Pfff wat een drama-nacht, maar beeb zit nog mooi in buik en ik ben net mijn bedje weer uitgestrompeld Om 10 uur gaat de computerwinkel open en dan sta ik voor de deur, zodat ik tenminste weer gebruik kan maken van mijn laptoppie. Verder vanmiddag controle gyn in het ziekenhuis (en uitslagen van het bloed/urine-onderzoek terug). Ik ben benieuwd. @ meid, owww dat klinkt toch echt veelbelovend. Ik ben benieuwd. @ flash, succes bij de controle ennuh hier ook om 1 uur iets lekkers klaargemaakt hoor. @ julia, vive woont bij mij in de buurt en wij zijn inderdaad het laatste van het land. Vriendlief krijgt ook vakantie op 21 juli, hij heeft wel vier weken (vier verplichte weken lol). @ ientje, was ookal wakker, hopelijk slaap je nu nog even lekker door. @ ons kleintje, het is een enorm lastige situatie waar je je in bevind. Ik hoop zo dat hij snel keert voor je. Jij verdient wel wat mazzel.
@Annelies, balen van weer zo'n gebroken nacht. Hou je het nog een beetje vol met een middagtukkie? Doen hoor. Hoe laat moet je naar het zk? Wel spannend of niet? Het lijkt een beetje op Sucre's weg naar haar bevalling, veel geklooi, voorwerk en rotnachten..... knuffel! @Meid, en en en????? Ben echt heulllll nieuwsgierig! Wie is jouw buddy? Ik zal zo het lijstje eens opzoeken. Die staat volgens mij zo'n 10 pagina's terug. Haaai Vive, ik zie je onderin hangen! Edit: en Ien! Goeiesmorgens!
Hey Ien, jij bij de GYN een afspr vandaag????? Oh shoot, hoe krijg ik dit nou weer voor elkaar?! Nah ja. Let it be. Beetje een verprutst lijstje, snel verder kletsen voordat Sucre het ziet
Bevallingslijst: 11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - borstvoeding (grotendeels nog via kolf, deels direct vanaf de borst!) - zkh- (7 juli 2011) 28 juni 2011, 6.05u - Sucre - Zoontje Daan - 39+2 - 3720gr - 50cm - borstvoeding - thuis (3 juli 2011) Al 3 jongens geboren. Uitgerekende data: 7 juli 2011 - Flash (36) - 2e kindje - ziekenhuis - fv 8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011- meid (28)- 2e kindje- ziekenhuis 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv 11 juli 2011 - lovekees (23)- 1e kindje -thuis- bv 12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis- fv 13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv 15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv 28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv 28 juli 2011 - Daffie (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv 31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv 2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje - thuis - bv Wij verwachten nog 7 meisjes, 2 jongens en van 8 kindjes is het geslacht nog onbekend. Afspraken: 05 juli - Annelies - controle gyn + echo 05 juli - Ientje - controle gyn 06 juli - Vive- controle gyn + de inleidingsbabbel Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Inger1979 Blike1987 MMM Buddies: Julia - Ientje BD81 - Vive la Fête Sucre - Elionorah Anneliesje - SupernovA Zo is het lijstje toch weer goed ?? en anders doet Sucre het wel hoor haha. @ julia, ach ik hou het wel vol. Tis niet anders, maar het is wel balen. Mijn partner heeft ook zo'n heerlijk humeur in de nacht (not) en is dan altijd mega-chagi. Hij heeft het zelf niet door en weet zich de volgende ochtend ook niets er van te herinneren, maar ik kan wel janken op zulk soort momenten. Laatst heb ik hem naar boven gebonjoured. Heeft meid wel een buddy ?
Balen Annelies, helemaal als hubje dan ook niet helemaal meewerkt zoals je zou willen. Zelfs al is het onbewust. Nee, ik zie nu ook dat Meid geen buddy heeft! Bedankt voor het mooi maken van het lijstje. Met quoten geeft hij bij mij ineens een heel andere layout aan. Echt vaag. Vandaar dat het er zo anders uitkwam. Weet ook niet waardoor dat komt eigenlijk..?!
Hmz, geen nieuws omtrent Meid... En geen buddy?! Dat wordt rondfietsen in de buurt komende dagen en spieken naar slingers, vlaggen, ooievaars en ballonnen! Juul: beetje jammer ja, de wisselende vakanties. Begin sept. gaan ze weer naar school... Dan krijgen andere koters zo ongeveer hun kerstbakjes mee naar huis. Vet stom. Ann: oo bah. Je zit dan dus met een rotgevoel en dan weet ie de volgende ochtend er niks meer van. Dat lijkt me best frustrerend! *knuff*
Goedemorgen dames, ik zie dat het weer druk was hier vannacht. Ik slaap als een roos, lijkt wel of ik alleen maar meer slaap nodig heb (en ook krijg). Nouja, ben ik goed uitgerust voor de bevalling. Over bevallingen gesproken, ik lees dat het hier behoorlijk rommelt bij een aantal. Spannend! @Ons Kleintje: Heftig hoor, al tijden nauwelijks thuis, te weinig tijd voor je oudste en de spanning van hoe het gaat met je kleintjes. Raar ook om je te realiseren dat je eigenlijk pas donderdag pas was uitgerekend en hoeveel je nu al hebt meegemaakt met die twee... @Anneliesje: Hopelijk vandaag meer geluk bij de compuwinkel. Ik ga maar es boodschappen doen, straks ook naar de vk. Zie jullie later!
Ships ineens bericht weg.... Meid; waar ben je? Is het al zo ver? Viv; spring jij lekker op je fietsje blijf ik thuis achter de laptop Pfff ben er hier wel klaar mee. Zo makkelijk als eerste zwangerschap zo lastig is deze. Moet vanmiddag op controle bij vk dus ga het toch maar ff aangeven. Zullen er niets aan doen maar goed. Zoontje is vandaag bij oma spelen dus ik kan rustig aan doen. Zo nog ff voor extra boxkleed kijken en vanmiddag controle.
Zie nu dat we eigenlijk best weinig buddies hebben. Misty, Anke, Meid, Flash, Marrie, Pina, Lovekees... allemaal geen behoefte aan het buddy-schap? Prima natuurlijk, maar stel een paar van jullie willen wel, this is the moment
Zo even snel bijgelezen. Zie dat het bij meerdere aan het rommelen is. Hier ook vanaf gisteravond veel onrust in mijn buik. Heel veel harde buiken, menstruatieachtige buikpijn en met momenten een beeb die er door de buikwand uit lijkt te willen kruipen haha. We wachten rustig af wat vandaag gaat brengen. Denk zelf dat het voorweeën zijn of iets dergelijks. Nou ga even aankleden en vlug naar het dorp, want moet nog wat spullen hebben en heb eigenlijk helemaal geen zin om met buikpijn in het dorp te staan, dus kan er maar beter zo snel mogelijk vanaf zijn. @Meid: Jij lag in het ziekenhuis met hoge bloeddruk toch?! Heel veel sterkte en succes met de bevalling. Hopelijk komt het alsnog vanzelf op gang.
Oohh, veel rommelende meiden lees ik, spannend! Ben benieuwd hoor, wie de eerste echte juli baby op de wereld zet (van dit cluppie dan he ). Juul: Helaas geen grote keten. *ben even op zoek gegaan, want wist de naam van de winkel nog te herinneren* De winkel heeft een website/webshop, ik kan alleen het t-shirtje niet zo snel vinden. misschien kan je ze mailen en vragen? Basta Streetwear - punkers, gothics en hardrockers kleding & schoenen Ons Kleintje: Respect voor je hoor, het is niet niks wat je allemaal doormaakt. Dat de jongens maar snel in goede gezondheid mee naar huis mogen! Wie was het ook alweer die hier vannacht alleen rondspookte. Heb ik ook meestal, ik wakker de rest lekker pitten. Over slapen gesproken, de nachten worden er hier niet beter op. Weer lang wakker gelegen, maar mag van mezelf niet te snel het bed meer uitspringen, want dan wordt het ook weer nachtwerk. Ik had toch al eerder eens verteld van mijn opgezwollen handjes in de ochtend. Zoveel vocht vasthouden, dat de zenuwen in mijn hand wat bekneld wordt, dat het pijn doet. Ik vroeg me af of anderen dit ook hebben, of dat iemand ooit eens gehoord had dat iemand dit had? Ik vraag me af of het wel helemaal normaal is. Het lijkt steeds erger te worden, zo'n pijn. Een paar uur na opstaan trekt het wel weg, maar fijn, dat echt niet. Straks even een flinke lading fruit inslaan, zo'n zin in.
Dames met buddies, wat houdt dit precies in? Ik zie dat er hier en daar wat sms contact is maar verder?
@ Anke, als je bevallen bent dan geef je dat via de sms door aan je buddy en die plaatst het dan hier Sommigen geven ook door als er iets gebeurd waardoor ze plotseling in het ziekenhuis moeten liggen. Het is dus een buddy die de rest van de groep hier op de hoogte houdt. @ supernova, hmm dat met die handen ken ik alleen vanuit mijn fibro en verder eigenlijk niet. Het komt me ook helemaal niet bekend voor mbt vocht vasthouden tijdens de zwangerschap. Bij mij is het waar ik mee wakker wordt daar zit het gedurende de rest van de dag zeker (en word het meestal erger). Wellicht even navragen wat het is ? @ misty, ookal flink wat voorwerk dus. Ik ben echt benieuwd wie er straks als eerste gaat bevallen. Spannend hoor, maar misschien is meid al wel bezig Hopelijk kun je je dingetjes in de stad nog even ophalen. @ bd, succes bij de VK en ik zou het zeker aangeven hoor. Ze zijn er niet voor niets. @ anke, oowww wat lekker zeg dat je goed hebt geslapen (me jaloers). Ook succes bij de VK. Jaaahh ik heb een nieuwe adapter voor mijn laptoppie. Was nog een heel gedoe, maar hij is dr. De computerwinkelmeneer vond mijn opmerking over een bordje met openingstijden volgens mij niet zo heel erg geslaagd. Ik vond hem eigenlijk wel heel erg grappig en de overige bezoekers van de winkel ook Verder nog even pizza's gehaald (waren in de aanbieding bij de coop) en nog even gekletst met een kittenkoopster die ik tegen kwam. Ik ben nu echt neergeploft en ben kapot, pffff, leuk die harde buiken zeg (not). Dus ik ga maar even rustig alles bijlezen en om 14.00 moet ik bij de gyn zijn, dus tijd genoeg.
Spannend ja al die rommelende buikjes! Bij mij weer rustiger. Vanncht om 01.00 uur heerlijk hete douche genomen. Beetje rust in m'n hoofd gezocht, en toen heb ik heerlijk geslapen! Gedroomd over babies. En om 8 uur weer met harde buiken wakker geworden. Vanmorgen een liggingsecho gehad, En kindje ligt gelukkig nog in hoofdligging!! De kans dat de baby nu nog draait is erg klein. Dat is echt weer een opluchting Maar ik denk dat meid harder gaat dan ik. Spannend spannend! En we hebben niets meer van haar vernomen he. Dat zal wel een bevalling zijn! Ik ga slapen, ben bekaf. Tot vanmiddag.
@ Annelies, kun je straks weer lekker met je laptoppie aan de gang! Nu goed uitrusten hoor, kun je straks weer alles bijlezen. @ Eli, fijn dat de baby nog goed ligt, een hele geruststelling ondanks alle harde buiken die je hebt. @ Meid, waar ben je nou? We zijn maar een beetje benieuwd... Net op controle geweest in het ziekenhuis en alles was goed. Kwam bij de ingang een collega'tje tegen. Zij was ruim twee weken na mij uitgerekend, maar was dus gisteren bevallen en stond op het punt om naar huis te gaan. En na mijn controle: "Maak maar een afspraak voor volgende week". Afsprakencentrum: "OK, kan volgende week donderdag". Ik: "Dan ben ik 41 weken!" Zij: "Ja, maar dat geeft niet, dat kan gewoon." Nou, de afspraak maar ingepland....Maar ik ben echt niet van plan om zolang te wachten! Voor zover je er invloed op hebt dan he... Ik mocht het nog wel zeggen 2-3 weken geleden, straks jullie allemaal bevallen en ikke nog met een dikke toeter in de walrusmodus door het huis rollen..... Dan ga ik mezelf nu maar eens verwennen met iets lekkers, heb ik wel verdiend! Tot later!
@ Buddies: ik heb mijn vriend z'n to-do-list aangevuld met "berichtje plaatsen als ik ben bevallen". Omdat ik erg graag thuis wil bevallen, hoop ik zelf nog iets te kunnen plaatsen als het begint. Heb wel steeds harde buiken de laatste dagen, tot nu toe bijna nooit gehad, dus er lijkt wel iets voor te gaan werken. Maar ik zie dat ik niet de enige ben. Ben erg benieuwd bij wie het het eerste door zal zetten. @ slapen 's nachts: na een week lang bijna iedere nacht wakker te zijn geworden rond 3 uur ( en daarna niet meer kunnen slapen) gaat het nu weer een stuk beter. Heb wel ontdekt dat ik beter kan zorgen dat ik er zeker niet voor 11 uur in kruip zodat ik flink moe ben. Gelukkig hoef ik me nooit te vervelen.... gisteren nog even de administratie bijgewerkt voor de omzetbelasting, zie mezelf rond de bevalling ook zo snel geen boekhouding meer controleren. Heeft iedereen nu echt alles klaar voor de bevalling? Ik moet nog steeds een ondersteek en een 100V lamp scoren. We hadden al bedacht in geval van nood dan maar de wok te nemen. Ook zo jammer dat die beloofde nesteldrang me nog niet heeft weten te vinden, gelukkig morgen een a.s. oma en opa die me komen helpen, vind het toch wel prettig als ik me niet echt hoef te schamen voor de kraamhulp. Groetjes Pina
@Annelies: Mooi dat je laptop weer werkt, succes bij de gyn en rustig aan! @Elio: fijn dat de baby nog steeds goed ligt, is hij/zij al ingedaald? Dat verkleint de kans aanzienlijk. @SuperNova: vervelend, beklemde zenuwen. Misschien helpt een wisselbadje, daar wil het vocht nog wel eens van wegtrekken, of gewoon een koud badje. Is sowieso wel lekker als je veel vocht hebt. @Flash: Dat afsprakencentrum kan natuurlijk gewoon afspraken maken, 41 weken of niet. Hopelijk hoef je daar niet meer naar toe! Is nog 9 dagen weg, da's nog een hele tijd. Was net bij de vk, alles weer ok. Ze zei dat ze de baby goed kon voelen, hij/zij ligt al een week of vijf in hoofdligging, ruggetje rechts, voetjes links. Dat had ik zelf ook al gevoeld je. Ook deze vk (andere dan vorige week) zei dat het geen groot kind is, gemiddeld. Ze begon al over het feit dat als het er bij 41 weken niet is, ze gaan denken aan inleiden. Prima, maar ik denk zelf dat het volgende week wel komt en zo niet, zien we daarna wel weer verder. Dus in ieder geval nog 2 weken afwachten zonder ingrepen. Hihi, ze was wel blij dat ik daar zo relaxed over deed, ze had een aantal dames gehad die bij 37 weken al over ingrijpen begonnen. Tsja als je het zat bent... Zo hier is het echt supermooi weer, lekker balkonnetje op of misschien wel een parkje opzoeken!
Super: Ja, ik heb het ook. En ik word er ook bepaald niet blij van. Het kan wijzen op een te hoge bloeddruk dus hou in de gaten of je ook sterretjes gaat zien. Hier helpt niet zoveel ertegen. Koud water en ijspakkings helpen maar even, want daarna wordt het des te erger! We moeten het maar uitzitten ben ik bang. Veel succes bij de groentejuwelier!! Niet tevéél ananas hé Anke: ook al een groterd!! Ik vind het ook wel knap dat je er zo relaxed onder bent. Ben erg blij met 38 weken ingeleid te worden hoor, dan wordt de bebie op dik 8 pond geschat en ik heb er diepe vrede mee merk ik. Ben spaans benauwd dat het Preitje niet past! Pina; de wok!! Whaaha! Ach ja, als de nood aan de man is.. Waarom ook niet! Nestjesdrang, ja ik heb het wel, al probeer ik toch om het meer los te laten. Een kraamhulp is echt wel wat gewend en zo'n ransbende zal het vast niet zijn toch? Als je geen zin hebt om schoon te maken, dan moet je het ook zeker niet doen. De een heeft nestjesdrang en maakt schoon, maar een naders is heel erg aan het hamsteren, heel erg gebrand op persoonlijke hygiëne, verschoont dagelijks de bedden of maakt alleen nog maar lijstjes... Het uit zich bij iedereen weer anders! Ik heb de combi van al het bovenstaande. Geloof me, dat wil je echt niet. Eli: jippie, je kleintje ligt nog goed! Die gaat niet meer draaien hoor!! Ben blij voor je. Meid: nou, als jij niet ligt te bevallen dan weet ik het ook niet meer hoor! Juul: doorkarren jij! Hier alles goed. Vanmorgen een vriedinnetje over de vloer gehad met haar kindje van 4 maandjes. Zo'n snoes!! Een mooie fotoreportage van haar kleintje gemaakt en hopelijk vanavond ermee een beginnetje maken. Heb er vrij hoge verwachtingen van, het licht was erg goed en maakte het tot een serene serie. Verder alles rustig. Erg genoten van de aanwezigheid van een baby'tje in huis en het was weer ouderwets ouwehoeren geblazen. Nu gauw even wat poetsen voordat mijn oudste uit school komt!
@Anke, buddy idee is al uitgelegd zie ik! Mocht je ervoor gaan, be careful dat je geen buddy kiest die je ook zonder enig teken van een naderende bevalling helemaal volspamt met smsjes @Annelies, jij weer achter je laptop? Fijn! @Eli, fijn dat beeb nog steeds met zijn hoofdje naar beneden ligt. Houden zo!! @Flash, fijn dat alles goed was in het zk. en nu maar hopen dat je die volgende afspr niet nodig zal hebben! @Meid, meid, meid, meid? Ik heb zo'n vermoeden dat Meid inmiddels met een klein prulleke op haar arm zit te genieten! @Pina, ben je nog steeds aan het werk? Ik bedoel ook overdag? Voel je je nog goed? Hoelang na de bevalling denk je weer te beginnen? Fijn dat oma en opa to be morgen komen helpen. @Anke, jij gelukkig ook weer door de vk controle heen. Nu het park in met een boek? Hoe groot wordt jullie kindje geschat? Ik vond dat gisteren zo leuk bij de vk, ik was bij de enige mannelijke vk van de praktijk en terwijl hij checkt hoe beeb ligt 'pakt ie hem zo ongeveer vast en zegt: 'als ik hem zo tussen mijn vingers hou, schat ik een kleinere baby dan zijn/haar broer, deze keer rond de 2900 gram'. Ach, veel waarde hecht ik er niet aan hoor, bij de 1e zaten ze er behoorlijk naast. @Nova, thx voor de link, ik heb ze even een mailtje gestuurd, kon hem online ook niet vinden namelijk. Vind hem wel cool voor mijn jongste zoon die de hele dag iedereen poepie, poepescheet etc noemt. Ook groot van koekiemonster, dus helemaal goed! @Misty, jij ookal gerommel. Klaar met boodschappen doen? @Ien, hoe was het bij de vk?