!! Wouw, wat slaapt jouw mannetje goed en lang!! Heerlijk zulke nachten. *verlang ik ook enorm naar* Wat is het geweldig weer he! Was het maar elke dag zo. Oudste ligt op bed, Daan snurkt in de box, dus even mamatijd. Tijd om eten te maken, want heb hongerrrrrrrrrrrr... En daarna kijken of ik nog ff in de zon kan slapen, want heb vannacht ook niet bijsterveel slaap gehad. Jammer dat het nog zo wisselt he. De ene nacht gata goed, de volgende nacht heeft meneer om de 2 uur honger. Hmmmmzz... Daan poept trouwens bijna niet. Ben ik helemaal niet gewend. Ik weet dat het kan en mag, maar vind 1 goede poepluier in de week wel weinig... Juul, Vive, Supernova? Alles goed meiden?
Sucre, nu bekkenbodemspieren en oefeningen voor mn rug, om de boel soepel te houden. En veel wandelen natuurlijk, tijdens het wandelen buik inhouden is een goede training. Ga volgende week eens kijken hoe de ruimte is tussen de buikspieren, als die weer aansluiten mag je buikspieroefeningen doen. Geloof dat die spieren van mij niet erg geweken zijn, dat scheelt. Voor de zekerheid beginnen met schuine buikspieroefeningen en nog een weekje wachten met de rechte. Annelies, goed dat je nog wat leuke dingen doet, ondanks de krampen, maar is wel goed voor de afleiding. Poepen: jaloers, een poepluier per week! Hier minstens 3 per dag en met een beetje geluk poept ze direct d'r schone luier vol. Niet leuk voor haar want al twee keer luieruitslag gehad. Gaat ook weer snel weg hoor met hulp van de Bepanthen en bij elke schone luier 5 minuten luchtzwemmen met blote billen. Hoewel dat meestal voor haar een mooie gelegenheid is om alles onder te poepen, de boef. Maar ach het werkt en better out than in, I always say Ik ga weer, poppetje wil aandacht denk ik!
@sucre, 1 poepluier per week is wel erg weinig denk ik...weet natuurlijk niet hoe het met borstvoeding zit maar senn heeft toch zeker 1 a 2 per dag! ben je nog even in slaap gevallen in het zonnetje, heerlijk he! wees niet te jaloers op het doorslapen van senn hoor, hij huilt wel van te voren de hele avond vanaf uur of 19u tot 23u, ontroostbaar...en dat noemen ze dan een huil uurtje???????? @anneliesje, zullen die krampen die doortrekken nu toch het begin kunnen zijn....i hope sooooo!!! @bd, zoonlief goed gegroeid dus, super!heb je nog wat rust/slaap kunnen pakken? zo ga snel weer in het zonnetje!
Ien: mooie wrapper! Ons Kleintje: Ik hoop voor je dat je toch wat rust kan vinden! Heb je steun om je heen wat betreft de lichamelijke klachten en stress klachten? Niet mee rond blijven lopen hoor! Sucre: die lachjes, de verliefdheid, ik weet precies wat je bedoelt! Urineverlies: niet echt verlies bij hoesten of niezen. Heb wel al 2 keer gehad dat ik opeens nodig moest, naar de wc rende, en het net wel/niet haalde (paar druppeltjes, maar toch). Dus hier ook weer trouw aan de spieroefeningen. Sporten: mag na 6 weken volgens mij. Mijn moeder staat al in de startblokken om me mee te sleuren naar de sportschool, maar of ik daar nou blij mee moet zijn . Ik ga wel een cursus boogschieten doen, is officieel toch ook een sport? Anneliesje: Jeetje, wat een baggertijd was je weer wakker joh! Kan je dan overdag nog een beetje bijslapen/ tot rust komen? Gaat iemand hier babyzwemmen? Of heeft ooit baby gezwommen? Vanaf hoeveel weken mag/ kan dat? Is het veel gedoe? (afdrogen, aankleden enzo) Het lijkt me zo fijn om met dat kleine hummeltje het zwembad in te gaan. Het badje vind ie superlekker, dus ik ben benieuwd hoe hij het vind in het zwembad. Vriend en ik hebben net samen boodschappen gedaan. Daniël in de draagdoek mee. Hij heeft heerlijk liggen snurken en zonder dat ie het door had trok hij veel bekijks. Een draagdoek zijn ze in dit dorp blijkbaar niet gewend. Ik klaag niet hoor, het is best leuk om als kersverse moeder te zien hoe iedereen je kleintje bewondert . Juul: hoe bevalt jouw draagdoek? Jij had een tricot toch? ByKay, even uit mijn hoofd? Nog meer draagdoeken? De nachten zien er hier goed uit, geen klagen in ieder geval. Alleen willen we proberen de late avond voeding wat op te schuiven, maar meneer denkt daar tot heden anders over . Dus rond 4/5 uur toch nog even bed uit. Maar nogmaals, geen klagen hier! Oh, meneer begint te pruttelen, dus ik ga maar eens een flesje fabriceren.
Anneliesje, ik duim echt keihard dat het nu doorzet. Succes meis!!! Supernova, welke draagdoek heb jij? Ik heb er 2, combi cotti en binana. Heerlijk dat je mannetje er zo lekker in ligt. Oh ja, jij gaat boogschieten, vet gaaf! En natuurlijk superintensief, haha. Babyzwemmen, ik wilde bij de oudste dit gaan doen, alleen ik vond het water van ons zwembad te koud. Verder hoor ik van veel mama's die al vroeg met babyzwemmen zijn begonnen dat hun kindjes vaak oorontsteking hebben. Daarom hebben wij minimaal een half jaar gewacht. Maar het is wel superleuk natuurlijk, lekker zwemmen met je kleintje. Meid, ik heb heerlijk een uur in de zon liggen snurken, wat is dat fijn!! Zo'n huil"uurtje" lijkt me ook niet fijn nee. Daan heeft dat ook wel eens, maar dan nemen we hem lekker bij ons, of we doen hem in de draagdoek. Vindt hij heerlijk. Ik ga zo eten, mannetjes zijn frietjes aan het halen, jammieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! En heb zulke lieve broertjesfoto's gemaakt. Zal straks weer ff wat spammen.
Ik kwam even snel checken of Anneliesje al een beeb heeft. Zie dat de weeën begonnen zijn! Heel veel succes meid, zet hem op!
Sucre: ik heb een Amazonas Carry Sling. Een heerlijk ding, wel even wennen met knopen vanwege de lengte (5.10m). Maar nu ik dat doorheb gaat het zo enorm makkelijk! Ik zou ook nog graag een ringsling willen. Ben benieuwd naar de broertjes foto's! Oorontsteking bij een baby lijkt me geen pretje, dus misschien inderdaad maar even wachten. Anneliesje: Spannend, ik duim voor je!!!
Annelies, sterkte. Hopelijk is het dan eindelijk zover! Zwemmen, bij het zwembad hier hebben ze babyzwemmen vanaf 6 maanden, weet dat er mensen zijn die al eerder gaan. Geloof dat aangeraden worden te wachten tot na de eerste inentingen. Lijkt me op zich wel grappig, maar manlief is niet van het zwemmen dusndan zou ik altijd moeten gaan. Nog maar even over nadenken. Misschien ook wel leuk als er meer ouders gaan die ik ken, maar es informeren.
Annelies; hèhè dat klinkt goed. Zet m op meid!!! Zwemmen; hier ook vanaf half jaar. Aantal keer gedaan met 1e en was best leuk. Kost wel veel energie voor kleine maar vinden het wel heerlijk als water lekker warm is. Vanmiddag nog uurtje kunnen tukken. Mace heeft nog steeds wat last van krampen dus hoop dat hij vannacht wel kan slapen. Kunnen wel wat uurtjes gebruiken. Kom straks nog ff spieken of er babynieuws is. Heeft Annelies een buddy eigenlijk??
Helleu ladies! Hier alles goed, maar stervensdruk. Het is wel heerlijk om weer dingen te kunnen plannen en ook voor de jongens is het fijn om te weten waaraan ze toe zijn. Maar de tijd vliegt om. Manlief zit tot aan zondag in een late diensten-reeks, al vanaf halverwege de kraamweek, dus aan mij de hele snoetenpoetserij, voetjeswasserij, tandjespoetsen etc. En das vrij zwaar, daarna komt het huishouden waaraan ik overdag niet ben toegekomen. Maar het gaat lukken, die draai gaat er gewoon komen! In vergelijking met 2 weken terug is er al zoveel meer structuur, daar borduur ik maar gewoon op voort! Sucre: pb me ff je adres, dan stuur ik ze naar je op! Het zijn gewoontjes hoor, van de H&M, maar er is niets mis mee! Wil je ook de BV-armband? Anneliesje: ik hoop zo voor je dat het gaat gebeuren!! Zet 'm op daar!! Babyzwemmen: neh. Woon vlakij een sportschool waar babyzwemmen wordt gedaan, maar ik ga mijn lieve Saartje daar niet aan onderwerpen omdat de hygiëne bar slecht is daar. En omdat het zwembad ook de grootte van een pierebadje heeft. Zelf sporten: ook niet. Geen tijd. Overal te voet en met de fiets heen, daar zal mijn lijf het mee moeten doen. Ien: mooie wrapper!! Heel jongensachtig, nice!! Nova: ik wil er ook eentje. Een Mei Tai, maar ik heb 'm nog niet. Even de kinderbijslag afwachten van okt. Werk. Hm, kweenie. Zit te denken ermee te kappen en me meer op het fotograferen te richten. Heb nog 3 bruiloften, een zwangerschappsshoot en een paar kinderreportages staan. Maar ik moet me er nog in verdiepen. Een bedrijfje starten is niet niks.. Over een paar weekjes ga ik wel met het achterstallig denkwerk omtrent mijn carriéreswitch beginnen, voor nu hou ik me lekker alleen bezig met Zwitsal en lieve sokjes
jeeeehhh anneliesje, zet hem op meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! @babyzwemmen, moet je doen! dat is zooo leuk, voor jou en voor de baby!ik ben met de oudst begonnen met 3mnd, ze moeten idd wel het eerste prikje hebben gehad. hier is het water ongeveer 30graden dus een erg fijne temperatuur, in de kleedkamer is de temperatuur ook vrij hoog. het zwemmen zelf duurt een half uurtje maar dat is voor een baby lang genoeg. oorontsteking, nooit gehad. ik zwem nog steeds elke week met de oudste [nu ff niet dan]en hij is er gek op. en spelende wijs leren ze ook echt al zwemmen! zo leuk! met senn ga ik het straks ook doen. en zo stromen ze zo door voor hun a en b diploma. net even met z'n alle een heel stuk gelopen, 1,5uur ongeveer, fiets mee voor de oudste. lekker, en nu begint het te regenen hier.
Zo, eindelijk eens even quality time voor de spruiten en het preitje! Annelies, waarschijnlijk ben je al in het zk, maar YESSSSSSSSSS, het zal toch niet eindelijk? Joehoeeeee, zet hem op meidje! You can do it! Maak er een mooie laatste juli beeb van die als enige in augustus geboren zal worden! Spannend!!!! yeah, Vive, busy bende he? Hier ook hoor! Helemaal die dagen zonder hub. Vanmorgen wel ontdekt dat ik gewoon voortaan - als het weer het toelaat - sochtends voor een goede wandeling ga. Vanmorgen ook. Yuri in de kinderwagen, ukken hun crocsen aan en we wippen hier achter zo het bos(je) in. Een uur gelopen. Zij geschreeuwd, gerend, stokken verzameld, slakken dood getrapt (oh jee mam, er zat WEL een slak in dat huisje!) Dat is de oudste, de middelste trapt er met opzet op, het rotzakkie. Vervolgens thuis even aan fruit en sap, en zowaar minder geschreeuw in huis. Goed begin van de dag op die manier, een uur gewandeld, vast en zeker ook goed tegen die zwemband..... Meid, lekker, zaterdag even met hubje op pad voor ringen dus. Leuk! Ook lekker, even met zijn 2tjes toch? Hier geniet Yuri er ook van hoor, dat contact met broertjes, of alleen hun aanwezigheid. Die natte kussen met etensresten kunnen hem soms gestolen worden trouwens Bd, wat goed dat prul al boven zijn geb. gewicht zit! Dat doe je goed meid! Hier ligt hij nu te pitten in zijn wipstoel, maar normaal rond deze tijd en ik mag wel zeggen de hele avond, wil hij om de 1-2u MAX eten. Dus wat het ook zijn mogen, het is herkenbaar. Annelies, wat is dat toch die donderdagen in Meppel? Altijd Meppedag??? Nova, jep ByKay idd. Fijne doek hoor! Helemaal als je wat langer loopt, het gewicht is prima verdeeld en prulleke zit zo heerlijk verborgen op een propje te snurken. Ik zit er toch ook over te denken om een simpele draagzak aan te schaffen waar ze ook nu al in kunnen liggen, maar die je over 1 schouder draagt. Dit echt alleen voor de korte stukjes (zoontje zoeken in de wijk, wachten op schoolplein etc). Die doek gaat ook best snel om, maar toch meer gedoe dan zo'n klik ding. Maar weet het nog niet zeker. Het is een luxe probleem, ga eerst eens op MP kijken. Over ByKay in ieder geval zeer te spreken, vandaag niet gebruikt trouwens, in die hitte. Lijkt me, helemaal nu ik me door alle hormonen dood zweet, toch vrij warmpies. Nova, een vriendinnetje van mij in Bulgarije had zo'n ringsling, vond zij echt ideaal en heeft hem ontzettend veel gebruikt. Zwemmen? Heb het me altijd voorgenomen en nooit gedaan. Het water hier in de buurt is ook echt koud trouwens. En bij de eerste in Bulgarije heb ik het ook niet gedaan. Zal er eens over gaan nadenken Misschien op mijn vrije dinsdagochtend eens in de toekomst, maar dan in een ander zwembad. En dan nog even iets waar gisteren dacht ik over gebabbeld werd: Anke, zo heel klein is/was ze niet toch bij de geboorte? Ik meen me te herinneren rond de 2900 gram? Ach, het is misschien iets lichter dan gemiddeld, maar valt volgens mij niet onder 'heel lichte' kindjes hoor. Dit zeg ik overigens niet omdat mijn laatste prul 2900 woog bij de geboorte, mijn middelste woog namelijk 3480, maar volgens mij is het een prima gewicht. Misschien wordt het gewoon een mooie slanke den. En dan Ien, die rijst/ham/kaas kroketjes waren lekker maar vond het een beetje droog zo uit de oven. Denk dat het uit een frituur echt lekkerder zal zijn, of gewoon bakken in de pan?? Hoe zit het bij jullie met afvallen trouwens? Dikke prut ellende, of vliegen de kilo's eraf? Ik eet me klem aan beschuit met muizen maar val nog steeds af, al is het jammergenoeg niet meer zo veel en snel als die eerste paar x dat ik op de weegschaal stond....
Julia klinkt goed, ochtendwandeling, iedereen lekker zn energie kwijt. Ben ik ook van, nog lekker fris buiten en ik wordt er lekker fit van. Vanochtend ging de wandeling naar het stadsdeelkantoor, voortaan liever naar de bosjes of de duinen. Je had het goed, Birgit was 2930 gr, niet extreem licht maar volgens de kraam licht genoeg om temp en gewicht goed in de gaten te houden. Maar niets aan de hand, slanke dame inderdaad. Wel druk met bewegen, erg grappig om te zien dat gemaai met armen en benen. Zwemmen en koud water, je hoeft ook niet meteen in de Berendonck te gaan liggen . Ik begreep trouwens dat voor babyzwemmen het water ook extra verwarmd wordt. Iets om te onthouden, ze hebben hier ook kijkuurtjes, dat is wel een idee natuurlijk Nog nieuws van Annelies? Ik hoop maar dat ze snel dr kindje vast mag houden!
Anke, haha, zie je het voor je? Hub ging afgelopen dinsdag met de oudste nog zwemmen in de Berendonck, misschien had ik hem Yuri ook mee moeten geven. Meteen voorop in het stoeltje op de fiets dan maar Oh ja trouwens Ien, hij heeft toen ook meteen zijn cameraatje uitgeprobeerd en was verie heppie! Hij kwam er trouwens nog achter dat hij in een laatje zo'n micro SD kaartje had liggen, met meer geheugen. Vet toeval natuurlijk, maar ideaal, kan hij wat meer plaatjes schieten