weet het ff niet meer

Discussion in 'Borstvoeding' started by steffie1980, Nov 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hey,
    Ik ben gister weer bij de arts geweest voor Xyno, hij heeft wsl toch reflux en heeft nu zantac gekregen. Vannacht sliep hij waarempel goed dus ben al blij dat het een nacht geholpen heeft.

Maar hij zei ook dat xyno niet goed groeide. Ik had zoiets van het zal allemaal wel dit riedeltje heb ik bij de andere drie ook al eens gehoord, maar onzeker als ik dan thuis ben heb ik toch de groeicurve eens ingevuld.
    Hij ligt kwa lengte en groei netjes op de onderste lijn, was ook niet echt lang en zwaar bij de geboorte dus kwa lichaamslengte volgt hij mooi op.
    Maar kwa gewicht zit hij zelfs onder de -3 lijn :confused:
    Het gaat wel omhoog langzamer dan de lengte maak me nu dus echt zorgen. Hij zat al tussen de -1 en -2 lijn en is veel afgevallen de eerste week, maar omdat hij steeds wel iets bijkwam maakte ik me weinig zorgen.

De arst is helemaal voor bv en had me een blad meegegeven voor bv op te krikken en ja die dingen heb ik allemaal allang gedaan. (gaat zo al vanaf de geboorte) Alleen op deze week bijvoeden lijkt hij iets bekomen te zijn kwa zijn gewicht, maar nog steeds niet voldoende en hij heeft vreselijke krampjes van de hypo allergeen voeding. (ook al krijgt hij maar 30cc als hij er echt om vraagt gister heeft hij bijv helemaal geen fv gehad)

Weet het echt even niet meer. Lk komt om de vier dagen. Het aanleggen gaat erg goed en ook zuigt hij mooi. Snap het gewoon niet. Zou het te maken hebben met het huilen door de reflux? Door mijn stress (ook nog een gebroken been erbij sinds woensdag)

2. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beste Steffie,

ook nog een gebroken been! Dat is wel echt heel erg beroerd, zeg! Hopelijk heb je er niet teveel pijn aan en geneest je been snel.

Goed van je dat je een LK hebt om te helpen. Wat zegt die over het gewicht van je kindje? Is hij verder goed tevreden? Het is goed van je dat je hem goed in de gaten houdt. En de cijfertjes zijn natuurlijk ook een indicatie, maar belangrijker is dat je kindje gewoon heppie is. En door reflux-achtige klachten heeft je kindje natuurlijk ook extra stress, wat weer extra energie vergt.

Zeker als je kindje vervelend reageert op de FV zou ik zelf niet direct teveel twijfelen over de BV op zich.

Zou het je helpen om deze periode van niet teveel kunnen ivm je been, als een kans te zien om rustig aan te doen met je kleintje? Wellicht kan dat je helpen om zoveel mogelijk te ontspannen en te genieten van je kleine schatje. En dat komt jou én hem alleen maar ten goede.

Hou je rustig en taai! Sterkte met alles!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ook heel lang onder de -3 lijn gezeten.
    Mij is heeeeeel vaak verteld te stoppen met de borstvoeding maar ik het dit niet gedaan. Ik ben altijd door gegaan. Ik heb wel met regelmaat gewisseld tussen live voeden, gekolfd uit een flesje en kunstvoeding. Maar mij werd door de kinderarts verteld dat ik echt elke 2 uur voeding aan moest bieden. Dus dat heb ik gedaan, en daardoor zijn ze toen eindelijk een beetje gaan groeien (maar nog altijd onder de lijn gebleven hoor ;)).

Verder zou ik juist zeggen nu dat je moet rusten met je been (neem ik aan) heb je juist tijd om lekker op de bank te zitten en lekker die kleine aan te leggen ;)!

Beterschap met je been meid!
    Succes! En niet teveel naar de cijfertjes kijken als dat lukt!
    Liefs!

Share This Page