Begin van de nacht was heerlijk. Van 23.30 tot 4.30 kunnen slapen. Daarna drama. M werd wakker om te eten, oudste werd oomwakket en wilde niet slapen. Zat ik daar met twee kids. Uiteindelijk ook niet meer gaan slapen alletwee, waren super wakker. M huilt ook steeds meer. Breekt best op. Morgen naar cb en vragen of ze reflux uit kunnen sluiten. Als hij wakker is dan is hij 10 min wakker en huilt dan alleen maar tot hij in slaap valt en ook dat kost hem moeite.
BD, oh nee, wat sneu voor je mannetje en natuurlijk voor jou. Breekt zo op he. Knuffie! Waarom denk je dat hij reflux heeft? Spuugt hij veel, overstrekt hij veel, ligt hij vaak met zijn hoofd achterover? Komt zijn eten vaak omhoog? Hopelijk krijg je morgen wat tips van de arts! Want zo is het niet fijn he. Super, heerlijk poepverhaal!! Daar sta je dan, kinderen helemaal klaar voor de kermis. Paraplu's omhoog, klaar om de draaimolen onveilig te maken. Maar helaas, de kermis was nog gesloten!! :x Nooit geweten dat die dingen pas na 12.30 uur open gaan. Voelde me wel behoorlijk blond hoor. En arme Lucas, hij had er zo veel zin in. Hij roept de hele dag kermis, kermis. NU maar ff eitjes eten, vindt hij ook heel leuk!
Sucre: nou, ligt niet aan jou hoor, ik zou ook niet stilstaan bij een openingstijd van 12:30. BD: Dat is ook naar, hopelijk kan het CB je advies geven! Hier schijnt het zonnetje, dus hop, erop uit!
Pffff, het is lastig bij te houden hoor @ Vive, gelukkig dat je er nog bent zwaait terug @ Meid, wat een prachtige jurk heb je gekocht. Soms kom je juist datgene tegen als je het niet verwacht. Ik heb geen idee waar je een hoepel kunt aanschaffen. @ Sucre, wat erg dat het niet goed gaat met je vader. Het lijkt me verschrikkelijk om je vader zo achteruit te zien gaan. T. heeft inderdaad in de puck a baby geslapen, een nieuwe alweer. De eerste was gewoon al kapot Dus maar er mee teruggegaan naar de winkel. Normaalgesproken moest er eerst met de leverancier gebeld worden, maar die zijn natuurlijk niet open op zaterdag ennuh ik ging de rest van het weekend niet in zonder dat ding. Dus we kregen een mooie nieuwe mee. Hopelijk is het morgen leuk op de kermis, dat vermijd ik hier nog maar even. Ehm lees nu van je foutje hahaha, zou ook echt iets voor mij zijn hoor. Dus vanmiddag nog maar even langs ? @ Ons kleintje, dank je voor de aanvulling. Was helemaal vergeten neer te zetten dat dat niet voor borstvoeding geldt. Hier moeten er ook nog behoorlijk wat kilotjes af, maar het gaat geleidelijk aan nu. We zien wel waar ik ben over een week of 6 en dan ga ik er wel flink tegenaan. Jij hebt echt megaveel BV op voorraad zeg, knap hoor. @ Ien, je ziet er dus weer toppie uit. Heerlijk is dat. Vervelend dat je zoveel last van jeuk hebt. @ julia, klinkt echt supergezellig. Hoe was het eerste nachtje alleen met de jongste ? Ennuh je bent geen ontaarde moeder, omdat je dat lekker vindt. @ anke, heerlijk dat je dame zelf aangeeft wanneer ze genoeg heeft gehad. Die van mij is een vat zonder einde Hoewel het nu wel een stuk beter gaat met de andere voeding. Vrijdag komt de wijkverpleegkundige, ben benieuwd wat zij er van zal zeggen. @ bd, wat lekker dat M. het eerste gedeelte van de nacht zo goed heeft geslapen. Balen dat het daarna weer minder ging . Wat frustrerend dat het niet lekker loopt met M. Hopelijk kun je advies krijgen of kan er een "stickertje" geplakt worden wat er aan de hand is. @ supernova, geniet van je dagje alleen met je kleine. Het gaat vast goedkomen morgen op het CB. Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoeveel hij is aangekomen. @ hier, T. heeft vannacht weer heerlijk in haar puck a baby geslapen. We proberen het overdag niet te doen en dan in de avond wel. Dat lijkt behoorlijk goed te gaan (effe afkloppen). Verder merk ik dat ze nu goed aan haar nieuwe voeding begint te wennen. Ze liet vanochtend zelfs een 20 ml staan en dat is echt wonderlijk voor onze schrok-op. Donderdag was T wat afgevallen, waardoor ze weer 80 gram onder haar geboortegewicht zat. Vandaag zat ze er 10 gram boven. Wij hebben een babyweegschaal in huis ivm de katten. Beetje vaag klinkt dat , maar ik weeg de kittens ook altijd als ze net geboren zijn. Aan het gewichtsverlies van de kittens kan ik vaak als eerste zien of ze ziek aan het worden zijn. Poep en plasverhalen, ach die dame van ons krijgt het altijd voor elkaar om net te gaan poepen als je haar hebt verschoont. Verder heb ik al tig keer nieuwe kleertjes moeten aantrekken, omdat ze net begint te plassen wanneer ik er een nieuwe luier onder wil schuiven. Ze doet dit natuurlijk niet bij haar paps
Anneliesje, wat een beauty!!!! Papa krijgt het nog druk over 16 jaar, hahaha!! Supernova, stuur wat zon deze kant op aub.
Ach paps is gewoon hardstikke gek van dr Overigens verbaas ik me erover hoe snel zo'n bevalling naar de achtergrond gaat. Vlak na de bevalling dacht ik van dit doe ik nooit weer en nu is dat alweer flink afgezakt Partnerlief denkt er overigens anders over hoor haha. Die heeft de gruwels nog als hij er aan denkt.
haha poep en plas verhalen, leuk!!! senn die doet het gelukkig netjes in zijn luier, maar mijn vriend stond gister met de oudste onder de douche, en toen heeft hij 2keer onder de douche staan poepen, yakkk![het zal wel lekker poepen onder de douche,hihi] hij is zo goed als zindelijk maar sinds de kleine er is heeft ie een beetje een terug val.... @anneliesje, erg mooie foto van papa met zijn kleine meid! haha voor je partner voorlopig dus nog geen 2e... die van mij is de beide keren trouw bij mijn hoofd blijven staan, en weinig engs gezien gelukkig. @supernova, veel plezier morgen bij cb, leuk weer om te weten hoe goed ie gegroeid is. @sucre, vanmiddag nog maar even naar de kermis? tja het is wel zondag he..hier is de kermis zondags smorgens volgens mij ook niet open, maarja eigenlijk kom ik er ook nooit. @bd, zo zeg dat was wel erg vroeg vanmorgen! vervelend dat je op bent, tis ook vermoeiend allemaal.hopelijk is het geen reflux. afwachten dus even. zal senn zo even uit zijn bedje halen, hij roept... vanmiddag even naar mijn ouders toe, nemen we ze even lekker mee uiteten. als bedankje voor de mooie trouwjurk die ik heb gekregen. fijne dag allemaal!
Ja wel gedaan, maar die flauwerds zeiden dat ze het niet konden lezen. Tss. Stom. Sucre: voetentrucje nog geprobeerd? Heeft Daan ook nog steeds moeite met poepen of poept ie gewoon weinig? S poept wel veel, maar onregelmatig. Zo heeft ie 3 plasluiers, en dan gaat ie poepen, kun je 'm gelijk 3 keer binnen een uur van een poepluier af helpen. En dan niet zomaar een beetje! Ik zit te wachten op het eerste poep-in-nek moment Wat balen van de kermis! Niet blond hoor, ik zou het ook niet weten hoe laat de kermis opengaat. Maar ik kom er dan ook haast nooit Nog teruggegaan vanmiddag? Vast wel, waarschijnlijk had L het niet tof gevonden als je niet nog een keer was gegaan! Hihi grappig he dat oudere kindjes het zo bere interessant vinden! Gisteren aten we bij vrienden. Ik moest hem ook even voeden, en hun dochtertje van 6 kwam naar me toe: wanneer is ie klaar met drinken? Ik: als ie leeg is. Zij: nee joh! dan heeft ie toch morgen niks meer? Ja, die tieten gaan eraf gehakt worden als het zo doorgaat. Grrr! Bloedje irritant, als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan jeuk! Nova, wat heeft jouw vriend mazzel zeg met die luiers Succes morgen bij CB! Hopelijk een lieve dok! Bd, wat vervelend dat M steeds meer huilt zo zielig ook he, en ook voor jou niet fijn, word je frustie van en breekt idd op. Knuffie! Hopelijk morgen goed advies, en hopelijk geen reflux! Annelies, ach wat een heerlijke foto's van je moppie! Zo tevreden he, smelt!! Puck al stuk??!? Wow, das wel snel! Zal wel fabricagefout zijn. Tss, dat ze eerst naar de fabrikant moesten bellen zeg. Heel goed van je dat je gelijk een nieuwe eiste Fijn dat het met de voeding beter gaat! Handig dat je een babyweegschaal in huis hebt Tip voor het verschonen: voor je de vieze luier van het kontje afhaalt, de schone er vast onder leggen! Dan kun je die gelijk dichtklappen mocht ze gaan plassen Ja die bevalling gaat snel naar de achtergrond ja! Veel mensen denken dat ik een zware bevalling heb gehad, omdat ik op het laatst nog naar het zkh moest. Maar zo zie ik het zelf eigenlijk helemaal niet, ik zie het naar 't ziekenhuis moeten alleen als een flink minpunt. Maar over de rest van de bevalling ben ik eigenlijk wel heel tevreden, als de volgende net zo gaat (maar dan wel thuis blíjven) dan teken ik ervoor! Meid, hihi ja onder de douche poepen, heerlijk hoor, nooit geprobeerd? Meid, lekker gegeten? Lief van je, maar ook heeul lief van je ouders dat je je jurk van ze hebt gekregen Vanmiddag heeft S voor het allereerst in zn eigen kamertje, en zelfs voor het eerst in zn wiegje geslapen! Het duurde even voor 'ie wilde gaan slapen, speentje tig keer teruggestopt. Maar hij is helemaal niet gewend dat ie 'wandjes' om zich heen heeft, dus vond het niet zo raar dat ie niet direct in slaap viel. Hij werd ook na 20 min alweer wakker, maar goed. Het begin is er, morgen nog een poging. En het ziet er zoo schattig uit he *smelt* Gisteren lekker geknipt en gekleurd, kan er weer even tegenaan! Was ook wel hoog tijd trouwens. Zucht, morgen begint het echte leven! Dan gaat hub weer aan het werk. Denk dat we maar rustig aan gaan doen, lekker aankeutelen. Boodschapje hier, bakje koffie daar, tukkie zus, en ga zo maar door. Heerlijk En als dan het zonnetje er nog bij schijnt, komen we helemaal de dag wel door! Hebben jullie verder nog wat leuks gedaan vandaag behalve voor dichte kermissen staan, uit eten gaan en poepluiers verschonen? Vast wel, want er is al bijna 5 uur niks gepost hier! Record??
@ meid, hopelijk heb je een leuke middag/avond gehad met je ouders. @ ientje, bedankt voor de tip van het verschonen. Ik zal het eens gaan proberen (maar het zal vast nog wel tig keer mis gaan, aangezien ik best chaotisch kan zijn). Wat schattig dat S. vanmiddag voor het eerst in zijn eigen kamertje heeft geslapen. Zal wel heel erg wennen zijn om hem zo te zien. @ hier, vanmiddag bij de oma van R. op bezoek geweest. T. is haar vijfde achterkleinkind en ze gaat nogal achteruit. Het was bijzonder om mee te maken en te zien. T. heeft gewoon overal doorheen geslapen, maar ligt natuurlijk nu te miepen
jaa hoor, heb ik een heel verhaal zitten tiepen, krijg ik een update en schakelt de laptop uit! GGGGGGRRRRRr Ik kom weer meeposten iig, ik heb wel wat bijgelezen maar ik had de fut niet om te reageren. Meid: Mooooie jurk! Maar dan zonder het kant? Dan is ie nog steeds mooi hoor! Waar heb je m vandaan? Bij die achter het stapstraatje? Dat je eerst naar boven moet? Hony heette die toch? Ien: bij de kappert geweest, goed man! Ik moet nog, heb uitgroei á la Sletvana... ziet 'r nie uit! Anneliesje: mooi kindje!!! Wat een schatje! Welke voeding ben je gaan gebruiken? Voor hongerige kinders? Zo ja, hoe gaat dat met de krampjes? Ons Prei heeft wel last van krampjes maar ik durf niet over op JHBPM of "zwaardere" voeding daardoor! Opper-oma op beziek gehad, wat gaaf dat T. dat nog meemaakt! Niet bewust, maar voor later in het fotoboek.. leuk! Sucre: he nou, kermis dicht.. Jammer hoor voor de kleine man! Poepen: Prei is er niet zo'n held in. Met moeite één keer per dag, maar ik heb haar ook wel een beetje moeten meehelpen met de thermometer. Liever niet hoor, maar het lukt haaar gewoon niet altijd zelfstandig. De voeding krijgt ze al iets dunner waardoor het iig zacht blijft.
@anneliesje mooie meid hoor! @sucre, oudste vond kolven bere-interessant en hield dan de flesjes vast haha! hij wilde later ook wel eens aan de borst drinken, ik zag die grote tanden van hem en dacht meteen NEE! verder kon hij op t geluid heerlijk in slaap vallen en dan sliep hij binnen 5 minuten als ik op de rand van het bed met mijn rug naar hem toe zat in het ronald mac d huis.
Oh gelukkig Vive, daar bent u weer! Sucre, balen vab dichte kermis! Vanmiddag nog bezoek van mede pufclubgangster of heb ik dat verkeerd onthouden? Ien succes morgenvroeg met de wekker! Sta jij samen met mannetje op of is dat zo'n onmenselijk tijdstip dat jij je nog even omdraait zonder ook maar 1 voet onder de dekens vandaan te halen? Lekker een dagje alleen met je kleine vent- ook een heerlijk voorutzicht! Bd, hoe is het bij jou? Heeft M nog veel gehuild vandaag? Hoe voel jij je en hoe gaat ht kolven? Welke kolf gebruik je? Annelies wat een plaatje!!!! Verder even vergeten hoe of wat, type vanaf iPod en ga even niet teruglezen, wil ook slapen Vandaag mijn mannen opgehaald, ze hadden het nog erg leuk gehad. Hubje met vrienden tot 03-04u rondom het kampvuur, en toen het ging regenen heeft hij het tentje met slapende kids en al onder een soort van afdak gesleept duidelijk geen haringen gebruikt, haha vanmiddag daar in het groen lekker gewandeld en onze jongens en de dochter van vrienden hebben lang in hun nakie in een meertje gespeeld. Zelfs de zon scheen!!! Wat een mazzel! Morgen sluit ik me aan bij de rest die naar het cb gaat, ook meteen maar even gebruik maken van mijn moeders oppastalent hier thuis en boodschappen doen. Dinsdag komt svader uit Bulgarije aan, hij blijft 2 weken. Slaap lekker allemaal, hopelijk een beetje een normale nacht voor iedereen.
Annelies: wat een moppie Ien: hoe laat staat de wekker? Julia: in het meer gespeeld??? Zo lekker was het hier helaas niet. Morgen word het weer beter geloof ik. Ik heb nog de kolf van mijn eerste. Ameda is het merk. Elektrische dubbele kolf. Laat hem nu een borst drinken en andere kolf ik. Gaat super goed. M vandaag weer redelijk wat gehuild. Net in tummytub gedaan maar met aankleden kwam het allemaal omhoog (terwijl hij nog moest eten. Heb hem maar dwars op kussen gelegd zodat zijn hoofd hoger lag. Morgen maar ha bellen voor evt verwijzing kinderarts. Zo zielig...
Bd, ach wat zielig! Bij babies komt het makkelijker omhoog dan bij volwassenen, wat je na een badje kan doen dat voor een beetje comfort zorgt is de föhn erop. Dan liggen ze niet ineens zo in de kou. Wel makkelijk als je met zijn 2en bent, de 1 föhnt de ander dept/droogt met hydro. Dit is natuurlijk geen oplossing voor het probleem maar brengt wellicht wat rust voor M mee na het badderen. Wij doen het bijna altijd, Y vindt het gewoon heerlijk warm. Succes morgen (vandaag), ik ben benieuwd naar wat de ha erover te zeggen heeft. Ja joh het was best mooi weer gisteren. In eerste intantie ging mijn oudste ook alleen MET zijn schoenen incl sokken in het water, en stap voor stap ging er wat uit. Toen dan eindelijk het zonnetje doorbrak renden die 3 ukken allang in hun nakie door het water. En niet alleen zij, iemand anders uit het gezelschap ook, in zijn onderbroek, waarop mijn zoon verbaasd vroeg: Is DAT jouw zwembroek?!!!!!!?!? Zo. Ik ben de eerste hier vannacht, wie volgt?
Ikke is next! Manneke heeft goed geluisterd, ik had met hem afgesproken dat ie minstens tot een uur of 3/4 zou slapen. Heeft ie zich mooi aam gehouden! *intussen heeft S even een major versliksessie, poeh soms lijkt t wel alsof ie erin blijft!* Juul, Y slaapt echt langer nu met die Puck volgens mij, of niet? Klinkt goed, dat uitje gister, jij hebt dus ook lekker in je onderbroek gezwommen, lekker hoor! Bd, ach wat sneu toch voor t manneke. Knuffie voor jullie! De wekker staat op 8 uur, hij hoeft dit keer pas laat te beginnen. Vanaf morgen zal de wekker zo rond de klok van 6 gaan...
Ikke nie in mijn onderbroekie hoor! Mij niet gezien, al had ik de zwembanden natuurlijk al om!!! Goed dat S zich aan jullie afspr heeft gehouden, nu luistert hij nog Idd Puck doet zijn werk, maar het maakte geen verschil of het nu Puck of een hydro is om in te bakeren. Ik ben er blij mee hoor, nu dus bijna constant 1 lange ruk van zo'n 5-5,5 uur. Overdag gebruik ik hem niet trouwens en nu, na deze voeding ook niet meer, dus echt vanaf gisteren 22 tot nu zeg maar. Meer voorkeurshoudingen hier trouwens? Ik ken de trucjes om het tegen te gaan dus daar zijn we nu maar weer mee begonnen. Dadelijk om 11.20 cb, goh ik ben echt zo benieuwd hoeveel hij is aangekomen, ik hoop lekker veel!!
Ien 6u oef... Vroeg.... Of komt dat met je voeding uit? Julia veel plezier bij cb. Ik ben ook altijd benieuwd hoe hard ze zijn gegroeid. Hier vannacht maar weer 3u tussen voedingen. dacht ik toch ff dat we het trucje hadden gevonden maar helaas.
hoeveel voedingen hebben jullie kinderen? die van mij nu op 7. Maar ik moet alvast een schema maken voor de kinderen voor 6 voedingen. wat is handig? eerder opstaan of juist niet (dus 22.00-4.00-8.00 of juist 22.00-6.00) omdat mijn oudste dan wakker wordt en dan er voortaan ook eerder uit wil (als ze thuiszijn dan he) of kijken jullie naar wat ze zelf aangeven en maken er dan een schema op? best wel lastig. het gaat de goede kant op de met de kleintjes, beginnen goed hun flesjes te drinken en minder vaak te verslikken. nog spannend wat de chirurgie gaat zeggen over de liesbreuk, hij was vorige week overgeslagen tijdens de bespreking. Oja vraagje: hoe doen jullie het sochtends qua aankleden en optutten, lenzen schoonmaken haren kammen etc, ik ben er al gauw meer dan een half uur mee bezig. Momenteel los ik dit op door mijn mannetje in te schakelen en dan duik ik de badkamer in, maar over een tijdje hebben we er 3 dus dan is het moeilijker.