ik was 12,5 kilo aangekomen en weeg nog 3,5 te zwaar. moeilijk om die eraf te krijgen, ik eet best nog wel veel. @anneliesje je geeft geen bv toch? hoe werkt dat eigenlijk, moet je dan ook kolven om borst ontsteking te voorkomen of gewoon wachten tot het weg is? Moet eerlijk gezegd bekennen dat ik een beetje verbaasd ben over je keuze aangezien ze op de neo zo pro-bv zijn. Niet om je af te vallen hoor, ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Als het bij ons had gekund had ik het waarschijnlijk ook gedaan. @verzakte baarmoeder, tsja. het is echt een wonder dat ik van zulke dingen geen last heb, na beide bevallingen meteen veel te druk geweest en geen rust genomen, kreeg eind van week 1 daarvan zo`n hoge bloeddruk dat ik helemaal opzwol. Van 1 wandelingetje verzakt je baarmoeder niet hoor, als je lekker je eigen tempo kunt bepalen en verder je rust neemt is het denk ik voor je bovenkamer wel goed.
Jee, over actief zijn gesproken. Heb vanmorgen het halve huis schoongemaakt. Over een half uur komen een paar collega's met een paar clienten en 1 collega is onwijs allergisch voor poezen. En laat ik nou zo'n haarbal in hebben?! Overigens is ons poezebeest meer buiten dan binnen, maar goed. Toch maar even flink schoongemaakt, daarna prul naar de bso gebracht, die andere heeft kdv vandaag en mijn jongste manneke ligt te ronken in de box. Ipv 2 wilde hij maar 1 tiet dus zul je zien dat hij honger krijgt als het bezoek er is. Not funny, want in het bijzijn van clienten ga ik dus echt niet voeden. Vanmiddag misschien met mijn moeder even naar de stad, de afweging is stad of slapen, even kijken hoe ik me voel nadat bezoek weg is. Ben er 3x uit geweest vannacht, rond 02, 05 en 07. Of telt die laatste niet mee? Vanavond gaat meneer dus weer in bad voor het slapen gaan, dan haalt ie hopelijk 1x ook de 4 uur. Ien, ik doe er ongeveer 30 minuten over. Hij drinkt vrij snel gelukkig. Slaapt ook meteen weer verder. Maar dan even piesen, het verplichte glas water waar ik zo de balen van heb 's nachts, even bij die andere kotertjes kijken/onderdekken etc ben ik dus een half uur kwijt. Jij hebt gewoon een sloompie op de wereld gezet, geef nou maar toe. Heeft ie van zijn moeder trouwens, ook zo'n luiwammes! Nou, ik ga nog even een paar dingetjes doen en kom dan misschien later nog eens koekeloeren hier. Ja, misschien! Anke, zei jij dat nou over die avatar van Ien? Dat dat betekent dat we aan de sport moeten?! Wist jij niet dat Ien, mbv haar super de luxe eifoon, als beeb 6 weken is elke dag gaat hardlopen om de cornetto's eraf te krijgen? Ik ga met dr meedoen trouwens. Als ik 20 meter gerend heb heb ik al pijn in mijn zij, maar moet nog minstens 500 beschuiten met muizen eraf rennen, dus vandaar.... We gaan elkaar mentaal steunen, toch Ien? Nog iemand die mee wil doen misschien? Iedereen van harte welkom! Behalve zij die al geen zw.schapskilo's meer aan hun zij hebben hangen, dat is echt te frustrerend voor ons en onze te grote lovehandles! Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
neee sorry julia, hardlopen ga ik echt niet doen!maar ik vind fietsen wel leuk, dan ga ik gewoon op de fiets mee met jullie! goed plan....hier kan ook nog wel wat eraf denk ik [heb geen weegschaal, daar doe ik niet aan] ik moet in volgend jaar toch strak in mijn trouwjurk passen, toch! voeden; ik doe er 30min,maargoed das flesvoeding. ahhh lag senn gisteravond heerlijk te slapen [even geen huil avondje] word ie vannacht om 3uur wakker. weet nou niet wat ik liever heb, of huil avond of snachts er weer uit.... misschien was het wel een vergissingkje van hem, laten we het daar bij houden! @anneliesje. ohh balen meid dat je zo'n last heb van stuwing, helemaal omdat je geen bv geeft. je had een pilletje moeten vragen tegen stuwing, heb ik ook gehad en nergens geen last van [ook niet van de bijwerkingen trouwens...] hoe ziet bij jullie het weer eruit? tis hier droog maar wel frisjes, ga als het zo blijft vanmiddag lekker even naar buiten, gister heeft het niet anders gedaan dan regenen, bah! julia, je hebt met geïnspireerd met je poetswoede, ik ga boven even dweilen! toedeloe!
zat net de denken, wie had ook al weer dat bevallingsbad? ben eigenlijk wel erg benieuwd of je die ook gebruikt hebt en hoe je het ervaren hebt!
@ meid: Julia zegt dat nou wel hoor, maar voorlopig heb ik er een hard hoofd in dat ík ga hardlopen! Volgens mij kun je mij aan het eind van de straat al opvegen. En het was mamanini met het bad, en ze os volgens mij nog niet bevallen (ff zitten zoeken). Hier schijnt de zon trouwens!
@ ons kleintje, het is met een beha om en voor de rest helemaal niets. Dus niets stimuleren, niet kolven en maar koelen, koelen, koelen. Er is ook wel een pil via de huisarts voor te krijgen hoor, maar daar schijnen nogal wat bijwerkingen aan te zitten. Dus dat geniet niet de voorkeur bij mij. Hier hebben ze gelukkig de keuze aan mijzelf overgelaten en dat vond ik wel heel erg prettig. Tuurlijk geniet de borstvoeding de voorkeur, maar aangezien mijn borsten nog steeds aan het herstellen zijn van het verkeerde aanleggen in het ziekenhuis tja. Ik ben blij met de keuze die ik heb gemaakt. Ow ennuh ik voel me helemaal niet aangesproken hoor @ julia, dat over die avatar van ien dat zei ik haha. Wellicht dat ik tegen die tijd ook wel mee doe, maarehm voorlopig train ik nog niet. Ik ben net bevallen, lijkt me niet echt slim Pff wat een gepoets zeg, wellicht vanmiddag even om jezelf denken ? @ meid, heerlijk dat je zo'n pilletje hebt gehad. Waarom heb jij eigenlijk geen borstvoeding gegeven ? Hier een waterig zonnetje, maar wel lekker droog.
Julia; ik ben ong 45 min bezig met voeden en verschonen. Daarna 2 uurtjes slaap en beginnen we weer van voor af aan. Afvallen; hier nog een die kilo's kwijt moet. Mace is zo erg aan het vervellen echt overal vellen in huis.
Pina: wat een mooie meid! Anneliesje: mijn vriend weet ook niet zo goed wat te doen als Daniël huilt, denk dat het man-eigen is, of zeg ik nu iets heel geks? AnkeM: en heeft manlief nog vastgehouden aan zijn principes, of heeft ie toch de fopspeen ontdekt? Voeding: hier duren de voedingen vaak rond de 40/50 minuten en ik geef ook fles voeding. Ik lees overal dat kindjes met FV vaak 15/20 minuten en een half uur max. erover doen. We zijn al op een grotere speen overgegaan. Julia: hardlopen, nah, niet mijn ding.. Ben nog wel op zoek naar een andere sport, tot die tijd elke dag maar wandelen. Gewicht: geen idee hoeveel er bij was gekomen met beeb, geen idee wat eraf is gegaan tot heden, en geen idee hoeveel er nog af zou moeten. Wat ik wel weet is dat er nog genoeg af kan bij mij en daar gaan we rustig mee aan de slag. Lol, iedereen aan het poetsen lees ik. Vanmorgen ben ik ook maar eens als een wervelwind door het huis geweest en alles is nu weer schoon en fris. Zo meteen nog even een was in de machine, broodje eten en dan aan de wandel. Eens kijken bij de Wibra of ze nog wat leuks hebben (is ook net een mooie wandeling). Het weer ziet er hier goed uit, voor zover je van goed kan spreken. Helemaal bewolkt, maar lijkt niet te gaan regenen. Da's wel goed, dan toch? Oh kijk nou, ik zie stiekem ook wat stukjes blauw doorkomen, nou dat belooft wat!
@annelies en anderen, ik ben aan het stoppen met kolven, afgelopen vrijdag dacht ik voor het laatst te hebben gekolfd (na 4 dagen 1 x per dag te hebben gekolfd en elke week 1 a 2 voeding(en) eraf, maar ik kon maandagavond nog wat voelen en ik heb opnieuw gekolfd, nog 100 ml. Ik voel nu niet zoveel maar als ik jullie zo hoor dan kan ik dus ook gewoon helemaal niets doen en dan heb je geen / niet zoveel kans op ontsteking? @supernova, ligt eraan, mijn man kan heel goed babies troosten, maar bij de eerste was hij onhandiger als bij de 2den. @hier Ben de baby was aan het doen, wow echt wel veeeeeeeel. dat is het enige wat ik mis van het Ronald Mac Donald huis, dat ik 3 wassen tegelijk kon draaien, omdat daar zoveel wasmachines zijn Poetsdrang heb ik nu ook last van, alleen ik kom er nooit helemaal doorheen. ben ook wel vrij netjes en wil het graag altijd netjes hebben, maar dat kan niet echt met een kleine in huis. Zojuist de kindjes in bad gedaan en ze zijn heerlijk rustig met de puckababy, het is echt fantastisch, ze zijn nu ook sinds het dragen ervan enorm aan het groeien en ontspannen ook tijdens het fles drinken. Zuurstof van de kleinste kon vandaag ook meer worden afgebouwd, ik hoop dat ie het volhoudt. Hij heeft een enorm litteken op zijn buik en daar zijn buikbreuken ontstaan, zeg maar een soort grote navelbreuk maar dan door zijn spierweefsel in zijn buik. hoe groter ze worden, hoe minder kwaad het kan. Dat is dus medisch gezien veel beter voor hem. Ik vind het er eng uitzien, terwijl ik hem zo mooi vind, dat is nogal een tegenstrijdig en niet leuk gevoel.
Hoi dames, Mag ik een vriendelijk verzoek doen? Zouden jullie de naam v m'n zoontje uit de (oude) lijsten willen halen? Ik merkte namelijk dat hij (en al m'n Posts dus) via Google direct te lezen zijn. Omdat hij zo'n aparte naam heeft. Ik heb de moderator ook al gevraagd of ze zijn naam uit het gesloten topic wil halen. Je mag wel J.N. Neerzetten. Super bedankt voor jullie begrip, alvast
@ Meid: Ik had een bevallingsbad, maar helaas dus naar het ziekenhuis gegaan omdat de 42 weken grens werd overschreden. Ik heb wel in het ziekenhuis heel lang de weeen op mogen vangen in bad en dat was erg prettig. Mocht ik nog een keer zwanger raken ga ik het zeker weer proberen! @ Gewicht aangekomen tijdens zwangerschap: Ongeveer 17 kilo aangekomen. Na de bevalling direct 11 kilo kwijt en in de dagen erna tot nu nog eens zo'n 6 kilo. Ik heb er niets voor hoeven laten staan gelukkig, het gaat vanzelf, maar nu mag het wel weer stoppen, als ik minder dan 60 kilo ga wegen wordt het een beetje te weinig. Je kan nog wel zien dat mijn buik flink is opgerekt en dat de buikspieren gezocht moeten worden bij verloren voorwerpen.... Groetjes Pina
Hallooooootjes! Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, heerlijk weertje!! Ientje, fijn dat alles goed was op CB. Fijn dat de tiet zo'n goede troost was. En lekker dat hij zo geweldig groeit en tevreden is op jouw melk! Vind jou opmerking over ogen open doen 's nachts van je man wel een hele goede. Lief dat je mij wat energie gunt, maar moet zeggen, komt langzaam aan wel hoor. Kleine grote man slaapt weer super, soms even tegenstribbelen bij het naar bed gaan, maar dat mag he. Jij bent dus ook lang bezig met de hele mikmak, net als ik. Drinkt je mannetje ook lang? Ons Kleintje, vervelend dat je je nog niet goed voelt, maar wel heel begrijpelijk. Ik denk dat je nu echt niet meer hoeft te kolven en dat je nu geen BO meer krijgt, je hebt het zo netjes afgebouwd! Maar mocht je toch harde plekken gaan krijgen, masseer die dan weg onder de douche. Door te kolven, stimuleer je je borsten juist om melk te maken. Heerlijk dat je mannetjes zo lekker slapen met de puck. Fijn dat de zuurstof wat verminderd kan worden! Moeilijk om te zien he, het buikje van je mannetje. Had ik bij de oudste, die wilden ze ook aan zijn buik opereren. Ik vond het zo erg dat zijn buikje niet meer gaaf zou zijn. Heb hem heeeeeeeeeeeel veel kusjes gegeven. Gelukkig is de operatie toen niet doorgegaan. Maar begrijp je dubbele gevoel wel. Elio, komt voor de bakker! Hebben zijn namen een betekenis? Supernova, handige tip van de poef! Ik heb wel zo'n speciale hoes voor eromheen gekocht. Ik heb ook geen goedkope hoezen voor om het aankleedkussen, maar die van koeka en die passen weer niet om het voedingskussen. Maar ze liggen er heerlijk in he! Anneliesje, hoe gaat het nu met Tessa? Drinkt ze nog steeds zo snel? Misschien een ander soort speen proberen, zodat ze meer moeite moet doen voor het drinken? Wat heb je een mooie/lieve/meisjes-banner! Hier ook een man die niet goed kan omgaan met een huilend mannetje. Dan schudt ie hem een beetje, terwijl hij verder zapt. Nee, dat werkt niet, duuuuuh... Julia, niet gezegd dat mijn mannetje wint hoor, hij heeft nl een aardbei. Al houden de vrouwtjes daar natuurlijk wel van, hahaha . met suiker EN slagroom graag! Hoe was de kraamvisite, gezellig? En wat is het geworden, slapen of stadten? Beide leuk toch. Ik zeg ook vaak dat mijn zoon homo wordt. En dan een vrouwelijke, zodat ik ooit toch nog mee mag om een bruidsjurk uit te zoeken. Ook maar elke avond badderen nu dus? Wij doen nu de ene avond in bad/tummy en de andere douchen. Daan lijkt er echt langer door te slapen. Lavendelknuffel, probeer idd eerst eens de puckababy. Die knuffel heb je zo in huis! Of je mag die van ons proberen, gebruik hem nog niet bij Daan. Voeding, ben gemiddeld een uur bezig met alles. Ondanks dat meneer maar enkele minuten drinkt. Soms maar 2, maar vannacht had ik hem 18 hele minuten aan de borst. Wist niet wat me overkwam. Gewicht, voor zwangerschap 76,5 kg, na 8 weken 71,9 en aan het einde 81 kg. Niet veel aangekomen dus. Nu weeg ik 72 kg en wil ik onder de 70 komen. Met name mijn buik is nog te slap/vet. Sja, die megamemmen zullen natuurlijk ook nog wel wat wegen. Pina, zie speentip bij Anneliesje. Misschien ook een andere ivm snelle drinken van je prachtige meisje? Fijn dat je zo snel bent afgevallen, lekker he! Anke, lief, zo'n beschermende papa. Hebben denk ik alle papa's van dochters! Ben benieuwd naar je meisje, foto!! Lekker he, je eigen kleren weer aan. Meid, wennen he, als je kindje steeds doorslaapt en dan opeens niet. Hopelijk iets eenmaligs! BD, ook al zo'n vervellend mannetje. Beetje huidolie smeren zonder parfum, dan is je mannetje zo weer van de vellen af! Draagdoek, ben gisteren flink aan het speuren geweest, wat is er veel keus! Net op mijn Facebook ook weer een tip gekregen, eens goed uitzoeken dus. Sporten, ja ik wil gaan sporten! Julia, we kunnen wel samen gaan, hardlopen we naar halverwege, nemen we een borrel en hardlopen we weer terug. Vanochtend op nacontrole bij de verloskundige geweest. Allemaal info gekregen over anticonceptie, nu eens kijken wat we gaan doen. Verder alles nog eens doorgesproken en beiden vonden we het een superbevalling! Erg gaaf. Met dubbele gevoelens afscheid genomen, gek idee dat je daar naar alle waarschijnlijkheid nooit meer zult komen. Daarna kraamvisite (ja, het komt deze week ineens op gang!). hele schattige kleertjes van Dirkje gekregen. Alleen beetje jammer, maat 68 shirt met maat 50 broekje. En zometeen even snel langs de prenatal, kraamkadootje kopen voor medemama van de pufclub, gaan we zondag heen. En vanavond weer kraamvisite, de mama's van de pufclub van mijn oudste komen.
Effe gauw; ik las gisteren een postje van Ientje over het uithuwelijken van Preitje en Ienemansje: *pinkt traantje weg* met een trillerig stemmetje.. "Ja!" SNIK... wapper, wapper onder ogen. Zo emo dit. Hier ist erg druk. Vergeet jullie niet hoor, maar het loopt niet zo erg van een leien dakje als verwacht en mijn man heeft vakantie en we "begrijpen" elkaar nog steeds nie zo best.
@ drinken, hier al een andere speen in gebruik en dat werkt niet. Mijn moeder maakte al de opmerking dat ik vroeger ookal zo'n schrok-op was. We zijn nu over op voeding voor de hongerige baby, dat leek iets te helpen toen straks. Nu echter even afwachten wat ze zo gaat doen en of ze veel last van krampjes gaat krijgen straks. @ ons kleintje, ik weet niet hoe je moet stoppen met bv als je het al langere tijd hebt gegeven. Wellicht dat Sucre het wel weet ? Ik heb het natuurlijk maar heel, heel, heel kort gegeven. Wel eng dat er buikbreuken zijn ontstaan bij je kleinste @ vive, succes met het elkaar begrijpen. Wat vervelend @ elio, ik zal eens effe kijken hoe ik dat kan doen. Logisch dat je dat niet zo prettig vind. @ pina wat jammer dat je uiteindelijk niet in bad bent bevallen. Hopelijk een volgende keer (tenminste ik lees uit je berichtje dat er al een volgende keer komt haha). @ hier, owwww ik heb last van een jankdag. Ik kan janken om de stomste dingen. Heel erg typisch, vooral omdat ik normaal echt niet zo ben. Ik ga mijn kraamverzorgster echt heel erg missen, tis zo'n topwijf. Hebben jullie nog een kleinigheidje gekocht voor de kraamverzorgster ?
AHA! Annelies, laat ze stromen meid, je hebt last van KRAAMTRANEN!! Volgens mij als enige van ons groepie! Mannen en huilende baby's: de mijne kan het redelijk handlen maar soms vind ik dat ie zo dom doet, dan hangt 't kind op half 7 op zn schoot te krijsen en meneer maar doorgamen. Ja, zo krijg je 'm echt wel stil Iemand nog poetsdrang over? Bij mij ontbreekt het eraan namelijk! Elio, dat kan helaas niet. Je kunt alleen je laatste bericht wijzigen volgens mij. En daarnaast, volgens mij heeft het ook geen nut, want eenmaal op google, blijft t voorlopig wel op google. Kun je het wel gaan verwijderen maar dan staat het al in het geheugen van de zoekmachines. Wat zullen we doen met de lijst? Wil jij er vanaf? Of alleen J.N. vermelden? Kleintje: o wat fijn zeg dat ze het zo super doen met die puckababy! Die hebben hun geld nu al opgebracht lijkt me! Wat naar he, dat het er eng uitziet, dat wil je niet hoeven zeggen over de buik van je kindje. Pina, als je dan toch bij de verloren voorwerpen bak staat, kijk dan gelijk of de mijne er ook in liggen? Sucre, ja, t mannetje drinkt erg lang, 20-30 min per kant. Hij boert daarentegen óf vrijwel direct, of helemaal niet. Moet hem nu ook elke keer na de voeding die nystatine geven, en daar wordt ie best wel wakker van dus dan gaat ie ook niet direct weer slapen 's nachts. Ook niet huilen hoor, maar wel beetje onrustig. Nova, tks voor tip over hoes! Ik had er een kussensloop overheen zitten, werkt wel goed maar dan steekt er nog een stukje kussen uit. Niet zo heel mooi. En ik heb een aankleedkussenhoes die onwijs strak gespannen staat om het aankleedkussen, dus die is nu omgedoopt tot voedingskussenhoes! Vive, ja ik zie het ook al helemaal gebeuren hoor, ach, kunnen we bij elkaar uithuilen als ze elkaar het jawoord geven. Heb vast een ontwerp gemaakt voor de trouwkaart Bekijk bijlage 173419 Maar even seri, dikke knuf voor je, omdat het nog niet helemaal zo loopt als je zou willen en je hub en jij elkaar nog niet helemaal begrijpen. Hopelijk staan de neuzen gauw dezelfde kant weer op! (zoals iemand dat laatst heel mooi zei!)