Hallo, Mijn man en ik zijn bezig voor ons 1ste kindje sinds juni 2012, gisteren afpraak gemaakt bij gynae en uitgelegd dat we al zo lang bezig zijn. vrijdag 25 okt mogen we gaan, vriend moet ook mee. Ben eens benieuwd wat er zal gebeuren tijdens zo een eerste onderzoek/gesprek....
Hi Ilse, Mogelijk moeten jullie wat vragen beantwoorden en krijg jij een inwendige echo. Wellicht moet er ook bloed geprikt worden en ik denk dat je partner zijn zaad moet inleveren voor onderzoek. Succes . Hopelijk een 'vruchtbaar' gesprek
Dankje! Ik ben blij dat ik eindelijk de stap heb durven zetten om "hulp" te vragen... Het voelt eerlijk gezegd als een mislukking bij me.. maar langs de andere kant ben ik opgelucht, misschien gaat er nu ook vlug verandering komen?
Het is jammer dat je dat zelf zo ziet. Misschien is er een 'kleinigheidje' aan de hand en heb je gewoon een zetje nodig (of je partner). Aan de ene kant is het fijn als ze want vinden, dan kunnen ze er wat aan doen. Mocht alles in orde zijn, dan zal het vroeg of laat toch wel goed komen. Ik ben in ieder geval blij dat ik ben gegaan. Ik heb PCOS en ik heb een zetje nodig (medicijnen). Maar goed, ik werd ook niet zo vaak ongesteld, dus ook minder kansen. Veel succes alvast.
Goed dat je de stap naar de gyn hebt gezet! Inderdaad wat leen zegt, waarschijnlijk inwendige echo, zaadanalyse en bloedprikken. En je moet je echt niet schuldig voelen hoor! het is jou schuld toch niet? moeder natuur heeft gewoon een foutje gemaakt.. En gelukkig hebben we tegenwoordig een hoop middeltjes en manier om de kleine foutjes van moeder natuur recht te zetten! Heel veel succes!
Het valt me gewoon tegen dat het zoooo lang duurt.. Had dit echt niet verwacht, niemand verwacht dit waarschijnlijk.. maarja het is nu zo...
Dat hadden wij ook inderdaad, nog jong en we rookten niet en leefden redelijk gezond dus dachten ach 3-6 maanden. Maar er zijn zoveel meiden van mijn leeftijd die ook in de mmm zitten, had dat toen helemaal niet verwacht! Maar inderdaad, nu is het zo.. Even aan het gevoel wennen
Same here. We leven gezond, roken niet en drink nauwelijks. Goed gewicht. Ik dacht wel met een half jaar zwanger te zijn, maar helaas! Ik ben blij met de stap naar de gyn. Alle hulp gewenst om zwanger te worden! Succes!
Na het maken van de afspraak kregen wij een vragenlijst thuis gestuurd. Die moesten we invullen en meenemen. Die werd besproken tijdens de eerste afspraak. Er stonden vragen in over welke ac je hebt gebruikt, hoe je cyclus is, hoe vaak je ongeveer gemeenschap hebt in de week enz. Verder hebben ze een echo gemaakt, bloed geprikt en ml moest zijn zaad laten testen. Dat zag er allemaal goed uit. Toch had ik een onregelmatige cyclus en dus aan de clomid gezet. Na 3 rondes clomid heb ik een hsg gehad om te kijken of mijn eileiders open zijn.