De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Spijkerbroekjes, ja allemaal vanaf maat 62, dus hij kan er wel even mee doen. Maar ik hoef geloof ik voorlopig geen kleertjes meer in die maten!

Bd, thx voor die site!
    Vive had een andere site, deze: BH strikje, Blauw | BH-strikjes | HippeKnipjes
    Begrijp je wat ik bedoel met die kraaltjes?
    Ik heb er gelijk 1 besteld op die andere site, ziet er handig uit!

Kleintje, echt super zeg dat je er zoveel baat bij hebt, bij die puck's! Lijkt me dat je je er gelijk een stuk(je) beter door voelt?
    Ik moest de zin 'ik kan die dingen wel gaan verkopen' even een paar keer lezen hoor, ik dacht: huh, je hebt ze net :D Maar je hebt goeie verkooppraatjes, dus je kunt er idd wel een handeltje in beginnen ;)
    Hoe bedoel je, die reacties van de buurt op de box?
    Dat je hem nu 'al' in elkaar zet?
    Lekker laten lullen joh, doe wat jij fijn vindt hoor!!

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Anke, lekker zeg! Sporten of niet, gewoon zo'n avondje klinkt heerlijk en gezellig!

Wat goed dat ze zo gegroeid is en ze door de arts is goedgekeurd, fijn!

Oh ja, huilende baby's op CB, ach... die heb je ertussen zitten. Vast prikjes gehad.

Hahaha, Ien gaat aan de strikjes! Succes meid, ik heb er geen! Maar als zelfs JIJ ervoor gaat en het werkt, wie weet ga ik het dan ooit nog eens proberen. Ik was ook gestopt met rondfladderende broefjes waar L(inks)R(echts) op stond, maar heb die er sinds vandaag toch maar weer bij gepakt, want ik vergeet het ook steeds! ;)

@Annelies, geen idee wat betreft nekje en de Puck, ik heb hem jammergenoeg nog niet ontvangen. Morgen hoop ik! Hij is gisteren verstuurd, dus zal toch wel?

Was jij anti babyfoon? Of begrijp ik het verkeerd? Of lag Tessa veel beneden omdat je bang was dat je haar door de babyfoon niet zou horen? Vind het ideaal, vooral omdat natuurlijk ook zijn broertjes hier rondstampen. Babyfoon op zijn max, dan hoor ik hem prima ;) Neem hem zelfs mee naar buiten als ik ga voetballen, hier voor de deur, met zoontje :) Ontaarde moeder he? ;)

@Bd, ik bied altijd 2 aan, soms drinkt hij uit de 2e idd wat minder, en een volgende voeding wacht hij bijna huilend op een 2e borst.

@Ons Kleintje, wat fijn dat de Puck bij jullie ukkies zo goed werkt. Dat geeft hoop! Hopelijk gaat mijn prulleke dadelijk ook wat langer achter elkaar slapen.

Zo. Ik voel me versleten zeg, ben echt moe. Heb gewoon 1 nacht nodig om bij te tanken. 1 keer 5 uur achter elkaar slapen.....
    Duik er zo dus in. Morgen weer een dag...

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#1763 Ons Kleintje, 11 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2011
    Nee verkopen doe ik niet;)
    Nee ik bedoel dat de buren dan tegen elkaar gaan zeggen: zouden ze al thuiskomen? iedereen leeft mee, heel lief. Maar ik hoop dat het geen verwachting schept.
    ik heb net heeeeeeel veel besteld bij Bibbeling (slabjes)De hippe webwinkel voor kids!, de kleintjes hebben reflux en spugen veel. de laatste dagen wordt dat wat minder doordat ze rustiger zijn. ben echt helemaal weg van Silly Billiez en ik hoop dat de wonderslabben net zo goed zijn.
    Hee ik lees nu dat anneliesje ook de puck aan het proberen is. Ja hij zit redelijk strak om het nekje, vooral als je een poloshirt eronder hebt ofzo.
    hij moet ook niet knellen lijkt me, maar dat doet hij niet bij mijn zoontjes. Heb je het idee dat hij knelt of gewoon precies past?
    @julia ik hoop dat je hem gauw krijgt. je kunt ook een lakentje om de baby vouwen, dan baker je de baby gewoon voor nu zelf in. moet je even googlen. succes

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Juul, let op, ik ga je overhalen hoor, we gaan gewoon unaniem aan de tietstrikjes :D

O, op die manier. Begreep ik 't ff verkeerd. Ja die kans heb je wel idd. Laten we hopen dat niet iedereen erover begint. Lijkt me heel erg confronterend en pijnlijk, ook al bedoelen ze het juist lief. Dubbel hè.

Wat zijn nu de vooruitzichten voor de jongens? Moeten ze nog geopereerd worden? Is er nu nog 1 aan de beademing of allebei nog? En wat wegen ze nu inmiddels?
    Sorry, een zee aan vragen. Gewoon niet antwoorden als je niet wil hoor. xx

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

vooruitzicht op thuiskomst is er nog lang niet.
    1 heeft beademing nodig, niet volledig maar wel ondersteuning daarbij. hij moet ook geopereerd worden aan zijn buikbreuken, maar dat is niet met spoed, maar het moet wel een keer. over 2 weken hebben hierover een gesprek met de chirurg die hem eerder geopereerd heeft.
    zijn liesbreuk, dat horen we nog. zouden we deze week al horen maar op een of andere manier is er nog geen antwoord op gekomen. Hij is al 2 keer aan die kant geopereerd en nu is er dus opnieuw een liesbreuk. daar baal ik ontzettend van. Terwijl niemand daar wat aan kan doen. het is geen baby die zomaar even geopereerd kan worden, hij is echt doodziek na een operatie en het kan hem echt het leven kosten. dat vind ik heel moeilijk nu.
    ze wegen nu 3560 gram en 4110 gram, veel al he?

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Tjeetje zeg, voor de 3e keer een liesbreuk :$ Echt gek eigenlijk dat dat kan, na eraan geopereerd te zijn. Maar dat heeft dus niks met de kwaliteit van de vorige operatie te maken begrijp ik. Wat zeggen de artsen daarvan? Want zo kan het toch ook niet doorgaan? Dan blijft ie maar liesbreuken krijgen.
    En idd, zo'n operatie is voor zo'n ventje al helemaal een onderneming en helemaal niet risicoloos.

Maar ze zijn al goed zwaar zeg! En ze gaan nu alleen nog maar harder groeien, doordat ze zo goed drinken en slapen! Hopelijk draagt dat ook bij aan een spoediger herstel.

Nog geen vooruitzicht op thuiskomst dus, maar wel naar het ziekenhuis dichter bij huis? O wacht, misschien heb ik iets gemist, ik las wel dat je niet meer in het Ronald mc Donald huis zit (toch?), betekent dat ook dat ze overgeplaatst zijn?

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Kleintje fijn dat de pucks het goed doen en dat je zo snel effect ziet. Heeft ook weer een positieve invloed op jou. Maar het blijft zwaar zo te horen, hopelijk toch elke dag een stapje dichter bij het moment dat ze naar huis mogen.

Annelies, Birgit woog vandaag 3685 gram. Vond het nogal een flinke toename van 3360 gram vorige week maar na het eerste flesje bij thuiskomst 2 ubervolle luiers :D. Lengte is 55 cm, dus lange slanke dame.

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zo Anke, die meid is flink gegroeid idd! Lang en slank idd! :) Fijn hoor, dat ze t zo goed doet!

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Mogge, ben ik nu de eerste?
    Dit mannetje is aan het 'doorslapen' alleen dan op t verkeerde tijdstip! Dit is z'n eerste voeding na die van 1915u :$
    Had ik dat nou van tevoren geweten.. Dan was ik véél eerder naar bed gegaan!
    Naja, niks aan te doen. Hopelijk gaat ie straks weer lief slapen!

Hopelijk slapen alle kortslapers vannacht lang!

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ohja. Ik heb jeuktieten, elke keer 's nachts! Herkent iemand dit? Of is het te verklaren? Ik krab me suf! Au!

11. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Haha ien als je dat had geweten... Ik duik na voeding 21/22u idd altjd mandje in, lekker tukken. Nu weer 3u er tussen. Morgenavond dus maar weer badje vooraf.

Jeuktieten??nee niet herkenbaar. Zweet wel als een otter maar dat is blijkbaar normaal.

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    #1772 julia6, 12 aug 2011
    Laatst bewerkt: 12 aug 2011
    Joehoeeeeeeeeeeeeeeee
    22.30-03.30!?!?!?!??????
    * Heeft hij mijn verzoek begrepen, 1x een paar uur slaap acter elkaar is goed voor mama?
    * Door de krampjes en het wakker zijn gisteren overdag?
    * Is het toeval?
    * Msschien door inbakeren met hydro bij gebrek aan Puck?

Dont know but it sure feels good!!!!

Allebei dus geslapen vanaf 23.30 tot net en ik krijg hem niet wakker voor tiet 2...dus ik vrees dat dit eenmalig was maar zoooo lekker!

-einde ego-

Wow Ien! Doe normaal, wat langggg!!!!

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ien, komt het niet door vochtige koffie pads??

14. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Julia lekkerrrrrr! Hopelijk niet eenmalig. Wel heerlijk hoor die paar uur slaap achter elkaar.

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Jaaaa Juul, wat een bikkel is Y!! Hopelijk niet eenmalig! :)

S dacht wel: ik lang slapen, jij me 2x verschonen. Ik verschoonde hem na het voeden, legde hem in bed, ging plassen en toen ik terugkwam rook ik de onmiskenbare geur van bv-poep! Hij lachte dr nog net niet bij ;)

Vochtige pads, lijkt me stug, ik lek amper! Daar kun je echt geen fatsoenlijk cappuccinootje van zetten hoor!

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    *zwaait naar Juul* tis ons weer eens gelukt!!
    *en gaat weer tukken*

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ ons kleintje, dank je voor je advies over de puck a baby. Het past gewoon precies, zit ook niet te strak hoor, maar gevoelsmatig zit het gewoon erg strak. Ik vind het er maar zielig uit zien, maar ze heeft vanaf 6 uur gisteravond goed geslapen, oke wel even wakker geweest, maar niet zoals de dag er voor dat ze zich ruim 6 uur wakker aan het houden was met haar maaiende armpjes.
    Ze verslikte zich trouwens gisteravond, zooooo zielig.
    Ik vind het wel enorm vaag dat hij voor de derde keer een liesbreuk heeft. Je zou toch denken dat als het gemaakt is dat het dan goed zou zijn :( Wel mooi dat je kleintjes zo gebaat zijn met de puck a baby en wat een gewicht hebben ze al.

@ julia, duimen dat het niet eenmalig is. Ik hoop voor je dat de puck a baby snel binnen is.
    Ik vind wel dat je een babyfoon kunt gebruiken, maar bij sommige mensen slaat het een beetje door (en dan doel ik niet op jou, maar op een aantal vriendinnen van me).;)

@ ien, owww dat is ook lekker, jammer dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken. Ik heb geen last van jeuktieten, maar nog wel van stuwing die erg veel pijn doet. Verder kwam ik vanochtend erachter dat ik twee bulten onder mijn oksels had. Straks toch maar effe vragen aan de kraamverzorgster of dat door de stuwing komt of dat er wellicht een ontsteking aan het beginnen is.

@ anke, jeetje wat is ze groot zeg. Leuk hoor dat ze zo lang is. Hier weet ik de lengte van Tessa nog steeds niet, maar ze is niet klein :D Tessa krijgt ookal 120 ml en het gaat schoon op, de schrokop.

@ hier, zit te wachten tot de kraamverzorgster komt. Voor de laatste keer :(:(:( Jeetje wat ga ik dat mens missen zeg, zo'n topper dat ze is. We hebben een kleinigheidje voor haar gekocht om onze dank te laten blijken.

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ja Ien, ik zag je ook vanmorgen vroeg, maar moest even een poeperd verschonen en toen ik klaar was, was jij alweer richting dromenland, waar je nu waarschijnlijk nog steeds bent... *is verder niet jaloers ofzo hoor!?!* :)

@Ons Kleintje, jeetje zeg, 3 liesbreuken... Is dat dan steeds op een andere plek?
    Wat zijn ze goed aangekomen, klasse! Heb jij er nog vrede mee dat je met bv gestopt bent? En hoe was de uitslag van jou bloedonderzoek? Die zou je gisteren krijgen toch?

@Annelies, ohh jammer, laatste dag kraamzorg! Lief van je dat je een cadeautje voor haar hebt gekocht! En laat idd maar even nakijken, die bulten, zou me niks verbazen als dat BO zou kunnen zijn :( Hoop het niet natuurlijk!

Wat betreft babyfoon, ik vind het ideaal. Ik kan mijn manneke op een rustige plek laten slapen boven in zijn wiegje en de andere 2 kunnen gewoon hun gang gaan. Als ik Yuri alleen maar beneden zou laten slapen in de box of kinderwagen zou ik constant aan het waarschuwen zijn naar de andere 2 toe dat ze stiller moeten zijn, daar wordt niemand vrolijk van.

Wat een bagger weer zeg, bah bah! Ik moet weer eens crea bea zijn. Binnenspeeltuin zou kunnen, maar vind dat zulke giga lawaaitenten, wordt een mens niet vrolijk van, bovendien nog knetter duur ook. Dus ik ga zo eens de hangmat en standaard uit het schuurtje vissen en met mijn grote knullen naar zolder. Even lekker gek doen. Kunnen we vast nog wel een hut erbij bouwen en zo vermaken we ons wel weer. Misschien vanmiddag maskers maken en schminken ofzo...

En dan nog bedenken wat we gaan eten vanavond, iemand een idee?

19. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    goedemorgen allemaal!

ik zie dat julia en ientje ook weer eens een keertje hebben kunnen bijtanken!fijn zeg!

echt dat inbakeren, het is echt top!

@anneliesje, hoe is het met je kraamtranen?? anders zijn ze vandaag denk ik echt wel op, nadat je de kraam uitgezwaaid hebt!haha!
    jij had toch dat hema pasje ook geprobeerd? ik was gister even bij de hema en staat gelukkig wel wat op, haha! toch wel een gulle gever, hihi!

@kleintje, zooo die jongens van jou doen het dus goed de laatst tijd met eten en slapen, fijn! en goed gewicht hoor! alleen maar goed, hoe groter hoe sterker ze worden!
    lekker dat je thuis een beetje aan het rommelen bent voor de kleintjes, ookal komen ze misschien niet zo snel naar huis, tis een goed teken daar je daar nu lekker mee bezig kan zijn!
    hoe gaat het met je oudste jongen?
    denk aan je zelf! knuffel!

@anke, goed gegroeid zeg in een week tijd!
    ik moet pas begin sept weer na cb, maar ik zie senn haast groeien.zeggen andere mensen, ohhh wat een kleintje, denk ik, nou dat pasgeboren is er al weer lang af, tis een reus...[valt mee hoor, laatst keer 4300gram en 53cm]

20. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @Annelies: zielig hè, als ze zich verslikken. S heeft t ook zo nu en dan. Maar bij dat gehoest en geproest trekt ie ook de meest grappige gezichten, daar moet ik stiekem ook wel een beetje om lachen. Ooh wat een slechte moeder zeg ;)
    Die bulten, zou ik ook even navragen.
    Jammer hè, de laatste dag vd kraamhulp. Nog last van kraamtranen? Bereid je dan maar vast voor....... ;)

Juul, nee hoor ik ben wakker hoor! :) hoe is de rest van je nacht gegaan?
    Babyfoon, hier ook hoor, lijkt me retehandig. Hebben er eentje met Dect verbinding dus ook geen gedoe met frequenties en babyfoons van buren.

Ik zal vandaag weer eens brainstormen over t eten. Heb zin om iets lekkers te maken! In de zin van: niet al te gezond, en niet al te ongezond ;)

Meid: jaa dat heb ik ook! Hij groeit zo hard en het is al zo'n bink! En dan zeggen andere mensen dat ie zo klein is, haha. Alles is relatief hè, zullen we maar denken. ;) vergeleken met eentje van een half jaar zíjn ze ook maar mini natuurlijk!

Deel Deze Pagina