Annelies, mijn eerste keer eropuit was ik ook maar anderhalf uur weg, na 3 weken denk ik. Daarvoor een paar keer een boodschapje gedaan, half uurtje weg of zo. Maar ik vond het ook wel tijd dat manlief een keer wat langer alleen was met B., goed voor mijn vertrouwen en goed voor papa. Morgen ga ik langs op kantoor (zonder baby), heb een officieel taakje (taartje eten met jubilaris en directie), maar natuurlijk ook leuk om even mn gezicht daar te laten zien en bij te kletsen. En natuurlijk af te spreken wanneer ik met B. langskom! Weer terug van de boodschappen, tis lekker weer!
Zo, ik ben bij het CB geweest. Het viel alles mee, het meest irritante was het vinden van het cb, daarna ging alles soepeltjes. Het staat allemaal nogal ongelukkig (niet!) aangegeven, dus we wisten niet zo goed waar we moesten zijn, en zomaar een deur binnenlopen doe je ook niet, toch?! Hoe dan ook, de kleine is gewogen en gemeten. Hij is nu 57,5cm en weegt 5100 gram! Ik heb folders meegekregen over hoe een voorkeurshouding tegen te gaan, want je ziet bij D toch al een beetje een afplattend hoofdje komen. Ik denk dat ik hem toch wat vaker op z'n zij ga leggen, maar zal ook de folder nog eens doorkijken voor tips. Verder dus alles goed, geen bijzonderheden en een hele vriendelijke en relaxte kinderarts. Yay! Anke: Leuk! Een avondje stappen. Dat van die neiging om te smsen of bellen had ik ook. Ik heb wel een sms gestuurd, ik kon me echt niet meer inhouden, maar bedacht me wel dat het lekker stereotypisch was (en ik had mezelf beloofd om noooooooit zo'n stereotypische mamma te worden, yeah right ) Annelies: Die checklist, zo doe ik het ook, maar soms weet ik ook niet waarom die kleine huilt. Dan maar lekker bij me houden. Ik denk dat je ook niet altijd kan weten wat er nou precies is. Pruttelen: Hier ook een pruttelaar soms zet het door tot huilen, soms blijft het bij pruttelen. Ik kijk het altijd een beetje aan. Eerste keer alleen weg met de kleine vond ik ook eng. Ik was bang dat D enorm zou gaan huilen, of spontaan zou gaan spugen, luier volpoepen, of wat dan ook. Wat als... ging er steeds door mijn hoofd. Maar toen ik er eenmaal uit was voelde ik me erg trots om zo achter de kinderwagen te lopen. En nog steeds, als mensen een blik in de kinderwagen werpen en zeggen 'ah wat een lieverdje!' dan glim je echt wel van trots!
Huilen: niet lang. Beetje jammeren kan wel even, maar zodra het echt huilen wordt ben ik zo bij hem. Hij is nog zo klein! O, discussie erover, kan me er wel iets bij voorstellen hoe dat ongeveer is gegaan. maar jouw eigen manier is altijd het beste. Wat een ander doet moet ie zelf weten Nova, leuk een tas van Kitsch kitchen! Foto? Ja, lekker weer is het vandaag he!! Wij lekker in korte mouwen, vind dat zo schattig staan bij zo'n uk Sucre, poep druk je niet met een vorkje door, gewoon met je voet natuurlijk! Je hiel past precies in dat rondje en eventueel nog even friemelen met je tenen. Het is mn huid ja die jeukt. Heb het gisteren gewoon een beetje opengekrabd Ik ga morgen sowieso dok bellen, was ik eigenlijk vandaag al van plan. Maar dan vraag ik gelijk ook of ie iets weet tegen de jeuk. O, difraxspeen gevaarlijk, nou laat maar dan! Dan maar die mega bibi. Kraamfeest: ook niks voor mij, lijkt me ook vreselijk druk, kom je nergens aan toe en het lijkt me eerlijk gezegd voor 't kindje ook niet super. Infacol/cinababy: bij ons werkt de cinababy supergoed, en het flesje is nog niet half leeg! 3 druppeltjes per keer, hoeveel moet je dan van de infacol geven? Wat hebben jullie toch allemaal met het typen en een knopje indrukken! Ik lees volgens mij elke dag wel iemand die z'n tekst kwijt is! *gaat nu heeeeel hard hopen dat ze straks niet in 1 klap alle tekst kwijt is * Anke, spruw komt juist heel vaak voor! Gelukkig maar dat B het niet heeft! Goed van je dat je zo lekker je gang gaat, op stap gaat enzo. Dat kan ik nog niet hoor, komt vast vanzelf wel.. Hoe is het trouwens met je nep-Lodger? Nova, wat een bink zeg die van jou! Goed gegroeid!!
@ ien, toch maar morgen even de dokter bellen hoor. Tis niet normaal dat je zo'n jeuk hebt en er is vast iets wat het dragelijker maakt (hoop ik voor je ) De dosering van infacol heb ik even van de website gejat: Infacol is makkelijk toe te dienen dankzij de gebruiks- vriendelijke plastic pipet. Druppel voor elke voeding een gevulde pipet (0,5 ml) achter op de tong van je baby. Indien noodzakelijk kan dit tijdelijk verhoogd worden tot twee gevulde pipetten (1 ml). Dat gaat dus een behoorlijk stuk sneller dan cinababy qua dosering. @ anke, ben jij inmiddels helemaal hersteld van de bevalling ? Jij bent echt heerlijk actief, hopelijk ben ik dat over een aantal weekjes ook weer. Veel plezier morgen op je werk. @ supernova, wat is je manneke alweer gegroeid zeg. Mooi dat je een relaxed CB persoon had. Staat er nog iets bijzonders in de folder die je hebt meegekregen ? Geweldig hoe trots je je voelt achter de kinderwagen, zo voelde ik me vandaag ook weer Ehm stomme vraag, hoe lang hebben jullie gespoeld van onderen zeg maar ? Ik vraag me af hoe lang ik dat nog zou moeten doen en ben het vergeten te vragen aan de kraamhulp.
Ientje, ja mn nep lodger is af, zal es een fotootje maken en posten. Ben niet helemaal tevreden maar het was een probeersel en zeer goed bruikbaar. Annelies, ja ik ben helemaal hersteld, ga woensdag naar de training van mn team, kijken hoe dat gaat. Nog geen sprintjes trekken maar rustig balletje gooien en slaan. Volgende week mag ik weer echt, maar dan heb ik vast een idee hoe het voelt. Eindelijk, heb het zo gemist! Vorige week trouwens ook weer gefietst, ging prima.
haha dat deed ik ook, restjes die net niet in 1 potje paste gaf ik aan hem, hij kwam later steeds bedelen. blijkbaar was het lekker. Ik ga vanavond maar eens vroeg op bed en kleren klaarleggen en douchen ga ik voortaan savonds ook doen. Ogen laseren.. wauw durf ik niet. maar lijkt me heerlijk. @puck van annelies ik kan het niet terugvinden, hoe was hij kapot gegaan dan? @spoelen van onderen,weet het niet echt meer, heeft geloof ik ook te maken met hoe lang je bloed verliest.
Misty: ff wennen vandaag dus voor het eerst alleen. Ien jij ook toch? Hoe ging het? Fohnen na het douchen: nog nooit gehoord, wel slim. Annelies: hoe kan je Puck nu al kapot zijn?? mooi dat je een nieuwe hebt gekregen. Spoelen; ongeveer een week, totdat ergste vloeien over is en wond redelijk genezen is. M heeft weer de hele tijd gehuild. Als het zo doorgaat bel ik donderdag of vrijdag de huisarts op hoor. Is toch niet normaal voor zo'n klein prulleke. Je hart breekt! Hebben nu niets gekregen qua medicijnen, eerst nog even aankijken tot volgende week maandag. Morgen ben ik jarig. In de ochtend komt er visiste en sávonds gaan we met gezinnetje lekker uit eten. Kijk er naar uit!
BD, ik wens je alvast een fijne dag morgen. Over je mannetje, verschrikkelijk om hem zo te zien he. Ik kan je een paar tips geven, maar die heb je ongetwijfeld ook al van de arts gehoord. - onder het hoofdeind van het bedje een paar dikke boeken leggen, zodat het bedje flink schhuin staat - zo rechtop mogelijk voeden - na de voeding je mannetje zo lang mogelijk rechtop houden. Dit kan je ook doen mbv een draagdoek en de zgn kangoeroemethode. Dan heb je toch je handen vrij voor je andere mannetje. Sterkte meissie!! Juul, meis, waar ben je??????
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Clusteren Wow, ik wist niet dat clusteren zoveel inhield?! Handig om te weten, nu snap ik bepaalde onrustige momenten van m'n kleintje beter zeg! (deze kennis wilde ik jullie niet onthouden, mocht je het nog niet gelezen hebben )
Ik heb 2 weken gespoeld en gelucht, maar had dan ook een flinke wond (knip). Pas gestopt toen wond helemaal schoon en droog was.
@Misty, och wat een poepie!!! @Bd, trek jij het een beetje met dat kleine manneke van je? Getsie, weer een week wachten en dan verder kijken. Zoals mijn voorgangsters hier al zeiden: dat schiet niet echt op. Knuffel voor jou meid! @Pruttelen/huilen. Nou toevallig vandaag mijn kotertje een minuut of 5 laten pruttelen voordat hij in slaap viel. Echt laten huilen, nee... dat kan ik (nog) niet. Soms moet hij wel eens wachten hoor, dan boen ik met spoed de billen van mijn middelste kotertje bijvoorbeeld Ik ben echter wel van mening dat babies ook het slapen moeten leren. Dus er zitten erbij die alleen maar aan de tiet of in gezelschap in slaap willen vallen. Ik begin er daarom vroeg mee om ze wakker naar bed te brengen, zo wennen ze eraan en scheelt het een hoop tranen als ze dadelijk een paar maanden oud zijn. @Nova, hier ook al een beetje een plat koppie, hou het goed in de gaten. Wees niet direct ongerust, dat platte dat je nu ziet corrigeert zich waarschijnlijk snel zodra jij/jullie het in de gaten houden en hij niet te eigenwijs is. Leg je hem met verschonen ookal de andere kant op? Of Verticaal? Let erook op hoe je hem in de box legt, leg hem war schuiner naast de mobiel ipv er direct onder, zo ligt hij dan 'verplicht' op de andere kant van zijn koppie. Regelmatig, als je bij hem in de buurt bent, even op zijn buik. Ook goed voor de spieren! Ik weet niet welke tips er in het foldertje van het CB staan, vast ook bovenstaande. @Infacol/Cinababy. Die eerste hielp hier niet, dus heb nu Cinababy. Pas 2x gebruikt, maar iig een stuk handiger die druppels dan dat geknoei met plakkerig Infacol. Weet alleen nog niet of Cinababy ook echt werkt. Ien, geef jij voor elke voeding 3 druppels? @Nova, jee wat een grote kerel heb je al zeg! Wow!!! Nu was mijn manneke natuurlijk veel kleiner bij de geboorte dan die van jou, dus logisch. Maar toch! Ik was vanmorgen dus ook op het CB en hij is in 2 weken 610 gram aangekomen. Hij woog 4050 gram nu, totdat hij de weegschaal onderpieste. Daarna nog "maar" 3995. Hij heeft gewoon 55 gram gepiest! Dat vond ik al een hele prestatie voor zo'n klein kereltje. Ik besef me dat hij, met zijn 4 weken en 1 dag nu bijv. nog minder weegt dat S. van Ien bij de geboorte. Maar he! Ik ben megatrots want hij is in 4 weken gewoon 1 kilo en 100 gram aangekomen. Dat verdient een beschuit met muisjes voor zijn moeder toch? Verder 3 cm gegroeid, ik blijf het zielig vinden dat getrek aan zijn pootjes en zei ook dat ik het niet hoef te weten. Maar mevrouw wilde het wel weten. De volgende keer als het zo moeilijk gaat ga ik op mijn strepen staan. Als hij 610 gram in 2 weken is aangekomen dan geloof ik ook zonder die meetlat dat er wel een cm bij is gekomen. En ookal is dat niet het geval, dan is dat de keer erop wel zo. Dus. Voor mijn prul geen getrek meer aan zijn pootjes. Kindermishandeling! CB arts, ik kende haar van eerdere bezoekjes, is niet helemaal mijn arts. Ze verbaasde me echter enorm toen ze zei dat ik me echt niet aan alle reguliere bezoekjes hoef te houden en dat ik ook alleen voor de prikjes kan komen en verder niet. Oke. Duidelijke koek. Nou, dan weet ik nu al dat ik dus echt niet ga als meneer 2 jaar is en moet bewijzen dat hij 3 blokjes op elkaar kan zetten. Ergens gaf het me ook een goed gevoel en ben ik haar dankbaar. Er wordt dus toch echt ook wel gekeken naar wat voor vlees ze in de kuip hebben en er is blijkbaar genoeg vertrouwen in mij dat mijn bezoekjes ivm prikjes volstaan. Nu zal ik heus wel eens vaker gaan ivm wegen, maar dat kan dus ook gewoon tijdens het weegspreekuur, ideaal! @Ons Kleintje, Y. weegt nu dus 3995, tenminste... dat was vanmorgen. Ik denk dat we nu toch stiekem al boven de 4 kilo zitten - jeeejjj @Bd, goed dat je eind van de week weer aan de bel gaat trekken als het zo doorgaat. Is geen doen lijkt mij, die onzekerheid en M die zich rot voelt. Alvast een fijne verjaardag morgen! Hoe oud/jong word je? @Sucre, here I am! Gewoon heel de dag mijn mond gehouden, haha! Was druk! Mijn moeder was vanmiddag even hier, die heb ik erop uit gestuurd met mijn oudste om van die 'zonnenschermpjes' voor de achterramen in de auto te kopen bij de Halfords. Goed bedacht, nu rijd ik dus in een auto met van die Cars dingen op mijn ramen. Haha. Ach, wat maakt het uit, hij mocht ze van mij ook zelf uitkiezen, en hij zit ernaast, niet ik Ik heb vanmiddag heerlijk een uurtje geslapen en diep ook, vandaar dat ik nu nog beneden zit. Erg raar, zo zonder kinderen! Vanavond een collega met 3 clienten op bezoek, gezellig! Ja, die link heb ik op mijn Ipod een aantal weken terug ook geopend en gelezen. Interessant he? Hier is het 's avonds trouwens ook nog wel aan de orde, maar of het nog echt clusteren is, weet ik niet. Zo vanaf 16u tot 22u toch wel bijna elke 2 - 2,5 uur. 3 voedingen dus. Standaard. @Anke, ben benieuwd naar je Lodger! @Ien, en nu zou ik bijna vergeten die vraag te beantwoorden. Ja, mijn hub praat met de kinderen heel consequent in het Bulgaars. Zij (de oudste 2) praten met hem ook automatisch in het bulgaars en met mij in het nederlands. Hub en ik onderling.... mwah.... zou eigenlijk in het nederlands moeten, maar we zijn zooooo gewend om bulgaars te spreken dat we dat er niet uit krijgen. Goed voor mijn bulgaars, slecht voor zijn nederlands. Maar ja. He, bedenk me ineens, Bd, mooie verjaardag trouwens, ik ben morgen 8 jaar getrouwd! Ihaaaaaaaaaaa!!!! 16 aug. mooie datum! Oh en zie nu Bd81, je zal dus wel 30 worden neem ik aan? Jee, wat een lang verhaal en vast 100 dingen vergeten. Sorry! Duik nu mijn bedje in. Morgenmiddag naar Eindhoven airport, ga er een leuk uitje van maken met mijn oudste kanjer en mijn jongste kanjer. Voor de oudste wel zo leuk. Beetje quality time met mama. iets lekkers eten op het vliegveld, vliegtuigen spotten en vooral een luisterend oor voor al zijn verhalen en fantasiën. Slaap lekker allemaal!
Nou hè?! Ik ben wel eventjes langs geweest maar toen zat meneertje net tot voorbij z'n luier te poepen Ik had gisteravond grote plannen om hem van half 9 tot 0:00 te laten slapen, hem dan wakker te maken voor voeding en dan proberen of ie door wilde slapen tot vanmorgen 7u ofzo. Was zelf ook al gaan slapen, ja om 9u al!! Heerlijk! Was zo moe! En toen.. Vergat ik mijn wekker te zetten! Wat een muts hè... Maar hij kwam pas om 4u dus we hebben alsnog lekker lang geslapen vannacht! Zo, ff egoberichtje, kom later reageren.
Oh lekker ien! Ik had vermoeden dat M geen goede nacht zou maken; erg onrustig gister en we hadden hem niet in bad gedaan. Voedingen waren 22-2.30-7 dus erg lekker
Oh Bd, lekker zeg, weer een keer een paar uurtjes meer tussen de voedingen! Ik ben vannacht ook wel even langsgewipt hier, maar vond het saai stil, dus geen berichtje achtergelaten Hier vannacht 1 met nachtmerries, 1 in bed geplast en Y kwam geloof ik rond 02.30 en daarna rond 06u weer..... Even voor de BV mama's, slapen jullie op je buik? Hier kan dat alleen even als de boel leeg is, anders voelt het echt niet comfi, maar bedacht me ineens dat door de druk misschien die melkkanaaltjes dicht gaan zitten? Ja, klinkt debiel, klopt waarschijnlijk niks van, maar weet iemand dat? Ik weet namelijk echt niet meer wanneer ik de vorige keren weer op mijn buik ging slapen, mijn geheugen is er niet beter op geworden... Iemand nog leuke plannen vandaag?
@julia ik sliep nooit op mijn buik toen ik bv gaf, auwwie! Jeetje.... mijn kleine man heeft geslapen tot kwart over 8! Toen hij om 7.30 wakker werd zei ik tegen hem dat hij er wel uitmocht, hij had de dekens van zich af. maar hij wilde verder slapen en zei `Nee, koud!` dus ondergestopt en toen is hij gaan slapen. Ik wist niet wat me overkwam! hij is altijd een heel slechte slaper geweest. dus heerlijk uitgeslapen. -schoonouders hebben de tuin gedaan, heerlijk! en gisteren samen met manlief mijn eerste wijntje gedronken, eerste na sept 2010 wijntje was van de nieuwe auto die we vorige week gekocht hebben, een lekkere grote stationwagen waar we met zijn allen inkunnen (dus ook 2 maxicosies) en een duowagen. De kleintjes doen het goed, vandaag worden ze gevaccineerd (de derde alweer) en hebben gesprek met kinderarts over verloop van alles. Best wel zielig, mijn moeder moet steeds huilen van alles, ze loopt een beetje over van de emoties. Dit grijpt toch wel mijn hele omgeving aan.
gefeliciteerd bd met je 30 ste verjaardag!!!!!!!!!!! een hele fijne dag gewenst! spoelen van onder, een weekje, maar toen was ik al gestopt met vloeien. maar ik heb nu sinds een week of 2 dat ik er echt geen last meer van heb, ben helemaal naar onder uitgescheurd en onderaan ging het elke keer bloeden met ontlasting. zat ook stukje wild vlees wat heel gevoelig was, maar dat is nu dus weg en nu helemaal geen last meer! enne alles functioneert ook weer als voor heen, erg fijn om te weten..... wat zijn jullie kindjes lekker gegroeid! super hoor. huilen, ik weet van senn dat ie gewoon eigenlijk altijd even huilt voordat ie gaat slapen, soms 5min soms 15 min. ik kan hem gelukkig goed laten liggen. ik weet dat er niks aan de hand is, genoeg gegeten, schone luier enz. maar ik moet als ie huilt wel even wat te doen hebben hoor, anders ga ik het nog zielig vinden...haha! @julia, vliegtuigen spotten dus, leuk! en gefeliciteerd met je jubileum, 8jaar! gaan jullie nog wat doen? opa laten oppassen vanavond?????????ideeeetje??????? @cb, ja van die domme testjes, ik moet binnenkort met de oudste heen, hij is net 3geworden, moeten ze ook weer kijken of ie tegen een bal kan trappen en of ie blokjes kan stapelen............zucht, kan ik zo moe van worden die domme testjes, zou niet best zijn als ze dat dan nog niet konden! de vorige keer vroegen ze of hij al wat woorden kon zeggen,ehh duuuhhh! toen heb ik ze maar verteld kan hij hele zinnen kan praten, en kan tellen, jaaa halllloooo!!!! hij is 2 hoor!!!!! je begrijpt al ik heb niet zo'n hoge pet op van het cb. vanmiddag als ik de oudste van kdv haal heb ik meteen een intake voor senn daar. ben benieuwd! zal ze alvast goed erin wrijven dat hij eten moet om de tijden dat wij willen! zie het al helemaal voor me, hebben ze het druk moet ie misschien nog een uur wacht op zijn fles....zielig!
Hee meisjes! Alles goed hier? Ik zit weer gewassen en geschoren (was wel nodig ) beneden. Grote man naar het werk, de oudste weer naar de gastouder en kleine man en ik heerlijk een dagje alleen thuis. Lekker aankeutelen dus! En ik ben zo blij. Ik snap er niks van, maar Daan heeft geslapen van 0-9 uur. Wat een slaapkop, heerlijk!!! Alleen jammer dat de oudste om 5 uur een nachtmerrie had en heel hard moest huilen. Na een papfles is hij weer gaan slapen en toen hij er vanochtend uit moest, huilde hij heeeeeeeeeeel hard. Hij wilde zo graag in bed blijven om te slapen, zo sneu.