Ha Ien, de rest van de nacht, ik heb liggen snurken tot half 7, dus toen zaten er 3 uur tussen. Vond ik prima aangezien hij dus eerst 5 uur ertussen had zitten en maar aan 1 kant gedronken had. Je kan je dus misschien voorstellen hoe mega die andere kant op knappen stond. Auwwww! Ben erg benieuwd naar vannacht, waarschijnlijk dan met de Puck proberen, hoop zo dat hij weer 1x 5u ertussen laat, aan de andere kant probeer ik niet teveel te hopen aangezien hij gisteren overdag natuurlijk ook behoorlijk hangerig was en minder geslapen heeft dan normaal. Misschien heeft hij dat afgelopen nacht gewoon ingehaald en komt het dus niet door het inbakeren met die hydrofiel. We'll see. Nu op zolder. We hebben een grote 'dakkapel kamer' waar niemand slaapt. Paar boekenkasten en een slaapbank en verder ruimte om te spelen en hutten te bouwen. Daar dus nu net de hangmat in zo'n standaard opgezet. Lachuh zeg. Ik ernaast, nee ik lig er niet in en eventjes niks doen. Heerlijk! Wat zijn jullie plannen voor vandaag dames? Ien, deel je je receptje voor vanaaf en zorg je er wel voor dat ik de ingredienten ervoor reeds in de koelkast heb liggen? Tenks!
Ientje, hij heeft in ieder geval laten weten dat ie door kan slapen, nu nog op het goede tijdstip . Hier ook al een aantal keer gebeurt, om 9u en dan pas weer om 2u. En dan pas om 11u zelf gaan slapen... Julia, fijn dat je zelf ook lekker uurtjes slaap hebt kunnen pakken! Wat een nachtbrakers allemaal. Denk er ook niet aan om 's nachts mn iPad te pakken, zo snel mogelijk weer naar bedje! Vannacht trouwens gelukt om de tel kwijt te raken met 4 schepjes melkpoeder. Weet niet wie dat nog meer had, maar ik kan het dus ook Annelies, ze is inderdaad lang, in d'r blootje is het een en al (druk bewegende) armen en benen, en een heel klein kontje Inmiddels wel een beetje bol buikje. Meten doen ze hier op het CB bij 4 weken voor het eerst. Puckababy, heb die video bekeken op hun website, maar het hoort kennelijk goed aan te sluiten bij de nek (vandaar ook de verschillende maten). Dat is bij normale slaapzakjes ook, anders kan het hoofdje erin verdwijnen en dat wil je niet. Hihi, manlief zat ook te kijken, aan het einde van het filmpje leggen ze nog een strikje onderin, zegt ie: oh, is dat om aan op te hangen. Wahahaha de leukerd. Fijn dat je zo'n goede kraamzorg hebt gehad, die zal je best missen. Van de andere kant vond ik het heerlijk om alleen te zijn na zo'n week, lekker rustig en mn huis weer voor mezelf. Julia, je verzint wel leuke dingen om binnen te spelen! Hier is het redelijk droog dus misschien over een paar uur bij jou ook. Lekker zo'n zolderkamer waar je kan spelen. Eten, hier wordt het de restjes uit de koelkast eten. Maarre, lasagne? Meid, ja herkenbaar, ik vind het pasgeborene ook al deels verdwenen, maar anderen vinden d'r nog heel klein, grappig is dat. Lekker dat Senn zo goed groeit. Zometeen naar de fietsenwinkel, fietskar kopen. Wordt het bereik weer wat groter . Gister voor het eerst trouwens ook weer gefietst, ging prima. Heerlijk om weer ff snel heen en weer te kunnen! Nu me eens verdiepen in de verschillende draagzakken!
Meiden misschien kunnen jullie mij helpen. Heb onderstaand probleem ook voorgelegd aan de deskndigen op dit forum, maar misschien dat jullie ook tips of ideeen hebben. Mijn zoontje is bijna 2 weken oud en krijgt vanaf de geboorte borstvoeding. Dit gaat eigenlijk hartstikke goed, maar hij krijgt steeds meer last van krampen. Tussen de voedingen door ligt hij continue te persen en loopt hij rood aan. Ook huilt hij daarbij en krimpt hij ineen. Hij drinkt nogal gulzig. Mijn man kan niet goed tegen melkeiwitten en drinkt daarom bijvoorbeeld ook Soja drink. Ik drink wel gewone melk wat mijn zoontje dus ook binnen krijgt.(ik weet natuurlijk niet of dit er mee te maken heeft maar wel belangrijk om te melden). Daarnaast zijn de ontspan momenten ook steeds minder. Het lijkt wel of hij steeds meer last krijgt va die krampen. Nu zit er ongeveer 3 uur tussen de voedingen (soms 2, heel soms 4, maar gemiddeld 3) Ik wil graag borstvoeding blijven geven maar als mijn zoontje continue krampen heeft lijkt me dit geen goed idee. Wat adviseren jullie? Overgaan op flesvoeding om te kijken of dit beter gaat of een bezoek aan de huisarts?
Hee meiden, had net een bericht getypt, maar de oudste zat op schoot en drukte ergens op en toen was het scherm weg... Hmmmzz... Maar sorry dat ik ff zo weinig reageer, al zullen jullie wel blij zijn met mijn weinige tekst, lol. Vannacht een lekkere nacht gehad, dat doet een mama goed! Ik lees straks ff bij, mis jullie geklets! Maar ben nu ff druk. Bovendien ondergaat mijn moeder nu een hartcatheterisatie. Stiekem toch wel heel erg spannend!!! Dus ben er in gedachten ook niet helemaal bij...
Bd, in principe zijn krampjes, of je nu FV of BV geeft normaal, rond de 6 weken hebben ze hun piek en dan neemt het over het algemeen langzaam weer af. De meeste babies hebben er rond de 3 maanden geen last meer van, velen al eerder (gelukkig). Deels herken ik het wel hoor, alleen begon het hier iets later dan bij jou. Hier nu ook veel gekreun en gepruttel, strekken van de beentjes om vervolgens weer in elkaar te 'duiken'. Erg zielig. Je kan infacol of cinababy proberen. Die eerste helpt bij Y weinig trouwens, maar bij sommige babies heeft het effect. Ik ben natuurlijk geen deskundige of arts, wel een beetje ervaringsdeskundige, en denk dat dit helaas een fase is waar hij en dus ook jullie doorheen moeten.
ps, Bd, draagdoek een idee? Dan zit hij lekker op een propje dicht bij zijn moeder = veilig en stelt hem gerust misschien?
Bd: heb je Infacol wel eens geprobeerd? Dat werkt hier heel goed tegen de krampjes. Stoppen kan altijd nog, en ook bij flesvoeding krijgt je beebsie krampjes!
Ik zeg ook draagdoek! Deze man heeft ook regelmatig last van krampjes en vaak dat gepers, en alleen heel stevig tegen me aanhouden en wiegen/rondlopen wil nog weleens helpen. Hij vindt het heerlijk in de draagdoek en valt dan ook heel snel in slaap! Hij reageert trouwens best goed op de cinababy. Niet altijd, maar merk wel dat het vaak helpt.
Bd, balen hoor, gaat het voeden zelfs heel goed, heb je dit. Je kan ook even bellen of bij het inloopspreekuur langs van het CB. Die kunnen je misschien ook helpen, heb je in ieder geval een deskundig luisterend oor. En verder heb ik van meerdere mensen gehoord dat cinababy en infacol wel schijnen te helpen. Is het elke dag even erg? Anders zou je ook eens bij kunnen houden wat jij eet en of dat een relatie heeft met de krampjes van je kleintje. Succes ermee!
Juul, ik heb de app Appie op mn iphone gezet, vanuit de appstore, you know en daar kun je ook heel makkelijk recepten zoeken, en de benodigdheden gelijk op je lijstje zetten - ook in die app. Heb al een paar lekkere dingen gevonden en ze op de site effe opgezocht: Appie - Recept - Balletje, balletje Appie - Recept - Courgettefrittata Verder was ik nog niet gekomen. Maar ik zat zelf al te denken aan taco's, en dan niet die lastige schelpen, maar je hebt tegenwordig ook een soort bakjes, eet weer wat makkelijker En ik kwam net tot de conclusie dat we gisteren al hadden bedacht dat we vandaag wel lasagne konden eten *rent naar vriezer om gauw gehakt eruit te halen* Leuk man, hangmat! Wedden dat er binnen de kortste keren 1 van je mannetjes 's nachts in wil liggen (of allebei ) Gek he, dat bij de 1 de infacol helpt en bij de ander cina. Onze kraamverzorgster was niet enthousiast over de cina, ik kreeg die in de kraammand van mijn moeder. Ze zei gelijk: o die helpt niet, je moet infacol hebben. Euhh volgens mij bepaal ik dat zelf wel En het tegendeel is dus bewezen! Hopelijk helpt t voor Y ook! S was net behoorlijk aan het mokken, heel zielig want had dus ook weer krampjes. 3 druppels Cina erin en hij ligt weer lekker te meuren. Sucre, balen van bericht-weg! Ik houd wel van lezen, dus ik vind je lappen tekst niet erg hoor Spannend, de operatie van je moeder!! Hopelijk gaat alles goed en zonder complicaties. Hoe lang duurt zo'n operatie? Plannen vandaag: straks even naar het grooooote winkelcentrum (Juul, alexandrium, you know ), moet wat kadootjes kopen en de winkels zijn daar wat groter, meer keus. Werd gisteravond op fb toegevoegd door mijn beste vriendinnetje van de middelbare school (en nu voel ik me echt alsof ik van middelbare leeftijd ben, klinkt al zoooooooo lang geleden ), hadden toen beetje ruzie en zijn elkaar uit t oog verloren. Daarna op hyves nog eens elkaar gevonden en een keertje afgesproken, en daarna elkaar weer uit t oog verloren (hyves verwijderd). En gisteren vond ze me weer, ze is 5 maandjes geleden mama geworden en woont gewoon (weer) hier in tzelfde durrep! Dus ze komt volgende week op kraamvisite en kunnen we lekker bijkletsen terwijl we elkaars kindjes kunnen bewonderen! Zo leuk!
Ien, kga dat ook eens uitfiegelieren met die App - Appie Leuk van vriendinnetje! Hoe je elkaar dan weer tegen kan komen he? Handig handig dat internet! Doe je de groetjes aan mijn oude wijkje daar?! Ohhh mijn puck is binnen! En ziet er echt super mooi uit, me happy!!!! Vanavond uitproberen! @Sucre, hoe is de operatie gegaan? @Bd, wat denk je zelf van M en de krampjes etc? @Meid, hoe is het met jou en je jongens?
Zo, ben ik weer, beide mannen liggen te tukken en brood staat voor mijn neus, dus heb even tijd. Mijn moeders ingreep is weer achter de rug, gelukkig geen vernauwingen om het hart. Van de week belde ze ineens dat ze hartkloppingen had en een onregelmatig ritme en dat ze op de SEH lag. Ze hebben nu alles onderzocht en geen lichamelijke oorzaak gevonden. Erg fijn! Maar nu komt het blijkbaar door de stress, wat ik niet gek vind. Relatie tussen mijn moeder en mij is weer wat beter gelukkig.
Pfff kraamhulp is weg en de kraamtranen waren nog niet voorbij. Dus het was echt janken geblazen Verder is Tessa de hele ochtend zichzelf alweer aan het wakker houden. Dus zit een beetje met mijn handen in het haar. Ze is nu eindelijk in slaap gevallen, dus ben aan het duimen voor de voeding van 3 uur. Hopelijk valt ze daarna lekker in slaap. owww bezoek komt binnen, reageer later weer.
Annelies; balen dat kraam weg is! En laat die tranen maar ff komen hoor. All; bedankt voor tips. Kan je die infacol / cinababy bij drogist halen of alleen bij apotheek? Heb contact gehad met lactatiedeskundige. Ze vermoed ook een aanleg probleem(te veel lucht) dus komt langs eerdaags en moet nu ook maar 1 borst geven. Die moet hij helemaal leeg drinken zodat hij de vette melk goed binnen krijgt. Ben nu dus half pamela , half de muts met een theezak....
Annelies, hoe gaat het met de emoties. Erg he, als je om alles kan huilen. Maar laat ze lekker gaan meis! Hoe gaat het nu met slapen van je meis? Als je haar op haar buikje legt, kan ze zichzelf ook niet wakker maken met haar armen. Maar ja, dan ligt ze wel op de buik. Jeetje, laatste dag kraamzorg, sterkte meis! En houd je borsten goed in de gaten he, je moet geen bo krijgen. Babyfoon, wij hebben er nu 2, beetje overdreven he, haha. Maar vind de oudste nog te jong om hem niet kunnen horen. Ien, gave trouwkaart! Wanneer gaat je hubby weer werken? Heerlijk dat je mannetje zo rustig en tevreden in je draagdoek bij je ligt! Ja, wij kregen broek maat 50, zal wel een foutje zijn geweest. Maar ik merkte het pas op toen ze weg waren. Dus als iemand een leuk broekje maat 50 wil??? Ik voel gewoon aan de titties, werkt dat niet bij jou? Nee, jammer! Strikjes werken vast ook prima. Waar jeukt het? Leuk, dat hernieuwde contact. Klinkt bekend, alleen wonen al mijn vrienden van vroeger in Friesland en Groningen helaas. Vive, hoe gaat het nu met je? En de communicatie met je man? Hopelijk weer wat meer rust bij jullie. Anke, wij proberen het ook altijd op te lossen zonder speen als Daan huilt. Bovendien wil hij de speen niet, gaat er gigantisch van kokhalsen. Wat heb je een prachtig meisje!! *smeltmodus gaat weer aan* Ze kijkt al zo wijs. En lang en slank, haha, wie wil dat nu niet. Ik heb de bondolino besteld!!! Zal je laten weten hoe die bevalt. De Beco butterfly schijnt ook erg fijn te zijn. Leuke avond gehad met de meiden? Jem, nog gefeli met Myrthe. Leuke dag gehad? Misty, zal wel gek zijn als je man weer gaat werken. Maar komt helemaal goed meis. Neem je tijd! Ons Kleintje, ik snap wel dat jij wilde dat hij zo snel mogelijk werd geopereerd, van hem was het natuurlijk levensbedreigend. Stoma verzorgen voor zo'n klein ziek mannetje is idd heel erg intensief! Mijn oudste had een opening tussen de navel en de blaas of de darmen. Dat wisten ze niet zeker. Hebben alle baby's als ze nog in de buik zitten en sluit vanzelf voor ze geboren werden. Behalve bij mijn mannetje. Die heeft maanden een vieze/natte navel gehad. Een week voor de operatie is het uit zichzelf nog dichtgegaan gelukkig. Wat super dat je mannen nu zo tevreden zijn en goed groeien! Maar wel een spannende tijd nog voor de boeg met de operaties, bah. En lekker hoor, beetje aanrommelen in huis. Zal je zeker goed doen. BD, heerlijk he, wat langere rukken snachts! Ik probeer 2 borsten aan te bieden, maar meestal wil meneer er maar 1. Als je gewoon voed naar de behoefte van je mannetje, dan doe je het gewoon goed! Huilt je mannetje continu? En krampjes horen er echt helemaal bij, al heeft de een het meer dan de ander. Maar ik zou zeggen, vertrouw je het niet, ga dan gewoon naar de huisarts. Stop niet meteen met BV. Dat zou zonde zijn toch? En laat hem je borst goed leegdrinken, zodat hij de achtermelk binnenkrijgt, die is lekker vet en geeft minder kans op krampjes. Zie bij mijn stukje aan Juul wat je nog meer tegen krampjes kan doen. En een draagdoek, je kindje dichtbij je dragen, dat helpt vaak heel goed! Infaol had hier geen effect, werd er juist erger van. Wat goed dat je de lactkundige hebt ingeschakeld! Hopelijk kan zij je nog verder helpen. Julia, vervelend en vermoeiend dat je mannetje nog steeds geen lange rukken maakt. Maar weet je dat heel veel BV-kindjes dat hebben? Nee, schiet je niks mee op, ik weet het, maar het is wel heel normaal. BV-kindjes die snel doorslapen zijn eerder uitzonderingen. Gelukkig vannacht wel een lange ruk, lekker he. Ben benieuwd hoe de puck gaat werken voor jullie, hopelijk iets meer rust en slaap!! En doe je iets tegen de krampjes? Infacol of cinababy? Voor het warme bad lekker de buik masseren? En is het een idee om een keer af te kolven en je man snachts een fles te laten geven zodat jij je lange ruk kunt maken? Jouw ideeën voor vandaag met de jongens klinken heeeeeeel gezellig! Zullen we een keer samen naar een binnen-buitenspeeltuin gaan met al onze mannetjes? Meid, ik hoor wisselende verhalen over de BB. Vooral mensen die menen er verstand van te hebben, raden hem enorm af, ivm het kleine zitvlak (baby's hangen op hun kruis) en de rechte rug. Dus heb daar niet voor gekozen. De minimonkey schijnt helemaal waardeloos te zijn. Verschillende meiden in mijn omgeving hebben die en je hebt er een kans op verstikkingsgevaar. Joehoeeeeeeeeeee, toch geld op je pasje. Baby's en slapen. Als kinderen overdag veel wakker zijn, betekent dat niet dat ze s avonds veel slapen omdat ze wel moe zullen zijn. Baby's slapen beter als ze overdag ook al goed slapen. Dus probeer je kindje maar niet onnodig wakker te houden. Is een tip van mij voor iedereen die het weten wil. Avondeten, net als Anke en Ientje eten wij lasagne vanavond, jammieee!! Origineel he.
Jaaa het is nationale juli-lasagne-dag vandaag! Dus Juul, het is duidelijk wat je moet eten vanaaf! Sucre, maandag gaat hub weer aan het werk. Zal wel wennen zijn, ben nu zo gewend dat we alles samen doen! Klinkt wel erg klef Maar het is ook wel goed zo. Hij verveelt zich best wel soms en daar wordt niemand vrolijk van!
Oja, de jeuk. Heel m'n tiet. En niet constant, af en toe, tijdens het voeden. 1x per dag zo ongeveer.
Ientje, is dat niet je huid die uitzet en weer krimpt? Had tijdens de zwangerschap steeds jeuk aan mn buik door het oprekken.
Ien mijn man moet woensdag weet aan de slag. Zoé er ook wel tegen op hoor! Gelukkig wordt het volgende week beter weer zodat ik de oudste in de tuin los kan laten Eerst dinsdag mijn 30e verjaardag vieren hihi. Hebben niets op planning staan maar gaan 's avonds met gezin lekker uit eten (gewoon eenvoudig hoor). Lasagne hmmmmm heerlijk!! Wij eten risotto vanavond.