De spruitjes, het vervolg...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Meid, volgens mij ligt het een beetje aan de school en de leerkracht. Vaak hoor je idd dat het fijn is als ook die kleine ukken direct met alles meedoen, ik ben daarin altijd een erg eigenwijs mens geweest. Mijn prul sliep nog elke middag en ik heb hem echt maandenlang, volgens mij langer dan een half jaar op de maandagmiddag opgehaald. Maandag dus een halve dag. Werd niet moeilijk over gedaan en al hadden ze dat wél gedaan, dan had ik ook moeilijk gedaan. Tis goed zeg, kind van vier (!) jaar, waar hebben we het over! En uiteraard zijn er dagen waarop van alles werd voorbereid voor uitvoeringen etc, dan liet ik hem gewoon ook die maandagmiddag meedraaien. Ik zal het nog mooier maken, er is een regeling dat je een kind van 5 iets van 5u in de week thuis mag houden (daar wees Ien mij op!! :D), in overleg natuurlijk. Mijn manneke was vorig jaar eind vh schooljaar echt he-le-maal kapot. Ik kreeg hem 's ochtends nauwelijks wakker! Een hele simpele conclusie getrokken, als hij zo moe is dan komt er van leren ook niks. Toen heb ik hem 2x een dag thuis gehouden, even bijtanken.

    Trouwens, de donderdag is over het algemeen de zwaarste dag voor de kleuters, dus wat dat betreft doe je er goed aan denk ik om hem die dag thuis te houden, helemaal als je die mogelijkheid hebt.

    Zoooo, lang verhaal geworden, sorry! :p

    Toch nog geslaagd dus jij, betur! Van jou mag de winter nu komen, nu je in het bezit bent van een veel te dure winterjas? :D

    Jep, tweetalig worden ze opgevoed hier. Tot nu toe nog geen kind gehad die de twee talen door elkaar gebruikte. Ja, af en toe als ze natuurlijk op school of thuis met mij de hele dag nl's hebben gepraat en hub komt thuis, dan floept er soms een nederlands woordje tussendoor, maar in principe schakelen ze direct over van het nl's naar het bg's zodra hij zijn hoofd om de deur steekt. Het is voor hun heel normaal dat ze met hem in het bg's spreken en met mij in het nl's. Ze leren het allebei tegelijk dus, vanaf de geboorte, heel erg consequent en dan heb je ook de meeste kans op succes zeg maar. Ja, en zo regelmatig mogelijk bulgaren over de vloer of wij naar bg, zodat de 'tweede' taal wat meer gestimuleerd wordt. (Ze lopen trouwens niet achter met nl's)

    Zo, voldoende ego. Meid haar schuld trouwens, moet je maar niet teveel dingen zeggen waar ik gewoon op 'moet' reageren :p

    Fijne dag allemaal!
     
  2. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oh en nee, we willen het geslacht niet weten morgen.
     
  3. meid

    meid Fanatiek lid

    14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    had gehoopt dat mijn jas er was..maar helaas...misschien morgen.
    haha maar niet dat de winter mag komen hoor. no thanks....i hate it!

    maar als ie dan moet komen dan maar als ik de mooie veelste dure jas heb, hihi!

    spannend morgen, veel plezier, de jongens mee?

    nou ik hou het kort zo even op ziekenbezoek bij een vriendin, die is zondag met spoed geopereerd, galblaas eruit.

    doei!
     
  4. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Meid als je je jas bij c en à gekocht hebt kan het nog wel ff duren (nee was zalando toch?!)
    Had voor mijn mannetjes wat shirts besteld maar meer dan een week op moeten wachten. Ook de laatste keer dus!

    Juul; heel veel plezier morgen. Ik duim dat jullie meisje ( :) ) even naar jullie zwaait.
     
  5. ientje

    ientje Fanatiek lid

    7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    HA! *zwaait naar Juul!*
     
  6. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nou vooruit dan, een beetje laat, maar *zwaait alsnog terug* :D
     
  7. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Goede 20 weken echo in the pocket. Phew.....
     
  8. meid

    meid Fanatiek lid

    14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    haha nee geen c en a, maar zalando idd. dus lang moeten wachten, zucht. nouja we wachten maar af dan he, hihi!

    gefeliciteerd julia, ik heb de prachtige foto op facebook gezien van jullie 4e wonder, mooi hoor! dus alles erop en eraan, fijn hoor!
     
  9. Daffiee

    Daffiee Actief lid

    21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Julia, gefeliciteerd met de goede echo!!:D Ik heb hem op fb ook voorbij zien komen. Jullie willen dus het geslacht niet weten? Wisten jullie dat bij de eerste drie ook niet?

    @Bd, ja leuk, wintersport! Waar gaan jullie heen? Hoe doen jullie dat eigenlijk met M? Lijkt mij ook wel weer leuk om op wintersport te gaan, maar wel lastig met J.
    Manlief hoeft normaal gesproken niet zo vaak weg, maar afgelopen anderhalve maand opeens heel vaak. Maar dit is gelukkig voorlopig weer even de laatste keer:).

    @Meid, wat leuk dat S al bewust kan antwoorden! Ik dacht dat J nog weinig begreep, maar ik probeer er nu ook beter op te letten en ik heb wel het idee krijg dat ze toch al bewuster met de communicatie bezig is dan ik eerder doorhad:). Zo ging ze laatst keurig haar sokken voor me halen toen ik t vroeg:).
    Haha, dure jas gekocht bij Zalando. Mooi toch! Ben je toch nog goed geslaagd.
    Herstelt je vriendin goed van de operatie?

    Vandaag met J naar het cb geweest. En ze was echt veel gegroeid in de lengte. Ze is van een kleintje naar een gemiddelde lengte gegaan. Verder in gewicht niet veel toegenomen, dus lengte en gewicht zijn nu ook goed in verhouding, 77,6 cm en 10 kg (hiervoor was ze altijd een beetje zwaar voor haar lengte). Komt waarschijnlijk doordat ze is gaan kruipen sinds de vorige keer. Verder was ze niet echt happy daar, dus ze hebben niet echt veel 'testjes' kunnen doen. De arts dacht dat ze een negatieve associatie met t cb had (vanwege de eerdere prikjes). Verder is ze wat verkouden en zag haar oortje een beetje rood, dus de prikjes zijn even uitgesteld. En... vandaag heeft J haar eerste stapjes achter de poppenwagen gezet:D:D (hiervoor alleen nog langs de meubels gelopen)!
     
  10. ientje

    ientje Fanatiek lid

    7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Haai, baai, zwaai!

    Juul, fijn man, goeie echo!! :)

    Daf, fijn dat t goed was op cb, en de prikjes lekker even later.

    Wij zijn morgenochtend aan de beurt, ik ben echt onwijs benieuwd hoe die bink van ons gegroeid is!

    Slaap lekker!
     
  11. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Daffie woehoe de eerste stapjes. Zo mooi om te zien. Nog even en niets is neer veilig :)

    Julia: super dat de echo goed was. Nu lekker gaan genieten.

    Aan het tijdstip mijn bericht zien jullie wel dat het hier weer lekker gaat .... Not. Pffff alweer derde nacht op rij dat hij niet wil slape . Morgen avond dienst dus wordt tandenstokers mee nemen denk ik.
    Wat een drama zeg.
     
  12. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hello!

    Daffiee, fijn dat J zo goed gegroeid is zeg! En eerste stapjes - yeaahhhhhh!!! Leuk is dat he, die opdrachtjes die die prullekes uitvoeren en dus begrijpen. Het dordt hier regelmatig ingezet als afleidingsmiddel. Ipv dat hij alles uit mijn keukenkastjes trekt laat ik hem de tafel dekken. Hij brengt dan alles braaf naar de tafel en gooit het erop. :D

    Wanneer komt hub weer terug?
    En zijn jullie nog flink bezig in jullie nieuwe huis?

    @Ien, jij dus ookal naar het CB geweest? Ben benieuwd naar de 'uitslag'. Ooit zat Y vlak achter S qua gewicht maar dat is alweer laaaaangggg geleden, die gaat ie nooit meer inhalen!

    @Anke, waar hang jij uit?

    @Bd, ah bagger, weer kl*te nachten dus. Wat een gedoe zeg :( Duik je er 's avonds extra vroeg in zodat je de dag of zoals vanavond de avonddienst een beetje doorkomt? Van hoe laat tot hoe laat duurt ookal weer die avonddienst? Veel succes alvast. Vanmiddag een uiltje knappen?

    Hoe gaat het verder met iedereen, weekendplannen? Ik heb morgen nog een slaapdienst, met een kleine onderbreking omdat we personeelsfeest hebben. Ga voor en na het feest wel gewoon werken. Feest met thema glitter. Ik balen dat een collega een actief carnavalster is en zij 8 vreselijk hoerige glitterjurkjes in haar bezit heeft. We gaan dus goed voor l*l lopen daar......

    Maar goed, ons team kennende zullen we er ook wel flink wat gein door hebben :)

    Oh trouwens, die echo heeft mijn vermoeden bevestigd; placenta ligt aan de voorkant, vandaar dat ik deze keer veeeel later en minder geschop voel.

    Zo. Jullie ook weer op de hoogte :D

    Doei
     
  13. meid

    meid Fanatiek lid

    14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @daffie, joehoe, J haar eerste stapjes gezet, leuk leuk leuk!!!!
    lekker belangrijk die testjes..zucht..cb, wat moet je ermee, hahah, trauma door 1e prikjes, tja zoiets kan ook alleen het cb zeggen..

    @ientje, hoe was het op het cb?

    @bd, mmm dat tijdstip ziet er niet zo fijn uit nee, bah balen zeg, al de 3e nacht op rij, het ging goed toch?
    hoe gaat het met je oudste op school?
    ik heb vanmiddag Y thuisgelaten, wij hadden vorige week al het idee dat ie behoorlijk moe was, en de juf zei het ook al, dus toch maar middagje thuis gelaten, maar was nog een behoorlijke strijd hoor, haha ze mogen op do middag speelgoed mee, dus heb moeten praten als brugman..maar gelukt.

    @sucre, las op fb dat jij ook met de stoere bink op cb was geweest en alles goed was, mooi!
    dus zaterdag open dag voor jullie huis, hopelijk komt de 'koper' ook langst.
    hoe is het nu met dat slapen? doe je nog volgens dat boek?

    @anke, is druk aan het klussen volgens mij, alles goed anke?

    @julia, jij dus in een gliterjurkje, wij willen wel foto zien he, dat begrijp je...!!!!
    je had bij de 3jongens ook je placenta voor? heb je dan niet veel bloedverlies gehad? dat kan dan. ik had namelijk wel de eerste maanden van de zwangerschappen veel bloedverlies en toen zeiden ze bij vk dat dat daardoor kon [was niet geval bij mij..]

    weekendplannen. nou morgen werken, hub overwerken dus na het werk de kids bij mijn schoonouders halen en daar blijven eten.
    zaterdag verjaardag dochtertje van mijn zusje, word 1jaar.
    en zondag verjaardag van een vriend bij ons, dusss veeeelll taart...wat vervelend..haha.

    had ik trouwens al gezegd dat mijn hub een nieuwe baan heeft? per 1 dec. gaat hij bij een bedrijf werken die zich bezig houdt met reklame, webdesign en systeembeheer. hij gaat daar als hoofd ICT de hele ICT afdeling op poten zetten.

    goed weekend, alvast!
     
  14. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Stoere baan die man van jou Meid - gefeliciteerd! En een leuk weekend in het vooruitzicht, met taart en nog meer taart, idd heul vervelend ;)

    As we speak zitten we aan de beschuit met muisjes, vanmiddag snel even gekocht, het zat ineens tussen mijn oren, ik zou en moest...... Heerlijk!

    Oh bloedverlies bij placenta aan de voorkant? Nee, nooit van gehoord en ook geen last van gehad. En nee, bij de andere 3 lag die niet aan de voorkant maar had wel eens gelezen dat je daardoor later of minder hard de baby zou kunnen voelen en omdat ik haar/zijn broers echt wel bij week 17 duidelijk voelde had ik nu bij week 20 al zo'n vermoeden dat het hierdoor wat 'gedempt' werd.

    Ja, Anke is vast hard aan het werk. Hopelijk worden zowel Anke's oude huis als die van Sucre dit weekend verkocht. Daffiee, jullie woonden huur toch?

    @Glitterjurkje? No way dat ik daar een foto van ga posten! :D
     
  15. Daffiee

    Daffiee Actief lid

    21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Ien, en hoe ging het op het cb?

    @Bd, o balen weer wakker 's nachts:(. Laatst toen J ziek was, was ze ook 4 nachten achter elkaar wakker. Pff, was echt heavy. Ik vind het echt knap van je dat je het volhoudt hoor! Wissel je een beetje af met je man? Om de beurt uitslapen enzo? Hopelijk vannacht een betere nacht!

    @Julia, haha een glitterjurkje. Geen foto dus? Misschien neemt iemand anders wel een foto en word je tetagd op fb:p.
    Aha, placenta aan de voorkant dus? Dat had ik bij J ook. Ik heb niet eerder gehoord van die bloedingen wat meid zegt. Dit is trouwens wel zo als de placenta voor de uitgang ligt, maar dat is sowieso gevaarlijk geloof ik (bedoel je dat toevallig meid?). Lag dat kleintje in je buik goed op de groeilijnen?
    Haha, is het nog niet wat vroeg voor beschuit met muisjes?
    Manlief komt vannacht weer terug, jeej:). Klussen in huis? Hmm, het ligt even een beetje stil. Man steeds op reis en toen ie er wel was, was hij ziek;). Volgende week maar weer beginnen, er is nog genoeg te doen...
    Wij woonden hiervoor idd huur, dus hoeven gelukkig geen huis meer te verkopen.

    @Meid, klinkt als een leuk weekend. Wauw, wat gaaf dat je man zo'n mooie nieuwe baan heeft! Super hoor:).
    Haha, moet wel lachen om je verhaal dat je Y moest overtuigen. Dan vindt hij school iig wel heel leuk, zo te horen.

    @Weekendplannen, wij gaan vrijdag een weekendje weg naar Landal. Zin in!

    O even voor de record, J heeft niet haar eerste stapjes los gezet hoor, dat gaat nog wel even duren;), maar gewoon terwijl ze de loopwagen vast had (uiteraard niet minder trots om:D).
    Vandaag mijn laatste werkdag gehad! 's Morgens nog taart gegeten omdat ik wegga en volgende week geef ik met een andere collega die ook weg gaat een borrel. Helaas moest ik aan het einde van de dag iets eerder weg omdat J ziek geworden was op het kdv. Wel goed gezien van de cb arts, dat we J gister beter geen prikjes konden geven.
     
  16. ientje

    ientje Fanatiek lid

    7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Moggeuhhh!

    Meid, aan zin om naar school te gaan, ontbreekt het Y dus niet! Wel lekker hoor, om hem zo af en toe even lekker bij te laten tanken.
    Mooi zo, nieuwe winterjas gescoord! Ach weet je, je zult er waarschijnlijk best wel wat jaartjes mee doen, dan is die het geld toch hartstikke waard?
    Ik heb vorig jaar een goedkoopie gekocht, en die was aan het eind van het seizoen zo uitgewoond dat die dus echt de kliko in is gegaan. Zonde! Dit jaar MOET ik dus een nieuwe, en dat wordt een degelijke, goeie jas. Waar ik de komende 5 jaar plezier van ga hebben. (en hem nou nog zien te vinden....)
    Ik ben trouwens wel benieuwd welke mooie jij hebt gescoord! Foto? Linkie? :)
    Veel taart, jummie! :)
    En je hub een nieuwe baan, feli! Leuk hoor, doet hij nu iets soortgelijks?

    Juul, toppie man, goeie echo! Happy for you! :) Men men, wat gaat het trouwens hard! Je bent alweer over de helft! :$ En we hebben nog geeneens een foto van die pens gezien! :p Doe dan maar gelijk een foto van jou, met pens, met hoerige glitterdress :D Ah toeeeee? :)

    Bd, ahhw, wat onwijs balen zeg dat het weer zo slecht gaat met het slapen! :( Ben jij weleens met hem naar de osteopaat geweest? Geen idee hoor of dat wat uit zou kunnen halen, maar wellicht het overwegen waard.

    Daf, lekker hoor, weekendje Landal! Veel plezier! Hopelijk is J morgen weer beter!
    Die stapjes los, dat gaat ook niet lang meer duren, wedden? ;)

    Sucre en Anke, hopelijk kopers dit weekend!!

    Wij idd vanmorgen naar cb geweest. Hij weegt nu 11,4 kilo en vorige keer 11,0. Niet zoveel erbij dus. In de lengte wel, van 77 naar 82 cm geloof ik uit mn hoofd.
    Dit keer een nieuwe arts, jong, net afgestudeerd, doet het nogal volgens de regeltjes allemaal. Pfff.. Omdat hij nog geen woordjes zegt, krijgen we met 18 maanden verpleegkundige aan huis, om te kijken of ie een taalachterstand heeft. Nou... ik was eigenlijk een beetje perplex, dus heb er maar mee ingestemd. Maar achteraf gezien bracht juul me aan mn verstand dat dat eigenlijk echt van de zotten is, een táálachterstand, hij is 1!
    Ik heb overigens tijdens het bezoek wel een aantal keer aangegeven dat ik me echt geen zorgen maak, maar had achteraf wel een beetje het gevoel dat ik me wel zorgen zou moeten maken.
    Voor het eerst dat ik geen goed gevoel had na het cb bezoek. ;)
     
  17. meid

    meid Fanatiek lid

    14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    net weer terug van mijn oude collegaatjes, mooi koper kleurtje weer in mijn haar.

    en yeehhhh mijn jas is binnen! zoo ientje, kan jij 5jaar met een jas doen??haha ik zit meer aan max 2 winters te denken.uhh linkje...je weet dat ik nie zo heel handig ben met computers, ik zal eens kijken of het lukt...1 moment...[​IMG]haha linkje niet gelukt maar een fototje ook goed? hij is van tommy hilfiger, nu nog een mooie grof gebreide grijze sjaal erbij en ik kan de winter door. [ of 2]


    @daffie, vandaag dus je laatste dag gehad, raar gevoel nu? maar heerlijk dat jullie nog lekker even een weekendje weggaan voor je aan je nieuwe job gaat beginnen, heel veel plezier!
    hoe is het nu met J?
    en volgens mij heb je gelijk met die placenta...bij de uitgang...nee dat was niet bij mij hoor. ik had gewoon bloedingen [omdat die blijkbaar bij mij horen in een zwangerschap, is nooit een rede voor gevonden]

    jaaaa ik ben voor foto met dikke pens in glitter, whahahaha..mogen we hier ook eens lachen...!!!!!!

    whaaaattt een taalachterstand, doe normaal, idd het is een kind van net 1, mag ie? ik geloof dat geen kind van hier al een heel woorden boek vol woorden kan zeggen hoor.
    he niet twijfelen hoor, er is echt niks mis mee dat ze nu nog niet praten, het ene kind loopt eerder en de ander praat sneller, ze kunnen niet alles tegelijk hoor. ze kunnen nog lang genoeg praten.
    maar ik snap dat je een beetje raar terug komt van het cb.

    o haha ik zie dat er toch iets van een linkje is gekomen...snap er niks van.
     
  18. ientje

    ientje Fanatiek lid

    7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hihi meid, het wordt nog weleens wat hoor, jij en computers :p ik heb een mooie jas gezien hoor, goed gedaan! Mooi issie :)
    Ja, ik doe rustig 5 jaar met een jas, hihi. Ik zie nooit mooie, dus als ik dan eenmaal een mooie jas heb, doe ik er wel lang mee!

    Nee ik twijfel verder niet hoor, maar doordat je dan zulke achterlijke dingen te horen krijgt, ga je tóch zitten nadenken: doe ik dan toch iets fout, moeten we meer boekjes lezen, etc.
    Zo irritant, je gaat naar het cb zonder enige twijfel, en je gaat onzeker weer weg. Das toch niet echt de bedoeling ;)
    Maar goed, komt wel goed hoor! Smoeder heeft me ook nog even extra hart onder de riem gestoken, hoorde zo vaak dit soort verhalen toen ze nog op kdv werkte, en natuurlijk was er bijna nooit echt wat aan de hand.

    Morgen met sma naar de rommelmarkt, poging 2! Vorige week stonden we er namelijk al, maar toen bleek dat we een week te vroeg waren :D
    Hopelijk scoren we een paar leuke dingetjes!
    Ook gelijk even naar de winkels, kraamkadootje voor mn collega kopen, die is van de week bevallen. Maandag op kraamvisite, leukkkkkkk zo'n klein guppie weer! :)

    Meiden, fijn weekend!
    Juul, glitter maar raak jij, maak nou gewoon een fotoooooo! Je hoeft hem niet te posten, als je hem volgende week (!!!) maar laat zien :D

    Ieehhkkkssssss, volgende week spruitjes meeting!!

    Bd, weet je al of je erbij bent? Zoja, carpoolen? :)
     
  19. AnkeM

    AnkeM Fanatiek lid

    21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Haai, zwaai allemaal! Druuuuuuuuk hier, met verbouwen, werk en B. Morgen (heuh, straks ;)) zit ik verplicht thuis mn huis te verkopen, dan kom ik wel even terug, heb wel wat in te halen.

    Voor nu welterusten, ben net terug van een bruiloftsfeestje, nou dat konden wij beter, het was niet erg bijzonder.

    Vast een reactie @Juul: Foto! Foto! Foto! :D:D:D Aaaaaahhhhh toeeeeeeee??
     
  20. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Anke jij ook net terug? Was zeker geen glitter bruiloft? :D Ik lig in mn werkbedje en wie morgen slapen de maar 3 cliënten die er zijn alledrie uit, ik ga dus ook eens een poging wagen :)

    Later meer, doei
     

Deel Deze Pagina