Nog even een nabrander: Daf gefeliciiteerd met je nieuwe baan! Wat voor projecten ga je leiden? Leuke job hoor, heb ik ook gedaan Juul lekkere dienst heb je gehad, poe hee! En dan zo'n stagiair.... Hopelijk leert ze het nog. Spruitenmeeting, staat in de agenda! Ben benieuwd, als het net zo'nkippenhok wordt als hier af en toe..... Maar wel grappig, een soort van blind date maar dan anders , en van een aantal van jullie weet ik van fb al wel hoe jullie eruit zien. We zien het wel toch?
Ien, hopelijk is een curretage niet nodig!! Fijn dat jullie Parijs in de planning hebben. Lekker van genieten straks!! Anneliesje, gaaf dat jullie gaan trouwen. Gefeliciteerd! Juul, DQ8 positief, hebben veel met coeliakie ook. En sommigen met c hebben die andere ook wel eens negatief... dus volgens mij kan je echt alleen zeggen of iemand het heeft, als er een darmbiopt wordt genomen... Je hoort vast gauw meer van de KA! Daf, gefeliciteerd met je nieuwe baan, superleuk!! Ben ff druk geweest de afgelopen dagen met Daan, weinig avonden dat ik even tijd voor mezelf had helaas. Maar vanavond gaat goed. Maar kon nog niet op iedereen reageren, excuus..Morgen hopelijk meer!
Moggeuhhh, ben ik weer! Vannacht best goed geslapen, 1 onderbreking gehad maar het was geen drama gelukkig. Voel me gelijk weer een beetje mens Meid, ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed wat ie met die eendebek moest, volgens mij kijken hoe het met de bmm zat en het slijmvlies ofzo. Ik weet alleen dat het echt niet leuk was! Nee, geen bijwerkingen van de tabletten gelukkig. De kids van mn zus zijn 14, 12, 9 en 4. Oef, ze hebben het een stuk makkelijker dan die nicht van jouw man hoor! Hihi, heeft ook zo z'n charmes maar zou niets voor mij zijn geloof ik Niks te zeggen bij spruitenmeeting? Annelies is toch een gigantische kwebbelkont? Komt wel goed dus Anke, lekkere vakantie gehad dus, mooi! En een hoop potentiële oppassen, handig!! Ahhh sielug, tand door B's lip Sucre, heb je al wat nuttige informatie uit dat boekje kunnen halen? Druk gehad met Daan dus, ook 's nachts nog steeds? Ik duim nog steeds voor betere (slaap) tijden voor je hoor! Hier: met mij gaat het eigenlijk wel goed. Het gevoel om dit af te willen ronden, dóór te willen overheerst wel, voel er eigenlijk niet meer zo'n verdriet om. Het vloeien is intussen bijna voorbij (mocht ook wel tijd worden) en ik hoop maar dat ik gauw weer een beetje van een cyclus kan spreken. Zijn nu bezig om de extra slaapkamer die we hadden, om te bouwen tot (fatsoenlijke) logeerkamer. Er stond nog een inbouwkast met schuifdeuren in, onze kledingkast. Die heeft hub van de week naar onze slaapkamer verhuisd en nu hebben we weer een fatsoenlijke kamer. Hadden eerst bedacht dat S daarheen zou verhuizen, zodat we zijn huidige kamer voor de nieuwe beeb konden gebruiken. Hopelijk gaat dat ook gewoon gebeuren, maar nu dus nog even niet. Willen hem wel vast S-klaar gaan maken, muur vast in een mooie kleur verven, mooi laminaat erin, zodat hij er tzt gelijk in kan. Verder zijn we gewoon lekker aan het opruimen, Roemenië kan weer voorzien worden van kleding, en de kliko stroomt bijna over Genoeg projectjes dus! Fijn weekend allemaal!
Ien, hopelijk kun je het hoofdstuk snel afsluiten. Het is al vervelend genoeg en dan moet je ook nog eens die medicijnen slikken enzo. Druk aan het klussen dus lees ik, succes daarmee! Sucre, poeh zwaar hoor die avonden van je. Je was eerder toch bij de osteopaat geweest (of herinner ik het me niet goed?), heeft dat dus niet geholpen? Anke, fijn dat het straatfeest leuk was. Het is toch belangrijk om leuke buren te hebben. Ah, al oppassen voor B gespot dus? Hier hebben we ook leuke buurmeisjes, maar ze mogen nog wel ietsje ouder zijn van mij voordat ik t ok zou vinden. Meid, morgen eerste dagje school dus, leuk hoor! Wel fijn om hem er zelf heen te kunnen brengen. Julia, wat een rare stagaire zeg. Lijkt me echt irri, zo iemand die niks zelf bedenkt. Maar ze heeft wel een heftige dag gehad zo te horen. Over de baan, ik ga 32 uur werken en het is bij een bedrijf in de mechatronica. Ze hebben een high tech en een medical devices gedeelte. Ik weet nog niet op welk(e) specifieke project(en) ik ga beginnen, maar in een eerder gesprek zij die vrouw dat ze al wel een bepaald project in gedachten had. Verder naast het leuke nieuws van afgelopen week, ook een minder gedeelte. Één van onze katten is kwijt. Hij is al sinds dinsdagavond weg, terwijl hij er normaal voor elke maaltijd is. J is ook niet zo happy, volgens mij krijgt ze kiesjes. Ze heeft er al wel 2, maar kennelijk heeft ze van deze extra last. Ze maakte er vrijdag en zaterdagnacht echt een potje van (terwijl ze normaal 's nachts echt nooit wakker is). Gelukkig ging het afgelopen nacht weer wel goed (misschien ook omdat papa weer thuis is).
Helleu! @Suc, veel weet ik er niet vanaf, maar hoorde dat een darmbiopt niet meer zomaar gedaan wordt. Toevallig bij mijn vader een jaar geleden nog wél gedaan, maar mijn zus werd laatst in het zkh verteld van niet. Schrikken trouwens zeg, met die auto, ik las het op FB! Bah! @Meid, joehoeee, morgen naar school dus! Spannend! En jij lekker vrij - niet verkeerd! @Ien, bedankt he, voor klus-virus. Hier nieuw bed besteld voor de 2 'grote' jongens. Het was een 'klein' discussie puntje met mijn echtgenoot, ondanks oma het bed kado wil geven... De prijs... not very funny zeg maar..... Uiteindelijk toch vandaag besteld, maar zal een week of 4 duren voordat het geleverd wordt en ze het in elkaar komen zetten. Nu zsm beginnen met behang van de muren trekken, eentje opnieuw behangen (deze vonden ze allebei echt helemaal cool Mother Earth/ Aarde Fotobehang - Fotobehangsite de grootste fotobehang webwinkel van Nederland. Alle bekende merken fotobehang online te bestellen. Snel in huis.) en ik vind zoiets ook stukken beter dan winnie the pooh en dat soort gebeuren. Hub legt er altijd veel over uit, ze blijven het machtig interessant vinden al die satelieten, planeten, sterren etc etc. Anyway, dat wordt dus de ene muur waarschijnlijk, andere kant opnieuw verven. Ben benieuwd, maar heb er wel zin in, alleen nu nog ECHT beginnen @Daf, ah kat kwijt. Doet me denken aan de kat van Ien, die wekenlang foetsie was en ineens weer voor de deur stond. Heeft ie een chip? Hopelijk komt hij snel weer terug! Wanneer ga je van start bij je nieuwe baan? En moet je er voor reizen of is het in de buurt? Spannend! Hoe is het met de rest? Ga maar eens even bankhangen. Morgen werken, met onderbreking. Ouderavond op D's school. Gelukkig collega kunnen ritselen die langer blijft, dus even op en neer. Wel belangrijk hoor, hoor toch wel graag uit de mond van de docent wat er allemaal op de planning staat dit jaar en niet alleen maar uit die van mijn zoon. Want veel verder dan: 'jeeeeeeeetje, wat heb ik veel werkjes moeten doen vandaag' komt die niet Heel verschil, van groep 2 naar 3, dat blijkt wel weer. Meneer vond het vorig jaar leuker: lekker spelen! Dames, fijne avond allemaal en vooral rustig, met veel slapende kinderen enzo
ons weekendje weg zit er weer op, helaas. we hebben het super gehad, veel gezwommen en nog samen met vrienden en de kids naar een pretpark geweest, die zaten heel toevallig ook op een bungalowperk in het zelfde plaatsje. dus was erg gezellig! vanmiddag heeft onze oudste zijn 1e zwemles gehad, leuk!! ik zwem al sinds dat hij een paar maanden oud is elke week met hem [moeder en kind zwemmen] en nu kan je echt zien dat dat een hele goede voorbereiding is. waar andere kinderen moeten wennen, kan hij al de arm en beenslag en op de rug zwemmen ,met bandjes om dan he.. en morgen dus zijn 1e schooldag, en voor S de eerste dag op zijn nieuwe kdv. @julia, ja bedden, duur, ik weet er alles van. maar als het goed is kunnen ze er jaaaaaren op vooruit! ik ben ook idd niet van het winnie the pooh behang, de kamer van de oudste is bij ons wel erg stoer, al zeg ik het zelf. hij heeft 2muren behang groen, wit geblokt en 2 muren antraciet behang met een ribbeltje erin, met een kleed op de grond gestreept, grijs wit, zwart en paar grote manden, grijs wit zwart waar speelgoed in zit. foto behang is idd ook erg mooi, springt er lekker uit! haha nu al ouderavond, das snel. @daffie, jak, das niet leuk, kat weg, zeker als ie altijd netjes voor de maaltijd thuis komt. hij is al een week weg dus. hopelijk komt ie snel aan lopen weer... kiezen nou volgens mij heeft S er toch ook last van, hij is al een week een beetje aan de diarree, en nu voelde ik gister dat hij aan de andere kant dus ook 2kiezen door heeft, hij heeft er nu dus 4. @ientje, lekker dat het gevoel van doorgaan, meer aanwezig is! ik weet zeker dat S over niet al te lange tijd, in zijn nieuwe kamertje mag slapen hoor! dus roemenie weer blij gemaakt! goed bezig! @sucre, had je dat boek al besteld? en ben je er al mee bezig? zag op fb dat D aan het lopen is, super!!!!! @anke, haha wat een mijlpaal, zielig! ik zit nu tijdens het laptoppen ook naar mijn dikke vette verloofde te kijken, whaaha lachen zeg, wel heel dom programma, maar misschien daarom grappig!
Thx Annelies, you too! Meid, klinkt idd als een stoere kamer! Had Y. er vanmorgen zin om naar school te gaan? Ouderavond hier, dat zijn geen één op één gesprekjes hoor, juist met alle ouders en docent(en) van de klas. Erg leuk. Zo weet je meteen bij wie je kind in de klas zit en docent laat materialen zien en vertelt een beetje hoe de dag/week eruit ziet in groep 3/4. Ik ga zelfs a.s. donderdag ook naar de ouderavond voor de kleuterklas waar de middelste na de herfstvakantie zal starten. Ik vind het altijd leuke en leerzame avonden. Die één op één gesprekjes tussen ouder/docent waar jij denk ik op doelt hebben we hier 2x per jaar, ik dacht januari en mei ofzo. O.a. n.a.v. de citotoetsen, jaja... bereid je maar vast voor, die onzin begint al in groep 1 tegenwoordig. @Daf, weer een beetje een normale nacht gehad? Hoop van wel! Fijne dag allemaal!
Hoi! *zwaait naar Juul, ga eens aan het werk joh! * Klusvirus: graag gedaan Hier al een heel eind gevorderd, de muur is geverfd en het laminaat ligt al. Hub heeft vanavond zelfs de plintjes al vastgemaakt! Als ik niet uitkijk, heeft ie straks de hele kamer al ingericht, maar dat wil ik toch echt zelluf doen Daf, kat al terug? Vervelend joh, ik ken het gevoel Meid, eerste schooldag zit er ook al op voor je grote vent, stoer hoor! Fijn dat het moeder-kind zwemmen blijkbaar zn vruchten heeft afgeworpen! Handig hoor, des te sneller mag ie afzwemmen (hopelijk)! Trusten!
@julia, ohhhh ik snap het, maar dat ik wel handig ja, weet je een beetje hoe en wat van de klas. ja cito, ik had er ook al van gehoord, moet niet gekker worden toch! Y kreeg vandaag een briefje mee, of er mensen zijn die zich willen aanmelden als klassenouder, [dan moet je wat dingen regelen, bv helpen bij feestjes of helpen met vervoer regelen of kado regelen voor verlof, huwelijk enz.] nou dat lijkt me wel wat, zo ben je toch een beetje betrokken bij de school, vind ik wel belangrijk. maar ons mannetje is wel moe hoor, als ie van school komt. zal behoorlijk wennen zijn, van 1dag in de week kdv naar 5dg naar school. @ientje, goed bezig zeg! maarre als je je verveeld, hier moet ook nog nieuw laminaat gelegd worden, enne de zolder staat ook al min 5jaar op de planning...voel je je geroepen?? vandaag gewerkt, morgen weer dagje vrij, lekker, hopen op lekker weer.
Haaaai Sucre hoe is het met D? Las iets op fb over hoogsensitief, ik hoop maar dat je druk was met hem in de positieve zin! Daf, zo te horen ga je iets heel nieuws doen, dus niet meer met wetenschap? En hoe is het met je proefschrift, laatste loodjes? Ja leuke buurkids maar sommige wel wat jong. Hoewel, ook twee knullen van 15 en 17 plus een pa die van treintjes houdt, hihi. Oh naar van de kat, hopelijk istie snel weer thuis. Ientje, kamer al bijna af, sjappoo! Stuur je je hub daarna onze kant op, hier ook nog genoeg te doen . *Zwaai naar Annelies!* Meid, oudste naar school, zwemles en dan heel moe, dat wil ik wel geloven . Klasseouder, ja klinkt leuk, heb je ook nog een beetje een idee wie er nog meer in de klas van je zoon zitten en het lijkt me best leuk om af en toe met die kids op stap te gaan. Julia, ouderavond, goed om een beetje en idee te hebben wat er op school gebeurt en ff die andere ouders te zien toch. Hoe is het met je zwangerschap, al richting 20 weken echo denk ik? Zooo ik lees al over kiezen, hier een zesde tandje dat al 3 weken nodig heeft om door te komen , gelukkig niet veel last van. Vandaag had ik weer vervelend werk, symposium op Paleis Soestdijk. Bijzondere locatie moet ik zeggen, inhoudelijk was het ook erg leuk. Maandag begint dan eindelijk de aannemer in ons nieuwe huis, en de loodgieter, nu gaat het opbouwen beginnen. Over een week of 5 is de benedenverdieping als het goed is al helemaal af, ik kijk er naar uit!
Hee meiden. Ik geef weer ff een teken van leven. Morgen probeer ik te reageren. Even een update. D heeft afgelopen de hele nacht geslapen!!! We zijn hem nu aan het leren dat hij zelf in slaap moet vallen, zonder borst. Dat kost wat moeite, soms 2uur op een avond, maar hopelijk gaat hij het zo leren. Hij komt verder nog wel voor enkele voedingen snachts, maar dat is de volgende stap. Verder ben ik begonnen met mijn studie. Meteen al pittig!! Veel thuisstudie. Maar..nu weekend en het belooft prachtig te worden! Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Sucre wat heerlijk dat het nu eindelijk de goede kant op lijkt te gaan! Wat voor studie ben je begonnen? *zwaai naar de rest, ik ga weer verder chillen *
goedemorgen! 't was vroeg hier, 6;45....eigenlijk was ik nog niet klaar met slapen, maarja... @sucre, super om te lezen zeg! das al een hele vooruitgang! een studie, ja dat ik erg pittig, het leren gaat al wat anders als toen we jong waren en daarbij komt nu ook nog eens een baan, 2kinderen en een huishouden. respect! is dat trouwens die studie waar je zo lang voor hebt moeten knokken? die je graag wou, maar ineens niet meer mocht ofzo? @anke, spannend maandag, nu eindelijk beginnen met opbouwen! maar over een week of 5klaar, ze hebben behoorlijk wat te doen dus. wij hebben morgen een familie bbq en het gaat gelukkig super mooi weer worden, heerlijk! o ik hoor Senn, hij is wakker, ga hem snel uit zijn bedje halen, kan hub nog even lekker uitslapen [geluksvogel, hahah]. *zal het morgen mijn beurt zijn....*
Haai! Meid, jij aan de slag als klassenouder dus, leuk lijkt me dat! Ben je idd extra betrokken. Anke, wow, dikke vette verbouwing dus bij jullie! Nog 5 weken, nog even doorbikkelen dus! Sucre, ik vind je stoer! Giga slaaptekort en gewoon even aan een nieuwe studie beginnen! Petje af hoor! En ik zie positieve verhalen over het slapen van D, dus dat komt dan vast helemaal goed, kun je dan ook wel gebruiken met je drukke leventje! Meid, lekker bbq! Veel plezier! Hier: wij gaan morgen naar Parijs, woehoeeee! We vertrekken om 7 uur, lekker vroeg dus. Ik ga weer even verder tv kijken, uitzending gemist van het meestbesproken programma van de afgelopen week denk ik: the most hated family takke zeg, gewoon geen woorden voor!
Hoi, zwaai, ff lekker weekendje weg in Limburg. Morgen weer thuis dus dan een update. Ien heel veel plezier tussen de baguettes en croissants en weer even genieten van de Fam.
Veel plezier gemetamorfoosde (bestaat dat woord?) Bd! Stoer dat je dat hebt gedaan zeg, mooie kleur je haar!
Bd aan de vlaai, Ien aan de croissants en baguettes, geniet ervan dames! Ik ga weer aan de arbeid, het huis wacht!
Ik leef nog!! Vandaag zware dag op school. Wat is dat toch afzien zeg. Van werken word je moe, maar van leerling zijn?! Pffff, hihi... ik word oud! Tot morgen!
Haha Sucre, ja dan ben je ineens de jongste niet meer he? Post HBO opleiding toch? Zal wel even doorbikkelen worden, hoelang zul je er zoet mee zijn? Leuke klas wel? Taaie stof? Sterkte! Hoe gaat het met D. de laatste nachten? @Anke, opbouwen is van start gegaan dus? Spannend! Veel werkmannen over de vloer? @Meid, jij klassenouder dus, haha, is dat bij jullie ook voornamelijk bij het regelen van juffendag/verjaardagen docenten en dat soort klusjes? Hier dus leesmoeder. Elke dinsdag, nu nog alleen bij D. vanmorgen begonnen, paar kindjes uit groep 4 geholpen en sjee wat kunnen die al goed lezen. Dat gaat echt snel zeg in een jaar tijd! Na de herfstvakantie sjok ik na D. zijn klas naar B. zijn klas om daar om de week te helpen met (voorbereidend) lezen. Leuk om zo met regelmaat op school te zijn en wat meer mee te krijgen. Hopelijk hou ik het tot de bevalling vol, dan een paar weken rust en ga ik er weer mee aan de slag. Dat is tenminste de bedoeling. Hoe was de family BBQ afgelopen weekend? Het weer was er prima voor, hier de bbq ook weer uit de schuur geplukt, lekker! @Bd, hoe gaat ie daar? Leuk die metamorfose! Pas je wel op, dadelijk herkennen we je niet meer @Ien, how's Paris? Hopelijk beter weer dan hier vandaag, grijs, grijs grijs namelijk. Begin v/d herfst? @Anke, jij wil dus ook Ien haar hub even lenen? Hier namelijk ook nog genoeg te doen hoor... nieuw dakraam bijv. Hub wil het zelf gaan doen, nog voor de winter (zegt hij!).... ik ben benieuwd. En naar het resultaat........ Zeg, iemand toevallig familie of kennissen waarvan de kinderen zo'n snel leren zwemmen cursus hebben gevolgd? Bijv. 4/5 maanden elk weekend een paar uur, of, het kan nog sneller: kerst of meivakantie dagelijks 2/2,5 uur? Ze garanderen vaak diploma A. Ben heel benieuwd naar ervaringen namelijk. Financieel is het zeker de moeite waard, je bent in 1x 575 euro lichter maar als ik nu bereken wat ik tot nu toe kwijt ben en wat er nog gaat komen.... Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het geleerde niet vergeten wordt na zo'n spoedcursus. De basis zal wel bijblijven maar moet je bijv. echt met regelmaat een duik nemen om het niveau op pijl te houden? Nah, ja, ik ben op zoek naar ervaringen en in mijn omgeving geen ouders van kinderen die zo'n cursus gevolgd hebben. Dus ik dacht; ik gooi hem even in de groep hier. Nu een boterhammetje smeren en nog even genieten van een paar uurtjes vrij, dan werken. Fijne dag allemaal!