De staart van de kat tussen de deur

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!
    Vanmorgen toen ik mijn dochter naar de kdv bracht, kwam de staart van de kat tussen de buitendeur. De deur sloeg dicht en toen pas hoorde ik de kat. Heel snel de sleutel weer in de deur gestoken en de deur open gemaakt. De kat rende weg met een duidelijke knik in de staart.
    Moet ik nu mijn kat zoeken en naar de dierenarts gaan, of is hier niets aan te doen?

2. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Waarschijnlijk een gebroken staart dan... maar ik zou altijd even naar de dierenarts gaan, kan me voorstellen dat je kat pijn heeft! Alleen daar al om gaan!

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Bij een duidelijke knik zou ik zeker even naar de dierenarts gaan!

Was je kat binnen of rende die weg naar buiten? Ik hoop dat je m snel vind. Als ie pijn heeft is zielig.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    even kijken of ie er nog wat mee doet.

Onze kat had zijn staart waarschijnlijk ook tussen de deur gehad.
    sleepte over de grond.
    Op de rontgenfoto was te zien dat er er twee wervels pal op elkaar stonden, tussenwervelschijf niet meer te zien.
    Dierenarts vroeg zich ernstig af of het ooit nog goed zou komen maar... zei ze je weet het nooit katten kunnen echt wonderbaarlijk herstellen.

Hij heeft een spuit tegen de pijn gehad en twee weken later was hij er weer driftig mee aan het zwaaien.

zou nu niet achter hem aan gaan vangen. gewoon wachten tot hij thuis is en kijken of je er aan mag zitten, hij laat snel genoeg merken of hij pijn heeft.

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

ahhh wat zielig :( hoop dat je hem kunt vinden

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Zeker mee naar de dierenarts!

Onze kat vroeger kwam ooit met een geknikte staart thuis, onder de knik was de staart verlamd en gevoelloos. Uiteindelijk is de staart gedeeltelijk geamputeerd, zag er heel sneu uit, maar de kat heeft vervolgens nog jaren prima kunnen leven zonder er last van te hebben :) En dat is dan dus het ergste scenario, want grote kans dat de staart van jullie kat bv alleen gebroken en flink gekneusd is; dat kan gewoon weer helemaal genezen.

7. Skye

Skye Niet meer actief

Aan de staart zelf zullen ze nu niks doen, maar ik zou zeker gaan voor de pijnstilling, dat beestje moet echt een gigantische pijn hebben!!!

8. Delta

Delta Niet meer actief

inderdaad naar de dierenarts!!! alleen al voor de pijn!!

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja zeker mee naar de dierenarts!! Deze moet bepalen of de staart nog te redden is of misschien geamputeerd moet worden. Ook moet hij kijken of de staart nog goed doorbloedt wordt.

Veel sterkte met het arme diertje.

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik kom net van de supermarkt en zie de kat buiten zijn brokjes eten. De knik is nu aanzienlijk minder geworden. Ik mag hem niet aaien, dan rent hij weg.

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik zou echter wel na de dierenarts gaan zoiets doet ontzettend pijn
    ook al is de knik minder wil nog niet zeggen dat het niet gebroken kan zijn

12. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    De staart van onze kat is wel eens tussen de ovendeur gekomen (zo'n zware die met een klap dichtging). Het resultaat was ook een knik. Ik ben toen naar de dierenarts geweest en die zei dat er niks aan te doen was. Thuis knapte de kat ook binnen een week op. De knik is nog wel zichtbaar maar er zit wel gevoel in de rest van zijn staart.

Het ligt er ook heel erg aan hoe de aard van de knik is denk ik. Bij onze kat was het geen hoek van 90 graden maar eerder iets van 30 ofzo (haha).

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zou toch ook echt even gaan.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je die vraag nog stelt:)....natuurlijk moet het arme dier even naar de dierenarts! Wil je hem anders zo rond laten lopen, met op z'n minst heel veel pijn en misschien wel erger? :$ Vandaag nog gaan, anders kan 'ie misschien niet eens normaal slapen van de pijn. Sterkte voor kat!

15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Om 2 redenen....
    1. Op dit moment kan ik de kat niet "vangen".....dus tot hoever moet ik blijven proberen.
    2. Als de dierenarts (uit ervaringen van anderen die hetzelfde hebben meegemaakt) toch niets doet, waarom het beestje verder plagen.

Ik ben geen beestenbeul.

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nou, 4 uur later heb ik eindelijk de kat te pakken. Ik mag de staart aanraken en heb deze geïnspecteerd. Het ziet er "goed" uit dus wacht ik nog even af. Hij mag nu wel lekker binnen blijven.:cool:

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je bent vast geen dierenbeul hoor. ;) Fijn dat je hem hebt kunnen vangen maar ikzelf zou toch altijd even naar de dierenarts zijn gegaan voor alle zekerheid en een kattenparacetamolletje. Hoop dat kat weer helemaal opknapt! :)

18. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Onze kat heeft ook een keer met zijn staart tussen de deur gezeten. Er stonden 2 deuren tegen elkaar open en eentje klapte dicht.

Gevolg de staart van de kat lag buiten en de kat binnen...Zo zielig, heb me er lang schuldig om gevoeld zeg. De dierenarts heeft hem tot aan zijn kont moeten amputeren...

Misschien dat je dierenarts even kunt bellen en het uitleggen, succes ermee!

19. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Ja, dat ga ik even doen. Bedankt!

20. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Ik weet niet of je inmiddels al gebeld hebt maar geeft een kat nooit een paracetamol die wij innemen... ik hoorde laatst een verhaal van iemand die dat wel deed uit gemak en die kat is mooi dood!

Deel Deze Pagina