De stap naar de dokter is gezet

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Wherona, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    o wel jammer dat jullie hem moesten verzetten, maar tis niet anders. En ik ga voor je duimen dat het helemaal niet meer hoeft

2. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Nou vanochtend bloed geprikt en zaad ingeleverd, pfff wat moet je altijd zo lang wachten in die ziekenhuizen. Maar goed maandag zullen we de uitslag krijgen dan kunnen we met de ha bellen. Ben wel heel erg benieuwd wat eruit gaat komen.

Jessie hoe was jouw afspraak vandaag verlopen?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

He dames,
    We hebben het wat laat opgemerkt maar omdat er steeds meer topics op dit onderdeel verschijnen die eigenlijk bij vruchtbaarheidsbehandelingen horen, verplaats ik deze alsnog.
    Elmo

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dag meiden,
    Ik breek even in bij jullie. Zie dat dit topic nog niet zo lang geopend is, maar wil jullie even heel veel succes wensen. Als ik het goed heb, zijn er nog een heel stel van jullie die wachten op de eerste afspraak bij de gyn. Tip van mij; zorg dat je eventuele vragen opschrijft. Die eerste keer komt er al gauw zo veel op je af, dat het goed is om dit alles op te schrijven. En geef het aan als je het niet begrijpt. Laat je niet gek maken door allerlei medische termen.

Ik zit inmiddels al wat verder in de mmm (ben voor de 2e maand hormonen aan het spuiten), maar ik weet dat ik die eerste maanden slopend vond. Ik heb erg veel aan de meiden op dit forum. Dus bij deze; een hele dikke knuffel voor jullie allemaal en ik hoop dat jullie snel weten wat er is, of natuurlijk gewoon zwanger zijn!!

Veel liefs, Eevie
    (breek weer uit)

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    bedankt voor je tips eefie hopelijk zullen de hormonen jouw een mooi wondertje opleveren.

6. Linnieke

Linnieke Actief lid

Sep 7, 2009
    172
    0
    0
    Hee Meiden,

Wij zijn gister voor het eerst bij de gyn. geweest voor het bespreken van de uitslagen.. Zaad is goed, echo is goed, bloed is goed en de samenlevingstest was goed. het zag er allemaal prachtig uit. Heel fijn natuurlijk.. Maar nu komt het.. We zijn al anderhalf jaar bezig en nu zijn we dus weer voor een half jaar naar huis gestuurd. De kans dat wij op de natuurlijke manier zwanger worden is 36%. Ik zou zeggen dit is niet zo veel, maar de gyn. zegt te veel om het te gaan behandelen nu.. Whaah.. Vraag me eigen nu dus af, vanwege die 36% of ik niet had moeten zeggen dat ze me verder moesten onderzoeken.. wat jullie? Zouden jullie er blij mee zijn of ook liever meerdere onderzoeken willen hebben.?

Grtz.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Pff.. erg is dat hè. Je hoopt natuurlijk niet dat ze iets heel ernstigs vinden, maar dat alles goed is en dat je 36% kans hebt.. daar kan je ook zo weinig mee (kan ik me voorstellen). Wat voor een onderzoek had je nog gewild? Je zou nog een HSG kunnen krijgen, al schijnt dat niet zo'n prettig onderzoek te zijn. Ik heb wel eens gehoord dat je in de eerste 3 maanden na de HSG vruchtbaarder bent omdat alles goed open is (de eileiders)..

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ik heb nog helemaal niet verteld hoe ons bezoekje aan de gyn gister was..
    Ten eerste was het DRUK!! Dus bijna anderhalf uur gewacht in een overvolle wachtkamer. Maar goed, daarna wel een echo (ik heb een foto van mijn baarmoeder thuis nu), geen vleesbomen, geen overduidelijke PCO. Er is bloedgeprikt op LH, FSH, schildklier, prolactine en chlamydia. En.. ik heb Clomid meegekregen om mijn cyclus in "het gareel te krijgen" (zoals de gyn zo mooi zei). Dus vandaag eerste tablet genomen. 5 Dagen slikken en dan op dag 11 terug voor een echo om te zien of het aanslaat. Dan wordt er een datum geprikt voor zaad onderzoek en ook meteen een in vitro samenlevingstest (wat slijm van mij wordt samengebracht met wat zaad van Manlief en bekeken onder de microscoop). Weer een hoop in het vooruitzicht dus.. als de Clomid tenminste zijn werk doet!

Hoe is het met iedereen? Ik hoop dat mensen ons topic niet kwijt zijn nu het verplaatst is.. moeten we anders mensen een PB sturen?

9. Linnieke

Linnieke Actief lid

Sep 7, 2009
    172
    0
    0
    Hee,

Ja, ik had inderdaad graag een hsg gehad willen hebben of een kijkoperaties of iets iig.. Ze heeft het wel over de kijkoperatie gehad, maar die krijg ik pas als ik over een half jaar nog niet zwanger ben. Er zijn zo geen redenen om die operatie nu al te geven aangezien de kans zo groot is om zo nog zwanger te worden. Ik ben wel geopereerd aan mijn blinde darm 15 jaar geleden, en dat hebben we besproken maar aangezien deze niet gesprongen is destijds is mijn kans op extra verklelvingen niet groter dan vrouwen die niet geopereerd zijn aan de blinde darm. Verder had ik geen klachten waardoor ze de operatie eerder wilde uitvoeren.. EN TJA.. wat zeg je dan?? Dus, wij weer naar huis met natuurlijk het goede nieuws dat alles oke is, maar toch wel in onzekerheid.. Dus, maar weer goed gaan klussen...

10. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

in ieder geval hebben ze je serieus genomen en nemen ze verdere actie. Wel fijn dat er met je baarmoeder niets aan de hand is, lijkt me wel vreemd om daar een foto van te hebben. Misschien wel handig ja om een pb te sturen dan weten ze ons weer te vinden als ze daar de behoefte aan hebben.

11. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

heej tsja pff zou ook niet weten of ik daarmee naar huis zou willen worden gestuurd, inderdaad erg fijn dat er niets aan de hand is maar je hebt nog steeds geen antwoorden op waarom het dan nog niet gelukt is. En ik vind 36% eink ook niet echt veel, maar ja wat moet je inderdaad als ze je weg sturen, je kunt ze moeilijk verplichten helaas. Ik vrees (hoe moeilijk ook) dat je niet anders kunt dan een half jaar weer proberen en hopen dat je niet meer terug hoeft te gaan.

12. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Vervelend zeg dat je weer naar huis gestuurd bent..
    Ik zou er niet zo blij mee zijn..
    Kun je niet eventueel naar een ander ziekenhuis ofzo?!
    Sterkte ermee....!

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    krijgen maandag uitslag bloed en zaad ben benieuwd, vind het wel een beetje eng hoor straks zegt ie dat vriendlief geen genoeg zaad heeft of nog erger helemaal niets heeft.

pffff.... maar niet aan denken.

Wat is het stil hiero, iedereen buiten in de sneeuw aan het spelen? Of zich voorbereinden op sinterklaas?

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ik heb zojuist 13 meiden die hier uit gepost hebben een PB gestuurd met dat het topic verplaatst is.. hopelijk wordt het snel weer druk(ker)!
    Spannend zeg, ik kan me indenken dat je gaat doemdenken, maar niet doen hoor.. hopelijk valt het allemaal mee. Ik duim voor een goede uitslag!

Ik hou niet zo van sneeuw, dus zit lekker binnen. Ben bezig met leken-praatje voor mijn verdediging van over 2 weken.. dus mag eigenlijk helemaal niet zp-en..
    :p;):p

15. xLovely

xLovely Bekend lid

Nov 10, 2010
    789
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik kom gezellig met jullie meekletsen... in een ander topic wordt niet zo actief gekletst... hopelijk hier wel? Haha ;)
    Ik ben 27 jaar, en we zijn in januari een jaar bezig voor ons eerste kindje. Na 3 menstruaties en 1 lange cyclus van 150 dagen zijn we in oktober doorgestuurd naar de gyn...
    Heel blij was ik dat er eindelijk iets zou gebeuren! Toch een beetje met een smile liep ik het ziekenhuis uit, Provera en Clomid in de handen ;) Ik heb vervolgens 10 dagen Provera geslikt, en toen netjes de derde dag ongesteld geworden. "Eindelijk" zeg!
    Op de derde cyclusdag moest ik toen beginnen met Clomid 50 mg.
    Inmiddels bijna 2 weekjes verder en 3 echo's achter de rug. Nu maandag weer terug naar de fert.arts. Helaas zijn de eitjes nog niet zo groot, dat ze op springen staan. Afwachten maar..!
    Zo, tot zover even mijn verhaal :)

xx Lovely

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Welkom xLovely!
    Ik ken dat gevoel wel hoor.. van met een beetje een smile naar buiten gaan! Ik slik deze ronde voor het eerst Clomid, ben erg benieuwd of het resultaat zal hebben. Heb jij veel last van bijwerkingen? Bij mij valt het erg mee, gelukkig. Morgen alweer het laatste tabletje. En dan donderdag een echo. Ik hoop dat jij maandag al een mooi rijpend eitje ziet!

17. xLovely

xLovely Bekend lid

Nov 10, 2010
    789
    0
    0
    Thnx Jessie!
    Nee heb geen last van bijwerkingen gehad, ik had wel veel meer energie! En jij?
    Ik hoop het ook maandag.... maar gewoon afwachten ;)
    Jij donderdag dus voor een echo... spannend he!
    xx

18. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    nog ff reageren: tja, jij hebt geluk Blacky..mijn libido is van nature niet zo hoog (heb me wel 's afgevraagd of dat ook de reden kan zijn dat ik niet zwanger raak, hormoonafwijking ofzo??)....dan is het dus zowiezo al eerder een ''moetje''....

19. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik kom ook af en toe meekletsen, meiden! Heb het wel wat druk gehad de laatste tijd..... Ik hoop op 10-12 naar huisarts te gaan. Ben benieuwd....

Vraagje: hoe regelen jullie een bezoekje aan het ziekenhuis met je werk? Vertel je waarom je eerder weg moet of niet?? Vooral omdat het wachten in zh. lang kan duren, zoals bij Jessie (1,5 uur?!?!)..

Spannend Wherona: maandag uitslag....duim duim

20. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    je hoeft geen reden op te geven waarom je afwezig bent, je kunt wel zeggen dat je naar het zh moet en als ze vragen waarom dan zeg je dat hou ik liever voor mezelf. Je bent niet verplicht namelijk om je werkgever de reden op te geven. Tsja wat dat aan betreft heb ik het vrij makkelijk want mijn vriend en ik werken samen in een bedrijf (hij is de werkgever) dus ik heb daar niet zo mee te maken. Voor mij is het wat lastiger om een afspraak te maken omdat ik erg afhankelijk ben van mijn vriend want tsja hij kan niet altijd, dus ook wel weer lastig zo af en toe.

Share This Page