De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#1821 Ons Kleintje, 13 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2011
  2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Goedemorgen iedereen, T. heeft heerlijk doorgeslapen vannacht. Ze heeft om 12 uur voeding gehad, om 5 uur en om 9 uur krijgt ze de volgende. Daarna gaan we even boodschappen doen, ben benieuwd hoe dat zal gaan met zo'n klein dametje :D Ik vind het enorm spannend, maar het is weer een stapje verder.

@ julia, die bulten onder mijn oksel hebben te maken met mijn stuwing. Dat zijn klieren, heb gelukkig geen borstontsteking. Daar was ik een beetje bang voor, maar mijn temperatuur is ook nog goed. Ik moest mijn stuwing wel in de gaten houden, omdat het niet echt af wil zakken. Aangezien ik normaal al vrij groot geschapen ben qua tiet, is het nu echt dramatisch. Ik heb een BH aan van maat I en deze is zelfs te klein (zucht)....

@ doorslapen, volgens mij is het een behoorlijk goede nacht geweest voor iedereen. Hopelijk vanavond ook weer.

@ sucre, gelukkig dat de operatie goed is verlopen. Wat lief dat Daan zo lekker lacht.

@ darmkrampjes, ik gebruik cinababy. Infacol moet je zoveel gebruiken (qua hoeveelheid), dus ik hoop het voorlopig met cinababy te kunnen doen.

@ bd, ik ben benieuwd wat de lactatiekundige gaat zeggen. Wel lekker dat het vergoed wordt door de verzekering.

@ ien, lijkt me niet meer dan logisch dat je zo reageerde. Ik zou ook zo hebben gereageerd denk ik ;) Volgende keer beter, dan kun je het vast ook beter handelen.

@ elio, heerlijk ook het eerste lachje :) Hier alleen nog van die spiertrekkingen, maar het blijft mooi om te zien.

@ meid, hopelijk vind je je droomtrouwjurk.

@ ons kleintje, helaas geen ervaring met meerijplankjes :( Hopelijk iemand anders die je ermee kan helpen.

@ jem, veel plezier vandaag en gefeliciteerd met je dochter.

@ julia, sorry geen idee wat voor boxkleed je moet aanschaffen. Ik heb hier een goedkoop wibra geval en daarnaast een leuk woezel en pip geval.

@ kraamtranen, word gelukkig minder hier, maar ben nog niet helemaal stabiel merk ik.

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Jem, gezellig hè, dansen op de vroege ochtend!
    Juul, zou jij ook Es' moeten doen, helpt je gelijk een beetje van die 5000 beschuiten af.

Jem ik was aan het voeden en had eerst op zp gekeken en vervolgens iets anders gaan doen op foon. Had zp weggedrukt ipv afgesloten, maar dan blijf je dus online staan begrijp ik! Is dat vraagstuk ook weer opgelost, dat vroeg Juul zich laatst nog af!

Leuk dat toverland zo leuk was, nog gefeli met je dochter trouwens!

Ik heb ook zo'n kleine box, wat gek dat er blijkbaar maar 1 winkel is die die maat verkoopt! (kleintje, Juul en ik hadden ook allebei zitten zoeken en waren ook allebei op die site uitgekomen :D)

Vandaag naar de verjaardag van een klein vriendinnetje die 1 wordt, en vanmiddag naar grote vriendin die ons haar gaat knippen. Is weer de hoogste tijd!

Jullie plannen voor vandaag?

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Toch niet ook die 3 haren van Sascha he? Dat is zieligggg!!!! :D:cool::p:);)

Wat wij gaan doen? Dadelijk even mini treintripje met middelste naar het GWK op CS. Vanmiddag tukkie doen, en eind van de middag naar afscheidsfeestje in een dorp, half uurtje hier vandaan van die vrienden die gaan emigreren naar Canada.

@Jem, gefeli met dochter! Taart gelukt? Yummie! Wat zijn er toch veel taartenmakers tegenwoordig. Is een hele hype volgens mij! Tis maar goed dat ik er niks van bak :p anders zou ik behalve die 500 beschuiten ook nog 300 taarten eraf moeten dansen. En Ien weet als geen ander hoe erg ik van dansen hou.... ;);)

@Suce, jij ook zo'n goede nacht gehad?

En Viefke, where are you girl? Gaat het een beetje daar in't norrden? Jij en hub? Verstandshouding? Happy? Hoe is het met je jongens? Al helemaal gewend aan klein zusje en haar plek in jullie gezin? Jij nog aan het nadenken over werk en stoppen of niet. Daar was je toch over aan het peinzen? Hoop je snel weer hier te zien met een lap tekst en hoop natuurlijk dat het goed gaat met je/jullie!

@Meid, veel trouwjurk passen plezier! Als je uiteindelijk besloten hebt, kom je dan een keer showen?

@Annelies, fijn, jullie dus ook een redelijk goede nacht! Die spruitjes deden het goed vannacht! Veel plezier met boodschappen doen samen met prulleke. Dat valt nu allemaal nog mee, wordt dadelijk leuk als ze al die pakken snoep en koek zien liggen die jij dan met je wagen probeert te ontwijken ;)

@Bd, als het goed is de lact.kundige nu bij jou, nog een beetje kunnen regelen met de voeding van 09u?

@Ien, veel plezier op verjaardag van minidinnetje. Heb je een leuk cadeautje voor dr gekocht?

Euhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm what else? Kep de snelle oplossing voor degene die niet over sterilisatiegebeuren voor spenen/flessen voor in de magnetron beschikken.

Ik gebruik dan (nog) geen flessen, maar af en toe wel een speen ivm grote zuigbehoefte. Gisteren waren hier 4 vriendjes en vriendinnetjes van de oudste over de vloer, die ik er overigens bij de eerste zonneschijn weer uit heb gezet (toen hadden ze al ruim 1,5u in de huiskamer gespeeld en was ik zo goed als doof). Een manneke vond die speen mega interessant natuurlijk en propte hem in zijn mond. Gatver.
    Vanmorgen liep mijn middelste kotertje ook ineens met een speen in zijn mond (we gebruiken die spenen pas sinds een paar dagen). Het is natuurlijk nieuwe en moet even uitgeprobeerd worden.) Maar goed. Om nou elke keer een pan met water op te zetten om die krengen uit te koken... geen zin in. Ik gooi ze gewoon in de waterkoker! Vond het echt een geniale oplossing, al zeg ik het zelf ;):D. Wat denken jullie? Zal toch geen kwaad kunnen?

@Ons kleintje, dank je wel voor meezoeken naar boxkleed. Is dat echt zo'n kleine box dan? Vond het wel meevallen. Kreeg hem van een vriendinnetje maar volgens mij is hij niet veel kleiner dan de andere 2 boxen die wij hebben gebruikt. Maar goed. Tis iig een onhandige maat, thats for sure.

Zo. Ik duik onder de douche. Fijne dag allemaal! :)

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zo, effe een minuutje tussen ontbijt en voeding door, rest van de dag de hort op.

Ja natuurlijk wordt Sascha ook geknipt, het is al véél te lang, hallo hij is al een maand hoor! Elke 4 wk naar de kapper toch?

Veel plezier met knulletje in trein en bij afscheidsparty!

Hihi Annelies, ja dat boodschappen doen is nu nog een eitje (behalve al die mensen die in je kinderwagen gaan hangen ;))

Verjaardag, ja heb een leuk gebreid jurkje met bijpassend shirtje gekocht, en een maillot, voor het najaar. Haar moeder wilde graag kleertjes voor haar, vandaar. En hema heeft zulke schetige spulletjes!
    Tis maar goed dat ik geen meid heb, anders hadden we vast al aan garderobekast no.2 moeten beginnen :D

Dat met die waterkoker, heb ik ook weleens aan gedacht (ja, echt!). Maar laat je 'm dan 1 keer koken en dan is het klaar? Of druk je elke keer het knopje opnieuw in of houd je hem ingedrukt? Dat vind ik namelijk weer het nadeel.
    Ik kook water in de waterkoker en gooi het dan in de pan en die op het vuur. Scheelt ook al een hoop tijd! En nu met die spruw kook ik ze extra vaak uit, en ben al blij dat ik 3 speentjes heb liggen! Ja, hij moet natuurlijk wel bij elke outfit een bijpassend speentje hebben he :p

Maar juul, ik denk dat het op zich geen kwaad kan, de bacteriën worden toch wel gedood op die manier.
    Maar zou toch niet gauw een met spruw besmette speen (dat klinkt wel heel ernstig) in de waterkoker mikken. Zal wel iets gevoelsmatigs zijn, het zal vast wel meevallen. Maar ik zou dan toch denken dat ik daarna een kopje spruw thee aan het drinken ben!
    En NEE, ik ga natuurlijk niet van dát water thee zetten, dat gooi ik natuurlijk weg :p

6. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @Julia, waterkoker, hier ook hoor! Super makkelijk. En als ik de deksel open last, dan slaat de koker niet af. Dus zo kan ik alles 5 min laten koken :)

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Aha! Kijk, dat maakt t weer een heel ander verhaal! Zodra we 100% spruwvrij zijn, ga ik dat ook testen!
    Dus Juul, bedankt voor de tip! En Eli, bedankt voor de aanvulling! :)

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hahahahahahaha, *proest* spruw thee! Yuck! Hahahahaha
    Nee, ik zou het nu ook maar in een pan doen als ik jou was, en niet daarna de aardappelen erin koken, eerst ff in afwassen... hoewel. Misschien geeft die spruw wel een extra smaakje aan de anders saai gekookte piepers.

Maare, ik doe het trouwens gewoon 1x hoor. Daar moet ie het maar mee doen. Dan heeft het toch gekookt? Als ik het in een pan doe, laat ik het ook maar even koken. Volgens mij maakt het geen drol uit of het nou 5 minuten of 10 sec. kookt. En als ik me daarin vergis... nah ja, dan zal het uiteindelijk wel goed zijn voor zijn weerstand :)

Treintripje zit erop, goh wat kunnen kindjes daar toch heppie van worden. Meteen maar even extra goed verwend en op het station iets lekkers uit zo'n machine getrokken. Met grote ogen keek hij hoe zijn balistotje eruit viel. Wat een pret.

Leuk, kleren dus! Ja, bij de Hema hebben ze idd heel veel en snoezig spul hangen.

@Annelies, gelukkig geen BO, maar wel goed in de gaten houden hoor. Kolf je af en toe af, neem ik aan? Of niet meer? Hopelijk snel minder stuwing, idd erg pijnlijk en als je geen bv meer geeft ook totaal zinloos dus heb je er al helemaal geen zin in lijkt mij.

Ik ga snel een bammetje eten en even slapen. Daarna naar het feestje en zal voornamelijk buiten zijn en dus veel staan. Partytenten enzo, maar of er ook genoeg partystoelen zijn om met mijn luie reet in te zitten weet ik niet. Dus ik pik nog even een paar uurtjes slaap mee met Y. zo.

9. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Julia; hier ook de waterkoker voor de speen hoor, ideaal!

Lactatiedeskundige is geweest. Moet goed zorgen dat ik M goed tegen de borst aan druk. Daarnaast eet hij veel te veel. Omdat hij zuig behoefte heeft drinkt hij door maar dus eigenlijk te veel. Kindjes van zijn leeftijd drinken 80-100ml per voeding (klopt dat??).
    Ze raadde aan 1 borst te kolven en andere te geven en volgende voeding net omgekeerd. Net geprobeerd. 9 minuten 1 borst kolven en 120ml gekolfd!! Logisch dat hij 30 minuten 2 borsten drinken dus te veel binnen krijgt. We gaan er dus mee aan de slag en maar kijken hoe het verder gaat.
    Hij heeft vannacht trouwens wel 5 u tussen voeding gelaten (22.30 - 3.30). Vanavond maar zorgen dat hij genoeg binnen krijgt dus :)

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Sucre fijn dat alles ok is met je moeder, toch altijd spannend dit soort onderzoeken/behandelingen. En ook fijn dat het thuis allemaal goed gaat, ben jij al veranderd in een plasje, met al die smeltmomenten ;)

Juul jij ook al een lachende beeb! Zooo schattig! Hihi wat een stadia ga jij door, tiettechnisch gesproken :D

Ientje, lief van je schoonmoeder maar het moet wel goed voelen anders heb je ook niks aan je uitje. Ik ben er ook nog niet aan toe hoor, ik laat onze prul met gemak bij d'r papa maar meer hoeft nog even niet. Komt vanzelf wel, no worries! En volgende week is al snel, kan je je ff mentaal voorbereiden en ernaar uitkijken! En een lange slaap, heeeeeerlijk.

Elio, jij ook al een lachje, lief!

Meid, trouwjurken kijken, leuk, geniet ervan.

Kleintje, naar van die liesbreuk en dat er 3 operaties voor nodig zijn om het te herstellen. Hoe is het nu, zijn je jongens nu in een ziekenhuis dichterbij?

Bd, tsja zo gaat het vaker. Maar lekker toch, jij ook even bij kunnen slapen?

Jem, mooi dat jullie genoten hebben van Toverland. Slaapgebrek, balen, zeker als je zelf niet kan slapen tussendoor. Crea bea taart, goed hoor!

Julia, ik heb zelf een boxkleed gemaakt, met 2 lagen vulling, lekker zacht. Ga er nog een maken. Kweenie of je handig bent, of iemand kent die dat voor je wil doen? Heb als vulling het goedkoopste Ikea dekbed (6 euro) genomen, is ook goed wasbaar.

Annelies, fijn dat het zo goed gaat met je meisje, ze slaapt al heel goed! Lekker boodschappen doen, kan al een heel uitje zijn. Die kraamtranen verdwijnen wel hoor, succes ermee. Sterkte met de stuwing en hopelijk worden je borsten snel weer een normaal formaat.

Juul, spenen in de waterkoker, waarom niet? Nog niet zo gek lijkt me. We wassen hier de speen gewoon af en eens in de week gaat alles in de sterilisator.

Bd, zo te horen nuttig advies gekregen van de lactatiekundige, hopelijk werkt het. Geeft in ieder geval wel wat zekerheid, succes.

Hier een hele goede nacht gehad, B. kreeg om 23u een fles, daarna geslapen tot 5.30! Alleen zat ik met wat vriendinnen aan de borrel dus alsnog pas om 2.30u naar bed. Gelukkig deed manlief de eerste voeding en kon ik blijven liggen tot 8.30u. Was wel erg gezellig, lekker kletsen en roddelen, was al even geleden.
    Lachen, hier ook al twee keer deze week, zooooooo schattig! Vond het nog wat vroeg maar volgende de CB arts kan het prima omdat B. ook al erg alert is. Manlief stikjaloers.
    Vandaag afgesproken met wat vrienden uit mn studententijd, van mn studentenhuis. iPad mee voor de foto's, lekker bijpraten en eten. Manlief blijft lekker thuis. Morgen op bezoek bij oma van manlief en daarna door naar mijn familie, dus een hele dag op pad.
    We hoorden net dat schoonmoeder in het ziekenhuis moet blijven, ze was al daar voor dialyse maar ze heeft koorts. Hopelijk gaat het snel weer weg, haar gezondheid is niet goed en ze is al maanden onder behandeling maar nog weinig verbetering. Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij eerlijk gezegd. Afwachten maar weer.

Fijn weekend allemaal, geniet van de feestjes en verjaardagen, tot later!

11. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Even ego! Vriend heeft mij gister verrast door een oppas te regelen (schoonouders) en mij 'te ontvoeren'. Uiteindelijk in Rotterdam beland en heerlijk sushi gegeten!
    Was wel een beetje raar om de kleine man niet bij ons te hebben, maar het was ook fijn om met ons tweetjes er even uit te zijn!
    Schoonouders vonden het ook helemaal geweldig, een paar uur met hun kleinkindje troetelen, wat een straf! ;) :D
    Mooie bijkomstigheid is dat schoonvader nooit echt rust in zijn kont heeft en de keuken nu helemaal blinkend schoon is. :D

Gister ook een terugkom middag met de meiden van zwangerschapsgym gehad, erg leuk om alle baby's te zien. Ook veel foto's gemaakt.

Ik haak later weer even in, nu nog boodschappen doen!

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik zwaai ff. vandaag allemaal kraamvisite, eerst vanochtend vrienden met hun 2 kids en straks collega van manlief met 2 kids. Druk druk!!

Juul, kom je morgen ook naar onze kermis?

Vannacht heerlijk geslapen!! 22 uur goede voeding, 23 uur onder de douche, daarna 3 slokjes en toen geslapen tot 5.45 uur. Lekker he. En toen werden we om 9.30 uur wakker van de wekker.

13. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Nova; wat heerlijk samen weg. Moet je ook vooral blijven doen hoor dat soort dingen. Maar idd wel raar ineens zonder je kleintje.

Sucre: lekker zo'n nachtje. De douche werkt bij m toch ook wel dus die gaan we ook maar iedere avond invoeren voor laatste voeding :)

14. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Dames die flesvoeding geven, hoeveel krijgen jullie kleintjes per voeding?

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    BD, dat is afhankelijk van het gewicht. Je moet bedenken dat je kindje ongeveer 150 ml vocht per kg lichaamsgewicht moet hebben over 24 uur verdeeld. Mijn mannetje weegt nu 5 kg, die moet dus 5x150ml hebben= 750 ml per dag. Deel dat door het aantal voedingen dat je geeft, bijvoorbeeld 6. Dan kom je uit op 125 ml per voeding.

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Even snel voor een voeding

flesvoeding is 150 ml tot een max van 200 ml per kg gewicht per dag. Dit deel je door het aantal voedingen op een dag.

Een baby mag echter nooit boven een max van 1000 ml per dag komen. Dit kunnen de niertjes niet goed aan.

17. vive2

vive2 Fanatiek lid

Zwaait ook ff langs! Drukte alom hier, but still standing hoor!!

18. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    shit, had net berichtje getypt, druk ik op een of ander knopje, alles foetsie....

maar ik lees zo dat ondertussen de meeste kindjes al lekkere nachten hebben [ en dan ook de mama's en papa's natuurlijk]

@julia, hoe is het trouwens afgelopen nacht gegaan met y in de puckababy? of heb ik er overheen gelezen???

spenen en flesjes, die was ik elke dag af of gaan mee in de vaatwasser en af en toe doe ik ze in de sterilisator

@bd, nou fijn dat ze je heeft kunnen helpen
    senn die krijgt 5flessen over de hele dag en krijgt 5ml water.

@supernova, ik had het al op je hyves gelezen van je ontvoering! lekker sushi gegeten, jammie! ik wou dat mijn vriend me ontvoerde voor sushi, ben er dol op...maar hij helaas niet...

even ego;

woehooo ik heb een trouwjurk gekocht!!!!!!!
    ik had nooit verwacht dat ik en 1keer zou slagen, ben nogal moeilijk....[weet te goed wat ik wel en niet mooi vind]
    maar deze is echt super!
    moet nog wel vermaakt worden, want ik wil graag een strapless model.
    het is een pronovias marbella, google-en maar!

ben nu alleen nog opzoek naar een hoepel van 230 onder mijn jurk, die dingen daar 75 euro, moet goedkoper kunnen toch???!!!

19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Cool meid dat je een trouwboek hebt gekocht, wauw, bijzonder is ie! Mooi!
    Voor een hoepel moet je ff op marktplaats kijken, scheelt een hoop!

20. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Meid: Mooie jurk en super dat je in 1 keer geslaagd ben! Wat betreft de hoepel, ik weet zeker dat ze er goedkoper zijn, ik moet alleen even de sites opzoeken. Als ik ze heb, zal ik het je laten weten.

Deel Deze Pagina