Bd, en Ien, dus jullie vragen je dit ook af. Moeten we eens testen Ien, als we allebei online zijn. Ik vraag me ook af of je online blijft als je op zp zit en vervolgens iets gaat doen zonder de ipod uit te zetten. Blijft roze bloempie op zp dan roze?! Ach, het maakt ook geen moer uit natuurlijk, maar was er wel benieuwd naar. Goh, wat fijn zeg dat Annelies eindelijk bevallen is. Enne dames, we verdienen wel een flinke schouderklopt. Oke, niemand op de uitgerekende datum en geen duo bevallingen maar wel allemaal mooi op tijd, behalve helaas de kanjers van ons kleintje. Tevens allemaal gezonde kindjes en weer kom ik even terug op ons kleintje waar een en ander natuurlijk onzeker blijft de aankomende tijd, maar laten we daar hard voor blijven duimen en kleintje een hart onder de riem blijven steken. Ik hoop zo dat die eerste 2 kleine grote kanjers snel naar huis kunnen zodat jullie met zijn 5en kunnen gaan genieten! @Meid, weet je zeker dat het geen kwaad kan voor de heupjes van Senn als je hem nu al in de babybjorn draagt? Ik dacht dat dat pas vanaf een maand of 3 wordt aangeraden? Zou het even extra checken voor de zekerheid mocht je dat nog niet gedaan hebben. Wat heerlijk dat hij snachts zo goed slaapt. Misschien is hij ook erg moe dan door de wat moeilijkere avonden. Zo'n nachtje doorslapen daar teken ik voor hoor... zei zij met wallen tot op haar knieen..... Jep, het is gelukt met die tickets. Met zijn 5en vliegen we voor 270 euro! Grappige prijs toch? Unbelieveble! 270 euro voor 5 retour tickets! Ik ben echt niks waard vandaag, wat een horrornacht. Beetje a la Sucre en Daan soms. Elke ^#@&#)(@*$E^@&% 2 uur voor een voeding, ik ben gesloopt! Dadelijk in ed kinderwagen en maar weer richting bos. Kunnen de oudste mannekes hun energie kwijt. Dit keer zullen zij voorop lopen en slenter ik er wel achteraan, haha! Ik ga er dus echt voor zorgen dat hij vandaag overdag wat meer wakker is, in de hoop dat hij vannacht beter slaapt....
@Annelies, wow gefeliciteerd met je Dochter Tessa!! Ik ben benieuwd naar het verslag. Hoop dat t een mooie, goede bevalling was. Wat fijn dat je dochter er eindelijk is! @babyzwemmen, ja dat deden wij vanaf 12 weken geloof ik. Echt wel regelmatig, en m'n meissie heeft nu totaal geen waterangst. Ze is echt een waterratje het is heerlijk om (in verwarmd) water samen te zwemmen en te spelen. Bij ons worden er altijd liedjes gezongen en spelletjes gedaan. Dus ook nog leerzaam voor de kinderen in zang en samenspel @sex, ook al wel weer zin in gehad, maar ik wacht er nog ff 2 weken mee denk ik @draagdoek. Ik had de kleine vanmorgen in de draagdoek, maar ik vind toch dat ie er raar in weg zakt. Er zal toch vast een lighouding zijn met/ voor een doek v 5m? Of heet dat de komma houding?... #helpme @meid, jij ook al meubilair verkocht via mp. Ik ook gister m'n Bank en fauteuil verkocht. En vandaag komt onze nieuwe hoekbank lounge binnen!! Fijn! @Julia, wat heerlijk naar bg! Hier ook zo'n vakantie in het verschiet. In oktober een dikke week naar Portugal met t vliegtuig!! Echt super veel zin in!! @babybjorn, mag dat echt met pasgeborenen?... Ik dacht vanaf 3mnd. Ik zal nog eens googlelen. Want dat ding is wel makkelijk in gebruik hoor! Hier alles prima. Prinsje kwam vanmorgen om 6 uur al, dus heb ik em met de speen gefopt, en later bij me in bed genomen. Toen gelukkig kunnen rekken tot 7.15 daarna opstaan en voor het eerst dochter Naar de opvang gebracht. Prinsje in de draagdoek. Haa leuk super mama Hubby is aant werk, dus ik heb m'n eerste dag alleeeen met m'n zoon ook weer nieuw. (ik ga lekker op bed liggen, mocht wachten op de bank....) Groetjes!
Anneliesje gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje Tessa. Eindelijk is ze daar en kunnen jullie ook gaan genieten van jullie wondertje!
Heb alles even snel bijgelezen, maar heb helaas geen tijd om op alles te reageren. Kleintje wil zo weer aan de tiet en kraamvisite komt zo weer. Vanmorgen ook even lekker gewandeld, heerlijk! Julia veel plezier in het bos met je mannen! Laat ze maar lekker rennen en schreeuwen @zwaar gevoel onderkantje: Hmm, hier ook nog steeds last van. Benieuwd hoe lang dat gaat duren. Knip is wel goed genezen, alleen nog een soort wild vlees stukje, dat is minder (prikt en trekt af en toe). @anticonceptie/sex: Net gebeld met de poli gyneacologie voor een spiraaltje. Maar dit moest ik toch echt bespreken tijdens de nacontrole met de gyneacoloog. Deze worden ook geplaatst na de eerste menstruatie. Maar ehh ik geef borstvoeding en heb gehoord dat het dan wel even kan duren. Wil dit dus zeggen dat je dan al die tijd geen sex kunt hebben zonder condoom?! Lijkt me niet zo handig namelijk. Al moet ik er nu nog niet aan denken om daar onder al te gaan friemelen @babyzwemmen: Hmm hier niet echt een lekker zwembad in de buurt, alleen waar het erg koud is bij de kleedhokjes etc. Vind ik dus niet echt geschikt voor een babytje. Bovendien vindt ons meisje het badje en dus waarschijnlijk ook een zwembad vreselijk. Ik ga wel babymassage doen (5 lessen). Leek me wel leuk en zo kan ze beetje wennen aan het bloot zijn. Dit vindt ze namelijk ook niet zo'n succes haha. Nou ik ben er weer weg van! Fijne dag allemaal en hopelijk een fijne avond/nacht
Net weer een uur gewandeld, zo een stapeltje boterhammen smeren en dan eens kijken wat het middagprogramma wordt. Yuri is gewoon al een uur wakker, dat is een record voor zo overdag. Misty, ik heb geen ervaring met spiraaltjes, dus geen idee of je dan idd moet wachten tot je eerste menstruatie. Mocht dat idd het geval zijn, dan kan dat nog wel even duren ja. Ik weet niet meer precies hoelang dat hier duurde, maar toch zeker een half jaar. Zelfs langer. Ik zal me eens in gaan lezen, is het advies nog steeds om 6 maanden volledige bv te geven en dan pas met groente/fruit, of is ook dat advies een oud advies en wordt er tegenwoordig iets anders aangeraden? Lange leve Google, ik zal het eens gaan checken.
Anneliesje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Tessa. Daar is ze eindelijk. En nu goed uitrusten, bijkomen en enorm genieten van jullie meisje!
Juul, ik was de hele dag weg. Nou ja, duurt ff voor je weg kan en alles verzameld hebt. Was bij een vriendin op visite, voor het eerst alleen weg met mijn 2 mannetjes. Wat een onderneming, haha. Verder alles goed hier, kom later (uitgebreider) reageren op de rest. Maar wat super dat we nu allemaal zijn bevallen en alle baby's nu geboren zijn.
Hee dames, na een dagje vol bezoek maar weer eens bijlezen. Julia, moest nog aan jou en de Berendonck denken met Yuri, ging vandaag ff naat het strand met vriendin en haar dochters van bijna 5 en 7. Eh, zonder Birgit, gaat em nog niet worden. Pina, seks, nee nog niet. We gedragen ons als tieners, wel zoenen geen seks , tijdens de zwangerschap waren we niet meer zo intiem aan het einde, dus er moet nog wel wat worden ingehaald. Bd dat zware gevoel had ik ook heel erg, zo langzamerhand is dat weg, alleen bij lang staan voel ik het nog. Maar ook bloeduitstortingen zijn nog niet helemaal weg. Maar verwacht dat het over een week of zo wel weer helemaal normaal voelt. Denken jullie allemaal wel aan de anticonceptie, anders hebben we straks weer spruitjes van mei 2012 Pina die buik wordt nog wel beter, ik had eerst ook nog echt een bolletje, nu gewoon slap vel maar trekt aardig wel. Tsja de spekkies van voor de zwangerschap zitten er helaas ook nog dus moet sowieso wel aan de buikspieroefening. *leest in volgorde dus vandaar nu opeens een hele enthousiaste reactie* Annelies gefeliciteerd met Tessa! Leuke naam! Lekker bijkomen en genieten. De spruitjes en het preitje zijn compleet! Vandaag dus voor het eerst even zonder dochter weggeweest, lekker uitgewaaid op het strand. Heerlijk, en onze prul even quality time met papa, zo durf ik wel weg te gaan. Oppas moet ik nog even niet aan denken maar die hebben we nog even niet voorhanden. Schoonouders en schoonzus misschien wel voor de hand liggend maar no way! Oja, vandaar mijn eerdere vraag over oppas, niet voor dagelijks want we hebben een kinderdagverblijf maar meer voor 's avonds enzo. Ken een hoop jonge meiden updie wel wat willen bijverdienen maar daarvoor vind ik haar nu nog wel erg klein. Hoe gaan jullie dat doen? Ben benieuwd of iemand nog goede ideeën voor me heeft.
Zo vandaag voor het eerst een klein wandelingetje gemaakt buiten. Was heerlijk. Hang nu wel moe maar voldaan op de bank. Morgen staat een bezoekje aan supermarkt op programma en zondag misschien naar mijn ouders op de camping. Volgende week heeft vriend nog vakantie dus hopelijk redelijk weer. Nog een vraagje over vitamine D; je hebt de olie en aquosum versie. Voor mijn oudste heb ik aquosum dat smaakt lekkerder maar mag de kleine die ook hebben (staat in bijsluiter van wel) maar vk zei dat de olie beter was.... Dan weet ik het ook niet meer vandaar de vraag. Hoop dat jullie weten hoe of wat.
Bd: hier Aquosium hoor! Daar zit nog smaak aan, die olie is vrijwel smakeloos en daardoor totaal vreemd in de mond voor 'n bebietje. Alweer aan de wandel.. goed bezig! Maar pas wel op hoor, t is je tweede.. dus pak alle rust die je kunt pakken! Anke: ik ga er vanuit dat de oppas dan ook je kleintje uit het KDV moet ophalen? Dat zou ik dan niet toevertrouwen aan een jonge ongediplomeerde oppas eigenlijk. Voor een paar uurtjes, oké, maar als ze echt taken krijgt dan zou ik eerder kiezen voor een au-pair. Seks. Ja, eh, geprobeerd een paar dagen terug. Was niet echt een succes, dus we wachten nog maar een poosje. Losers dat we zijn... Ik las dat na een kleine 3 weken je baarmoedermond weer gesloten is en het weer zou kunnen zonder infectiegevaar.
Bd hier ook aquosum, dat leek me beter dan olie. Lekker even eruit. En even naar de supermarkt kan al een uitje zijn. Vive, nee het is in principe gewoon voor een paar uurtjes als wij allebei weg zijn of een keertje uit eten willen bijvoorbeeld. Zal nog wel even duren, maar wel iets om over na te denken. Dus vandaar ook de vraag, waar haal je die vandaan?
@Julia: Ik heb begrepen dat nog steeds 6 tot 9 maanden borsvoeding aangeraden wordt en dan geen andere hapjes erbij. Dus alleen moedermelk Zo weer een huis vol kraamvisite, dus ik ga er weer van tussen. Wel even snel bijgelezen. Zag net op knmi dat het mooie weer wel weer over is, jammer. Veel regen voor de boeg vanaf vanacht, bah! Daar gaan de fijne wandelingen. Fijne avond en rustige nacht allemaal!
@Misty, 6 tot 9 maanden zelfs???? Wow! Dat is langer dan voorheen! Nou die 6 vond ik al vrij lang, ik 'spijbelde' bij alletwee 2 weken, dus tot 5,5 maand volledig bv, en toen waren ze echt wel toe aan een lekker happie banaan hoor! Die 9 ga ik never de nooit niet halen en ga ik niet eens proberen, ik sta eigenlijk ook versteld dat ze dit adviseren. @Sex? Neuh, nog niet eens geprobeerd, en dat terwijl ik hechtingloos was/ben! Dat van die baarmoedermond Vive, dat vind ik fijn om te horen, zat ik me namelijk ookal af te vragen. Misschien volgende week eens een poging doen.... goh wat zal hub blij zijn! @Sucre, in eerste instantie was ik verbaasd toen ik je berichtje las over de eerste keer alleen met ukken erop uit, maar vervolgens realiseerde ik me dat jouw man natuurlijk 4 weken vrij is geweest! Ja, is vast even wennen zo met 2 ipv 1?! Ik vind de overgang naar 3 minder groot dan van 1 naar 2 trouwens. Maare... been there, done that. En als die grote uk van je dadelijk begint met zindelijkheid ellende, dan krijg je nog vollere tassen, want dan zit je vast aan standaard een tasje reservekleding Die fase zijn we hier gelukkig bijna/net uit. Behalve op hele dagen weg, dan durf ik echt nog niet zonder. @Bd, rustig aan hoor meid! 2 weken zonder wandeling kan ook he? Maar tis idd wel erg lekker, beetje frisse lucht! @Draagdoek. Hier heeft de oudste een tafeltje op zijn grote teen laten vallen en een uur gehuild. Hub besloot te gaan "poppenkasten", beetje afleiding en geen aandacht voor blauw wordende teennagel. Leuk en aardig maar met eetzooi op tafel en afwasmachine nog niet ingeruimd en bovendien een klein prulleke die al 2 uur wakker was (hoeraa!!) en nu wel erg graag wilde slapen maar niet in slaap kon komen is de draagdoek echt de oplossing! Al sabbelend op zijn knuistje viel meneer in 5 minuten, warmpies tegen mama's borst in slaap. Ahhhhhhhhhhhhhh, hoe lief! Dus. Ien. Heb je hem al gekocht? @Vit. D? Geen olie gebeuren hier, vies geklieder. Ik heb die van de Etos, is ook een nieuwe formule, 2 druppels maar en klaar is kees. Ik gooi ze trouwens samen met de K op 1 lepeltje, wel zo handig.
Oh Anke, wat heerlijk lekker uitwaaien op het strand! Dat is niet te vergelijken met de Berendonck en ik ben dan ook helemaal niet jaloers ofzo.... ahhhh!!!!!!! Ik wil ook!!!!!!!!!!!!!!
We zijn compleet! Geboren: 11 april Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - 924 en 1060 gr - beiden 35 cm - bv - zkh (7 juli) 28 juni, 6:05u - Sucre - Daan - 39+2 - 3720 gr - 50 cm - bv - thuis (3 juli) 5 juli, 7:50u - Meid - Senn - 39+3 - 3610 gr - fv - zkh (9 juli) 7 juli, 16:51 - Marrie - Aline - 38+6 - 3915 gr - bv - zkh (15 juli) 10 juli, 10:55u - Flash - Pieter - 40+3 - 3270 gr - zkh (7 juli 2011) 12 juli, 16:28u - Supernova - Daniël - 40+2 - 4070 gr, fv - zkh (10 juli) 13 juli, 2:36u - Ientje - Sascha - 40+5 - 4250 gr - 52 cm - bv - zkh (8 juli) 15 juli, 13:29u - AnkeM - Birgit Alicia - 40+3 - 2930 gr - zkh (12 juli) 17 juli, 23:51u - Julia - Yuri - 39+6 - 2900 gr - 49 cm - bv - thuis (18 juli) 18 juli, 20:04u - Vivelafete - Saartje - 38+1 - 3280 gr - 53 cm - fv - zkh (31 juli) 19 juli, 0:40u - Misty - Milou - 40+6 - 4000 gr - 51 cm - zkh (13 juli) 21 juli, Elionorah - JN - 38+5 - 3520 gr - bv - zkh (30 juli) 25 juli, 3:18u - Daffiee - Jinte - 39+4 - 3435 gr - 48 cm - zkh (28 juli) 29 juli, Pina - Ronja - 42+4 - 3350 gr - 55 cm - zkh (11 juli) 30 juli, 22:54u - Bd - Mace - 41+0 - 3770 gr - zkh - (23 juli) 5 augustus, 5:13u - Annneliesje - Tessa - 40+5 - 4000 gr - bv? - zkh (31 juli) In totaal zijn er 10 jongens en 7 meisjes geboren. Afspraken: 8 aug - Sucre - 1e controle CB 9 aug ientje 1e controle CB Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Inger1979 Blike1987 MMM