De stap naar de dokter is gezet

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wherona, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Wij hebben de stap gezet om naar de huisarts te gaan. We hebben morgenochtend een afspraak bij de huisarts en vind het onwijs spannend allemaal. We zijn nu 11 maanden bezig om zwanger te raken maar helaas nog niet gelukt.

Graag wil ik in contact komen met andere meiden die ook de stap hebben gezet naar de dokter of net bij de dokter zijn geweest.

Ik hoor van jullie

Liefs

2. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Hoi, Wij zijn naar de dokter gegaan op 12 oktober. Daarna hebben we een zaadtest gedaan met de uitslag; snelheid en aantal in orde, maar er zitten 'vreemde vormen' tussen... 30 november hebben we een afspraak bij de uroloog. Als blijkt dat het zaad van mijn man verder in orde is, ben ik aan de beurt....

Wij zitten nu in ronde 16 :( en ik begin het behoorlijk spannend te vinden aangezien het tot nu toe nog steeds niet is gelukt. Mijn cyclus is regelmatig en met temperaturen houden we ook in de gaten wanneer de temperatuur stijgt. Ik ben blij dat je deze topic hebt geopend, want ook ik ben benieuwd naar verhalen/ervaringen van andere meiden.
    Succes bij de huisarts and keep me updated!!

3. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hoi

was even bang dat ik de enige hier was :D. vandaag dus bij de ha geweest en we moeten allebei een bloedonderzoek laten uitvoeren en vriendje een zaadtest. Dat zullen we volgende week wel gaan plannen. Voor de rest was het een fijn gesprek en nu maar even afwachten wat er uit de testen zullen komen.

Het is inderdaad erg frustrerend dat het maar steeds niet wilt lukken, ik had ook nooit gedacht dat het zo "lang" zou duren. Ik had verwacht na 6 maanden is het wel zover maar helaas :(. Ik ben nog niet ongi maar zit der wel aan te komen ik kan dat toch eink al die tijd wel goed aanvoelen door middel van mijn hoofdpijn die dan komt opzetten. Dus zal van het weekend wel weer bezoek krijgen van de rode duivels.

Ik hoop dat er meer meiden zullen reageren en hun ervaringen hier neer zetten.

4. Lisa01

Lisa01 Lid

22 mei 2010
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

wij gaan nu ronde 14 in en zijn nog niet bij de huisarts geweest. Op de een of andere manier wil ik niet omdat ik bang ben dat we dan misschien te horen krijgen dat er idd iets mis is...

maar ja, elke maand weer een teleurstelling verwerken is natuurlijk ook niet alles.

Succes!

liefs

5. mamaDD

mamaDD Lid

9 nov 2010
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Wij hebben ook de stap gezet om naar de huisarts te gaan.
    A.s. maandag om 15.10 uur staat de afspraak.
    We zijn nu 14 maanden bezig en in de 14 maanden 1x een miskraam gehad met 5-6 weken.
    We zouden eerst tot het nieuwe jaar wachten met naar de dokter gaan maar vind het nu gewoon te lang duren, ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren en wat ik moet verwachten van de eerste afspraak?!

liefs mamaDD

6. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    hoi,
    ik heb begin oktober mijn 1e afspraak bij de gyn gehad en nu in afwachting van echo en bloedonderzoeken. zaad van mijn man is al getest en was prachtig :D ik ben heel onregelmatig wat aangeeft dat er ergens iets niet goed zit. tuurlijk ist super spannend en ben ik nu al zenuwachtig voor de uitslag, maar er wordt nu wel heel goed gekeken en een plan gemaakt om het aan te pakken! mocht het na een jaar niet lukken dan kan het aan zoveel dingen liggen en voor alles geldt, des te eerder actie des te beter! persoonlijk vind ik het superfijn bij de gyn te lopen, het geeft ergens ook rust, dus ga ervoor zou ik zeggen!
    wat de gyn over het algemeen als 1e doet is bloedonderzoek, inwendige echo en zaadtest. op basis daarvan behandelplan opstellen, wat dus ook kan zijn mochten de testen niets aangeven je het wat langer moet proberen
    wat een lap tekst, hopelijk kunnen jullie er wat mee!

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Wij zijn ronde 12 naar de dokter gegaan, en die maand was ik zwanger!:D
    Met volle verbazing van de dokter want manlief heeft slecht sperma en we hebben echt geluk gehad dat het op de normale manier gelukt is.

Succes bij de dokter.

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wij zijn 30 september naar de huisarts gegaan en hebben toen een doorverwijzing voor de gyn gehad. Afgelopen woensdag voor de eerste keer geweest. Omdat ik met een ovu-test een ei had gespot op maandag hebben ze geen bloed geprikt (te laat voor LH, FSH, te vroeg voor Progesteron). Als ik ongesteld word, moeten we dinsdag 30 november terug voor bloed prikken en dan wordt er ook een afspraak gemaakt voor zaad-onderzoek manlief. Maar de gyn vertelde dat je ook van een ei dat pas na 5 weken springt gewoon zwanger kunt worden, dus wij zitten nog even op het wachtbankje!

Apart trouwens dat sommige huisartsen ook al bloedonderzoeken doen, terwijl die van ons niet een een zaad-onderzoek heeft gedaan!

9. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Wij zijn 8 nov. naar de h.a geweest en kunnen 1 dec. naar de gyn.
    Wij kregen gelijk een verwijsbrief zonder ook maar enig onderzoek.
    Wat en verschil tussen huisartsen dan ook.

10. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    inderdaad wel heel erg apart dat huisartsen verschillende dingen doen schijnbaar is daar niet echt een richtlijn voor. Ik ben blij dat onze ha bij beide een bloedonderzoek wilt en een zaadtest dan hebben we dat iig al gehad mocht het zover komen dat we naar een gyn toe moeten. Maar daar zullen we mee wachten tot het nieuwe jaar tenzij er slecht nieuws uit de testen voortkomt.

11. loekiemonster

loekiemonster Actief lid

22 jul 2009
    179
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Wij hebben ook de stap naar de HA gezet.. donderdag as hebben we een afspraak..

We zitten in ronde 32:(

Liefs Loekie

12. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb zelf de gyn gebeld en voor een eerste afspraak geweest. De huisarts ook ingelicht en die heeft een verwijsbrief mee gestuurd. hij kende de onregelmatige cyclus al wel.
    Ik heb een bloedonderzoek gehad en manlief krijg dinsdag een zaadonderzoek. Als dit goed is krijg ik 14 dec. al medicatie!

13. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Fijn om te lezen dat we niet 'de enige zijn' alleen natuurlijk wel jammer dat het bij zoveel stellen niet wil lukken. De bloedtest en zaadtest waar ik het over had zijn in het ziekenhuis gedaan, 30 nov hebben we een afspraak bij de uroloog, maar dat is alleen een kenninsmakings gesprek met daarin wat het probleem is en hoe we het gaan aanpakken. Ik ben benieuwd.
    Ik zal voor jullie allemaal duimen!

14. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    inderdaad erg jammer dat het bij zoveel stellen niet "vanzelf" gaat en dat we naar de ha/gyn toe moeten, ik hoop dat het voor ons allemaal nu snel mag gebeuren.

Soms schaam ik me wel een beetje als ik lees dat sommige veel en veel langer bezig zijn dan ik (wij) maar dan hou ik maar voor ogen dat we allemaal een dezelfde wens hebben en daar alles voor over hebben om het uit te laten komen.

15. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Wat moet je bij een uroloog? Is er iets uit de testen gekomen ofzo?
    Als je het kwijt wil natuurlijk...

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Daarom is het ook goed dat er af en toe weer iemand een nieuw topic start voor dames die net de MMM ingaan.. ik voel me ook niet echt op mijn plek bij dames die al jaren in de MMM zitten.. precies om de reden die jij geeft!

17. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ja, ook hier is de eerste stap gezet, alleen zijn wij naar huis gestuurd met de mededeling dat we eerst nog maar 2 maanden moeten gaan tempen en als het dan nog niet is gelukt kunnen we terug komen. Ik was er eigenlijk best wel een beetje p* off van ( mijn eisprong is op dag 20/21 en ik wordt ongi op dag 28 of zoals de laatste keer dag 29. In mijn ogen is dit veel te kort om tot een zwangerschap te komen, maar mijn HA was het daar niet mee eens!! Volgens zijn woorden sta je al stijf van de hormonen als je eitje bevrucht is en niet pas na de innesteling.
    Als ik nu weer ongi wordt op 5 december gaan we weer terug naar de HA.
    Zoals de meeste hier zijn wij nog geen jaar bezig, dus misschien ben ik wat ongeduldig.....:) Maar ik hoop dat het ons, en iedereen hier natuurlijk, snel gegund is!!!!

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Mmh, lastig mamavanmimi.. ik snap dat je HA het nog vroeg vindt aangezien je net een half jaar bezig bent, maar ik snap ook dat jij je zorgen maakt. Hopelijk raak je de komende 2 rondes zwanger en hoef je niet terug, en anders moet je je HA gewoon aan zijn woord houden! Uit je naam denk ik op te maken dat je al een kleintje hebt, had je toen ook zo'n korte LF of niet?

19. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi meiden,

Ik wil jullie even heel veel sterkte en succes wensen in de tijd die komen gaat. Het zal best wel even heftig zijn, maar hopelijk levert het uiteindelijk iets moois op!

Wij weten sinds 2 maanden dat we niet op de spontane manier zwanger kunnen worden. We hebben al verschillende onderzoeken gehad en morgen staat er ook weer 1 op de planning voor mijn vriend. Gelukkig krijgen we dan meteen de uitslag en woensdag horen we of we of de kliniek waar wij voor hebben gekozen, ons wil gaan behandelden. Anders blijven we op het ziekenhuis...

Een spannende week dus, ben benieuwd wat hij gaat brengen!

20. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik weet dat ik nog niet zo lang bezig ben, voor inderdaad een tweede, maar wij waren vooral naar de HA gegaan omdat ik me hier zorgen over maak. Toen ik zwanger raakte van de eerste was ik binnen 3 mnd zwanger en heb ik mijn ei gevoeld op dag 13 dus nee, mijn LF fase was toen "normaal". Dat is echt veranderd sinds ik nu weer gestopt ben met de pil.

Deel Deze Pagina