De stap naar de dokter is gezet

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wherona, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @mieps: ja, gek is dat he? Het lijkt wel of het veel echter en ook erger wordt als je het zegt (bv vertelt op werk) of ermee naar de dokter bent geweest of een afspraak hebt, zelfs als er eigenlijk niets is veranderd. Ik merkte dat ik er dit weekend ineens erg verdrietig over was, terwijl eigenlijk onze kansen juist verhoogd zijn, doordat we misschien hulp krijgen. Maar door het hulp zoeken lijkt het juist alsof het nu definitief en officieel "moeilijk" is.

Ik ben er nog niet over uit of ik helemaal eerlijk ga zijn, ben dat wel het liefste, maar kijk denk ik ook aan hoe het gaat. Misschien zeg ik ook wel dat we al eerder wel begonnen zijn, maar toen niet gericht seks hebben gehad en niet vaak (is ook waar), wat dan eigenlijk net zo iets is als niet proberen, toch? Maar hangt ook af van hun reactie daar. Tot nu toe zijn ze heel aardig en dan ben ik het liefste eerlijk. Maar jij denkt dus wel dat ze ons zo ook wel serieus zullen nemen? Ik ben een beetje bang dat onze klachten eigenlijk niet serieus genoeg zijn, zeker als ik de dingen hier op het forum lees.
    Natuurlijk hebben we nu wel een dramatisch slechte test, maar dat kwam door koorts en die telt volgens onze HA eigenlijk niet mee. Die andere was wel matig, maar nog wel in de hogere klasse van matig, zou volgende keer ook goed kunnen zijn zei de HA.

Mijn korte menstruatie baart mij wel zorgen, ik heb het idee dat ik gewoon wat te weinig hormonen heb ofzo. Maar het zijn allemaal van die op 't randje dingen. Ook wel fijn, want dat geeft ook wel hoop dat 't makkelijk te fixen is.

Wat ik me afvraag, misschien beetje gek, is hoe het met ieders libido zit...?(sorry als dat te prive is).
    Ik heb zelf nooit een heel hoog libido gehad, zeg maar behoorlijk laag en nu denk ik dat dat er misschien ook mee te maken heeft. Dat mijn algehele voortplantingsmechanismen gewoon niet optimaal in elkaar zitten...
    Herkent iemand dit? Zou er een relatie zijn met vruchtbaarheid (waarbij het (ook) aan de vrouw ligt dan)? Behalve dan de hele overduidelijke :), maar dat bedoel ik dus niet. Wij doen het inmiddels wel braaf en regelmatig in de periode dat het "moet" ;), heeft het zelfs een tijdje aantrekkelijker gemaakt, maar dat effect is helaas ook weer uitgewerkt.

2. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    @ Vasca; wat betreft de libido; toen ik nog de pil slikte was mijn libido vrij laag. 1x per week vond ik meer dan genoeg, maar sinds we gestopt zijn met de pil ben ik niet meer te houden:D!! In het begin dacht ik dat dit was omdat we 'met een reden' bezig waren, maar aangezien wij nu al 18 rondes verder zijn, denk ik niet dat het daar nog mee te maken heeft. Wat mij betreft slik ik nooit meer de pil, alleen al voor die reden.
    Ik heb het daar ook met een vriendin over gehad, die precies hetzelfde had. Ik denk overigens dat het niets met vruchtbaarheid te maken heeft, dat zijn 2 totaal verschillende dingen, dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.

Mijn baas reageerde zoals verwacht begripvol. Hij wil zelfs het uurtje dat ik naar het ziekenhuis moet voor mij invallen; en dat doet hij anders nooit! Toch wel een voordeel dat mijn baas van dezelfde leeftijd is dan ik, dat scheelt toch wel. Hij vond het in ieder geval fijn dat ik het hem verteld heb. pfff wel een opluchting.

3. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hoi meiden,
    Nou ik heb de stap ook maar gezet om de huisarts te bellen nadat ik vanmorgen weer ongesteld ben geworden. Ik ben gewoon ontzettend bang dat er iets mis is gegaan na de curretage afgelopen zomer. We zijn nu een jaar gestopt met de pil en dus een miskraam en curretage gehad in juli en daarna niets meer. Ik heb al een zoontje en bij hem was ik na 3 rondes zwanger en van de laatste zwangerschap na 4 rondes. Vind het gewoon heel vreemd dat het nu niet meer lukt. Ik weet dat ik ontzettend geluk heb dat ik al een kindje heb, maar de wens voor nog een is ook heel groot!
    Donderdag om 8.30 heb ik mijn eerste afspraak. Vind het heel spannend en heb ook geen idee wat ik ervan kan verwachten. Ben bang dat de dokter zal zeggen dat ik te kort bezig ben of dat er vast niets zal zijn omdat ik al een kindje heb... Pff!
    Kunnen jullie mij vertellen hoe dit normaal in zijn werking gaat?
    Alvast heel erg bedankt!

4. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Hoi Jonie2; 'welkom bij de club' (ook al had je er natuurlijk liever niet bijgehoord denk ik)
    Ik denk dat de ha eerst een gesprek heeft met jullie en als ik jou was zou ik aansturen op een echo. Op die manier heb je meer duidelijkheid of er iets kan zijn 'misgegaan'. Ik weet niet hoe dat normaal gaat, want ik heb geen curretage meegemaakt..
    Aan je pendels te zien moeten we hopen dat die natuurlijk hartstikke uit komen, want dat zou betekenen dat het allemaal helemaal goed komt! Succes meid!

5. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hoi Mieps,
    Bedankt voor je welkom! Ik wil inderdaad wel graag doorgestuurd worden voor een echo. heb toendertijd ook helemaal geen nacontrole gehad, alleen het weefsel is onderzocht en dat was goed. Hoop dat de huisarts een beetje meewerkt, maar dat verwacht ik wel.
    Ben je zelf al lang bezig?

6. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Yep dit word alweer ronde 19... nooit gedacht dat we er zolang over zouden doen. Ach ja, we blijven hoop houden! Elke maand komen we dichterbij onze droom ;)

7. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @jonie2: Welkom! wel spannend (en een beetje eng ook hè?) om die eerste stap te zetten. Succes bij de dokter alvast. Je hebt in elk geval een goede reden denk ik, al is het alleen maar om gerust gesteld te worden dat alles nog goed zit. Das ook belangrijk, wil je in alle rust een kindje verwekken.

@mieps: ik wou dat het voor mij ook gewoon aan de pil lag, maar daardoor is weinig veranderd. Merkte zoiezo weinig van de pil trouwens (gelukkig).
    Op zich denk ik juist eigenlijk door jouw verhaal dat hormonen er juist wel meer mee te maken hebben: toen je aan de pil was (en dus niet vruchtbaar) had je minder zin. En nu zonder pil heb je meer zin...

Weten jullie al of het probleem bij jou of je partner zit?

Ik dacht (hoop?) misschien dat mijn gebrek aan hormonen (waarmee ik mijzelf gediagnosticeerd heb :D) ook mijn wat lagere libido verklaart (wat dus ook betekend dat het met wat extra hormonen, weer...hoeps! omhoog helpt :)).
    Ik moet wel zeggen dat bij ons de eerste maanden het vrijen met een doel, het juist wel weer een stuk leuker maakte en ons leven op dat gebied juist wel goed heeft gedaan. Toen we ons zorgen gingen maken had dat juist weer een averechts effect. Gek hoe die dingen gaan. Maar ach, het zal voor iedereen wel anders zijn ook. Ook eerst maar eens zien wat voor diagnose het zh komt over mij...die schijnen er ook wel verstand van te hebben ;)
    Was gewoon benieuwd. Wel fijn dat jullie na 18 rondes nog steeds in de lampen slingeren! :p

8. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hoi Mieps, 19 rondes. Dat is inderdaad wel echt lang.

Ik vind het inderdaad best eng eigenlijk. Hebben jullie nog tips qua vragen die ik kan stellen aan de huisarts? Ben anders bang dat ik zo met mijn mond vol tanden zal staan.:)

9. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    @Vasca; hahaha, in de lampen slingeren.. mmm je brengt me op een idee ha ha! Nee grapje; het is voor ons nog steeds geen 'moet' om te vrijen, dus je hoort mij niet klagen.

@Jonie2; ik zou zoiezo eventuele vragen opschrijven, want anders ben je ze ter plekke vergeten als je bij de huisarts zit.. Ik heb anders geen tips, als alleen de vraag of ze je door kunnen verwijzen naar het ziekenhuis om alles te laten testen. Mijn mening is; beter alles testen en dat dan blijkt dat alles oke is, dan dat je te lang wacht en er veel eerder iets aan gedaan had kunnen worden (hoop dat je me begrijpt, t'is een hele zin)

By the way; ik was de telling volgens mij een beetje kwijt, bij het ene stukje schreef ik 18e ronde en bij de andere 19e (tja, het is ook een heel getal) maar we zitten op dit moment in ronde 19.
    Jessie80 en Wherona; hoe gaat het met jullie??

10. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Het is hier weer wat stilletjes... hoe gaat het met iedereen??
    Ik ben stiekem toch wat zenuwachtig voor maandag. Geen idee wat de uitkomst zal zijn van alle testen en ik hoop ook dat het niet lang duurt voordat ik de uitslagen krijg. Aangezien ze gaan kijken of het eitje rijp is, en zo niet dat ze de dag erna gaan kijken (en zo verder) ga ik er vanuit dat ik de uitslag meteen krijg, maar ja... Verder testen ze ook op hormonen en zo, dus ik ben benieuwd.

Vandaag is mijn moeder jarig :); zodadelijk gaan we dus op feest, dat helpt wel goed als afleiding!
    Fijn weekend allemaal!

11. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi mieps! (en de rest),

inderdaad wat stilletjes weer geworden. Ik schrijf ook mee nu in een ander topic over hetzelfde, daar is het nu iets drukker.

Maar spannend inderdaad die uitslagen! Logisch toch dat je daar zenuwachtig voor bent!? Ik ben nu al zenuwachtig voor mijn afspraak eind maart, kun je nagaan! :D

ik denk dat je inderdaad van zo'n meting direct het resultaat krijgt hoor, volgens mij zien ze dat meteen.

Gefeliciteerd met je moeder! Altijd goed om afleiding te hebben, voor je het weet is het weekend voorbij en heb je antwoorden...
    Veel succes alvast voor maandag!

12. NLmoontjuhNL

30 dec 2010
    30
    0
    0
    Erica, Drenthe
    @Mieps:
    Ik wil je even heel veel succes wensen voor morgen.

Sorry dat ik een poosje niks van me heb laten horen maar heb het de laatste tijd druk met me werk.
    Steeds bijeenkomsten en vergaderingen en dan over de bezuinigingen :s
    Ja ja leuk als je in de zorg werkt:p

Maar ja ik lees weer mee en jullie horen weer van mij

13. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik ben donderdag bij de dokter geweest. Hij vond het nog niet echt nodig om al van alles te onderzoeken. Daarmee wil hij wachten tot een jaar na mijn miskraam in juli. Maar omdat ik een curretage heb gehad, mag ik toch naar het ziekenhuis om een echo te laten maken om alles te checken. Dat is dus wel fijn. Ik wacht nu nog op het telefoontje van het ziekenhuis om een afspraak te maken. Hoop maar dat ze snel bellen, dan ben ik van die onzekerheid af.

14. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    hoi hoi

hier zit er een flink te balen want de ongi zit eraan te komen :( weer niet gelukt *zucht* alsof ik anders had moeten verwachten maar toch hoop je het wel stiekem. Moeten nog 2 weken wachten en dan mogen we "eindelijk" naar de gyn. Ben er wel zenuwachtig voor bang dat ze ook iets bij mij vinden wat een zw in de weg staat, hoop zo van niet en dat we meteen aan de slag kunnen gaan met IVF of ICSI ik hoop dat het IUI gaat worden maar die kans is klein.

blazen jullie effe met me mee dat de twee weken voorbij vliegen :p

Hoe is het voor de rest met jullie?

Sorry voor het ietwat ego bericht

15. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Zo, de eerste echo zit erop en het viel me helemaal mee. Vond het zelfs wel interessant om alles eens te zien van binnen. Het zag er allemaal goed uit en mijn eitje was al op een mooie maat (18mm?) dus moet ik morgen terug om te kijken of ie gegroeid is. Er zat al slijm in de baarmoeder voor evt nesteling, dus dat zag er ook goed uit. Nu maar wachten op het startsein, zodat we we goed kunnen klussen!! Gisteren hadden we ook gevreeen, naderhand dacht ik; o, jee als ze dat maar niet op de echo gaan zien! maar ja; daar zijn we toch voor bij het ziekenhuis, dus heb me weer druk gemaakt over niets ha, ha! Morgen 16uur volgende echo; ik hou jullie op de hoogte.

@NLMoontjuhNL: succes op het werk!

@Jonie2: ik duim met je mee dat ze snel een afspraak maken om alles te checken!

@Wherona; jammer meid dat de ongi eraan komt. Ik zal met je mee blazen; ik heb over 2 weken mijn NOD, dus voor mij kunnen die 2 weken ook niet snel genoeg voorbij gaan!

16. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    De 2e echo gisteren zag er ook goed uit. Mijn eitje was nu 20mm en 'staat op springen'! We hebben dus gisteren meteen maar weer geklust en vandaag gaan we er ook weer voor, om de meeste kans te hebben.:cool:
    Nu was er vanmorgen op de radio (538) dat als je een kind wil op 11-11-11 dat je de meeste kans hebt als je vandaag klust en als rasechte carnavalsvierder zou dat een geweldige dag zijn!:D Duimen jullie met me mee dat we deze maand iets meer geluk hebben??!! Thanks.

17. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Haha dat zou leuk zijn ja. Ik zal voor je duimen, maar klinkt al wel positief zo! Heb van het weekend m'n ei als het goed is, dus dan kunnen wij aan de gang. hihi!:D Ben nu een weekje bezig met temperaturen, dus ben benieuwd!
    Ik heb gisteren een brief gekregen van het ziekenhuis. Ik mag 4 maart komen voor een echo. Nog 2 weken wachten, pfff. Moet er maar niet teveel aan gaan denken...

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi hi mieps, dat zou inderdaad wel leuk zijn. Ik hoop ook dat deze cyclus hem wordt, want volgens fertility friend zou ik dan rond 06-11 uitgerekend zijn. En als dat kindje dan een beetje op mij lijkt, is het toch altijd overal net een beetje te laat :D dus goede kansen op 11-11-11! Dat zou een leuke bonus zijn als compensatie voor het wachten. Ik heb zelf niet heel veel met carnaval, maar ben wel dol op mooie getallen. Had eerder ook al gehoopt op 9-10-11, maar die is verkeken helaas. 1-11-11 is ook wel leuk, dus hoe dan ook prijs!

Volgende 2 cycli zitten wbt datum een beetje in de gevaren zone van kerst/ sinterklaas en oud en nieuw vind ik. Vroeger wilde ik dat echt niet, maar nu denk ik: als ik maar zwanger wordt, dan maakt de rest niet meer uit. Maar het lijkt me niet zo leuk voor een kind.

jonie2: balen he, dat wachten! Misschien helpt het je dat ik nog tot 28 maart moet wachten? Succes ermee en gewoon lekker veel klusjes en projectjes bedenken, dan zijn die 2 weken zo om en doe je ook nog iets nuttigs!

19. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ongi heeft zich hier nog niet aangekondigd, temp was vanochtend nog hoog 37.3 dus zal ook vandaag niet komen, pfff zal ik dan toch weer een langere cyclus hebben.

Heb wel voor de gein vanochten een ovulatie test gedaan en die was echt super positief heb echt nog nooit zo een duidelijke streep op dat ding gezien, ga er niet vanuit dat het mijn ei is, maar geloof der ook niets van dat het een zw zou kunnen betekennen.

Ding houd me voor de gek :p als ik morgen nog niet ongi ben gaan we maar eens een echt zw test doen en kijken wat die aangeeft
    (denk gewoon omo wit)

20. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Mieps wat goed dat beide echos er goed uitzagen nu maar hopen dat het gaat lukken deze maand zou inderdaad wel grappig zijn
    11-11-11.

Deel Deze Pagina