nou heb net gebeld met de ha hoor Mijn bloed is helemaal in orde Vriend zijn bloed is helemaal in orde Vriend zijn sperma is niet geweldig, moet ook eerlijk zeggen dat ik hier nu ff met een brok in me keel zit en ff niet meer weet wat ik moet doen beweegelijkheid is 40% dus goed tot matig zaad een zw is niet onmogelijk
@ Wherona; da's ff balen in het begin, hadden wij ook. Ik zag het ook even niet meer zitten, maar ben er daarna positief tegenaan gaan kijken; 40% is beter dan geen enkel beweeglijkheid... Probeer daaraan te denken, blijf positief dat is het beste. Wat zijn de volgende stappen? Gaan ze zijn zaad nog eens onderzoeken of ben jij nu 'aan de beurt'? Wij gaan voor mijn man volgende week dinsdag naar het zh naar de uroloog. Omdat er bij hem 'vreemde vormen' tussen zitten. Tja; ik denk nu dus; als er vreemde vormen tussen zitten, zijn er dus ook goede vormen! Ik wil graag weten wat de percentage daarvan is.
oohw spannend dan... Ben inderdaad benieuwd wat ze dan gaan doen.. Moet je zelf doorgaan of gaan ze andere techniek proberen om zwanger te worden?
@september08; that's the question... geen idee wat de oplossing is. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er maar 10% vreemde vormen tussen zitten, maar ja, het kan ook 95% zijn. Zolang ik niet weet om welke percentage het gaat, gaan we gewoon vrolijk verder. Ik probeer positief te blijven.
hoi ja tis ff flink balen, mijn ha begon ook al over een uroloog maar ik ben der zelf effe niet verder mee gegaan, wat is dat dan? Mijn vriend wacht op een telefoontje van zijn ha om het e.e.a. te bespreken wat eventueel de vervolg stappen zijn. Heb ze niet gehoord over een 2e zaadtest maar kan nog komen. Ik zal mijn uiterste best doen om posi te blijven. Kan me inderdaad voorstellen dat je dat wilt weten heb je dan snel je uitslag?
Dikke knuffel voor jullie! Ik zou wel gaan voor 2e test hoor.. maar ik neem aan dat de uroloog dat sowieso wil. Het is toch een moment opname. Probleem is wel dat er meestal een maand of 3 tussen de testen zit.. Maar misschien vinden jullie dat juist wel prettig om ff te wennen aan het idee dat je ineens echt keihard de MMM in bent gerold!
dankje, mijn vriend heeft gister nog een gesprek met de ha gehad en het een en ander besproken. Hij heeft een aantal adviezen mee gekregen en we moeten deze maand nog effe afwachten en als het niet raak is dan in januari terug komen en dan zullen ze vermoedelijk een 2e zaadtest gaan doen, of ze gaan zijn zaad buiten zijn lichaam proberen te versterken en dan bij mij inspuiten. Tsja dus eink zeggen ze gewoon vrolijk door blijven gaan en hopen dat het toch lukt op de natuurlijke manier. Ja lekker makkelijk als de hoop effe helemaal weg gezakt is, zie dan maar eens de zin in sex te krijgen. Maar goed we hebben gister geklust, niet echt van harte maar aangezien mij ei der aan zit te komen moeten we het maar proberen he. Je weet maar nooit.
Pff.. kan me voorstellen dat je dan niet heel enthousiast kunnen klussen nee.. Maar even voor mijn begrip, is dat nou de huisarts die het over IUI heeft of een gyn/uroloog? Want ik heb nog nooit gehoord dat een huisarts daarover gaat..
dat was inderdaad onze huisarts die ons dat vertelde dus waarschijnlijk moet ik dat maar even naast me neerleggen en afwachten wat een gyn ons zou adviseren? Lijkt me inderdaad nu je het zo zegt ook wel logischer. Na de 26e (is mijn nod) zullen we een nieuwe afspraak maken met de ha om verdere stappen te bespreken. Dat zal dan wel doorverwijzing gyn gaan worden. En dan zeker weer alles van voor af aan? pffff moet me maar instellen dat alles vrij lang zal gaan duren. Maar dat het wel gaat lopen en daarnaast blijven we gewoon door proberen. Vrees dat der niets anders op zit. Of adviseren jullie mij om zelf al een afspraak te maken met een gyn? of moet ik toch maar even wachten op wat de ha ons zal gaan vertellen.
Moeilijk hoor.. als de HA spreekuur heeft tussen kerst en Nieuwjaar zou ik denk ik m'n NOD afwachten en dan bij ongi een nieuwe afspraak maken om een verwijzing te vragen. Als je geluk hebt kan je dan nog in januari terecht. Zij zullen dan wel een nieuwe zaadtest doen, maar dan zit je tenminste op de goede plek en kan je ook goed voorgelicht worden over IUI en wat daarbij komt kijken. Ik neem aan dat ook jouw cyclus dan goed in kaart gebracht moet worden, dus er zal sowieso wel een maandje overheen gaan..
Wij zijn vandaag ook weer bij de gyn geweest. Helaas was er op de echo nog geen eitje te zien.. balen! Nog even over de vage uitspraak van de gyn van vorige week gehad en op de echo waren wel meerdere eiblaasjes te zien, dus het was wel PCO-achtig. Maar de uitslagen LH, FSH waren dan wel weer heel netjes (en geen duidelijke PCO dus). Alleen een licht verhoogd prolactine gehalte, maar dat hormoon komt ook vrij bij stress, dus dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.. Dus nu volgende week woensdag weer een echo.. als er dan een eitje aan komt volgt er deze maand dus geen samenlevingstest, want vrijdag promotie en daarna op vakantie naar NY.. maar dan weet ik in elk geval dat de Clomid iets heeft gedaan.. spannend dus!
Denk dat het beste is dat ik me gewoon voorhou dat ik de komende half jaar niet in verwachting zal raken. Gelukkig heeft onze ha dan gewoon spreekuur en hopelijk kunnen we dan inderdaad in januari door naar de gyn. Wat balen dat er nog ei te zien was bij je. Is ook niet echt leuk he om iedere week naar het zh te moeten. Super lekker joh naar NY lekker kerstshoppen leuke tijd om naar NY te gaan. Zijn jullie der eens eerder geweest?
Nope, niet eerder geweest.. nou ja, we zijn vorig jaar een paar uur op vliegveld Newark geweest voor een tussenlanding En toen zei ik: als we volgend jaar nog geen kindje hebben (was toen net gestopt met de pil) dan gaan we naar New York.. Hoop houden hè? Er zijn genoeg meiden die op de rand van de MMM toch spontaan zwanger raken.. Heeft je vriend nog tips gekregen (stoppen met roken, oppassen met sauna, hete baden, geen strakke slips) om zaad te verbeteren?
@Jessie80; veel plezier in NY!! Ik ga altijd graag naar Amerika/Canada op vakantie, afgelopen september zijn we weer gegaan en als er volgend jaar nog steeds geen goed nieuws is, gaan we zeker weer! Have fun en geniet ervan!
Het is echt gaaf NY je weet niet wat je ziet. Vriend heeft inderdaad wat tips meegekregen hij rookt en drinkt niet dus dat scheelt hij zal nu alleen nog maar losse boxers gaan dragen en geen strakke broeken.
Gisteren een knal van een ovu test gehad en in de avond ook flinke eipijn wat ik nooit eerder heb gehad, dus moet wel een super ei zijn nu nog de zaadjes hahaha vanochtend was ovutest iets lichter dan gister maar heb wel nog een beetje last van steken in mijn rechter zij vooral als ik ga staan en lopen.
Daar gaan we weer, we tellen weer van vooraf aan, of te wel; mijn ongi is weer van de partij... Balen. Ik wist wel dat het deze keer niet raak was (voorgevoel) maar toch... We gaan nu alweer ronde 17 in, dat had ik me toen we begonnen toch echt niet voorgesteld.. Gisteren zijn we op kraamvisite geweest bij mijn beste vriendin, waarbij nog 2 stellen waren die hoogzwanger zijn. Je kunt je voorstellen dat ik daar niet helemaal op mijn gemak zat. Het gespreksonderwerp was dan ook de hele avond over snel zwanger zijn ('in 1x raak, niet te geloven zeg')/kwaaltjes('ben blij als hij/zij eruit is, ik heb het wel gehad')/biologische klok('jij bent toch ook al 30..')/kraamcadeau's/bevalling en ga zo maar door... Begrijp me niet verkeerd; ik ben echt superblij voor mijn vriendin, maar we hebben morgen een afspraak in het ziekenhuis en dan staat je hoofd niet helemaal naar zo'n gesprekken. Komt goed, maar moest het even kwijt.. Bedankt voor jullie 'luisterend oor/oog' Op naar de volgende ronde.
hey meid balen van je ongi ondanks dat je het voorgevoel al had het blijft toch altijd een teleurstelling. Kan me voorstellen dat je hoofd der niet bij was gister, ze moesten eens weten he . Vind het zowieso wel heel erg stoer van je dat je op kraamvisite bent geweest. Heel veel succes vandaag bij de uroloog, hoor graag van je wat eruit is gekomen. Enne daarvoor zijn we hier he voor een luisterend oor (oog)
Klinkt heel bekend Mieps! Ik had vrijdag een proefles yoga met 4 vriendinnen waarvan 2 zwanger van de 2e (25 en 12 weken) en de andere 2 hebben al 2 of 3 kinderen.. pff.. tijdens het ontspannen aan het einde van de les rolde er wel even een traan over mijn wangen! Heel veel succes vandaag en ik ben benieuwd wat er uit komt!?