De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Bd, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Maak er een leuk dagje van en nog een beter jaar natuurlijk! Geniet! :)

Meid, tja, blokjes stapelen enzo.... het hoort er daar allemaal blij. Ik ben dus ook blij dat ik het bij onze 3de spruit kan en mag overslaan. :D

@Sucre, wow! van 0:00 - 09.00?!?! Mamamia, dat is nog een ver van mijn bed show jammergenoeg, maar wat heerlijk! Ja, zul je altijd zien dat L. wakker wordt, ah zielig, ookal nachtmerries?! Heeft hij dat vaker of eerste keer? Hopelijk eenmalig en niet zoals hier het geval is bij mijn kotertje... :(
    Vandaag dus lekker rommelen, jij en Daan, lekker! Geniet ervan!

@Kleintje, hoe vaak heb je gesprek met kinderarts? Wekelijks neem ik toch wel aan, of vaker?
    Wat fijn dat de tuin is gedaan en wat sip dat jouw moeder er zo emo onder is. Het heeft natuurlijk ook een hele impact op alles en iedereen. Wel moeilijk lijkt me dat hoor! Liggen jullie jongens nou al in het zk dichter in de buurt of nog niet?

2. vive2

vive2 Fanatiek lid

#1922 vive2, 16 aug 2011
    Laatst bewerkt: 16 aug 2011
    Meid, als je bij de arts moet en ze heeft een gewaad à la lijkwade aan, dan heb je pech! Die heb ik een keertje bij D gehad, ik zat voorheen in mijn oude woonplaats en daar hadden we een uiterst relaxte arts. Maar dit geval was onuitstaanbaar. Zat echt alles voor ons in te vullen, daat ie nog niet zindelijk hoeft te zijn, dat het praten ècht wel goedkomt. En wij keken elkaar aan van HUH! Hebben wij er ooit een punt van gemaakt dan ?

o, ff happie doen! brb

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    BD, Happy Birthday!!
    Fijn dat jullie ook zo'n lekkere nacht hebben gehad.

Anke, irri he, als je hele lap tekst verdwijnt.
    Spruw komt juist heel vaak voor. Ook bij kinderen die niet de borst krijgen. Bijvoorbeeld door bezoek die vingers in de mond stoppen of speentjes die vies zijn.
    Veel plezier op het werk!

Anneliesje, best frusti soms he, als je niet weet waarom de kleine huilt. Hebben wij hier ook regelmatig. Meestal is de kleine dan zo moe, dat hij even een inslaapvalknuffeltje nodig heeft.
    Enneh, ik een muts?? ;)
    De zoektocht naar kleine beestjes, sja, ik raak ze niet aan en zo lang het geen spinnen zijn. Daar krijg ik echt de kriebels van!
    Spoelen doe je zo lang de urine nog brandt in je knip/scheur. Anders gewoon 2x per dag van onderen even wassen.

Supernova, wouw, wat een binkie is je mannetje al! Fijn dat alles goed was, hopelijk kan je de voorkeurshouding en het verder afplatten tegen gaan!
    Fijn dat je zo'n trotse mama bent, mag ook met zo'n heerlijk ventje!

Ientje, ok, gewoon mijn voet gebruiken dus. Vond de vork ook wel lastig, die hebben we niet standaard in de badkamer liggen. :D
    Heb je de arts nog gebeld voor je jeuk? Hopelijk heeft hij iets voor je.
    Wat een lekkere lange ruk hebben jullie gemaakt!

Ons Kleintje, ogen laseren is ook heel pijnlijk! Ik had -10 en zag echt niks als ik wakker werd. Ik wilde destijds de KMA gaan doen (leger) en moest daar goede ogen voor hebben, toen heb ik eerst lenzen laten implanteren. Er ging echt een wereld voor me open! Maar na 3 jaar zat ik helaas weer op -3. En toen heb ik het laten laseren. Ik heb nog geen dag spijt gehad van die beslissing.
    Super dat de tuin op orde is en gaaf die nieuwe auto! Lekker dat je grote kleine zo lekker heeft uitgeslapen. Heel begrijpelijk dat je moeder zo emotioneel is. Het is natuurlijk heel heftig voor iedereen die jullie lief is.

Elio, op die site staat zo veel handige info voor mama's die BV geven!

Meid, wat fijn dat alles goed genezen is. :)

Julia, wat is Y supergoed gegroeid!! Je hebt powermilk meis! Wat fijn dat je alle standaardbezoekjes mag overslaan, ik wil ook, haha.
    Cars-schermpjes, lachen toch! Ik heb er ook nog 2 nodig voor mijn auto. Denk dat ik die maar voor mijn verjaardag ga vragen.
    Heerlijk dat je moeder zo dichtbij woont!
    Leuk voor de mannen naar het vliegveld!
    De nachtmerries, gebeuren vaker, maar niet standaard elke nacht. Helaas is papa dan niet zo goed in hem troosten en heeft hij echt mama nodig.

Ja, ik slaap regelmatig op mijn buik, heerlijk!!! Heb ook helemaal niet zulke hele volle borsten meer, dus dan gaat het wel. Zit 1 borst wel vol, dan ligt dat niet lekker nee, auw. Ik kan me niet voorstellen dat op je buik slapen problemen met vertsopte melkkanaaltjes zal geven en als dat wel zo is, dan gaan ze wel weer open als je anders gaat liggen toch? En anders open masseren.

Plannen voor vandaag, straks het dorp in, ze hebben hier langebaandraven voor paarden. Ben ik nog nooit geweest. En straks naar de bakker en verder een beetje aankloten en knuffelen met mijn mannetje.

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Bd, gefeliciteerd met je fjaardag!! Hiep hiep HOERAAA!!! Dat je maar een grote meid mag worden! :)

Spoelen, week of 2 denk ik. Was het op den duur zo gewend dat ik niet beter wist, haha. Maar ben gestopt toen het bloeden stopte ongeveer.

Cb, tja, dat zijn natuurlijk bepaalde richtlijnen die ze moeten naleven, en ze vinden het vast zelf ook een beetje overdreven om zo'n kind blokken te laten stapelen.

Sucre, lekker weer bijgeschoren dus, fijn hoor!
    Ook fijn om te weten trouwens. :D
    Wow, Daan heeft lekker lang geslapen zeg!!!
    Arme L, nachtmerrie :(

Kleintje: naar dat je moeder zo emotioneel is. Maar ook wel logisch. Ze had ook wel wat fijners gehoopt voor haar dochter. Lijkt me ook echt moeilijk, als je kind het zo zwaar heeft met haar kinderen!
    Het heeft ook een mega impact op iedereen om je heen!

Grrr, probeerde net dok te bellen, is de praktijk gesloten. Das waar ook, das altijd op dinsdag. Stom.
    Morgen maar weer een poging!

O, Juul jij vroeg over de cinababy toch? Nee ik geef niet voor elke voeding, alleen maar als hij er last van heeft.
    En heel soms, als hij ontroostbaar is zonder aanwijsbare reden, dan geef ik 'm ook een druppeltje, of 2, om hem even af te leiden.
    Slecht he, maar het werkt wel, meestal vergeet ie dan dat ie aan het huilen was :D

Tss, hub is weer aan het werk deze week, smst ie om een uur of 11 dat ie alweer onderweg naar huis is! Een vroegertje noemen ze dat! Kunnen ze beter 'een uurtje werken' noemen!
    Wel gezellig hoor, daar niet van.
    Ach, en na deze en volgende week is het helemaal afgelopen met de pret, dan beginnen de oefeningen weer. Dan is ie gelijk van ma-vrij weg! :( Da's pas ongezellig!

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Owww T. was zo zielig gisteren, hele dag onrustig geweest en maar huilen. Gisteravond dikke krampjes en maar krijsen, wist op een gegeven moment gewoon niet meer wat ik met haar aan moest. Om 22 uur maar in bed gekropen en T. bovenop me gelegd (buik op buik) en mijn pink in dr mondje gedaan. Zo zijn we een beetje gaan dommelen. Om 00.00 uur flesvoeding gegeven en toen kwam na een half uurtje huilen en persen eindelijk de langverwachte poepluier. Jeetje wat heeft ze daar een last van gehad. Ze daarna direct in slaap gevallen en we moesten haar vanochtend om 6 uur en 9 uur echt wakker maken.

Madam had zich tussen 6 en 9 uur op dr buik gedraaid. Zag er wel naar uit dat ze zich zo lekker voelde. Ze lag trouwens nog netjes met haar hoofdje naar de goede kant :cool:

@ bd, gefeliciteerd. Wat een heerlijke nacht heb je gehad.

@ sucre, bedankt dan hoef ik namelijk niet meer te spoelen van onderen. Scheelt een hoop gedoe. Veel plezier in de stad en met het knuffelen van je manneke. Ookal zo'n lange nacht, heerlijk.

@ meid, succes vanmiddag met S. bij het CB. Gaat vast helemaal goedkomen. Moet je altijd zo lang wachten bij het CB voordat je aan de beurt bent ?

@ ons kleintje, succes met het gesprek van de kinderarts vandaag.

@ ien, jij met je poepverhaal :D

@ vive, zwaai

Vandaag met T. bij het gemeentehuis geweest voor een uittreksel van de gemeentelijke basis adminstratie. Dan kunnen de papieren voor het gedeelde gezag op de bus. Mocht er toch iets met mij gebeuren dan is dat in ieder geval geregeld. Daarna nog even naar de wibra gelopen voor spuugdoekjes, aangezien die er doorheen vliegen.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zo, de lijst ff naar boven gesleurd en de afspraken bijgewerkt.

We zijn compleet!

Geboren:

11 april – Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - 924 en 1060 gr - beiden 35 cm - bv - zkh (7 juli)
    28 juni, 6:05u - Sucre - Daan - 39+2 - 3720 gr - 50 cm - bv - thuis (3 juli)
    5 juli, 7:50u - Meid - Senn - 39+3 - 3610 gr - fv - zkh (9 juli)
    7 juli, 16:51 - Marrie - Aline - 38+6 - 3915 gr - bv - zkh (15 juli)
    10 juli, 10:55u - Flash - Pieter - 40+3 - 3270 gr - zkh (7 juli 2011)
    12 juli, 16:28u - Supernova - Daniël - 40+2 - 4070 gr, fv - zkh (10 juli)
    13 juli, 2:36u - Ientje - Sascha - 40+5 - 4250 gr - 52 cm - bv - zkh (8 juli)
    15 juli, 13:29u - AnkeM - Birgit Alicia - 40+3 - 2930 gr - 52 cm - fv - zkh (12 juli)
    17 juli, 23:51u - Julia - Yuri - 39+6 - 2900 gr - 49 cm - bv - thuis (18 juli)
    18 juli, 20:04u - Vive - Saartje - 38+1 - 3280 gr - 53 cm - fv - zkh (31 juli)
    19 juli, 0:40u - Misty - Milou - 40+6 - 4000 gr - 51 cm - zkh (13 juli)
    21 juli, Elionorah - JN - 38+5 - 3520 gr - bv - zkh (30 juli)
    25 juli, 3:18u - Daffiee - Jinte - 39+4 - 3435 gr - 48 cm - zkh (28 juli)
    29 juli, Pina - Ronja - 42+4 - 3350 gr - 55 cm - zkh (11 juli)
    30 juli, 22:54u - Bd - Mace - 41+0 - 3770 gr - 53cm - zkh - (23 juli)
    5 augustus, 5:13u - Annneliesje - Tessa - 40+5 - 4000 gr - fles - zkh (31 juli)

In totaal zijn er 10 jongens en 7 meisjes geboren.

Afspraken:
    21 aug - Sucre - 1e prikjes CB
    23 aug – vive – 1e controle CB
    7 sep - ien - 1e prikjes CB
    29 aug - BD81 - 1e controle CB
    29 sep - Sucre - 2e prikjes CB
    31 okt - Sucre - 3e prikjes CB

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Pina, Daffie, Marrie, waar hangen jullie uit?
    Daf, jij hangt onderin, ik zie je wel hoor :p

Benieuwd hoe het gaat!

8. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ientje, haha, ja ik was idd net een beetje aan t bijlezen. Heb ik af en toe wel gedaan afgelopen weken, maar aan reageren kom ik nooit toe, de hele tijd druk met J. Ik vind t maar knap dat jullie tijd vinden om zoveel te schrijven.

Allereerst heb ik een aantal mama's nog steeds niet gefeliciteerd:$, dus bij deze:
    Pina van harte gefeliciteerd met jullie dochter Ronja!
    BD van harte gefeliciteerd met jullie zoon Mace!
    Anneliesje van harte gefeliciteerd met jullie dochter Tessa!

Hier gaat alles prima. J groeit goed in de 2e week ruim 400 gram! De borstvoeding gaat dus ook helemaal goed. Hoewel ik wel vaak onzeker word of ik het wel helemaal goed doe. Soms wil ze gewoon zo vaak drinken (maar dat zal dan wel een clustermomentje zijn (?)). Verder heeft J wel vaak dat ze moet kreunen na de voeding, misschien last van krampjes dan (?), zo zielig. De nachten gaan gelukkig goed. Ze komt wel redelijk vaak, ongeveer elke 3 uur, maar ze slaapt altijd wel weer direct na de voeding (dat is overdag wel anders).

Fijn om te lezen dat het bij de meesten van jullie goed gaat. Maar wel heel naar om te lezen, BD, dat M reflux heeft:(. Hopelijk krijg je snel medicijnen en wordt t daarna beter.

@Julia, jeej 4 kg alweer! Fijn dat hij zo goed aankomt:).

@Sucre, o wat lekker 9 uur slapen! Ik ben jaloers!

@buikliggen, ja heerlijk, ik dacht dat ik dat weer lekker kon gaan doen zonder dikke buik. Blijken nu mijn borsten weer in de weg te zitten:x!

@Ientje, ja vervelend he als die mannen van ons weer aan t werk moeten. Mijn man is nu ook weer ruim een week aan t werk, maar gelukkig kan hij ook niet zo goed wegblijven en werkte hij vorige week anderhalve dag thuis en morgen werkt hij weer thuis! Als je man op oefening is, betekent dat dan dat hij 's avonds en 's nachts ook niet thuiskomt? Dat lijkt me wel heel zwaar!

@Anneliesje, wat zielig van de poepluier, wel fijn als het er dan uiteindelijk uit is! J was ook de hele morgen slecht te pas, maar heeft 3 uur geleden een grote poepbroek geproduceerd en is nu lekker aan t slapen:).

@BD, gefeliciteerd met je verjaardag (30?)

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Tja, tijd maken he, kind laten huilen want mama moet op zp! :p

Ja, als hub op oefening is blijft ie 's nachts ook weg. Dan gaat ie ma morgen weg en komt meestal vrijdagmiddag weer terug. Soms langer, soms korter. Ligt eraan waar hij is en wat voor oefening.
    Hij is met komende oefeningen wel in NL dus met veel geluk kan ie wel een avondje naar huis. Maar daar rekenen we maar niet op, dan kan het alleen maar meevallen.
    Ja, tzal niet altijd even easy zijn, maar we wisten het van tevoren. Ben allang blij dat ie niet voor maanden weg hoeft. *klopt af*

Heb je voor de krampjes wel iets in huis? Infacol of cinababy?

10. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    haha, ja goeie aanpak, gewoon oordopjes in en typen maar ;):p

Oei, nou alvast succes voor volgende week. Moet je het gewoon 5 dagen lang in je eentje allemaal bolwerken!
    Iets heel anders, maar ik heb ook echt enorm respect voor alleenstaande mama's, ik snap echt niet hoe ze het allemaal bolwerken (dat vond ik tijdens mijn zwangerschap al, maar nu J geboren is nog meer). Maar ik geloof dat er hier geen alleenstaande mama's zijn...

Ja, die darmkrampjes-medicijnen. Waarom ik t nog niet gedaan heb is dat ik bang ben dat ik het mis heb en t geen krampjes zijn, tis allemaal zo moeilijk (als de baby nou gewoon kon praten;)). Straks is t niet zo en krijgt ze medicijnen voor niks:S. Wat ze doet is na de voeding kreunen en haar lichaampje en beentjes rekken en buigen. Ook veel windjes (die nog meer worden als ik haar buikje masseer) en ik hoor t ook vaak rommelen in haar darmpjes. Dat lijkt toch wel op krampjes? Zijn die medicijnen op recept of kun je ze gewoon bij de drogist halen?

11. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Ientje: Ik ben er weer hoor!!!
    Had een internetprobleempje vanaf vorige week, dacht ik, want toen ik gisteren eindelijk een helpdesk belde bleek er dus een stekker uit het stopcontact te liggen.:):):) "Ziet u daar lampjes branden mevrouw?" Neuh...... oh, hihi, nu weer wel, oeps!!!! :D

En nu heb ik dus, alweer, een bijleesprobleempje!

@ Bd: Gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Anneliesje: Rot he, als je kind zo ontroostbaar is?! Ik kan zo'n poepie of boertje zo vervloeken, kom er uit verdorie, zit m'n kind niet te pesten!

@ Mannen weer aan het werk: Haha, in huize Pina is het andersom, ik heb alweer een paar dagen gewerkt en pinavriend blijft voorlopig zeker een half jaar thuis. Gelukkig woon ik dicht bij mijn zaak, dus de borstvoeding gaat prima zo!

Groetjes Pina

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemiddag,

Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer?

Ik en Milou hebben vanmiddag lekker een uurtje gewandeld, heerlijk. Voelt nog wel steeds zwaar en wat geïrriteerd aan mijn onderkantje als ik zo lang ga wandelen, maar ja, dat nemen we maar voor lief.

@Ientje: Yep, hier ook spruw. Ik heb inderdaad Nystatine voor Milou. VOor mezelf heb ik nu Miconazol zalf voor op de tepels. Verder na iedere voeding het spuugdoekje in de was en na iedere kolfsessie de zoogcompressen vervangen. En zo vaak als kan de flesjes, speentjes en kolfapparaat sterilliseren. Ik heb voor Milou ook al een tweede flesje Nystatine in de koelkast staan. De eerste is bijna op en er is nog niet heel veel verbeterd. Auw, knak in je bekken lijkt me niet fijn. GOed dat je er naar gaat laten kijken.

@Sucre: Hmm, ik hoorde dat je de MIconazol 2x dgs moet smeren. Maar na iedere keer kolven zal vast beter werken lijkt me haha. Misschien dat ik dat dan toch maar eens ga doen. Eerst beetje afkolven en dan aan de borst hebben we 2 weken geprobeerd, maar bleef geregeld dramatisch, waardoor het zowel voor mij als voor ons meisje erg frustrerend was en niet meer fijn. Nu dus maar aan de fles met borstvoeding. Wil het als ze wat groter is wel weer een keertje proberen, maar ben nu blij dat ze zich niet steeds verslikt en minder vaak darmkrampjes heeft.

@Anneliesje: Hier ook al veel discussie gehad over hoe lang je een kleintje laat huilen. Ik lees overal dat 5 tot 10 minuten mag en dat de dan steeds moet gaan kijken. Als het dan nog niet over is, moet je gaan kijken wat er echt aan de hand is. Ik kan het huilen ook echt niet aanhoren en ben ook van mening dat laten huilen weinig zin heeft. Tenminste bij ons meisje, want dan wordt het van kwaad tot erger en 9 van de 10 keer is er ook echt een goede reden waarom ze huilt.
    Zo, je hebt er een aardig ritme in zitten met zo'n kleintje. Ons meisje heeft nog niet echt een ritme. Er zit meestal zo'n 3 uur tussen de voedingen, ook 's nachts. Maar afgelopen nacht vond ze het om de 2 uur nodig om te drinken, pff, vermoeiend haha. Ook had ze wel 3x achter elkaar een overvolle poepbroek.

@Vive: ja, hier hetzelfde met de INfacol. Milou drinkt gemiddeld 7x, dus die 100doses halen we er echt nooit uit. Zo'n flesje vliegt er doorheen.
    @Supernova: Fijn dat alles goed was bij het CB. Handig ook die folders! Hmm, een afgeplat hoofdje, ik heb er eerlijk gezegd bij ons meisje helemaal niet op gelet. Ze draait sowieso steeds zelf haar hoofdje om, dus kan het niet meer bijhouden of ze om en om ligt.
    @BD: Eerste en tweede dagje alleen zijn super meegevallen. Zelfs wel leuk geweest ;) Alleen een beetje stil als de kleine meid slaapt en mannetje is werken. Wat onwijs rot dat jullie kleintje zo blijft huilen. Je moet echt naar je hart luisteren en als jij het niet vertrouwt erop staan dat ze maar wat sneller moeten controleren of het reflux is. Geloof dat je daar best iets tegen kunt doen, collega van mij had soort druppeltjes voor de voeding en moest de voeding wat aandikken geloof ik. Nog van harte gefeliciteerd! Fijn dat jullie als gezinnetje uit eten gaan. Hoe doe je dat met jullie jongste? Ons meisje is namelijk altijd rond etenstijd onwijs onrustig, veel huilen en wil alleen maar bij je zijn. Best lastig soms met plannen wanneer we gaan eten.
    @Eli: Ja, dat is een goede site. Ik had het ook gelezen van het clusteren en het verklaarde voor mij ook een hoop.
    @Julia: haha, grappig dat jullie kleintje de weegschaal onderpieste en zoveel! Dat verdient inderdaad een beschuitje zijn nieuwe gewicht ;)
    Geloof niet dat je melkkanaaltjes dicht gaan zitten als je op je buik slaapt. Wel vind ik het inderdaad aan het einde van de nacht (ik kolf 's nachts niet) op mijn buik slapen niet meer fijn.
    @Ons kleintje: Wat fijn dat je mannetjes het goed doen. En logsich dat het je omgeving zo aangrijpt. Is ook niet niks voor een oma denk ik.
    @Nabloeden: Hmm, ik lees dat de meeste na 2 weken geen last meer hebben van nabloeden? Hier helaas nog steeds wat last van bloedverlies :S Van de week werd het ook ineens weer wat erger. Nu is het weer redelijk weinig gelukkig.

Nou ik ga even de was uit de droger halen en vast het eten voorbereiden. Vanavond weer kraambezoek.

Fijne avonde allemaal!

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Pffff smoeder was op bezoek en er is trammelant in de familie ;) De reden, jaja geloof het of niet, wij hebben geen kaartje verstuurd aan een broer van smoeder (dus tante/oom van R.). Eerst hebben die dus smoeder opgebeld en haar lopen uitschelden/kafferen en daarna ook nog eens oma van R. Dat laatste vind ik vooral zielig, maar heb maar tegen smoeder gezegd dat als ze problemen ergens mee hebben dat ze ons maar moeten bellen.
    Overigens spreken wij die tante/oom nooit (ik heb ze in 12,5 jaar welgeteld 1 keer gezien), dus wij zagen ook niet de noodzaak er van in om ze een kaartje te sturen.
    Ik ben benieuwd of we van mijn kant van de familie ook nog zulk soort berichtjes gaan ontvangen, omdat we daar ook geen kaartjes heen hebben gestuurd :cool:

@ misty, wat lekker dat je weer een uurtje hebt gewandeld. Hier nog steeds beurs, maar ja ben ook nog maar 1,5 week geleden bevallen.
    Wij hebben er inderdaad een behoorlijk ritme in zitten, maar dat kan dan ook makkelijker met FV dan met BV. De kraamverzorgster gaf aan dat het voor T. het makkelijkste was als we het zo saai mogelijk maken. Vooral aangezien T. zo onrustig was vorige week.

@ pina, jeetje zeg jij nu alweer aan het werk. Eigenlijk verbaast het me ook niets haha, jij werkte ookal zo lang door en ik denk dat het ook lastig is met een eigen zaak ;)
    Grappige actie met je internetverbinding, gelukkig dat het "probleem" weer is opgelost.

@ daffie, je kunt het gewoon bij een drogist halen (en zelfs bij sommige supermarkten). Het kan echt geen kwaad en hetgeen wat jij omschrijft komt wel overeen met darmkrampjes (vooral als je het dan ook nog eens hoort borrelen). Als je je er niet goed bij voelt dan moet je het niet doen, maar anders zou ik het gewoon eens proberen.

@ Ien, balen dat hub weer op oefening moet :( Hopelijk kan hij tussendoor nog effe thuis aanwippen.

@ hier, T. is de hele middag al rustig. Wonderlijk eigenlijk (nu ik het natuurlijk net aan het typen ben, begint ze te miepen )

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hallo dames, even reageren na een dagje weg

Bd gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van

Julia, sneu dat meten, hier ging het redelijk goed maar als je mannetje het niks vindt is het heel zielig. En dat groeien doen ze toch wel. Hier doen ze dat trouwens niet elke keer. Hihi 55 gram gepiest! B hield het nog even binnen tot bij de kinderarts en daarna nog een poepbroek, tot zover dr groeispurt ;)

Lekker al die slapende kindjes, kom je zelf ook even bij! Hihi Ien, die wekker heb je er dus niet voor nodig.

Sucre blij dat je blij bent :)

Ientje lekker dat je man nog ff veel thuis is, geniet ervan. Pittig als ie straks op oefening is. Hoe ga je dat doen als jij weer werkt?

Annelies zoooooo zielig die krampjes, gelukkig was ze het later weer kwijt. Op dr buik gedraaid, dat moet wel een sterke tante zijn! Waar mensen zich al niet druk om maken, een kaartje. En de reactie, lichtelijk buiten proportie. En dan ook nog tegen mensen die er niets aan kunnen doen.

Pina, leuk dat je er weer bent. Alweer aan het werk ,poeh! Fijn dat je man thuis is en dat je zo dichtbij zit.

Misty, lekker gewandeld, tis er weer voor! En je onderkantje, komt wel goed (weet ik inmiddels). Duurt even, maar wandelen is goed voor de genezing.

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hm ipad deed moeilijk dus nog ff wat ego erachteraan.
    Vandaag naar werk geweest, was leuk om iedereen weer te zien. Directeur die mij vervangt ging heel zielig doen dat ie het zo druk heeft. Binnenkort maar es met hem bespreken hoe we verder gaan, anders kom ik over 2 maanden terug in de chaos, dan pak ik liever nu al wat op.

Zo ga maar es een fles maken. Doei!

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    #1936 ientje, 16 aug 2011
    Laatst bewerkt: 16 aug 2011
    Daffie, kreunen en beentjes rekken en buigen dat zijn krampjes hoor!
    Je kunt cinababy en infacol gewoon bij de apotheek en drogist halen. O, beetje spuit 11 zo te lezen!
    De meeste baby's hebben krampjes, dus je zult het meestal wel goed hebben.
    Zou het gauw in huis halen hoor, krampjes zijn niet fijn! En vooral de cinababy kan echt geen kwaad als je dat geeft buiten de krampjes om. Zolang je de maximale dosis per dag niet overschrijdt, niks aan de hand.
    Geen ervaring met infacol, dus daar weet ik het fijne niet van.

Pina, waarom verbaast het me niks dat jij alweer aan het werk bent? :D
    Lekkere actie hoor, met die stekker, haha!
    Fijn dat je vriend een half jaar vrij is zeg!

Misty: wel oppassen hoor met wandelen. Niet forceren als het zeer doet. Maar wel heel lekker he, wandelen! Geniet ik ook van hoor, op die knakheup na.
    Kreeg jij gewoon gelijk miconazol van dok mee? Tss. Het is gewoon niet eerlijk.
    Maar intussen zijn we er volgens mij wél vanaf, dus ik heb 't niet meer nodig. Houd het uiteraard wel heel scherp in de gaten!

Juul, ik vind het ook echt zo grappig dat Y gewoon 55 gram pieste! Was vergeten daarop te reageren, beetje überlate reactie! Maar echt een zeikerd dus die gup van je!

Annelies, he bah wat een gezeik weer in je sfamilie.
    Jeetje zeg, wat een gezeur over een geboortekaartje. Hoe kun je je verlagen zeg en dan ook nog eens mensen gaan uitkafferen erover, tss. Negeren die handel!

Anke, zou je echt eerder gaan werken omdat je vervanger het niet redt? Volgens mij is dat zijn probleem, of ben ik nou zo'n trut? Ik peins er niet over om eerder aan 't werk te gaan! Maar ik ben ook absoluut geen workaholic, eerder het tegenovergestelde :D :)

Hoe ik dat ga doen als ik straks weer werk en hub is op oef? De oma's passen allebei een dag op, dus daar komt pa niet aan te pas. Dus waarschijnlijk gewoon zoals elke andere week!

Zometeen komen de buren op kraamvisite, gezellig.

Fijne avond!

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @annliesje, haha nog wat last van zwangerschapsdementie,hahaha! ik hoefde helemaal niet naar cb, ergens in sept pas weer.
    zielig hoor van die krampjes, gelukkig was het dus na een goede poepbroek weer over!
    goed dat je begint over uitreksel, moeten wij ook nog halen...oeps....

@ientje, oe dat zal best wel weer even wennen worden als je man weer op pad is de hele week. ouders ofzo in de buurt voor noodgevallen?

@daffie, leuk dat je er ook weer eens bent! klinkt wel als krampjes hoor, zoals jij het omschrijft, ik gebruik die infacol en dat kan geen kwaad!

whahahaha pina......ik kan me echt voorstellen hoe jij je voelde dat je de stekker in het stopcontact stopte...wahhahahhhahaha!
    wat heerlijk zeg dat je vriend een half jaar thuis blijft, kan hij dat zomaar ivm zijn werk?
    en hoe voelde het voor jou om weer te werken? je hebt toch een winkel of vergis ik me??

@anneliesje, jullie bepalen toch na wie je een kaartje stuurt of niet! wij hebben ook echt niet iedereen een kaartje gestuurd hoor.maar een beetje laf dat hun dan je schoonmoeder en oma opbellen!

de kids liggen lekker op bed, nu even weer tijd voor ons zelf....

18. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ientje, ik zou vooral eerder gaan werken omdat ik dat zelf leuk vind, maar ik weet dat mijn vervanger het echt heel druk heeft en niet overal aan toekomt. Kan ik wel wachten tot begin oktober om me dan meteen uit de naad te werken, kan ook wat eerder thuis al het een en ander doen zodat ik terugkom in een wat minder grote chaos. Ondanks dat de afdeling heel goed draait hoor, ben gelukkig te missen ;) maar er blijft wel een hoop liggen. En als ik terugkom begin ik meteen met functioneringsgesprekken etc. dus dat is al druk. In september begin ik sowieso al met de voorbereidingen van volgend jaar op beleidsgebied, dus als ik dan wat over kan nemen van mn vervanger doe ik vooral mezelf daar een plezier mee. Enne, ga lekker thuis werken hoor, blijf nog even bij mn meissie, die wil ik nog niet missen dan! Tsja klinkt misschien wat onwerkelijk voor sommigen, eerder werken dan nodig maar ik merk dat het nu al begint te kriebelen. Geniet wel van het thuis zijn hoor maar de uitdaging van het werken mis ik ook.

19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Meid, ja allebei de oma's wonen heel dichtbij, ideaal!

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Truste allemaal!!!!!!!

Kussssssssssssssss

Deel Deze Pagina