De stap naar de dokter is gezet

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wherona, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Gelukkig goed nieuws.:) Alle testen van mijn man z'n zwemmers waren goed. Het aantal was 100 miljoen, (moet minimaal 30 milj zijn) snelheid was goed en de vreemde vormen was 91% Klinkt veel, maar op 100miljoen mag het 90% zijn. Hij dacht alleen wel te zien dat mijn man een spatader heeft op zijn balzak, dus daar gaan ze een echo van maken in Januari. Nog even afwachten dus, maar hij gaf ons enkele tips, waaronder de "Billinger" metode, omega 3 en vitamine D slikken (mijn man).
    Nadat de echo gemaakt is wil hij een half jaar wachten voordat ze mij gaan onderzoeken, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik probeer rond maart via de huisarts naar de gyn te gaan, wie weet lukt me dat. Ik ga echt niet nog een half jaar 'wachten', we wachten al veel te lang!:p

2. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Dat is zeker goed nieuws Mieps een hele opluchting denk ik
    ik zou ook niet nog eens een ½ jaar willen wachten hoor gewoon ha bellen en uitleggen dat bij je man alles goed is en dat jullie nog niet in verwachting zijn en graag zelf onderzoeken zou willen ondergaan.
    Een jaar is een jaar en dat is al veel te lang.

hier nog 11 dagen te gaan en dan is mijn nod pffff vind het wel super spannend deze ronde meer omdat ik zo hoop dat het gewoon raak is en dat we niet meer verder hoeven te gaan met de MMM.
    Voel eink nog niet zo heel veel bijzonders, af en toe de bekende steekjes en prikjes. Dus we zullen zien.

3. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Ik zal voor je duimen Wherona!

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Mieps, wat fijn zulk goed nieuws!! Wat is de Billinger methode? Ik heb ff gegoogled maar kon zo snel niets vinden?!
    Ennuh, misschien moet zo'n uroloog zich niet bemoeien met de onderzoeken die ze bij jou moeten doen. Ik zou naar de HA gaan voor een doorverwijzing op het moment dat jij er klaar voor bent.. je bent al meer dan een jaar bezig, dus hij zal je echt wel doorsturen naar de gyn!

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL

zo herkenbaar... ik heb ook een paar mensen die stug blijven doorzeuren tegen mij om mij te overtuigen dat zwanger worden/kinderen hebben "echt wel heel leuk is hoor!!" en ik er toch echt eens me op moet schieten. Oh ja en waar ik ook niet tegen kan zijn inderdaad mensen die alllen maar klagen tijden sde zwangerschap ( nu kom ik aan, kan niet meer sporten, ben blij als het eruit is....). Echt ze hebben alle recht natuurlijk, maar het is ZO FRUSTREREND!! Oh ja en dan mensen die zeggen (weten niet dat ik mmm zit/ga): tja ivf enzo of we dat nou allemaal in nederland moeten willen? als de natuur niet wil, dan wil ie niet! (met een big smile).

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dat zijn voor mij allemaal redenen dat ik er open over wil zijn.. maar manlief heeft daar nog problemen mee.. die houdt het liever "binnenshuis".

Vandaag weer bij de gyn geweest. Helaas was er nog geen follikel groot genoeg om een eisprong te voorspellen. Er zaten er verschillende aan beide kanten maar de grootsten waren nog geen 10mm :(. Ook het baarmoederslijmvlies was nog te dun (5mm).. Balen dus! Nu maandag na kerst (we zijn voor kerst een week op vakantie) een echo om te zien of er toch een eisprong geweest is of misschien nog komt en anders de cyclus afbreken en bedenken what next. Hogere dosis clomid, of misschien spuiten.. SLIK!

7. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Ik wacht de echo even af en dan wil ik in feb/maart een doorverwijzing vragen. Onze huisarts wil altijd wel meedenken, dus ik zit wat dat betreft wel safe denk ik.
    (Overigens hoop ik dat de pendels gelijk hebben, dan zou ik geen doorverwijzing meer nodig hebben ;)!)

De Billinger metode (geen idee of ik het goed spel) is dat je moet voelen met je vinger, net naar binnen en dan zit daar slijm. 4 dagen om/rond de eisprong kun je met dat slijm 'draadjes trekken' als je het tussen je vingers houd. (hopelijk snappen jullie wat ik bedoel) die 4 dagen is dus rond de eisprong en dan zou je die dagen moeten vrijen. Wie weet; baadt het niet, dan schaad het niet denk ik maar.

8. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Gevonden:

Billingsmethode

De Billingmethode is ontstaan als anti-conceptiemethode. Echter, het is beter om deze methode te gebruiken om te bepalen wanneer het jouw vruchtbare periode in de maand is. Deze berekening van vruchtbaarheid is gebaseerd op het controleren van de vaginale afscheiding van de vrouw gedurende haar cyclus.
    Hoe werkt de Billingsmethode ?
    De vaginale afscheiding van de vrouw is cervixslijm dat uit de baarmoeder komt. Je kan deze afscheiding dagelijks in jouw onderbroek zien. Als je dit wat nader bestudeert, kom je tot de conclusie dat de afscheiding gedurende de maand de ene keer meer is dan de andere keer. Wanneer je regelmatig dit slijm uit jouw vagina met jouw vingers voelt, zul je opmerken dat ook de structuur en zelfs de kleur gedurende de dagen verschillend is. Dat is nu precies waar het bij de Billingsmethode om draait: de verandering van dit cervixslijm registreren. Het is dus een methode die je makkelijk zelf kunt doen.
    Wanneer ben ik vruchtbaar ?
    Na de menstruatie maakt jouw baarmoeder zich klaar voor een eventuele bevruchting. De baarmoederslijmvliezen maken het cervixslijm zo dat het door de plakkerige substantie een (bevrucht) eicel makkelijker kan vasthouden om het te laten innestelen. Voor een eicel is het net lijm. Heel elastisch, helder en dradentrekkend. Het kan ook vergeleken worden met rauw eiwit. Tevens zorgt het slijm voor het overlevingsklimaat voor mannelijke zaadcellen. Dit slijm kan de baarmoederhals afsluiten. Tevens zorgt de zuurtegraad van het slijm ervoor of doorgedrongen zaadcellen lang in leven kunnen blijven. Gedurende jouw cyclus verandert jouw vaginale afscheiding, het zogenoemde cervixslijm. Het verandert van troebel naar transparant, van stug naar soepel en van nat naar plakkerig. Zodra het cervixslijm plakkerig aanvoelt en transparant is, komt de eisprong eraan. Je bevindt je dan in jouw vruchtbare periode. Het slijm is in deze staat 3 a 4 dagen voor de eisprong en 1 a 2 dagen na de eisprong.

Er staat nog meer op www.vruchtbaarheidskalender.nl

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Mmh.. oké, heb je wel eens ovulatietesten gebruikt of getemperatuurd, Mieps? Want dat geeft ook veel inzicht in je vruchtbare dagen. De meeste meiden gebruiken die gegevens samen met hun "slijm" gegevens om de dag van ovulatie te bepalen. In elk geval veel succes ermee, Mieps!

10. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Ik temperatuur al een half jaar... Ik had alleen nog nooit van deze methode gehoord, wie weet help ik er andere meiden mee.

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Oh oké, ik kende het niet onder die naam, maar weet dat veel meiden hun slijm checken. Maar zij gebruiken het eigenlijk altijd in combinatie met ovu-testen of temperaturen. Of als ze hun lichaam heel goed kennen en met ovu-testen en temperaturen hebben gezien dat het slijm inderdaad correspondeert met het slijm, dan wellicht ook wel alleen het slijm, vandaar dat ik het vroeg. Maar was je HA bang dan dat je niet op het juiste moment zou klussen?

12. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @mieps wist ook wel van de slijm test af maar dat het zo een mooi woord had klinkt iig veel beter en netter dan slijm :D kan me inderdaad voorstellen dat je der graag open over wilt zijn, mijn vriend en ik zijn der ook open over heeft in het begin niet echt vruchten afgeworpen bij mijn ouders maar inmiddels zijn die ook bijgedraaid en ik heb vrij veel steun van ze en het is toch ook wel eens prettig om het met hun derover te hebben en niet altijd met mijn vriend. Als je je vriend aangeeft dat jij der behoefte aan heeft zal hij het dan nog steeds weigeren?

13. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    @ Wherona, ergens is er een misverstand denk ik; mijn man heeft er geen problemen mee het 'openbaar' te maken, hij is eigenlijk degene die het wil gaan vertellen aan de 'buitenwereld', maar ik hou dat nog ff af. Ik wil niet dat mensen zich inhouden als ze een leuk nieuwtje hebben over iemand die zwanger is en vind het natuurlijk nog veel leuker als ze straks verrast zijn als het ons uiteindelijk wel gelukt is.

Nu we het daar toch over hebben; wat is jullie mening? Wel of niet vertellen dat je de medische molen ingestapt bent? Ik ben benieuwd naar de reacties.

Wij hebben afgelopen maandag een tante van mijn man ingelicht aangezien zij geen kinderen hebben kunnen krijgen na 11x IVF (ixi?) 3x in Ned, de rest in Belgie. Wij wilden graag weten waarom zij niet zwanger kon worden, ivm vragen in het ziekenhuis. Dit bleek overigens aan meerdere factoren te liggen, maar ook zij zei dat ze het zelf veel te laat verteld had. Achteraf gezien hadden ze het veel eerder moeten vertellen. Dat scheelde volgens haar veel onbegrip en verdriet. Het is immers ook een opluchting om het kwijt te kunnen.
    Voorlopig houden wij het nog stil,(zijn tante heeft beloofd het niet verder te vertellen), eerst even wachten op de echo van mijn man.

14. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    @Jessie80; veel plezier op vakantie! (dat is deze week toch?) :)

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dank je, Mieps! Ja, morgen vertrekken wij naar NY!!
    Gisteren mijn promotie gehad, spannende maar erg leuke dag geweest. Ben nu helemaal moe en duik dus vroeg het bedje in!

16. Eline1983

Eline1983 Lid

19 dec 2010
    28
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik ben voor het eerst op deze site. Ik ben Eline en ik ben met mijn partner al meer als 1 jaar bezig om zwanger te worden. Tot nu toe is het niet gelukt, ook nooit geen positieve zwangerschapstest in handen gehad. We zijn bij de huisarts geweest en het zaad van mijn partner is nagekeken......terleurstellend.
    Geen klassa a zaad, over het algemeen b en c zaad en 21% d zaad.
    Nu hebben we een verwijzing naar de gynacoloog gekregen.
    Vind het wel heel spannend en was ook erg emotioneel toen we de uitslag kregen. Voor mijn partner is het een stap om naar het ziekenhuis te gaan. Hij vond het moeilijk om te accepteren dat er iemand anders met je leven gaat bemoeien als het om zwanger worden gaat. Gelukkig is hij was van gedachten veranderd en weet ook dat dit nodig is. Ze zullen in het zkh nog wel een keer een spermaonderzoek willen doen, maar dan verwacht je niet dat je in 1 keer superzaad hebt.

Vind het wel fijn om met andere hierover te praten via het forum, verder weet niemand dat wij zwanger willen worden en dat we nu naar het ziekenhuis zullen gaan hiervoor.
    Want het is en blijft telkens weer een terleurstelling als je menstruatie door gaat zetten.

Groetjes

17. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hoi Eline,

allereerst welkom meid wat een vervelend nieuws hebben jullie gehad het is ook een enorme klap want je hoopt gewoon dat alles goed is en je op een natuurlijke manier zwanger kan raken. Helaas zijn jullie nu dus ook in de mmm terecht gekomen.

Schrijf het hier lekker van je af je kunt alles kwijt wat je kwijt wilt wij zijn der voor je en zo kunnen we ook onze ervaringen met elkaar delen.

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

oeps :) sorry inderdaad dan verkeerd begrepen. Tsja mijn ouders en schoonouders weten het en krijg daar wel veel steun van dus ik vind het wel prettig

19. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    @Eline1983; welkom bij ons 'praatclubje'. :)
    Het is altijd fijn om je verhaal kwijt te kunnen, vooral als nog (bijna) niemand weet dat je zwanger wil worden.
    Hopelijk vind je hier de steun die je nodig hebt en succes met zwanger worden!

20. Eline1983

Eline1983 Lid

19 dec 2010
    28
    0
    0
    Bedankt dames voor jullie steun.
    Ik heb me er een heel klein beetje bij neergelegd dat we naar het ziekenhuis moeten. Heb gebeld voor een afspraak te maken maar ik moet eerst formulieren gaan invullen die ze me opgestuurd hebben.
    Gelukkig is mijn vriend er ook een stuk rustiger bij geworden, of hij kan het goed verbergen ;) Ik wil er ook niet constant over hebben.

Deel Deze Pagina