De stap naar de dokter is gezet

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wherona, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    hoi ik denk niet dat je van beide huisartsen een doorverzijzing nodig hebt. Misschien kan je wel overwegen dat jullie dezelfde huisarts nemen is wel zo makkelijk sterkte volgende week ben benieuwd hou ons op de hoogte

2. loekiemonster

loekiemonster Actief lid

22 jul 2009
    179
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Afgelopen donderdag bij HA geweest voor doorverwijzing naar gyn..

10 december is de 1ste afspraak ik het ziekenhuis..

Hebben jullie enig id wat we kunnen verwachten de 1ste keer?

Liefs Loekie

3. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    he Engeltje leuk (nou ja leuk is anders) je hier te zien. Spannend he kan je het nog aan om tot januari te wachten? Ik hoop dat ze dan meteen gaan starten met de behandelingen en dat jullie gauw een wondertje hebben.

Kan me voorstellen dat je man zich schuldig voelt tis ook niet niets om zulk slecht nieuws te horen. Denk dat het voor beide niet leuk is. Wie dan ook de "schuldige" is. Zover je van schuldige kan spreken aangezien je der niet voor kiest om iets onder de leden te hebben.

4. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Spannend, ik heb er zelf nog geen ervaring mee met behandelingen bij de gyn. maar meestal is het zo dat ze de man eerst gaan testen en als daar niets uit komt dan zullen ze bij de vrouw gaan beginnen. Maar inmiddels ben ik er wel achter dat iedere HA/Gyn. der anders mee omgaat.

5. loekiemonster

loekiemonster Actief lid

22 jul 2009
    179
    1
    0
    NULL
    NULL
    @wherona

We hebben allebei een andere HA, en zijn naar die van mij geweest..

Ze gaf wel aan dat het na je 35ste vaak wat moeilijker gaat omdat de kwaliteit van de eitjes ook achteruit gaat..

Met de 1ste duurde het 18 maanden voor ik zwanger was maar das al 10 jaar geleden.. nr 2 en 3 kwamen ook spontaan (beiden binnen half jaar)

Nu ben ik dus samen met een andere partner, met hem ben ik 2,5 jaar bezig voor een 4de kindje. het enige wat dat opgeleverd heeft is een miskraam in 2008..

Nu ben ik dus een beetje bang dat hij verminderd vruchtbaar is of mischien nog wel minder... Zelf heb ik 2002 een keizersnee gehad wat ook voor verklevingen kan zorgen....

dus begin me best een beetje zorgen te maken:(

Liefs Loekie

6. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    denk dat het wel goed is dat je naar jouw ha bent gegaan. Kan me inderdaad voorstellen dat je zorgen maakt, je zou bijna denken omdat je al 3 kindjes hebt dat het niet aan jouw zal liggen maar inderdaad van een keizersnee kan je littekenweefsel aan over houden waardoor het bemoeilijkt kan worden om bij de eitjes te komen. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt meid. Kan je niet alvast een zaadtest aanvragen bij je ha dat is vrij snel geregeld.

7. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

het wachten is zenuwslopend. maar ik denk dat jullie dit ook wel bekend voor komt.
    de grond viel indd even onder onze voeten weg. maar gelukkig is dit niet het einde. het is een begin naar hopelijk iets moois.

Ja schuldige, ik vind ook dat er geen schuldige is, je kiest er niet voor nee. dat heb ik hem ook wel even duidelijk gemaakt :)

nou heel veel succes allen.

groetjes

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dat ligt eraan, als er aanwijzingen zijn dat het "probleem" bij de vrouw zit (zoals bij ons) gaan ze eerst de vrouw onderzoeken. Onze gyn zei zelfs, het is overal ander beleid in welk stadium dan het sperma wordt onderzocht. Uiteindelijk doen ze het bij ons ook wel meteen (dus als ik ongi word, moet ik dinsdag bloed prikken en dan wordt meteen een afspraak voor MrJessie gemaakt), maar dat is per gyn verschillend..

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bij ons was het eerste bezoek alleen praten, dus wat is het verhaal. Als ik jouw verhaal hoor, kan ik me voorstellen dat ze wellicht kijken naar jouw baarmoeder, zijn er verklevingen..? En bij je nieuwe partner het zaad onderzoeken. Als je rond de eisprong zit dan (ik weet niet hoe regelmatig je cyclus is) krijg je misschien wel meteen een samenlevingstest, al gelooft ook niet iedere gyn daarin volgens mij..

10. loekiemonster

loekiemonster Actief lid

22 jul 2009
    179
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus is wel regelmatig 28-30 dagen, dus das wel fijn.. ik ben heel benieuwd!

Liefs Loekie

11. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    dat is zeker fijn, ben blij dat ik dat ook heb een regelmatige cyclus anders vrees ik dat ik helemaal zou gaan flippen hahaha :p

12. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    :( ?

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    :(

Ik snap het even niet geloof ik..

Hier mogen we door naar ronde 8, temp is omlaag en bruinverlies is begonnen dus ik denk dat morgen dag 1 van ronde 8 wordt.. en dus dinsdag naar de gyn.. zucht!

14. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    :( Nav: de gelukkig geen onregelmatige cyclus.....(hierboven)
    Die IK dus wel heb en idd stapelgek wordt soms!!

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik ken het meid.. klote is het!!
    Hopelijk gaan ze er bij ons beiden snel iets aan doen!

16. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

indd echt balen dan weet je al helemaal niet waar je aan toe bent, hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid

17. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    jammer :( spannend morgen ben benieuwd wat eruit gaat komen.
    Ik ga morgen bloedprikken en vriendje ook en hij moet zijn zaad inleveren dus wordt een spannende week.

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Jullie dan ook veel succes deze week!!

19. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Nou succes allebei...
    Ben benieuwd wat ze gaan ondernemen bij jullie!!

20. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Onze afspraak bij de uroloog is verzet naar dinsdag 14 december. Manlief kon morgenvroeg geen vrij krijgen, maar heeft nu alvast een volledige vrije dag aangevraagd voor 14 december! No way dat we die datum weer gaan verzetten :p!

Ben wel benieuwd, op die datum mag ik weer gaan testen volgens mij, dus wie weet hoeven we helemaal niet naar die beste man. Laten we het hopen!:D

Deel Deze Pagina