dames, hoe pak ik dit netjes aan zonder ruzie te krijgen met de buren? ze hebben een labrador, schat van een beest, luistert alleen nergens naar (daarom heeft t vorige baasje dr weg gedaan). en dit beestje breekt zo'n 2x per dag uit en maakt de hele buurt op onstuur, kinderen van de overburen zijn bang (ze springt en is heel wild, maar doet niks). ze heeft bij de andere buren al een schilderijtje uit t trapgat gelopen (was de trap op gesjeest) ze poept dus ook in alle tuinen, springt voor fietsen langs, en onlangs voor de wandelwagen waar mn moeder mee liep, mn vader woedend op de buurman.ze heeft in t zwembad van andere buren gelegen (waren niet thuis en weten van niks) en dr halsband ligt in de vijver van de achterbuurman. en de buurman? die lacht erom, tja, druk beessie, enthousiast he.... ze zijn gewoon wat baldadig soms.... maar ik heb er nu schoon genoeg van, mn kippen zijn van de leg, mn sint bernard kan niet meer rustig dutten in de zon, de buurman klost met zn klompen onder t slaapkamerraam van mn dochtertje door... ik heb een net gesprek met m aangeknoopt en dan krijg ik bovenstaande reactie. heb gedreigd dat we anders een stroomdraadje aan onze kant maken, want wil m niet in de tuin, maar t helpt niks. dus mn vader zei; sluit de hond volgende keer op in de garage en bel de politie, maar dan krijg je gedonder, of breng t beest naar het asiel in de buurt, laat de buurman betalen om m op te halen, misschien leert ie t dan... iemand tips? volgend voorjaar moet onze prinses natuurlijk wel lekker buiten kunnen spelen en niet ondersteboven worden gelopen door zo'n ongeleid projectiel
Hoe kan die hond dan bij jullie in de tuin komen? Enne die buurman moet denk ik wat vaker met dat beestje lopen/rennen zodat hij zijn energie kwijt kan...
Probeer nog een keer een gesprek aan te gaan en leg uit dat dit echt niet meer kan! Vraag desnoods buurtbewoners om dit ook te doen. Probeer er eerst met elkaar uit te komen. Lukt dit niet zou ik het beestje oppakken, ambulance bellen en hoppa naar het asiel, als dit vaker gebeurd en hij elke keer moet betalen voor het ophalen van de hond denkt die hopelijk wel na! Zo niet dan kan het asiel er beter een ander baasje voor zoeken die wel genoeg tijd in de hond wil steken!
Hier een zelfde soort situatie... En wij komen er helaas echt niet uit met de buren. Onze buurman is niet aanspreekbaar en onze buurvrouw lacht alleen maar onzeker en weet niet wat ze er aan moet doen... Nou ik wel...opvoeden en consequent zijn, maar helaas doen ze er weinig aan. Aangezien de hele buurt er nu last van krijgt en klaagt letten ze er wat meer, maar het is een ramp! Succes!
Heb je geen afscheiding tussen jullie tuinen? Of trekt ie zich daar ook niets van aan..? Probleem van een overenthousiaste hond ken ik wel (hier thuis ook eentje), maar we hebben onze achtertuin dus hondproof gemaakt. Ze kan er echt niet uit, maar wel lekker rondrennen etc. (naast haar dagelijkse rondjes uiteraard). Een enkele keer is ze ook ontsnapt via de voordeur, maar lijkt me toch dat als dat een aantal keer gebeurt je extra oplet Of loopt de hond de hele dag dan gewoon buiten van de buren?
Hier hetzelfde maar dan met 5! honden uit 1 gezin. Om de beurt ontsnappen ze. Als ik er één te pakken krijg breng ik hem naar het asiel. Wordt hun vanzelf te duur......
Wij hebben ruzie met onze buren sinds we ze gewoon vriendelijk gevraagd hebben wat aan het gedrag van hun hond te doen. Op onze kosten hebben we uiteindelijk een schutting neergezet, zodat het beest ons in ieder geval niet meer ziet, want hij ging bij elke beweging hysterisch blaffen. Ik zou het nog 1 keer vragen om er wat aan te doen als ik jou was en anders gewoon naar het asiel brengen ofzo, laat hem maar betalen als hij hem terug wil. Dat is toch gewoon aso, het beestje kan er niets aan doen, hij moet hem opvoeden, uitlaten etc.
Als die bij jullie in de tuin komt zou ik eerst eens zorgen dat jullie tuin dicht is als die dat nog niet is. De hond kan er immers ook niks aan doen en vind naar het asiel brengen etc nogal zwaar overdreven, denk dat je de hond er meer mee hebt dan de baas!
Dat is toch eigenlijk een omgekeerde wereld. Als hondeneigenaar hoor je er toch voor te zorgen dat je hond niet tot overlast is. Ik heb verder geen tips voor je. Naar het asiel brengen, zijn ze in het asiel ook niet erg blij mee denk ik. Een buurvrouw heeft eens een flinke preek gehad omdat ze een loslopende kat daarheen heeft gebracht, terwijl die er goed verzorgd uit zag. (nu zijn niet alle asiels hetzelfde natuurlijk)
Misschien niet gewoon een praatje aanknopen met de buurman, maar de buurman eens op de koffie vragen, rustig laten zitten en dan serieus zeggen: Buurman, ik wil wat met je bespreken. Je hebt een schat van een hond, maar we hebben écht last van hem. En dan noem je bovenstaande dingen op. En dan voorstellen om samen een oplossing te bedenken. Op die manier heb je hem op een rustig moment, niet direct nadat de hond iets heeft gedaan. Dan ziet hij misschien in dat het serieus is, en kan hij het niet weglachen. Dat doet ie waarschijnlijk omdat hij zich toch een beetje opgelaten voelt en misschien zelf ook niet weet wat hij er mee aanmoet. Die hond kan er ook niks aan doen, maar het is zijn baasje die de verantwoordelijkheid heeft.
Een hond, kat etc kan altijd ontsnappen en die beestjes hebben er echt geen benul van of ze een tuin van een ander in lopen hoor. Dus ja als ik er echt zon last van zou hebben zou ik zorgen dat ze niet meer in mijn tuin kunnen komen. Je kunt het de omgekeerde wereld noemen inderdaad maar je bent wel meteen van het hele gezeur af dat ze door je tuin heen waggelen en bovendien snap ik sowieso niet waarom je tuin niet afgeschermd is als je kinderen hebt ook vanwege hun veiligheid maar dat is dan weer een ander verhaal en daar gaat het niet over. En misschien heeft ze dr tuin wel afgeschermd, ik zei ook, als die nog niet dicht is, dus voor hetzelfde geldt is het wel afgeschermd. Maar het is wel het eerste wat ik anders zou doen en niet met belachelijke stroomdraden gaan werken want dat beestje kan er niks aan doen die denkt niet aan een tuin afscheiding hoor!
Het beest naar het asiel laten brengen vind ik geen optie. Zeer gemeen zelfs. Als de baas er niet voor zorgt dat het beest gewoon bij zijn huis blijft zit er ook dikke kans in dat het beest in het asiel blijft zitten en hij hem dus niet gaat zoeken of zelfs halen tegen betaling.. Dan is het beest de dupe van alles en die kan er echt niks aan doen. Een hond is een product van de opvoeding. En dat gaat niet goed. Die mensen zouden een consequente opvoeding moeten hanteren voor die hond. Een training zou ook niet verkeerd zijn. wij hebben ook een drukke onstuimige labrador. Maar dat weet je, dan laat je hem niet los lopen en houd je hem aan de lijn. Ik denk toch echt dat de baasjes dat moeten gaan inzien..
onze tuin is afgeschermd, maar aan 1 kant open (wonen vrijstaand, daar komt ie ook niet langs, hij wurmt zich door het hek van gaas dat tussen ons in zit. onze tuindeur zit meestal dicht, maar soms niet, als ik bijvoorbeeld boodschappen aan t uitladen ben of buiten ben met mn kindje. het is niet aan mij om hier alles af te schermen, hij moet zn hond bij zich houden! volgend voorjaar maakt mijn man een hekje aan de andere kant omdat onze dochter dan lopen kan, maar dit zal niet een erg hoog hek worden, dus hier zou hij overheen kunnen. een cursus hebben ze gedaan, maar heeft blijkbaar niet geholpen, hem uit t asiel ophalen doen ze echt wel, zijn stapelgek op de hond, ik zie m ook echt 2x per dag actief zoeken, ook als t regent. een rustig gesprek hebben we wel gehad hoor, we doen af en toe een keer een bakkie, en hij begon er zelf over. het lijkt alleen niet door te dringen dat het probleem ernstig is, en ik hoop door een keer door te pakken, hij inziet dat t echt niet langer kan. wij hebben ook een hond, de blijft netjes binnen, ook bij een open tuin en tuindeur, gaat zelfs niet achter de hond van de buren aan als die langsloopt, en als ze dat niet deed, dan gingen we er echt wat aan doen. ik verwacht van hem t zelfde. een overbuurman is zo pissig (hond tegen de kinderwagen gesprongen in de keuken waar baby van 5 weken in lag te slapen) dat die de politie belt als hij de hond te pakken krijgt. daar gaat buurman ook als eerste kijken als de hond weg is. ik denk dat ik de eerstvolgende keer de hond even in de garage doe, en m na een uurtje terugbreng met de boodschap dat ie m nu zo terugkrijgt, en de volgende keer uit t asiel kan halen.
Oh da's jammer... Maar dan nog, als je al van alles hebt geprobeerd... Ook in Duitsland hebben ze toch huisvredebreuk.
Ik woon zelf in DE en heb geen idee, maar aangezien hier de politie al gekomen is toen de buurman ten val kwam door onze kat die de weg over stak, lijkt het mij dat ze ook komen voor een hond die een kinderwagen met 5 weken oude baby omver gooit. Het is ons sowieso opgevallen dat voor elk wissewasje de politie erbij geropen word hier, dus ik denk dat je het beste gewoon de politie kan bellen.
Dat voor elk wissewasje de politie wordt geroepen heeft te maken met rechtsbijstand en de bijbehorende verzekeringen... hebben net een heel gesprek achter de rug met een verzekeringsadviseur. Wanneer je wilt claimen en je wilt voorkomen dat het welles/nietes wordt, dan kun je er het beste de politie bijhalen. Dus echt Duits!
Ze kunnen de hond toch gewoon binnen houden? of in de tuin aan een riem? als hij dan stil is, dat is ook niet iedere hond. Hoe oud is de hond? is het een jonkie? Ik snap niet dat die hond niet binnen kan blijven of aan de lijn, als je een hond hebt die er steeds vandoor gaat doe je dat toch?
naar het asiel brengen als ze niet willen luisteren? dan hoeven ze nog niet eens te weten dat jullie dat gedaan hebben...of de hond even verstoppen in jullie schuur zodat ze even schrikken nee zonder gekheid...is misschien lullig maar hier heeft iemand uit d ebuurt wel 2 hondjes naar het asiel gebracht. die man deed gewoon de voordeur open en gaat uw gang was het... auto's schrokken zit rot en ook in andermans tuinnen graven en doen. man heeft hondjes uit het asiel gehaald en loopt er nu zelf mee.... dit is wel heel drastisch maar als aanspreken niet meer helpt...zo sneu voor de hond.