De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Bd, fijn! Hopelijk heeft ie het ineens door!

Juul, echt vet balen dat Y nog steeds zulke korte slaapjes heeft zeg :( Hij clustert niet meer toch? Dat zou nog wel kunnen helpen om m wat langer te laten slapen maar dat kun je ook niet afdwingen hè.

S was gisteravond mega onrustig, krampjes en clusteren, is uiteindelijk na veel gedoe in m'n armen in slaap gevallen. Met als resultaat dat ie vannacht om half 5 kwam. En zonet maakte ie me wakker, lag een beetje te pruttelen en om zich heen te kijken, z'n broek even flink vol te stoppen en.. slaapt vervolgens weer verder! Wat een rare!
    Ik denk elke x dat ie wakker wordt maar dan slaapt ie toch weer verder.
    Wil m ook niet te lang laten liggen met die vieze broek, dus hoop dat ie toch zo maar wakker wordt!
    Misschien ga ik zelf wel even stiekem gauw douchen, hebben we dat ook gelijk gehad!
    maar goed, al met al mag ik dus absoluut niet klagen over vannacht!

Annelies, hoezo wil je liever niet inbakeren? Lijkt me juist voor haar ideaal, omdat ze zich met haar maaiende armen wakker maakt!

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    O en balen dat je tranen nog niet op zijn! :( knuffie!

3. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Annelies; wat sneu dat ze zichzelf wakker houdt. Misschien in sleten toch de oplossing? En wat drinkt ze snel... Misschien heeft ze daar dan ook weer last van. Lastig hoor.

Hier heeft M net ook weer 4u geslapen. Zou hij het snappen??

Julia ben benieuwd naar je ervaringen met puck

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    #1744 julia6, 11 aug 2011
    Laatst bewerkt: 11 aug 2011
    Goeiemorgen allemaal!

@Annelies, nee je hebt niet veel gemist hoor, mijn prulleke blijft alleen korte slaapjes houden 's nachts en ik zou graag willen dat er wat meer tijd tussen zit. Hij heeft last van krampjes en beweegt dan ook wel met zijn armpjes al heb ik niet de indruk dat dat hem perse wakker maakt. Het zijn de krampjes die hem wakker maken, maar hij valt ook zelf weer in slaap. Al met al heb ik eigenlijk niet echt een logische verklaring voor het feit dat hij niet 1 wat langere slaap heeft - wat hij volgens het CB toch wel zou moeten hebben. Misschien omdat het een lichtgewichtje is/was? Aan de andere kant krijgt hij ook overdag elke 3 uur een voeding, en is hij niet meer aan het clusteren 's avonds. Hij komt ook goed aan en slaapt ook prima verder. Ik probeer hem 's avonds voor het slapen gaan expres wakker te houden en meestal met succes, dus je zou verwachten dat hij dan moe genoeg is om iig 1x 4u tussen 2 voedingen zou hebben.
    Het is een tevreden manneke verder, dus eigenlijk mag ik daarvoor in mijn handjes wrijven.

Ik heb de Puckababy gekocht, juist omdat ik uit ervaring weet dat inbakeren rust met zich meebrengt. Met de Puck zitten de armpjes echter niet zo giga vast om het lijfje maar is er wat speling. Ik zie dat eerder als een stadium voor het echte strakke inbakeren met een inbakerdoek, dus vandaar dat ik er (2de hands, gezien de prijs en ik niet zeker ben of het iets uit gaat halen) 1 heb aangeschaft.

@Bd, hopelijk blijft M. het goed doen snachts. Je voelt je zeker een ietsie pietsie meer uitgeslapen of niet?

@Ien, clusteren en krampjes... zielig he?! Ook zo'n vervelende combi. De borst geeft comfort, maar direct ook weer meer krampjes...

Is meneer al wakker, of ligt die nog lekker in een warme luier te ronken?

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Was Vive nog vergeten laatst, wat klote meid dat jij en hub elkaar niet helemaal begrijpen. Is het de combi slaapgebrek en dus sneller op elkaar zitten zeiken of gaat het verder dan dat?
    Knuffel for joe! Hopelijk snel verbetering in huize Prei & boys!

6. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @anneliesje, ohh vervelend zeg dat ze zich zo wakker houd!
    ik kan je maar 1 ding zeggen; inbakeren, echt het helpt!
    ziet er misschien zielig uit ofzo maar sinds wij senn inbakeren is ie een heel ander kindje, veel rustiger!
    wij doen het wel alleen voor de nacht, overdag wil ik het niet. maar sinds ie ingebakerd word slaapt ie ook veel langer. vanmorgen was het weer van 22;30 tot 7;15.
    zodra we hem in de doeken wikkelen zie je hem gewoon ontspannen.

en een tip voor het snelle drinken, ik heb flessen van dr. browns, google er maar eens op! werkt super!
    wat ook helpt is de speen voordat je het in haar mond doet even dubbelklappen, en pas zodra hij in haar mondje gaat loslaten. zo moeten ze er wat harder aan trekken.
    ik hoop dat je hier wat mee kan...

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ inbakeren, heb hier partnerlief op pad gestuurd (na overleg met de kraamhulp) voor een puck-a-baby. Ben benieuwd of dat gaat helpen, want ze houdt zich inderdaad wakker met haar armpjes (ook nu weer). Drama en erg frustrerend :( vooral met mijn huildag vandaag ;)

@ meid, wat gebruik jij dan om S. in de bakeren ? Bedankt voor de tips voor het drinken. We gaan er maar mee aan de slag. Het schijnt dat ik vroeger ook zo extreem snel dronk, dus ze heeft het niet van een vreemde haha.

@ julia, ik heb dus ook de puck-a-baby aangeschaft (nou ja bijna dan haha). Kraamhulp vertelde dat het echt daadwerkelijke inbakeren ook pas vanaf 6 weken mag.

@ ien, waarom ik niet wilde inbakeren ? Gevoelsmatig denk ik, voelt zielig (ja ik weet het ik ben een muts), maar vanochtend goed gesprek gehad met partner en kraamhulp en het toch maar gaan kopen.
    Heb jij nog lekker kunnen douchen ? Ik vind dat ook zo zielig om ze met een poepbroek te laten liggen, maar aan de andere kant maak je ze wel weer wakker (juist wanneer ze lekker liggen te slapen). Dus ik hoop dat je even hebt kunnen douchen.

@ bd, hopelijk snapt hij het (duim, duim, duim)

@ hier, vanochtend superleuke kraamvisite gehad. Met superlelijke kleertjes hihi, zal eens kijken of ik er een fototje van kan maken. Vanmiddag komt mijn moeder met mijn stiefzusje en mijn stiefvader, erg gezellig.
    Owww ik ben weer hechtingloos (wheee), dat is een opluchting zeg, voel me spontaan geen rollade meer. :D

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oh Annelies, ben benieuwd naar de nieuwste mode voor Tessa! Maak idd maar een fototje, kunnen we even lachen!

Toch de Puck in de strijd gooien? Goede beslissing denk ik hoor! Helemaal omdat ze zich wakker maakt door maaiende pootjes. Ben benieuwd of het werkt!

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hee meisjes, ben ff druk zoekende naar de ideale drager voor de kleine man. Heb nu wel een hele gave gevonden, de bondolino. Iemand ervaring mee?

Kom later weer reageren!

Knuf voor alle mama's met onrustige kindjes!

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Geen ervaring mee Sucre, maar heb stiekem meegelezen op je FB :)

11. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    anneliesje, nou je partner een puckababy kunnen krijgen? hoop dat het ook goed werkt voor jou!
    ik gebruik echte inbaker doeken. maar die kan je gewoon vanaf de geboorte gebruiken hoor. heb ze zelf op advies van arts gehad! je hebt er verschillende maten in.
    @julia, is die van jou al binnen? en? en?

leuk he al die lieve en schattige kleertjes! zeker als je ook nog iets krijgt waar die gene echt over heeft nagedacht [dus iets in je smaak...]

geen ervaring, sucre, sorry! is de minimonkey ook iets? zag er wel praktisch uit. maar hier de draagzak van babybjorn! echt top ding!

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Sucre heb ook zitten kijken naar draagzakken en die bondolino lijkt me ook wel wat. Maar geen ervaring mee, dus daar heb jij nu ook niets aan.
    Zag laatst iemand lopen met zo'n babybjorn, die heeft geen heupband dus dat lijkt me niks. Hoorde ook van iemand dat ze last van d'r rug ervan kreeg (zal wel komen door het ontbreken van de heupband). Dus die wordt het niet. Mocht ik nog wat horen van iemand laat ik het weten.

Annelies, lelijke kleertjes, ben benieuwd. Hier meeste dingen heel leuk, ook genoeg slabbers en sokken nu :D. Moet alleen nog een goed doel vinden voor de knuffels, ik weet dat het bestaat, heb ruim een jaar geleden al een keer opruiming gehouden (ja ook zonder kinderen krijg je knuffels van mensen :$).

Zo weer verder koken, vanavond op stap met mn team, hopelijk gaat de wedstrijd door. Nog niet spelen maar wel ff eruit en gezellig met de meiden!

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Oja, CB bezoek. Ze is goed gegroeid, zowel in de lengte als met de spekkies :D. De arts was erg relaxed en vriendelijk. Ze vond B. heel alert en sterk in beentje en nek. Nog even overleg gehad over voeding, ga nu over op 120 ml + 4 schepjes, zodat ze naar 6 voedingen per dag kan gaan. Hopelijk werkt het, nu drinkt ze alle flesjes leeg dus dat is wel een teken dat ze meer wil/kan drinken. En gevolg zou dan 1 voeding minder zijn (ik weet wel welke :))
    Maar wat een gegil en gekrijs op dat bureau zeg, B. was heel rustig, ook toen ze wakker was. Tot ze d'r hoofd aan mijn schouder stootte en hard ging gillen, haha. Maar dat was maar even. Heb ook baby's gezien die van begin tot eind aan het huilen waren. Nog blijer met onze kleine meid :)

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Annelies: ben benieuwd of het werkt in de puck!
    Kan me je gevoel wel beetje voorstellen hoor. Maar eigenlijk is het juist zielig dat ze zichzelf ongemerkt wakker maait. En daar wordt ook niemand vrolijker van.
    Hoop dat t helpt joh!
    Geldt ook voor Juul, heb je 'm al binnen?

Annelies, hoe is het nu met de tranen trouwens?
    Ben ook retenieuwsgierig naar die toffe kleertjes voor haar :D
    Ik moet zeggen trouwens, dat we, behalve die ene flinke miskleun met voetjes, echt alleen maar leuke kleertjes hebben gehad!
    Al heeft het ventje intussen echt een mega garderobe aan spijkerbroeken :D O, en slabbetjes, man oh man, een kast vol! Dus als iemand graag slabbetjes wil, kheb er een hoop over. Ik ga ze voor de gein eens tellen straks. Niet normaal.
    Heb overigens besloten dat dat überlelijke pakje omgedoopt wordt tot pyjama voor de winter, daar is het wel onwijs geschikt voor. Hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik er niks mee doe. En het broekje-met-sokken, tja. Die vinden ze in Roemenië vast helemaal het einde.

Sucre, bondolino, nooit van gehoord. Hoop dat het wat is voor je! Je hebt al een paar doeken toch?
    Ik heb vandaag mn bykay binnengehad, en ik ben helemaal in luuuuuvv!! En S ook :D Die ligt binnen de kortste keren te ronken als een grote vent, en als ie niet slaapt, is ie wel mega rustig. Dus ikke=happy!
    Kreeg jij nou broekje maat 50? Die past Daan toch never nooit meer? Heb je 't gezegd?
    Vind het echt zo dom als mensen dat doen! Maar misschien was het wel heel erg per ongeluk?

;) Zo één heb ik er dus... Die was helemaal over de rooie, was echt NOT amused. Hij dacht: consternatiebureau? Dan zal ik eens voor consternatie zorgen! :D:p

Hubbemans is naar voetbal dus het is me and baby vanavond.
    Fijne avond allemaal!

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Trouwens, ik ben gestopt met bijhouden wanneer ik welke tiet voor t laatst heb gehad. En nu... Elke keer ben ik het kwijt. Dus... durf het bijna niet te vragen... iemand nog strikkies over?? Ik ben zover dat ik het wil proberen, errug!

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ ien, hahaha toch maar aan de strikkies :p
    Grappig dat je zoveel spijkerbroekjes hebt gekregen, ook nog een beetje een handige maat ?
    Geniet van je draagdoek, hopelijk vind hij hem morgen nog net zo lekker liggen als vandaag.

@ anke, ik ben benieuwd hoe ze op die nieuwe voedingen reageert. Hoe zwaar is B. nu ? Ik hoop dat Tessa lekker rustig op het consultatiebureau zal zijn, maar waarschijnlijk zal ze behoorlijk gillen ;) Als ik kijk hoe haar karaktertje een beetje is.
    Hopelijk heb je een leuke avond met je team, even lekker er tussenuit.

@ meid, stom al die verschillende adviezen voor het inbakeren. Nou ja ik zie het wel hoor, doe het eerst wel op deze manier.

@ sucre, succes met je zoektocht. Een kennis van me heeft de bondelino en was erg tevreden.

@ hier, tessa ligt vanaf 6 uur te slapen in haar puck a baby. Hoort dat ding zo strak te zitten bij haar nekje ? Ik snap dat het ding niet heel los kan zitten, omdat ze anders haar handjes er nog tussendoor kan wurmen, maar vind het zo sneu eruit zien :(
    Ze was eerst heel erg hard aan het huilen, maar slaapt nu al heel lang. Terwijl ze gisteren nog wakker en aan het maaien was. Ik ben bovendien over mijn principes heen gestapt en heb maar de babyfoon op haar kamertje gezet. Ben bang dat ik haar niet hoor als ze huilt (dikke onzin, maar zorgt er nu even voor dat ik iets prettiger zit). Zometeen om negen uur nog een voeding en dan om 24 uur. Ik ben benieuwd hoe het straks zal gaan.

17. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Anke; mooi dat alles goed was en je kleine zo rustig.

Ien haha toch aan de strikjes? Ik kan ook niet zonder zeker snachts niet.

Bv vraag; geven jullie 1 of 2 borsten per voeding? Hier werd geadviseerd twee; een goed leeg laten drinken en dan de andere nog ff. Merk alleen wel dat het nu flink vol gaat lopen. Mace drinkt er een goed leeg maar soms te moe / vol voor andere (au au). Ben dus ff benieuwd hoe jullie het doen.

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Annelies: fijn dat het al lijkt te werken! Geen idee hoe strak ie hoort te zitten eigenlijk :(

@ Bd: heb jij die strikjes van de site die vive opgaf? Daar zitten kraaltjes aan toch? Dat ga je dan toch door je shirt heen zien of zie ik dat verkeerd?
    Als dat niet zo is, dan bestel ik dr gewoon 1 en dan zien we wel of het helpt bij me. Ik kan namelijk ook echt niet aan mn boobs voelen welke aan de beurt is.

S drinkt altijd 2 kanten, en volgens mij drinkt ie ze alle 2 leeg. Maar in het begin kreeg ie er gewoon 1 per voeding, tenzij ie na een half uur nog aan het drinken was, dan kreeg ie de andere als 'toetje'. Dat werd op den duur standaard, weet eerlijk gezegd niet meer vanaf wanneer dat precies was. En dat toetje is inmiddels geen toetje meer, maar gewoon de 2e helft.

Ik heb trouwens wat fotootjes in mn album staan, dus mocht je ze willen zien moet je ff vriendjes met me worden. Vind het niet per se nodig dat heel de wereld de foto's kan zien, vandaar!

Doewiee!

19. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ien: ik heb de strikjes via Brievenbuscadeautje
    Je ziet ze niet onder je shirt hoor, alleen als je een hemdje aan hebt dan zie je er een stukje van. Ik draag er nu een vanaf begin (dus bijna 2 weken) en ziet er nog super goed uit en sluiting werkt nog zoals het hoort.
    Had ze na bestelling de volgende dag al binnen, lekker snel dus.

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@anneliesje, hier bakerden ze al in het ziekenhuis in met -5 weken, dus ik weet wel zeker dat het gewoon mag. De pucka baby is trouwens geen bakerdoek, maar een bakerzak. Dat betekend dat de kleine zijn armen kan bewegen, maar zichzelf bijv niet voor zijn hoofd kan slaan. Die van mij lagen voortdurend om zich heen te slaan en schrokken dan zelf weer wakker, das pas zielig. Nu liggen ze zo heerlijk ontspannen, echt, je doet ze er juist een plezier mee.:) ik kan die dingen wel gaan verkopen. de kleintjes groeien en slapen nu veel beter en ze drinken nu ineens ook veel beter! ze groeiden eerst 10 gram op een dag en nu 20-30 gram al een paar dagen sinds de puckababy. ze lagen eerst voortdurend te huilen en wakker en nu slapen ze bijna aan een stuk.
    :):):):):)
    Vandaag de box in elkaar gezet/schoongemaakt en een mooie boxzak erbij gekocht en wielen onder de box gemaakt. ze komen nog niet thuis, maar dan is dat alvast gedaan. hoop geen reacties van de buurt erop te krijgen.

Deel Deze Pagina