Anna: 1e icsi poging... lucrin en gonal f ronde 30 conny19: 1 poging IVF gelukt, jippie Caruli: 1e ivf lucrin,gonalf,pregnyl,progestan 1emmy 1e cryo rogestan,progynova 2emmy's 2e cryo progestan, progynova 1emmy 3e cryo progestan, progynova 2 emmy's 2 april start 2e ivf nu ronde 43 Dagmar1974 : 1e ICSI..12-4 beginnen met Decapeptyl Enna: PCO: Clomid en LEO niks, na pauze weer begonnen met 3e ronde Puregon spuiten op 13-04 Ginny: 1e IVF: decapeptyl, gonal-f, pregnyl, progestan - geen bevruchting 1e ICSI: decapeptyl, gonal-f, pregnyl, progestan - 1 emmy 2e ICSI: decapeptyl, menopur, pregnyl, progestan - 2 emmy's 3e ICSI; decapeptyl, menopur, pregnyl, progestan - 5 emmy's: 2 teruggeplaatst Linda: 3e poging 1e IUI met puregon&pregnyl hopelijk in april Lieselot 3e poging ICSI in eigen cyclus met cetrotide en gonal-F. Lot23: PCO, 4e ronde spuiten met puregon&pregnyl, maand 20. Martje83: 1e poging Menopur miskraam, 2de poging Menopur en Pregnyl spuiten, 3,5 jaar bezig voor 1e wondertje Niekje: 1e poging met menopur ivm PCO bijna twee jaar bezig voor eerste wondertje Nikkie80: 1e IUI (april/mei) met Menopur en Pregnyl. Patje20CO, 2e ronde spuiten met lucrin en menopur. na ei komt er nog 4 dagen pregnyl. 5e iui, ronde 17 in mmm (PAUZE VOOR ONBEPAALDE TIJD) SRB: 3e keer gonal en pregnyl, 2e keer progestan (balletjes), 3e iui, ronde 10 in de mmm Agenda Nikkie80: 14 april bespreking IUI en Provera Caruli: 18 april 1e fm 2e ivf Enna 21 april FM Dagmar1974 25-4 echo NOD lijst Niekje: NOD rond 07 maart Patje20: NOD geen idee Caruli: NOD half mei ergens SRB: NOD: geen idee Nikkie80: NOD rond 25 april Zwanger Conny19: Zwanger, uitgerekend rond 7 november Lot23: Zwanger, uitgerekend rond 27 november Ginny: zwanger, uitgerekend rond 1 december Bengel: zwanger, uitgerekend rond 5 december 1ekindje: zwanger, uitgerekend rond 23 december
1e kindje, gefeliciteerd meis! dat geeft de mens weer moet! het begint steeds meer weer te kriebelen bij me, maar ik wil eerst richting het maagbandje voordat we weer gaan proberen, als het nog een jaar duurd dan wil ik misschien wel een ronde nog proberen, alleen denk ik niet dat het slim zal zijn, omdat we al niet zoveel behandelingen meer hebben. we zien het wel. ben trouwens doorverwezen naar ra medical, die heeft mijn gisteren gebeld, maar was aan het werk, moest wat invullen op internet, dus denk dat ze me vandaag gaan bellen weer.
wwiiii goed nieuws, mag 29 april om 9.30 komen voor een intake... jippiieee weer een stap verder! en als ik geopereerd ga worden dan word het in brugge... das iets minder.
Patje fijn dat je 29 april je intake heb hopelijk gaat het snel en kun je snel weer verder! Hoe gaat het verder met je? bengel vervelend ddat je misselijk word je doet er zo weinig aan helaas heb er ook last van. Ik zag dat anna een miskraam heeft gehad dus bij deze nogmaals sterkte! 1e kindje hoe voel je je? Dames die nog druk aan het spuiten zijn hoop dat jullie snel volgen. Ik heb vandaag de echo gehad bij de gyn en we hebben een mooi hartje gezien en gehoord ben nu wel een beetje gerust gesteld maar het blijft spannend. Het was 1 klein wondertje want dat was de vraag nog bij ons. Ik hoef niet meer naar de gyn en mag een afspraak maken bij de vk.
Lot, fijn dat je het hartje hebt gehoord, en maar 1 hartje! Geniet er lekker van! Bengel, tja die misselijkheid he! Toch best wel vervelend! Ik hoorde wel eens dat als je 's ochtends voordat je opstaat een crackertje eet er wat minder last van hebt. Zelfs dus geen ervaring mee he! Anna, jeey ik had het niet meegekregen eerlijk gezegd! Ik schrik ervan en weet niet goed wat ik moet zeggen! Vreselijk gewoon, veel sterkte meid! Ik heb over zo'n twee weken (ws 5 mei) mijn HSG staan......ooooo dat is pijnlijk, lees ik van iedereen. Ik zie er zoo tegenop. Ik kan alleen maar daar aandenken, erg he. Maar ja voor het goede doel toch. Hoe lang heb je na een HSG een verhoogde zwangerschapskans? Weten jullie dat? Wie heeft er nog meer een kleine bmm of lange eileiders? Wat zijn jullie ervaringen met IUI? Liefs Nikkie
Hi Nikkie, Ik heb zelf ook een kleine baarmoeder, maar er is mij verteld dat dat niet raar is. Vrouwen die al eerder een kind hebben gekregen hebben vaak een grotere bm. Ik weet niet of jou iets anders is verteld. Ben wel benieuwd. Ik heb ervaring met IUI. 6 keer gehad inmiddels. 5 keer in eigen cyclus en de laatste keer met hormonen (Fostimon). Kan over 2 dagen testen, maar voel de menstruatie al aankomen helaas, maar nog steeds is het afwachten. HSG heb ik ook al gehad. De eileiders waren goed doorgankelijk. Ik had me op het allerergste voorbereid, maar het is echt reuze meegevallen. Alleen tijdens het spuiten voel je een paar menstruatiekrampjes. That's it. Verder vond ik het niet erg. Ik heb het 3 maanden geleden gehad en ben nog steeds niet zwanger. Dus weet ik niet hoe groot de kans is dat je erna meteen zwanger raakt. Bij mij en mijn partner is ook niets bijzonders gevonden, dus alles is tot zover normaal, maar de zwangerschap blijft uit. O ja, een half uur voor de HSG heb ik 2 Naproxen tabletjes ingenomen. Dit heeft wel geholpen volgens mij. Dit was ook weer een advies van een forum-genoot. Veel succes!
bah.. het spuiten doet me steeds meer pijn.... eerste dag voelde ik niks.. maar nu.. pffff t blijft ook tijdje nazeuren is dat bij jullie ook zo? vanmorgen heb ik het expres even wat eerder uit de koelkast gehaald...
@dagmar: Ik vind het ook geen pretje! Die naald doet pijn en vergeleken met een naaldje op een insulinepen is deze ook nog eens groter :S Ik houd mijzelf maar voor dat ik het voor een goed doel doe, maar leuk is anders! Hoeveel dagen ben je nu al aan het spuiten?
vanaf zondag doe ik het... ik heb in ziekenhuis geoefend met puregon maar die is volgens mij idd kleiner he? deze van decapeptyl is best dik idd... en ja tis voor goed doel.. dat houd ik me ook wel telkens voor ogen hoor.. heb er veel voor over zeg ik maar maar leuk is anders hihi.. ben er nog steeds weleens erg boos en verdrietig over waarom dit allemaal moet.. maar ja
@lot het is nog echt onwerkelijk maar mijn (.)(.) doen zeer en moet vaak naar de wc. ben gelukkig niet misselijk. 9 mei heb ik de eerste echo, best spannend en als dat goed is vertellen we mijn ouders en schoonouders met moederdag dat we zwanger zijn.
Dagmar en enna ik ken dat gevoel dat het na een paar dagen soms even tegen gaat staan en het gevoeliger is. Ik spoot puregon en haalde het sowieso een minuut of 10 uit de koelkast voor ik spoot dat deed minder pijn, veel succes!
Heey Cilianne, De arts zei tegen mij dat mijn baarmoedermond erg klein is....dan zou de IUI en HSG pijnlijk kunnen zijn. Aangezien ze dan met een tangetje de bmm verder open moeten trekken. Als ik het alleen al hoor, voel ik hem! Spannend, dat je al over twee dagen kan testen! Ik zal voor je duimen! Ja die Naproxen heb ik al in huis hihi! Eentje moet ik vantevoren nemen en de andere kan ik daarna nemen. Nou, echt niet, ik neem ze dus allebei vantevoren in! all@ ik haal altijd mijn spuitgerei even vantevoren uit de koelkast, dat scheelt echt! Maar de ene keer is het gevoeliger dan de andere keer.... Inmiddels ben ik al gestart met Provera! Ik hoop dat ik snel ongi word zodat we kunnen beginnen! Liefs Nikkie
nou hier nog geen eitje te zien. Ja wel 4 van 6-7 mm rechts.... Moet nu naar 100IE en zondag terug komen. BAAAAAL
voor de meiden die Puregon spuiten. Kan het zijn dat er iets meer vloeistof in de patroon zit? Ik heb nu een 300IE patroon gebruikt om 3 dagen 75IE te spuiten en moest vanavond 100IE spuiten. Dan zou je denken dus dat ik 25IE uit mn nieuwe patroon moet halen. Maar ik haalde toch nog 100IE uit mn oude patroon. Ben gelijk bang dat ik iets fout doe. Maar in de bijsluiter staat dat er iets meer vloeistof in de patroon zit ivm doorstroming van de naald. Herkent iemand dit?
het prikken zelf doet niet meer zeer maar alleen als het vloeistof erin komt...enne... als ik de naald eruit haal als ie echt goed leeg is.. komt er toch nog een druppel vrij... dat kan toch geen kwaad?
laat je de naald wel een 5 seconde in je buik zitten voor je hem eruit haalt/ Bij mij lekt het niet hoor! Soms een drupje bloed, maar meestal niets!
@poohbear er zit altijd meer vloeistof in dan de 300 volgens mij zit er 425 in maar dat staat er volgens mij wel op
hoi Poohbear Ik zat donderdagavond ook me af te vragen of ik het wel goe dhad gedaan. Had uitgerekend dat de ampul op moest zijn, maar had nog heel veel over. Toch ff twijfelen of ik het wel goed had gedaan. Maar blijkbaar stoppen ze gewoon veel meer in zo'n ampul. Succes morgen met de FM! Ik moet maandagochtend, spannend! Groetjes, lisanne