Sterkte Mieps, weet hoe je je voelt! 2 vriendinnen van mij zijn ook net bevallen, terwijl ik ook nu uitgerekend zou zijn... Het is gewoon moeilijk als alles om je heen gewoon doorgaat en je eigen leven voor je gevoel stil staat. Moet vrijdag naar de gyn dus hopenlijk wordt ik dan wat wijzer... Liefs
Dank je wel voor jullie lieve woorden, het gaat alweer wat beter. Ik mag van mezelf altijd 1 baaldag hebben voordat ik er weer helemaal voor ga. Leuk vooruitzicht; bijna carnaval!! Paar dagen feesten zal mij zeker goed doen enne; nu hoef ik me zeker niet in te houden met drinken . Volgende maand gaan we er gewoon weer 200% voor, en ik blijf duimen op een positive test!! @Jonie2; succes vrijdag! Ik ga morgen bellen of onze afspraak iets vervroegd kan worden. Dit zou de 15e zijn, maar dat is later dan 10 dagen na 1e dag ongesteld. Stel dat ze weer echo's wil gaan maken van de eisprong (ga ik wel vanuit) dan zijn we 'te laat'. Nogmaals suc6!
hi mieps, knap dat je je al zo snel weer bijeen hebt geraapt, das best wel lastig. Het is echt het aller lastigst als je denkt dat je alles goed hebt gedaan en het dan toch niet lukt. Kweet niet of het helpt, maar als jullie inderdaad altijd rond de verkeerde tijd hebben geklust, moet je natuurlijk eigenlijk niet al je rondes meer tellen... Misschien kun je het dan zien alsof jullie het nu wel goed doen en dan heb je kans dat het jou, net als al die anderen, ook gewoon in een paar rondes lukt. Ook als alles mee zit, worden de meesten niet de eerste maand dat ze het proberen zwanger, ook al doen ze alles goed. En trouwens, volgens mij moet je ook niet iedereen (goede vriendinnen natuurlijk wel) geloven die zeggen dat het "meteen raak" was. Ik denk dat sommigen er ook niet altijd helemaal eerlijk over zijn. Ik ken in elk geval wel een paar mensen die in elk geval op hun werk hebben gelogen over hoe lang ze bezig waren, zodat het leek alsof ze niet direct na het krijgen van hun contract zijn gaan proberen, of gewoon omdat het leuker klinkt. Bijna iedereen liegt/ verzwijgt dat ze aan het proberen zijn (wij ook!) en dan is het makkelijk daarna te doen of het lekker spontaan was, in plaats van dat je al een half jaar net alsof doet. Denk ik althans. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iedereen die ik tegen kom echt binnen 3 maanden zwanger was. maar hoe dan ook, het blijft natuurlijk wel vervelend om te horen, hoe dan ook. Goed dat je jezelf een baaldag geeft ook, dat mag best. Ik hou ook ongeveer dezelfde regel aan, te lang is ook niet goed. groetjes!
Goed getimed of niet; feit is dat we al vanaf september 2009 bezig zijn. Daar hou ik me ook aan, ik ga niet ineens 'vanaf 0 beginnen' Daarbij moeten we eerst nog eens kijken of het elke maand hetzelfde is, of dat het soms verspringt van maand tot maand. Deze keer was mijn eisprong de 10/11e dag, maar wie weet is het de volgende keer wel later/eerder. We zien wel. Bijna carnaval!!
Nou, ik ben gisteren bij de gyn geweest voor een inwendige echo. Hier was op te zien dat er een cyste bij de eileider zit van 2,5 cm doorsnee. Ze zei dat dit geen kwaad kon en dat hij vanzelf weer zou verdwijnen als het goed is. Heeft iemand dat hier ook wel eens gehoord of zelf meegemaakt. Op een gegeven moment liet ze me ook zien wat mijn baarmoeder was en voor mijn idee mat ze iets op daarin. Mijn moeder was erbij en zag het ook. Ze zei er natuurlijk niets over, want ben nog niet eens overtijd. Maar als ik zwanger zou zijn deze ronde, zou je dat dan al wel kunnen zien op de echo. Ben benieuwd!
@Jonie2; bij mij zaten 2 cystes aan de linkerkant. Mij legden ze uit dat dit blaasjes met vocht zijn waar het eitje in zit, als je ongesteld word verschrompeld dat en verdwijnt het met de menstruatie. Soms (zoals nu bij ons beide) verschrompeld het niet, maar het kan goed zijn dat het bij de volgende menstruatie wel weggaat. Dus niets om je zorgen over te maken! Zoals ze bij mij vertelde; je hoeft je pas zorgen om iets te maken als wij dat ook doen. Nu duimen dat er inderdaad iets in je baarmoeder zit!!! Mijn afspraak is verzet naar 11 maart, eens kijken of er een eisprong aan zit te komen!
Goed om te horen. Hoef verder niet terug te komen voor controle of iets dergelijks. Ik hoefde me ook geen zorgen te maken. Pas als we in juli een jaar na de miskraam zijn, krijg ik pas verdere onderzoeken, maar dan zal het wel weg zijn denk ik. Ben begin deze maand begonnen met mijn temperatuur bij te houden en hier heb ik kunnen zien dat ik wel gewoon een eisprong heb en nu zie ik ook dat het deze maand waarschijnlijk niet raak is. Mijn temperatuur is weer lekker aan het dalen... Balen, maar weet zo wel waar ik aan toe ben. Is dit misschien ook iets voor jou om je eisprong te vinden? Of doe je dit al?
Ik heb ruim een half jaar getemperatuurd en wist dat als mijn eisprong geweest was een paar dagen daarna de temp omhoog ging,maar mijn gyn doet er niets mee. dus ik ben ermee gestopt.
@ Wherona; Thanks!! En lief dat je ons nog steeds volgt ook al zit je nu in een andere fase! Alles nog steeds tip top in orde bij jou??
@mieps: ik bedoelde niet dat je letterlijk weer (en voor de artsen) bij 0 moet beginnen, maar dacht dat het voor je zelf misschien prettig was, om weer wat hoop te hebben. Natuurlijk moet je wel gewoon doorgaan met onderzoeken en zo en het is ook lang, wat het nu al duurt! Ik vond het zelf alleen bv wel een fijn idee toen bleek dat door de koorts het zaad slecht bleek, dat we dan nu misschien weer wat meer gewone kansen hebben. Maar das ook voor iedereen anders. @Jonie: ben je al ongesteld/ over tijd? ik wil je hoop niet de grond in boren, maar bij mijn echo ging ze ook iets meten en ik was zeker niet zwanger (nl dag 5). Ik had wel ook een klein poliepje oid. Volgens mij ging ze dat meten of ze mat de grootte van mijn baarmoeder ofzo. Maar dat neemt niet weg dat je toch zwanger kan zijn nog hoor!
Hoi Vasca, Ben gisteren ongesteld geworden. Maar weer op naar de volgende ronde... Weet ook niet wat ze nou aan het meten was, maar het was dus niks helaas
Ik ben vanmorgen weer naar de gyn geweest. De 2 cystes zitten nog steeds op hun plek (1 van 3cm) en deze keer zit daarnaast een eitje rustig te wachten totdat ie eens kan gaan springen! Maandag moet ik weer terug komen, dan is mijn eigen gyn er en dan hoor ik ook of die 2 cystes blijven zitten of dat ze weggehaald moeten worden. Het klinkt allemaal erger dan het is, het zijn vochtblaasjes die niet verschrompeld zijn tijdens de menstruatie. Geen idee waarom niet, maar waarschijnlijk hadden ze het gewoon prima naar hun zin bij mij.. Waarschijnlijk heb ik zondag mijn eisprong, dus dat word dit weekend weer even extra ons best doen en hopen op een goede start! De bloedtesten waren trouwens ook prima, dus tot nu toe nog geen verontrustende berichten gekregen. Laten we hopen dat dat zo blijft!
@Mieps: mooie berichten! toch altijd weer fijn. En met dat goede nieuws in het achterhoofd, klust het ook leuker, toch? Ik ben dit weekend ook aan de klus. Nu de koorts wat verder achter ons ligt, zijn we weer een stuk gemotiveerder. Heb je ineens weer een beetje een reden om hoop te hebben (al is het nog steeds wat krap aan). @Jonie2: balen van je ongi en ben het eens met wherona: gewoon direct lekker vragen als je iets wil weten! Probeer ik ook te doen, maar het is wel lastig, want vaak komen je vragen eigenlijk pas achteraf! @wherona: fijn dat het goed gaat! Jij bent ons baken van hoop en herinnering dat het kan..! Hopelijk koppen wij er deze ronde ook nog een in, voor we écht de mmm helemaal in zijn. Enne, als je kwaaltjes hebt mag je best een beetje zeuren hoor (niet te veel). Alleen omdat je een lange weg hebt afgelegd, maakt heus niet dat je daar minder recht op hebt dan anderen die zich niet eens realiseren dat het wel eens lastig kan zijn. Maar natuurlijk niet te veel, das ook niet gezellig voor jezelf!
Zo, wat is zp toch verslavend. Het is al weer veel te laat, gauw naar bed, want morgen weer druk klussen!
Dag dames, ik ben gisteren weer naar de gyn gegaan en gelukkig zijn alle testuitslagen goed. De conclusie is dat er nu alleen nog een kijkoperatie aan zit te komen om te zien of er verklevingen zitten en of de eileider wel voldoende open staat. Ik moet bellen zodra ik ongesteld ben en dan plannen ze een dagopname in. Als blijkt dat daar ook niets uitkomt, dan moeten we het gewoonweg nog wat langer 'proberen'. Tot nu toe staat niets een spontane zwangerschap in de weg. Ik heb afgelopen weekend mijn eisprong gehad (zaterdagmiddag om precies te zijn) en ik ben al 2 dagen misselijk in mijn buik. Ik kan het niet goed omschrijven maar het voelt een beetje als menstruatiepijnen van de eerste dagen. Zou dit dan betekenen dat het eindelijk goed is??!! Of word ik gewoon ziek... Oh, wat hoop ik toch echt het eerste! Nu is het wachten tot 30 maart, dan in mijn NOD, dus... ik hou hoop!
Wat een goede berichten Mieps, nu maar hopen dat je eitje van het weekend mooi bevrucht is geraakt en dat die kijkoperatie niet meer nodig zal zijn. Je zit nu weer op dat spannende wachtbankje mijn duimen draaien weer. Vasca zal niet teveel zeuren hoor nee zo zit ik ook niet in elkaar zeur niet zo gauw eigelijk