niet druk geweest hier de afgelopen dagen... maarja ientje in viva la frankrijk en sucre in de schoolbank... @bd, hoe was jullie weekendje weg? jullie hebben er trouwens heerlijk weer bij gehad zeg! hihi ik heb gister ons volgende weekend weg alweer geboekt, we gaan eind okt naar texel, er stond een super aanbieding in de flair... weekend voor 109euro pp en kids tot 4jr gratis...kijk daar houden wij van! gratis eindschoonmaak, elke dag verse broodjes, 1dag fiets huur, flesje wijn in huisje, bij strandtent gratis koffie met gebak, gratis toegang ecomare [dat zeehonden ding]. nou niet verkeerd toch dacht ik! @julia, jaa idd klassenouder. tis vooral dat ik graag wil weten hoe en wat op school. ik ben namelijk wel iemand die zelf graag de touwtjes in handen houdt, en zo ben je er wat meer bij betrokken. heb je een beetje het idee wat er leeft op school. enne kan ik bij mijn zoontje gluren, tis namelijk een echt jongen, hij verteld niks. ik moet het er echt uittrekken. 'hoe was het op school?; leuk' 'wat heb je gedaan vandaag?; gespeeld' enz enz enz. hoe gaat het trouwens met je zwangerschap, voel je je goed?enne heb je al een beetje dikke buik?? voel je het babytje al? spoedcursus zwemmen? ik wist niet eens dat dat bestond..dus nee geen ervaring. van het weekend gaan we trouwens naar musical van soldaat van oranje, heb er enorm veel zin in, lekker dagje met z'n 2-tjes. iemand al geweest? leuk?
Helleu! We zijn weer thuis! Die paar dagen zijn voorbij gevlogen! S heeft wel nogal slecht geslapen daar, ik daardoor dus ook, weerstand is gelijk gezakt naar -10, ben snipverkouden! Beehhhhh! Dus ik ga vanavond vroeg naar bed, en morgen niet meer zo ego doen en weer reageren! Au revoir!
Hey meiden, Ik schuif weer aan! Ik lees dat iedereen lekker aan het klussen is geslagen. Het lijkt wel aanstekelijk, want ook hier moet het één en ander aangepakt worden. Daffie: Nieuwe baan, gefeliciteerd! Is de kat al terecht? Ien: Hoe was Parijs? Aww, ziekig thuis gekomen, dat is jammer. Verder wel genoten van het weekend? Meid: Leuke deal, die vakantie die je hebt geboekt! Ga je dit weekend naar Soldaat van oranje? Wel zwaaien hoor, is hier namelijk om de hoek. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar schijnt geweldig te zijn. Julia: Spoedzwemles? Daar had ik nog niet eerder van gehoord. Hoe gaat het met de zwangerschap, hoe voel je je? Hier: een heerlijke midweek Duitsland gehad! Kleine man vond het helemaal super bij opa en oma! Ik had er wat meer moeite mee, helemaal toen ik belde en ik hem door de telefoon hoorde. Verder wel genoten hoor! Afgelopen zaterdag hebben wij onze kitten opgehaald! Wat heerlijk weer om zo'n knuffel rond te hebben lopen. Zo langzaam aan worden Olin en D twee handen op 1 buik, zo leuk om te zien! Gelukkig eet D geen kattenbrokjes, in plaats daarvan gooit hij de brokjes 1 voor 1 in Olin's waterbakje . Lekkere grapjas! Gister ook nog bij het CB geweest. D heeft prikjes gekregen, en verder alles prima en geen op of aanmerkingen gekregen.
Klinkt goed zeg Meid, dat weekendje weg, helemaal voor die prijs en wat je er allemaal voor krijgt! Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en we gaan in de kerstvakantie een paar dagen naar Newcaste. Met de boot. Ik mag toch hopen dat ik niet opeens vroeg ga bevallen, op een boot. Ik hou wel van avontuur, maar dat is me nou weer net teveel van het goede. We gaan trouwens zonder Y., alleen met de twee 'grote' mannentjes, oh en hub weet van niks Oh ja, hihi, klinkt bekend die antw. van zoonlief. Hier praat meneer nu wel wat meer, maar eerst was het ook alleen maar: 'gespeeld', veel meer werd er niet verteld, tenzij ik echt verder vroeg: 'in welke hoek heb je gespeeld?' 'Met wie?' etc. Musical? Ken hem niet, zou mijn man er ook niet mee naar toe krijgen, die is echt niet van de musicals. Gezelligerd he? En als hij het woord soldaat hoort al helemaal niet, na bijna 2 jr verplichte dienst in BG Ien, home sweet home en S. weer normaal geslapen. Happy for you! Laat die sprong nu maar voorbij zijn he? Hoe is het verder met iedereen? Nog weekendplannen? Mijn hub had laatst aan mijn moeder voorgesteld weer eens met zijn allen bij haar te komen logeren. Haha, grapjas, we wonen in dezelfde stad, maar hebben natuurlijk toen wij nog in BG woonden wel een aantal keer een wat langere tijd bij haar gelogeerd. A.s. weekend dus die kant op. Kunnen hub en ik mooi zaterdagavond even de stad in. Bios ofzo, draait er iets leuks? Fijne dag allemaal!
He Nova, jij ook weer terug in NL! Fijn dat jullie het leuk hebben gehad! Oh leuk he, zo'n pluizenbolletje in huis? Geniet ervan!
@ientje, helleu! dus weer terug, ja tijd gaat snel he, en zeker als je het naar je zin hebt! @supernova, jullie ook weer terug, lekker hoor even zonder je kindje weg. tis maar goed ook dat je hem gemist hebt, hihi. zo hoort het ook toch? maar hij zal vast niks tekort gekomen zijn bij opa en oma! ik denk dat wij zelf meer last hebben van het missen als de kids zelf. om de hoek en er nog nooit geweest..dat kan toch niet? maar ik zal zwaaien! iedereen die ik over soldaat van oranje hoor is er super enthousiast over, dus de verwachtingen zijn hoog..haha! leuke verrassing voor hub, julia, lijkt me ook leuk om zoiets een keer te doen, maar ik zou niet weten hoe ik dat 'stiekem' moet doen, alles is terug te zien via internetbankieren. vandaag met S naar het cb geweest, en hij is eindelijk weer een beetje gegroeid, niet dat ik me daar druk over maakte hoor. hij is nu van 8 naar 10 kilo gegaan en van 73 naar 76cm. en vonden het knap dat ie al zo goed los loopt en blokjes kan stapelen, tja. oh ik had het toch over klassenouder, nou ik ben vanmorgen dus idd uitgenodigd om die taak te gaan vervullen op school. ben benieuwd. ga het samen met 1 doen, die het vorig jaar ook deed, zal vast wel goed komen, zij zat vroeger bij mij op de middelbare school, wel grappig dat je elkaar nu als ouders weer tegenkomt en dat de kinderen bij elkaar in de klas zitten. trouwens nog gelukt met stemmen gister allemaal?
Julia: spoedzwemles? Nooit van gehoord. Hier ook niet bekend. Leuk een suprise boat trip, als je het maar bij deze suprise houdt Ien: weer terug uit Paris? Leuke foto's op FB zag ik. Leuke familie reunie gehad? Nova: jullie lekker paar dagen weggeweest. Kan me voorstellen dat je je kleintje dan mist. Toch ff raar. Meid: goed gegroeid dus die S van jou. En blokjes stapelen, superknap! Hub is vannacht niet thuis, dus oudste mag bij mij logeren Zal zo eens kijken of hij al ligt te pitten of dat het een groot feest is boven. Ik hoor niets dus zal wel goed zijn. Nu maar hopen dat M ook lekker rustig doorslaapt. Nachtje doorslapen zal fijn zijn (vannacht weer drama met M; krampen en virusje wat dwars zit denk ik). Wordt voor mij dus maar op tijd naar bed. Morgen gaan we hub ophalen met de bus en de trein. Groot avontuur dus
Zo, hier een bijgeslapen ien, ik kan weer een beetje functioneren Bd, hoe was weekendje Limburg? Veel vlaai gegeten? Sucre, hoe gaat t op school? Meid, lekker zeg, volgende weekendje weg geboekt! Goed bezig jij En leuk dat je nu definitief klassenouder bent, lijkt mij idd ook wel wat straks, maar nog even niet teveel aan denken hoor, haha Soldaat van Oranje, lijkt mij ook gaaf! Hub is ook niet zo'n musical type, dus die doe ik daar ook niet zo'n plezier mee. Maar jullie veel plezier alvast! Nova, heerlijk joh, een weekje naar Duitsland samen! Kan me wel voorstellen hoor, dat je D hebt gemist! Maar het geeft ook wel even wat vrijheid he! Leukkkk een huisgenootje erbij! Hihi, gelukkig eet D de brokjes niet op! Juul, lekker man, de mini cruise! Goed geregeld jij! En ik zou me maar geen zorgen maken over vroeg bevallen, het lijkt me niet dat daar veel reden voor is om daar bang voor te zijn, toch? Ik begrijp natuurlijk wel dat je dat toch een beetje doet, maar ik denk dat het wel goed komt Hahaha, echt wat voor jullie om bij je moeder te gaan logeren Bios, goed idee! Gaan wij morgenmiddag doen, sma wil graag oppassen dus wij kunnen even de hort op Ik moet trouwens ook nog even kijken wat er draait. Maar aan mijn tips heb jij niks, dan vindt alleen jouw hub de film leuk Allerlei cb bezoekjes lees ik, wij mogen volgende week ook weer. Stemmen, ja hoor, wij hebben ons steentje bijgedragen Wij intussen dus weer een beetje bijgekomen van een paar dagen Parijs, was erg leuk om een paar dagen mee te draaien daar! De scholen van de kids gezien, en een beetje gevoeld hoe zij het ervaren daar. Ik vind ze zo stoer! Ze vinden het niet allemaal altijd even makkelijk, maar ik merkte nu al dat het al minder moeilijk werd dan de eerste week (wat ik van mn zus had gehoord). Dus het komt wel goed met die kids! Meiden, fijne avond!
Bd, hoe was het ophalen? Moest hub voor werk weg? Oh enne.... zin in een ritje Nijmegen? Vandaag open dag van de brandweer hier, volgens mij wel iets voor jouw oudste zoon Wij zijn uiteraard ook van de partij. @Meid, ja dat klopt, via internet zijn alle betalingen na te gaan, maar hub kijkt nooit op die van mij, haha! En als ik geld tekort kom dan sluis ik dat gewoon even over van de een naar de andere rekening. Ik doe de admi hier in huis, dat laat ik niet aan hem over want dan zou ik 1. nergens voor verzekerd zijn; en 2. zou het nog een grotere chaos zijn dan het nu al is. In BG krijg je echt nooit post. Op reclame na. Best rustig maar ik had daar echt geen idee van hoe of wat. Hub zit nou in een soortgelijke situatie, die bergen post die hier op de deurmat valt, hij heeft echt geen flauw benul van waar dat allemaal goed voor is. En het is ook wel weer klunzig leuk dat ik bijv. eerder weet hoeveel vakantiegeld hij heeft gekregen, zolang er genoeg poen op de rekeningen staat kijkt hij er niet eens naar! @CB? Geloof begin okt. ergens aan de beurt, ook die leuke oogtest voor de 2e x. Olé! Fijn dat de spruitjes het allemaal goed doen! Getsie, las net een topic in de lounge over een baby die is overleden, wiegendood. Pffff.... wat heftig zeg. Jullie nog weekendplannen dames? Wij zo dus richting de brandweer, fijna dag allemaal!
Allemaal aan het genieten van een fijn weekend? @Julia, en was het leuk bij de brandweer? Een ogentest bij t cb? Dat is neem ik aan niet voor je jongste spruit? Hier nog niks gehad iig. Ja, ik had die begin-post van de wiegendood ook gelezen. Ik heb hem niet helemaal uitgelezen en het topic daarna ook niet meer geopend. Ik kan daar dus echt niet tegen, word ik zo verdrietig van. @cb, wij mogen eind deze maand weer. Ik heb al een vraag voor ze, maar misschien hebben jullie ook alvast tips? Ze heeft de afgelopen weken namelijk echt een obsessie voor eten. Continu "happie?" en dan wil ze ook echt meer eten. Bij het ontbijt, wil ze bv na 2 (onbelegde) boterhammen nog meer, of na 2 (belegde) boterhammen als lunch ook (en na avondeten ook, etc, etc). Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Zelf de rem op de hoeveelheid eten zetten (dat doen we nu) of gewoon meer geven tot ze zelf aangeeft niet meer te willen? Ik zal het sowieso straks even op t cb vragen. @Ien, fijn dat je weer bijgeslapen bent en dat je het leuk gehad hebt in Parijs. S slaapt nu weer wel goed dus? Nog naar de bios geweest? Die nieuwe batman film schijnt heel goed te zijn. @Bd, en heeft M een beetje goed geslapen? Was het leuk om je man op te halen? @Meid, gezellig samen wat leuks doen. Was soldaat van Oranje leuk? Wauw wat is die S gegroeid! En al blokjes stapelen, knap hoor. Wat grappig dat je op deze manier weer een oud-klasgenoot tegenkomt. Dat zal bij mij niet gebeuren. Konden jullie toentertijd een beetje met elkaar opschieten? Jep, uiteraard netjes gestemd woensdag. J heeft inmiddels haar eerste virusje weer te pakken. Beetje koortsig en heel zwaar ademen (en wakker worden 's nachts), wel sneu hoor. Afgelopen woensdag hadden mijn man en ik ook een dagje voor onszelf. Opa en oma hebben op J gepast, die hebben een topdag gehad. Nou, wij ook. Overdag naar de sauna, inc heerlijke massage. En 's avonds uit eten, een 4-verrassingsmenu met bij elke gang een bijpassend wijntje, heerlijk!!
O, en nu vergat ik nog bijna het belangrijkste. Onze kat is weer terug! Heeft 11 dagen geduurd. We hadden wat geflyerd in de buurt en kregen naar aanleiding daarvan behoorlijk wat tips. Elke keer niks, maar de laatste tip was dus raak. Hij zat ong. 300m verderop in een grote tuin. Hij was heel dun geworden, maar gelukkig nog wel erg kwiek.
Ha Daf! Een kind zonder rem als het om eten gaat, kijk, dáár heb ik ervaring mee Bij S is dat nooit anders geweest overigens. Ik heb voor mezelf gewoon een grens gesteld van wat een acceptabele hoeveelheid is, en dat krijgt ie. Hij stopt namelijk zelf niet, dus dan stop ik maar voor hem Als hij dan erg blijft miepen geef ik hem iets van fruit of een stukkie soepstengel ofzo. Of afleiden met speelgoed, werkt ook best goed Bios, jaaaa we zijn naar 'the Bourne legacy' geweest, en hij was leuk!! Echt een goeie film, aanrader! (je hoeft echt de andere films niet per se gezien te hebben) Hopelijk knapt J weer gauw op! Dat topic had ik idd ook gezien Wat afschuwelijk!
~[*^£#?~,{ had een hele tekst getypt, gaat er iets mis :x Nu geen zin meer, dus een grote zwaai van mij en tot later!
Julia: hoe was de open dag van de brandweer? Las het te laat (en is ook net ff te ver om zomaar te komen kijken). Daffie: wij hebben ook zo'n afvalbak thuis. Alles wat voorbij komt gaat zijn mond open en horen we "hap". We leggen zijn bordje vol, dat mag hij zelf opeten. op = op, want hij kan echt door blijven eten. Goeie tip van het dagje weg, ga ik ook maar eens inplannen. Ien: jij ook al met hub weggeweest. Leuke film dus? Sprak mij ook wel aan, misschien maar avondje bios plannen dan. cb: vanochtend geweest. 80cm en 10,3 kilo. Ik vind hem een flinke kerel, maar volgens de arts met zijn gewicht onder de middenlijn (???). Ook zijn prikjes gehad, nu maar hopen dat hij er een last van heeft. Vrijdag met oudste met de bus en trein naar Schiphol gegaan om hub op te halen. Daar aangekomen nog anderhalf uur de tijd, dus maar de toerist uitgehangen; vliegtuigen kijken, eten en shoppen. We stonden op tijd bij de gate te wachten, maar meneer kwam uit een andere uitgang. Stuurde hij een bericht: ga nu de bus in naar parkeerterrein. Grrrrr, ik meteen bellen natuurlijk. Verrassing verpest haha. Hij vond het in ider geval wel erg leuk dat we er waren.
Hee meiden, alles goed met jullie? BD, volgens mij snapt die arts er niks van. Lengte en gewicht van je mannetje zijn prachtig!!! En die prikjes, zo vervelend altijd he. Leuk, vliegtuigen kijken, wel jammer van de verrassing, zul je altijd zien he... Juul, gave foto's van de brandweer op FB!! Mijn papa is ook brandweerman, mijn stoere papa. Hoe gaat het verder met je? En met de baby? Ientje, hoe gaat het nu met jou? Was het leuk in Paris? Leukleuk, samen naar de bios! Daffie, fijn dat poezebeest weer terug is! Eten, hier geen grote eters. Brood in de ochtend gaat met moeite, maar avondeten gaat wle super. Alleen wil meneer zelf eten en als ik hem een hapje geef, wordt hij heeeeeeeeeeeeeel boos. Klein driftkikkertje. Hier alles goed. Drukdruk, as usual.. Daan is lief, slapen gaat wat beter, maar hij wekt ons nog steeds zo'n 2-3 x per nacht...
Hi ben ik ook weer na een heeeele lange dag werken. Geloof dat ik vanaf 10u vanochtend tot vanavond 8u aan eenstuk vergaderd heb.... Morgen mijn agenda de hele ochtend geblokt, heb wat in te halen geloof ik... Geloof dat het niet gaat lukken om op alles te reageren, ik doe mn best Bd, wauw met OV je man ophalen op Schiphol. Leuk maar wel een beetje suf dat je hem mis bent gelopen. Cb, a.s. Vrijdag ook weer, heb B laatst op de weegschaal gezet, volgens mij ook net boven de 10 kilo. Hier trouwens ook een rupsje nooitgenoeg, en wil ook precies hetzelfde eten als de rest. En zelluf natuurlijk, hoewel dat steeds beter gaat. Er gaat overigens wel een krant onder haar stoel Ientje, terug uit Parijs, zag nog een mooi huis op fb, woont je zus daar? Knap dat de kids zich al aanpassen, gaan ze naar een franse school of een internationale? En hoe vinden je zus en zwager het eigenlijk? Juul, stoere foto's van de brandweer, dikke pret voor de mannen zo te zien. Hoe is het met je zwangerschap, volgens mij ben je al op de helft? Haha die man van je, geen idee wat er met zn geld gebeurt . Hier gaat dat anders, alles wordt gecategoriseerd in een excelsheet en ik moet me regelmatig verantwoorden. Maar gelukkig heb ik ook nog een eigen rekening . Goed idee trouwens, een verrassingsweekendje! Daf, gelukkig is de kat weer terug! Opluchting lijkt me. J ook weer beter? Hier, druk druk met nieuwe huis, maar het gaat nu wel hard dus. Beneden zitten alle plafonds erin en de stucadoor kan beginnen. En dan ziet het er al heel anders uit. Verder druk met werk, het wordt zo langzamerhand wel een pittige combi. Maar goed, over een week of 6 zijn we al een heel eind, daar kijk ik wel naar uit. Wel balen dat het qua weer echt herfst is, ik hoop op nog een mooi weekendje! Tot snel allemaal!
Hoi doei, later meer. Gisteren training van werk en dus geen slaapdienst, nu een paar uurtjes zonder kinderen, dus snel de ladder op en een muur verven boven. Nieuw bed v. D&B wordt vrijdag geleverd, en ik heb nog veeeeeeel werk.... -einde ego-
jeetje julia, wat ben je druk zeg! maar wat voor kleur is de muur geworden? trouwens leuk werkje he, verven, hihi, ik vind het echt leuk om te doen. @anke, poe idd pittig hoor, jullie zitten al een tijdje in de verbouwing, maar mooi om te zien, dat het nu snel opknapt. vergaderen, bahhhh, gelukkig heb ik dat niet in mijn vak! zelf eten, ja hier ook, meneertje weigert gewoon, hoe zo eigenwijs.. maar 't is wel een schatje hoor. als ik zeg, ga Y maar een kusje brengen loopt ie met kus-geluidjes naar Y toe om hem een dikke natte zoen te geven, SWEET. zijn woorden schat word ook al wat groter; brrrrooeemm[als ie met auto's speelt], mama, papa enne aap... maar hij is nog steeds meer van het wijzen. @sucre, fijn dat het wat beter gaat met slapen, maar 2 a 3keer wakker worden per nacht is nog steeds veel zeg. hopelijk word dat ook snel minder. @bd, ohh wat jammer dat jullie hub waren misgelopen, maar lekker wezen vliegtuigspotten, vonden de kids vast geweldig! cb ahh joh, trek het je niet aan, hij is gezond toch en groeit, nou prima dan toch! @daffie, fijn dat jullie kat weer terug is. zal het komen door de verhuizing? dat ie daar nog niet helemaal gewent is ofzo? of zeg ik nu iets heel doms...??[heb geen verstand van katten, maar kan het me zo voorstellen] vandaag gewerkt en vanavond bij mijn ouders gegeten, wat heerlijk, gewoon aanschuiven! mijn ouders hebben een weekend weg geboekt voor het hele gezin, voor sinterklaas, leuk leuk leuk... verder eigenlijk weinig bijzonders hier, morgen middag moet ik na schooltijd op school komen, een bijeenkomst voor klassenouders, nou ik ben benieuwd, haha! belangrijke taak! oja, wij waren zaterdag naar musical soldaat van oranje geweest, die was echt heel erg mooi! zo mooi gemaakt, draaiend decor. daarna lekker wezen eten in katwijk, hebben we tapas gehad, jammie!
Meid: kletsen. Aap is hier ook sinds 2 dagen een geweldig woord. Zijn eerste woordjes zijn papa, opa en lamp (???? ja idd lamp haha). Sinds dag of twee nu dus ook aap. Voor de rest komt er heel veel gebrabbel uit, maar nog onverstaanbaar. Oh ja mama heeft hij dus nog niet uitgevonden. Op zich niet zo'n probleem, want hij hangt al heel de dag aan mijn been als hij dan ook nog eens mama heel de dag roept... Maar hij wil niet eten? Groeit hij wel gewoon goed? Dan vooral niet druk om maken. En jullie lekker avondje weg gehad, lekker. OP aanraden van jullie allemaal (bios, musical, uit eten), voor a.s. vrijdag dagje sauna met hub geboekt. Ben er helemaal aan toe. Lekker relaxen en quality time samen.