Hee mama's!! Ja nu zijn we officieel allemaal mama's, wat gaaf he! Ik meld me later weer even, krijgen straks kraamvisite van onze buurtjes. Dus even een beetje opruimen hier. Onze nacht, 23 uur voeden, daarna onder de douche met papa (ja, niet papa en ik he, al had papa dat heel graag gedaan denk ik ) en toen half slapend nog een paar slokjes van de andere tiet. En toen tegen 4 uur werd Daan weer wakker. Best netjes. En daarna weer om de 3 uur. Hij ligt nu heerlijk te slapen in de kinderwagen. Daar ligt hij overdag meestal in. Manlief heeft de coniferen gesnoeid en ik heb heerlijk tot 11.30 uur in bed gelegen, was echt nodig. Morgen naar het CB, beide mannetjes worden nagekeken door de CB-arts. Ben benieuwd wat ze van mijn 2 schatjes vindt en of ze weer iets te klagen heeft.
same here.. hier een soort "zorgen" uit plichtsbesef nadat ik mijn echtgenoot gemeld had dat IK amper 3 weken geleden geworpen heb, niet hij. Zijn reactie is nu als een soort Natasja Froger overal vreselijk meewarig op te reageren.. Daar heb ik geen reet aan natuurlijk, ga gewoon wat DOEN!
Juul, beeb zat te snotteren. Maar intussen is 't alweer over geloof ik. Was temporary verkoudheidje blijkbaar! Was leuk bij vrienden in het huisje, maar geen lekker weer. Af en toe kwamen er wat straaltjes zon langs, maar vooral straaltjes regen Maar twas wel gezellig Daarna nog effe naar Rosada outlet geweest, hebben schoentjes gekocht voor S. Haha, heel fout, nikes maatje 20 en puma's maatje 16! Wilde heel graag van die zachte eerste schoentjes, en paps is nogal sportief dus vonden het wel leuk om dan leuke sportschoentjes voor hem te kopen. En das gelukt En die nikes waren zo leuk en zo afgeprijsd, die konden we ook niet laten liggen. Sucre, heerlijk zo lang in bed gelegen!! Beetje bijgetankt? Benieuwd hoe ze door de cb-keuring heen komen morgen! Vive en Juul, good luck met jullie hubbies, hopelijk morgen weer vriendjes!
Owwww wat zijn wij verliefd op ons ukje. Toch wel wonderlijk dat zoiets in mij heeft gezeten hoor. Even een algemeen vraagje (weet niet of het al voorbij is gekomen), maarehm als je flesvoeding geeft moet je dan nog vitamine D gaan bijgeven ? Ik hoorde namelijk zoiets en het staat ook op het voedingscentrum : Flesvoeding | Voedingscentrum Dus ik ben de weg een beetje kwijt, vraag het morgen wel even aan de kraamverzorgster, maar wellicht dat jullie het al weten ? Tessa was vandaag wat gegroeid en we hebben de tweede portie bezoek gehad. Ik heb me verbaasd over mijn vader, die echt enorm trots was en straalde. Zo ken ik hem echt niet. Verder drinkt ze goed en heeft R. haar vandaag voor het eerst in bad gedaan. Ik hobbel al lekker rond (geen rust in mijn gat) en probeer rust te vinden in de middag. Verder heb ik ook een mooie familie aardbei die me daarbij gezelschap houdt. Het vloeien valt me honderd procent mee. Oww en zoiets vaags. We kregen gisteren al een kaartje van iemand hier uit de straat. We kennen dat mens helemaal niet, maar op zich wel lief. Gaat vandaag de deurbel, de kraamverzorgster doet open en geeft ze haar een cadeautje Ben ik nu zo blond of is dit wel heel erg gek. Ken het mens niet (hoef het niet te kennen) en ow ja het cadeautje waren twee blauw met witte knuffeltjes. Terwijl er op stond voor Tessa, Annelies en Roy. Errug vaagggg @ vive en julia, vervelend dat het niet zo lekker gaat met de partners Hopelijk morgen weer een nieuwe dag ? @ ien, gaaf dat je van die schoentjes hebt gekocht (wil R. ook heel erg graag). @ sucre, spannend morgen het CB, maar zal vast helemaal goed zijn. Hier ligt Tessa ook overdag lekker in de kinderwagen in de woonkamer. Zo is ze lekker dichtbij. @ vive, jeetje een andere naam. Oke effe wennen @ supernova, ik zou de tel ook kwijt raken hoor. Morgen gaat R. naar de stad om zo'n flesseding/toren te halen. @ pina, jeetje sommige mensen pffff @ bd, hoe is het op de camping gegaan ? @ anke, heb je nog een beetje kunnen slapen ? Jeetje wat een drama-nacht had jij achter de rug.
Annelies ik kreeg van het CB te horen dat je ook bij fv vit D moet geven. Is nieuw vanaf juli, dus nog maar kort. Slapen, nee eerst bezoek, toen was onze prul klaarwakker en ik wilde ook nog naarbuiten aangezien de zon hier schijnt. Vanavond maar vroeg naar bed. Lastig hoor, in je eentje, dan realiseer je je pas dat je zo'n kleintje nauwelijks alleen kan laten. Maar verder vermaken we ons wel hoor. Ientje, schattig van die ieniminisportschoentjes. En daar kan jij over een jaar achteraan rennen.... annelies fijn dat je zo aan het genieten bent. Sucre en Vive, succes met de hubs! Tip, maak duidelijk wat je van ze verwacht. Die van mij heeft het liefst een lijstje, dan is het duidelijk wat ik van em verwacht en hij kan het afstrepen...
Ientje, Daan is helaas zijn hele leven al verkouden. Het gaat maar niet echt over, dus weet niet of mijn tips wel helpen, maar wat wij doen, sprayen met NaCl 0,9% (zout water) en dat helpt tijdelijk. Als het neusje echt heel dicht zit, xylometazoline vragen aan de huisarts. Helpt zeker weten heel goed. Verder hoofdeind van het bedje schuin, een half doorgesneden ui naast het bedje en Luuf smeren.
Oh ja, dat hoofdeind waar Sucre het over heeft! Wij hadden dat eerste jaar standaard een paar dikke boeken onder het hoofeind van het ledikant. Werkte als een tierelier hier! Oude encyclopedie onder de poten gooien dus.
@ Anke, hele brutale vraag, maar welke gemeente valt jouw CB onder ? Dan kan ik het wellicht opzoeken en het overleggen met de kraamverzorgster (ben nu eenmaal een miere******) @ sucre, wat vervelend dat daan nog steeds verkouden is @ hier, Tessa had net haar eerste krampjes. Zoooooo zielig om mee te maken.
@anneliesje, ja ik geef wel vit d erbij. vit K mag ook, tot 4 jaar gewoon gegeven worden. @Sucre, staat de baby misschien met het bedje vlakbij een deur of (dicht) raam? misschien stomme vraag hoor, maar daardoor kunnen ze ook verkouden worden.
Ien, ik lees dat de snotjes alweer voorbij zijn, mooi zo! Juul en Vive, vervelend als hubbie je niet begrijpt of juist niet doet wat jij nodig hebt. En we willen er ook niet altijd om vragen he. Knuffies! Ik ga zo slapen, reageer morgen hopelijk weer. Knuffels voor iedereen!
Anneliesje, ja sneu he, die krampjes, hopelijk heeft ze er niet al te veel last van. In het boekje van mijn CB staat dat je geen vit D hoeft te geven als je kind je fles krijgt... OK, Daan zijn bedje staat in de hoek van een kamer. Er staat altijd een ventilatierooster open, maar hij ligt niet in de tocht. Het is meer dat als het net weer over is, er iemand langs komt die verkouden is en dan is het bij Daan ook meteen weer raak. Heb ook het idee dat zijn luchtwegen in de neus wat nauw zijn, want hij snurkt heel snel bij onrust.
Thx Sucre en Juul voor de tips! Sucre, xylometazoline kan je toch zonder recept krijgen? Of is die voor de allerkleinsten alleen op recept? Het is trouwens intussen alweer over volgens mij. Denk dat er alleen effe een snotje dwars zat en dat ik dat hoorde. Rest van de dag geen problemen gehad. Spruw is trouwens nog steeds niet weg, en ook niet minder, ook al leek het na een dag ineens beter te gaan. Heb besloten dat ik toch overga op de nystatine, en morgen miconazol ga halen. Dat spulletje dat ik nu op zn tongetje smeerde, stinkt, vindt ie echt heel vies, en plakt, en helpt dus blijkbaar toch niet (bij hem dan). Tis jammer, maar kheb het in elk geval geprobeerd. Ben dr wel klaar mee, mn tepels gaan nu ook behoorlijk auwie doen, dacht er net bijna vanaf te zijn, begint de ellende weer. Baalzooi. *einde geklaag* En dan ga ik nu lekker naar bed! Trusten!
Ientje, hij is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel irri, hahaha!! Maar wel balen van de spruw zeg, doet echt megapijn ja en als je dan ook nog geen verbetering ziet. Knuffie! Hopelijk met de nystatine wel gauw verbetering, icm de daktarin/miconazol. De xylo voor babies is de zwaar verdunde versie, 0,25% en kan alleen op recept. Sommige huisartsen willen het niet geven, ivm de bijwerkingen, maar mocht je het ooit nodig hebben, gewoon eisen dat je het krijgt!
Julia en vive: Balen van hubby's. Morgen hopelijk een betere dag (wel herkenbaar hoor!) Ien: kleine schoentjes zijn ook fantastisch! Anneliesje: ik geef ook niet apart vitamines. Heb van cb mevrouw een folder gekregen over richtlijnen van het voedingscentrum, en daar stond duidelijk in dat het niet hoeft. CB mevrouw en kraam er niet over gehoord. Waarvoor zou het zijn dan? Heb er ook nergens over gelezen verder..... Kadootje van mevrouw uit de straat: ik had een soort gelijk iets, kadootje van buurvrouw paar deuren verder op.. Ik spreek haar nooit behalve hallo en dag, ze vermijd meestal oogcontact. En anderhalve week geleden lag er een pakketje in de brievenbus met Lief sokjes en een kaartje van haar. Ik vind het een heel aardig gebaar van haar, maar wel apart. Ik heb een bedankkaartje teruggestuurd. Vandaag even bij schoonouders langs geweest. Wat bleek nou, schoonvader heeft via via een fllinke lading babyspulletjes weten te regelen. Een tas vol kleren die vrijwel nieuw lijken te zijn, speelgoed en ook zo'n speelkleed met zo'n boog erover. Allemaal supernetjes en schoon, alsof het bijna niet gebruik is! Ik happy! Ik heb de hele middag zo'n enorme buikpijn! Niet mijn baarmoeder, maar het zit aan weerzijden van mijn baarmoeder. Opstaan van de bank is zo pijnlijk. Iemand anders dit ook, of zou het niets met de bevalling enzo te maken hebben?
Nova, geen ervaring met zulke buikpijn, misschien weet onze ervaringsdeskundige het? Wat fijn eigenlijk Sucre dat we jou in ons midden hebben, voornamelijk voor je lappen tekst maar ook voor je uitleg en antw op vragen - dank hiervoor en ik denk dat ik uit naam van iedereen mag spreken! You Bikkel!! Ien, gelukkig dat t bij 1 snotje bleef, die heb je als goeie moeder toch wel uit zijn neus gepeuterd hè? Haal weg dat irri ding!!!!!! Nee nu heb ik het niet over dat snotje!!! Hub en ik begrijpen elkaar weer geloof ik. Soms zijn discussies in combi met slaapgebrek niet erg handig en al helemaal niet als je dan een verschillende mening hebt. Qua dingen doen in en om het huis geen klagen, vanavond weer een heerlijk Bulgaars maaltje verorberd en die had ik echt niet gekookt! Hij heeft yuri net in bad gedaan en verder hele dag met andere kotertjes bezig geweest. ach en laten we eerlijk zijn, soms is het ook gewoon best lekker om even te mopperen en je echtgenoot een weekendje stom te vinden slaap ze allemaal!
Sucre: aha! Ja op zich ook wel logisch, ti's ook wel bocht natuurlijk (maar t helpt wel!) ik koop voor mezelf altijd de kinderversie, die is wat milder en daar krijg je niet zo'n zere neus van. Maar die zal nog wel iets geconcentreerder zijn dan die voor de hele kleintjes. Nova, geen idee wat t kan zijn, heb je er nu nog steeds last van? Anders voor de zekerheid ff ha bellen hoor! Juul, natuurlijk heb ik snotje eruit gepulkt, duh!! Zou toch wel een slechte moeder zijn als ik dat niet voor m'n kind over had! Oh, met een kinder-wattenstokje, die btw óók in het felicitas pakket zat! Amen op je eerste stukje trouwens. Net met voeden ging ik door de grond! Met elke slok leek het of er iemand met een naald in m'n tiet prikte. Hopelijk is dit die spruw en ben ik er gauw vanaf.
Auw ien, klinkt erg pijnlijk klote spruw en ik had het al in een pb gezet maar ook hier, you Bikkel too voor doorzetten bv ondanks bo, spruw en auwie nipples. Knap hoor he! Hopelijk helpt dat goedje van de ha heel snel! Het regent en oh wat heerlijk om in je warme bedje te liggen met warm prulleke naast je en naar de regen te luisteren.
Dat wordt een binnendagje vandaag, het ziet er niet naar uit dat de zon gaat schijnen. Misschien ben ik een uitzondering maar ergens vind ik het best lekker, zo'n dagje er niet uit te hoeven Dus: wat staat er op het programma mama's? En dan vooral de mama's met niet alleen baby's? Sucre, vive, meid, anderen? Kwartetten, hutten bouwen, tafeltent opzetten, boekje lezen, cake bakken, kleien, tekenen en vanmiddag misschien een dvdtje erin knollen als rust momentje, maar what else? Wie heeft nog goeie ideeën? Als de baby mama's crea zijn en tips hebben, more than welcome! Oh ja trouwens, goeie morgen allemaal! Hier een redelijke nacht, 1 wat langere slaap van 4 u, daarna kortere pauzes met krampjes tussen de voedingen door. Arm kereltje. 6 weken is meestal de piek wat krampjes betreft toch? Hoe was jullie nacht?
@ Ien, owww wat een irritante avatar heb je zeg. Kreeg de neiging iets van mijn beeldscherm af te willen wrijven, maar dat gaat zo lastig haha Het klinkt heel erg auwie, vind het top dat je zo doorzet (ik kon het echt niet en als ik mijn +6 @ vitamine D, als je de link naar het voedingscentrum ziet en ook het stukje van Anke, dan is het toch niet helemaal onbekend. Ik zou gewoon eens willen dat er een landelijk protocol is pffff, alsof je als moeder nog niet onzeker genoeg bent. @sucre, ook namens mij veel dank voor je goede adviezen. @ julia, ach ze zeggen wel vaker dat mannen van Mars komen. Volgens mij is dit ook wel zo haha. @ nova, jeetje dat is balen dat je zo'n pijn hebt. Geen idee waar het vandaan komt, maar ik heb wel gelezen dat de buikspieren wijken bij een zwangerschap. Lijkt me dat wanneer je ze weer meer gaat gebruiken, dit ook pijn kan doen ? Hier vandaag ook een beetje buikpijnidee/buikspierenpijn. Weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven, straks maar even vragen aan de kraamverzorgster.