Ok, dan ga ik me er dus maar niet teveel op verheugen! Luier nr 2? Gaat vast goed, je hebt immers een gevalletje Hollands Glorie toch?! Ik waag me er nog niet aan met die pielige pootjes hier!
Ja hij is nu 9 pond dus ik vond t wel tijd worden om geen nr 1 meer te kopen Trouwens pas een pak bumblies (plus merk) gekocht en die vond ik helemaal niet verkeerd!! Nu met t etos pak begonnen, ben benieuwd! Oja, luiertaart maar eens openbreken, kijken welke maat t is, voor ie ze niet meer past, Juul jij had ook die met kwallen en visjes erop toch? Al getest?
Ja, heb hem uit elkaar gehaald die taart. Waren idd met zo'n blauw randje met vissen en kwallen. Maatje mini, ietsje breder dan Pampers nr 1. Snachts heb ik ze nog niet geprobeerd, maar overdag gaat het prima. Helemaal wetende dat hij zich helemaal suf schijt. Ze zijn wat dikker en idd wat meer papierachtig maar werken prima verder.
Ien: wit/grijs/rode stiksels setje heb ik ook voor mijn kleine man! Is unisex hoor! Juul: Balen van zo'n rotnacht. Hier helpt een warme kruik in het bedje wel om hem wat langer door te laten slapen. Hopelijk werkt het bij jou ook en kan je wat meer rust pakken. De enige tip die ik je kan geven is lekker in het badje doen voor het slapen, maar dat had je zelf ook al bedacht. Als me nog iets te binnen schiet laat ik het wel weten. Ien: jij ook al zo'n baal nacht! Jij ook aan luier 2, hier ook sinds gister. Luiers 1 zijn ook netjes op, en 2 zit prima! (tja, flinke knul he, Hollands glorie). Ik heb zelf tot nu toe alleen luiers van Kruidvat en Pampers geprobeerd. Beide bevallen prima, geen klagen. Afgelopen nacht was hier het super met voedingen (wil het er echt niet inwrijven bij de meiden die elke 2 uur 's nachts op zitten, ben gewoon heel blij dat er een lekker ritme in komt!) 23:30-5:30-9:30, het zal nog geen vast ritme zijn, maar als we dit een beetje aan kunnen houden dan is dat al fantastisch. Ik baal van mijn onderburen. Gisteravond hebben ze met hun geschreeuw de kleine wakker gehouden. Hun kind was aan het huilen met hele uithalen en pa en ma hoorde ik om de beurt schreeuwen. Lekker is dat . Hoop dat het niet heel vaak gaat gebeuren. Vraagje aan de fv mamma's. Welke nr speen gebruiken jullie? Ik ben sinds gister aan de slag gegaan met speen 2, omdat met speen 1 Daniël een uur bezig is om z'n fles leeg te krijgen. Speen 2 lijkt wat beter te gaan, maar ik overweeg ook om misschien eens te proberen met nr.3, want hij is nog steeds best lang bezig met zijn fles. Iemand nog tips oid? (ik heb trouwens avent flesjes/spenen)
Nova, lekkere nacht. Andere meiden, hopelijk nog wat bij kunnen slapen? Ik gebruik speen nr 1, dacht eerst dat dat te langzaam ging maar dat ligt aan Birgit. Vannacht in ongeveer 20 minuten 100ml opgedronken. Maar dat is per kind verschillend lijkt, onze prul heeft goede zuigkracht. Ik las ergens dat het criterium is dat de baby snel genoeg moet kunnen drinken (fles binnen half uur leeg) maar zich niet mag verslikken (dan is de speen te groot). Hier trouwens aardig ritme opgebouwd, 's nachts om de 4 uur, 's ochtends om de 3 uur en dan richting avond weer om de 3,5/4 uur. Totaal 6 voedingen per dag, af en toe 7. Qua wakker en weer slapen is het nog wat chaotisch maar de voorspelbaarheid qua voedingen is wel lekker moet ik zeggen. Wel gek, normaal heeft ze genoeg aan 100 ml, meestal krijgt ze die niet eens op, wilde ze vannacht na een fles nog meer. Uiteindelijk is er 130ml ingegaan... Nouja heeft vast iets met groeien te maken Vanochtend manlief uitgezwaaid, die is een weekendje naar Londen met scouting. Kids en leiding zijn al 2 weken op kamp in Engeland maar dat moest ie helaas missen, dus hier keek tie wel naar uit. Ik met de wandelwagen de duinen in, bijna 2 uur later weer thuis. Nog net de zon meegepakt want nu is het hier weer bewolkt Net opeens een aanval van nesteldrang, weer een schone keuken. Toch maar eens een Bertha zoeken, hoorde van vrienden dat hun Bertha extra werk zoekt, lijkt me wel wat, het is echt niet mijn hobby (maar het ruikt zoooo lekker schoon nu!) Zo weer kraamvisite, vanavond relaxed avondje!
Fles; 1 gaat ook veel te sloom. Toen ze nog BV kreeg kwam het met hele stalen binnen, dus toen ze aan de fles ging brulde ze na een halve minuut van woede dat het haar niet snel genoeg ging. Ik heb met een dikke naald het gaatje vergroot en ze heeft nu met een minuut of 20, 25 de fles leeg. Hoeveel geven jullie trouwens?
Ik geef nu 100 ml, zit erover te denken om de laatste fles 's avonds te verhogen naar 135ml zodat ze wat langer slaapt. Als ze vanavond/vannacht weer zo hongerig is, werkt het misschien wel.
Ik zit met hetzelfde Anke. Maar hier heeft het niets uitgehaald... Zit nu johannesbroodpitmeel -lekker woord voor galgje- te overwegen. Iemand al JBPM geprobeerd? Ervaringen?
Nova, balen zeg van die onderburen. Ook lekker bevorderlijk voor de rust van het kleintje, als de ouders lekker lopen te schreeuwen... Al komt het schreeuwen misschien wel door het slaaptekort door huilende baby, en versterkt het één het ander wel.. Maar goed. Daar schiet jij niks mee op, voor jou is het gewoon bloedje irritant. Hopelijk eenmalige actie! Juul, ik weet dat je niet van de zeepjes enzo van zwitsal bent, maar ze hebben daar wasgel met lavendel van. Misschien een pietsebeetje in het badje erbij? Maar op zich is ie niet echt onrustig ofzo toch? Dan is dit misschien niet eens nodig. Anke, lekker aan de wandel geweest dus weer! Lekker, je woont dichtbij het strand dus! Een vriendin van me zat gisteren te vertellen dat zij vroeger, toen haar kids nog klein waren, zo'n spuughekel had aan het klaarmaken van de flesjes, en dat gestress als ze al honger hebben en je moet het flesje nog klaarmaken. Zij maakte 's morgens voor heel de dag melk klaar, dat ging in een goed afgesloten tupperware kan de koelkast in, en dan hoefde ze bij elke voeding alleen maar even goed door te roeren en in te schenken (ja en natuurlijk opwarmen, slimpie ) Vond het wel een slimme eigenlijk!
Vive, ik heb gelezen dat jbpm voor moeilijke poepers was. Maar blijkbaar wordt de voeding er wat dikker van. Ik ga eerst eens kijken hoe dat gaat met iets meer voeding, standaard nutrilon gaat heel goed dus wil niet gaan klooien met andere voeding. Daarbij, ik heb niet te klagen hoor, 21u-3u-7u gemiddeld. Dus maar een keer wakker 's nachts, goed vol te houden. Mits ik zelf ook op tijd naar bed ga
Supernova, fijn dat de draagdoek zo goed bevalt! Ringsling heb ik ook wel eens gezien, zag er ook handig uit! Hoe lang drinkt je mannetje nu met nr. 2? 20 minuten is normaal. Vive, het klinkt idd alsof je het erg drukt hebt. Laat dat huishouden maar even zitten toch? Wel heel erg fijn voor jezelf en je kids dat je al meer structuur hebt! En dat terwijl je kleintje nog geen 3 weken oud is. Petje af! Je bezig houden met zwitsal en sokjes is ook veeeeeeeel leuker dan nu al denken aan werk. Wat voor werk doe je? Leuke hobby heb je, de fotografie. Wie weet kan je daar toch in de toekomst je werk van maken? Meid, leuk dat jullie nog zo vaak zwemmen! Spulletjes nog verkocht? Julia, klinkt als een goede uitlaatklep voor je jongens, zo'n ochtendwandeling. En dat is zeker ook erg fijn voor mams! Wanneer vertrekken jullie naar Bulgarije? Wat een super vooruitzicht! En wat zijn de tockets goedkoop!! 1e keer alleen op stap was met de auto naar een vriendin 45 minuten heen, 45 minuten terug. Vond dat wel een hele onderneming, haha. Ben in de buurt al heel vaak met mijn 2 mannetjes weggeweest en idd de 1e 3 wkn was hubby vrij. 1e lachje van Daan gezien met 3 weken. Erg vroeg he, maar het was echt gericht naar mij, ogen open, reageren op mijn stem. Hij lacht nu echt heel vaak, zo mooi! De stuipjes zijn al geweldig, maar dit helemaal. 1e hapjes, het liefste na 6 mnd, ivm de darmpjes van de kleine. Sommige kindjes lijken er wel eerder aan toe. Ik ben bij de oudste wat eerder begonnen met groente 's avonds, omdat ik niet zo veel BV op die tijdstippen had en hoopte hem zo een verzadigd gevoel te geven. Maar de potjes vond hij niks. Heb toen geraplyed, goed bevallen! Maar ip blijft tot 1 jaar BV de grootste bron van voeding en is alles erbij BIJvoeding en niet zo belangrijk. Afvallen lukt hier niet meer, blijf nu stabiel helaas. Nog wel een stuk beneden mijn startgewicht van voor de zwangerschap, maar zou eigenlijk nog wel 2 kilo kwijt willen. Maar ja, ik vreet me suf, want ik heb de hele dag honger, dus afvallen lukt niet echt. En helemaal niet nu ik net de vriezer heb bekeken, cornetto's en magnums, jammieeeeeeeeeee Anke, niet overal wordt het water extra verwarmd. Wij hadden hier een oud zwemnad met water van 35 graden. Ideaal. Alleen is er een nieuw zwembad gebouwd met water van 30 graden en dat is echt veel te koud voor zulke kleintjes. Vind ik. Misschien een goede vriend/vriendin vragen om eens op te passen? Voelt beter dan een puber die alleen met aaifoons bezig is. Sterkte deze dagen alleen. Komt vast goed! Lekker hoor, dat je zo dichtbij het strand woont. Ientje, toevallig gisteren een enorme poepluier, joepie-de-poepieeeeeee!! Maar wil graag de foto met uitleg over het darmgebied op de voetjes. Misschien maakt het dat voor Daan wat relaxer. Puzzel jij? Ik ook... Die opmerkingen over jongen/meisje, bij Daan nog niet, bij de oudste wel vaak. Ondanks zijn gel in de haren, blauwgrijze kleren etc. Ach.. laat ze maar lullen... Felicitas-box, hier kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat ze een mail ging sturen met de voucher om de doos zelf op te halen. Beterrrrrr!!! Luier maat 2, hier al een hele tijd, die 1 zat echt zo krap. Idd ook zo rond dat hij 4,5 kilo was. Pina, wat super, zo'n trotse mama! Bijzonder he, dat je je leven niet meer zonder haar kunt voorstellen. Sex, neuuuhhh, nog geen behoefte aan. Arme hubby, die heeft ontzettend zware ballen, lol. BD, goed doorgaan met je oefeningen, het wordt steeds sterker allemaal. Meid, wat heerlijk dat Senn al doorslaapt!! Ik begreep van mijn fysio dat kindjes pas na enkele maanden in de babybjorn mogen. Het geeft niet genoeg ondersteuning voor de nek en de heupjes. Misschien even nakijken? Doorslapen (wat is dat ook al weer ), Daan heeft gisternacht super geslapen. Helaas vannacht weer om de 3 uur aan het voeden geweest. En per voeding minimaal 1 uur bezig, dus reken maar hoe groot mijn wallen zijn... Hopelijk gauw wat ritme hier! Wow, Ien en Juul, jullie mannetjes dus ook slechte nachten gehad vannacht. Vermoeiend is dat he. Vanavond voor het slapen gaan weer in bad, hopelijk helpt dat! En heb een knuffeltje met lavendel erin. Die kan je in de magnetron doen en dan in bed leggen. Is ook erg rustgevend. Elio, en bevalt de bank? Oh lekker, straks naar Portugal!! Misty, volgens mij willen ze 6 wkn wachten met het plaatsen van het spiraaltje. Idd, als je moet wachten tot je eerste ongi, kan het nog wel maanden duren en dat wa snu net niet de bedoeling. Jammer dat je meisje het badje niet fijn vindt. Is een tummytub dan niet iets voor haar? Geeft meer geborgenheid, zoals in de buik. Babymassage is superleuk en leerzaam. Heb het ook gedaan met de oudste. Wat krijgen jullie vaak kraamvisite!! Hier echt bijna niemand.. wat me stiekem ook wel weer erg tegenvalt. Vitamine D, die van Julia klinkt handig. Als flesje leeg is, manlief ff langs de Etos sturen.
Owww wat een geweldige foto's van Daan zeg, wow. Ik heb veels te veel gemist, dus kan niet overal op reageren. Ik zit ondertussen lekker beneden op de bank, ben ook totaal geen bedpersoon dus ik verveelde me er al stierlijk. Bevalling, ehm drama haha. Ik had de hele dag al af en toe een wee, om 16.00 uur zette het behoorlijk door en al snel kwamen ze om de 5 minuten. Dus wij het ziekenhuis bellen en we mochten komen. Om 19.00 waren we in het ziekenhuis en ze toucheerde me. Had ik nog maar 2 cm (en ik had al behoorlijk heftige weeën). Ze heeft me gestript en ik werd onder de douche gezet om te kijken wat het 2 uur later zou zijn. Ondertussen gingen zij op zoek naar mijn dossier (dat nog steeds kwijt was) en heeft ze overlegt met de gyn. Daar werd al afgesproken dat ze me niet meer naar huis zouden laten gaan. Dus dat was wel prettig. Om 11 uur werden mijn vliezen gebroken; zat toen op 3-4 cm en ik kwam gelijk in een weeënstorm terecht. Drama ik heb gewoon tot 2 uur in de nacht weeën lopen wegpuffen die 1,5 minuut duurden en er zat nog geen halve minuut tussen de volgende wee. Om 2 uur in de nacht trok ik het niet meer en heb ik op het belletje gedrukt. Ze kwamen weer toucheren en ik zat nog maar op 6 cm, bovendien was het nog niet helemaal soepel. Dus ik werd aan de oxyticine gezet (weeënopwekkers) en ik kreeg een pompje waarmee ik zelf iets tegen de pijn kon toedienen. Dat haalde de scherpe kantjes er vanaf, terwijl de opwekkers voor meer doorzetting moesten zorgen en hopelijk ook voor een rustpauze tussen de weeën. Nadeel van dat spul was dat ik dr stoned van werd en dat mijn hartslag naar beneden zakte (plus dat mijn zuurstofopname zakte naar onder de 94%). Dus R. moest af en toe mij aantikken, zodat ik weer adem haalde Om 4 uur kreeg ik persweeën en omdat er nog een vrouw aan het bevallen was moest ik ze wegpuffen. Wat een oerkracht komt er dan in je vrij zeg, ze zijn echt haast niet weg te puffen. Om half vijf mocht ik gaan persen, heerlijk gewoon, en om 13 minuten over 5 was ze er dan. Schade is een kleine knip (bleek nogal nauwe bekkenbodemspieren te hebben) en inwendig was iets kapot waardoor ik een liter bloed ben verloren. Dat inwendig hechten was trouwens een drama, pfffff. Ze kunnen het niet verdoven, dus ik heb dat mens verrot gescholden Tessa is een prachtige, bolgewangde meid en geen kleintje. R. is stikverliefd op dr en kan zijn ogen niet van haar afhouden. Helaas vanochtend al overgestapt op flesvoeding. Ik baal gigantisch, maar in het ziekenhuis hebben ze haar dus verkeerd lopen aanleggen. Ik voelde al zo'n enorme pijn en had het al aangegeven, maar ze zeiden dat het normaal was. Ik heb dus kapotte tepels (en niet een klein beetje ook). Tessa wilde ook niet meer aanhappen, alsof ze het voelde, dus die heeft de hele nacht niets gedronken Vanochtend keken R. en ik elkaar aan en we waren het erover eens. Hij heeft dus voeding opgehaald en gelukkig gaat het nu met Tessa een stuk beter. Ze ligt eindelijk te slapen en is gewassen. Ik heb een schat van een kraamverzorgster en we zijn lekker aan het genieten. Fototjes zie ik morgen wel even. Geen puf om de camera te pakken
Annelies; goed om wat van je te horen. Was erg heftig als ik het zo lees. Gelukkig is alles achter de rug en goed verlopen. Uiteraard zijn we erg benieuwd naar de foto's. Sucre wat een lekkere kanjers heb je zeg! Tijd tussen voedingen; er is dus nog hoop voor me Mace maakt een keer pet dag een ruk van 4 uur en de rest zit er 2,5 à 3 uur tussen voedingen. S'nachts soms maa twee uur. Heftig maar als het goed is komen de betere tijden er aan. Vannacht heeft hij voor het eerst in zijn eigen bed geslapen. Was voor ons allen wat rustiger en is voorspoedig gelopen. Kraam was vandaag ook voor het laatst.
heel ff snel, we staan op het punt om weg te gaan. Sucre, ik ga morgen foto voor je maken en het verhaal erbij!
handig om te weten, dan hoeft die mevrouw ook niet langs te komen ze belde mij ook 2 dagen geleden, maar geen tijd om haar tewoord te staan. sucre wat een leuke fotos zeg! zoontje 1 krijgt nu 7x80 en zoontje 2 7x90 ml. Voedingstijden zijn een half uur na elkaar zodat ik de tijd heb ze te verschonen en voeden en dan de ander verschonen en voeden. richtlijn is 00.00 06.00 09.00 1200 1500 1800 2100 en de ander dus 0030 0630 0930 1230 1530 1830 2130 en inmiddels houden ze zich er vrij goed aan, behalve de nacht dan wil het wel eens anders zijn. Ik ben ook gestopt met kolven maar nog erg veel in de vriezer dus ik geef ze nog elke dag 500 ml bv (gezamenlijk) en de rest nutrilon 1
@ ons kleintje, jeetje wat een drukke bedoening zeg met die twee knullen van je. @ bd, komt vast helemaal goed met de voedingen. Natuurlijk een fototje van Tessa.
Meiden even snel reageren op al die mooie foto's, wat een schatjes! Sucre wat een knappe kerels! En jij ziet er ook goed uit! Annelies wat een zoet meisje, met lekkere bolle wangen inderdaad. Hier heel rustog, kraambezoek weer weg, nu lekker samen op de bank. Manlief is ons vast al vergeten, nog geen smsje ontvangen Ach, vast te druk met puberpadvinders en bier drinken met de leiding