Afspraken gyn: Guppymaaike: 30-3 COLA-screening Goldfishie: 2-4 potje inleveren voor extra zaadanalyse MLady, indien ongi 1e week april: cd3 kickoff IUI #2 Bo87: 20-4 verder beleid bespreken + bloeduitslagen + nieuwe afspraak zaadonderzoek. Fidel2010: intake gyn Guppymaaike: 11-5 uitslag COLA-screening Bubblez: 12-5 nieuwe semenanalyse, bloedonderzoeken + uitslagen in de tussentijd. NOD: Bubblez: 26-3 DeeDeeBowtie: 30-3 MLady: 1-4 (IUI #1) Fidel2010: 8-4 Mamalap 12-4 Guppymaaike: 13-4 Bo87: 19-4 Goldfishie: 25-4? Diagnose en behandeling: MLady: 'eenzijdige eileiderstoornis' (14% zw.kans) - nog 5x IUI met hormonen, dan 3x IVF DeeDeeBowtie: lichamelijk niks mis. 6x IUI in eigen cyclus eventueel kans op verlenging. Mamalap: pcos, ovulatie inductie clomid, nog 2 rondes zelf dan hsg. PrinsesBelle: PCOS. Behandeling nog onbekend (t.z.t. starten met Clomid). Guppymaaike: zaadaanmaakstoornis (minimaal aantal zaadcellen in sperma), PCOS? Fabjee: PCOS ovukatieinductie met hormoonspuiten goed bijhouden met echo's Bubblez: Slechte zaadkwaliteit, te weinig om te meten. Medio mei opnieuw testen. Goldfishie: alles lijkt prima, 3x iui zonder extra hormonen dan 3x iui met extra hormonen. Bo87: laparoscopie & HSG geen bijzonderheden. Slechte zaadkwaliteit, na proefopwerking <1mljn levend zaad. IVF ?? IUI ?? Tijdelijk probleem... geen idee ? Zwanger (uitgerekend): Miffy82 (half juli 2015) Stephanie87 (eind augustus 2015) LVtje (begin november 2015)
Deedeebowtie het zit je niet mee meis! knuffel. PrinsesBelle bah wat vervelend om er zo achter te komen. Het kan inderdaad een boosdoener zijn mbt eileiders. Fijn dat ze het gaan nakijken. Succes meid. Hoe is het inmiddels bij jou Mlady? Voel je al iets? Heb je er al een idee bij? Hier nog steeds geen eisprong ik ga over mijn langste cycli met clomid heen. Ik denk dat mijn instinct het bij het juiste eind heeft. Maar je weet het niet tot cd 30 dan ga ik bellen. Dus hopelijk morgen dan knaller ovulatietest! Ik hoop eigenlijk van het afspreken lijstje voorlopig even af te blijven.
klopt. Alleen de tijd dat ik me compleet suf googlede is voorbij. Momenteel zitten we echt op een Wacht bank. Niet om mn ongesteldheid maar omdat we pas om 12 mei het nieuwe onderzoek hebben en voor die tijd kunnen we helemaal niks.. dus daarom neem ik bewust meer afstand. Geestelijk ga ik soms even kapot en door er steeds mee geconfronteerd te worden doet mij geen goed.. Dus daarom reageer ik hier heel weinig sorry lieve meiden. Ik hoop zo dat het iedereen hier goed gaat.. Hier was mijn uitslag helemaal goed, alles. Ik heb de cijfers van mijn man opgevraagd En het was onder de 100 duizend.. best teleurstellend.. 12 mei de nieuwe analyse. En dan gaan we eerst op vakantie voor een week. Gelijk na onze vakantie de uitslag en mag ik beginnen met de pil omdat er geen verbetering wordt verwacht. Dus gelukkig kunnen we dan beginnen. Succes meiden!!
Dat flikt mijn temp iedere maand MLady, maar straks toch wat druppels gespot dus helaas. Tja eh heel dubbel allemaal. Ga een heftige week tegemoet. Donderdag crematie. En vrijdag naar therapie. Had stress want moesten eigenlijk donderdag en de laatste keer heeft ze heel duidelijk gemaakt dat we echt op moesten komen dagen. Had iets belangrijks van mijn werk eigenlijk. Heb daar geluld als brugman en uiteindelijk vrij gekregen en van alle dagen is uitgerekend die dag de crematie waar ik uiteraard ook bij moet zijn. Was echt even over de rooie. Maargoed mijn man kan net wat rationeler denken (zijn het mannen voor praktisch ingesteld) en heeft de poli gebeld. Alleen werkt zij daar alleen op donderdag dus we kregen haar niet te pakken. We vroegen of we voor haar poli mochten en gelukkig een hele begripvolle assistente die haar even privé heeft gebeld. Binnen het uur hadden we haar aan de lijn, want ze wilde ons spreken omdat ze hoorde over "een" crematie en toen wist hoe laat het was. Ze nam echt even de tijd wat ik wel fijn vond. En nu mogen we vrijdag naar haar eigen kliniek komen en gooit ze de rekening gewoon onder het ziekenhuis (anders krijgen wij niks vergoed en zijn dure sessies). Ben dus blij met deze oplossing. Mijn emoties schieten alle kanten op. Ga echt van hoog naar laag en iedere dag lijk ik meer te beseffen dat ze er echt niet meer is. Zo vreemd. Maar ik heb geen spijt van hoe het gegaan is. Ze heeft nog geweten dat ik er was. Het is goed zo.
Fijn dat je de sessie zo hebt kunnen verplaatsen... Heftig allemaal, hoor... Hoe oud is je zus eigenlijk geworden? Sterkte, de komende dagen...
Deedeebowtie het is ook allemaal wel even veel om te verwerken meis! Het was hoe dan ook je zus. Geef het echt even de tijd om er mee om te gaan. Dan maar therapie wat later, dit gaat nu even voor alles. Heel veel sterkte en kracht voor jullie.
Hi meiden, Sorry ik ben een tijdje afwezig geweest. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik de ziekte van Hashimoto heb. Kortom een te traag werkende schildklier. Morgen start ik met me medicatie.. Deedee, gecondoleerd. Heel veel sterkte meis
deedee gecondoleerd... Ik heb vandaag de COLA screening gehad. Op de echo waren rechts 41 en links 25 blaasjes te zien en een grote die op knappen stond. Klopt met mijn positieve ovulatietest! verder weer gewogen en gemeten. Vanaf BMI 25.5 kom je in aanmerking voor één of ander afval programma van een jaar, ik heb een BMI van 25.8... Zij dacht dat het voor mij niet gaat gelden (het scheelt 900 gram en ze woog me met kleren aan!), maar voordat er weer een arts iets anders beweert en ik een jaar op dieet word gezet voor 900 gram, zorg ik dat ik de komende weken onder BMI 25 kom. 3 kg in 4 weken voor een BMI van 25 klinkt niet onmogelijk! Bloedprikken ging goed, de eerste 4 buisjes dan. Lekker kletsen met de lab dame. Daarna ging bijna het licht uit... duizelig, misselijk, tintelingen... Ze heeft me plat gelegd en moest de naald eruit halen (kwam geen bloed meer). De overige 4/5 buisjes zijn aan de andere kant geprikt, maar dat heb ik maar half meegekregen. Pas na 45 minuten kwam ik van die stoel af! Heerlijk dat nuchter prikken! De uitslag zouden we 11 mei krijgen, maar dat heb ik toch kunnen vervroegen naar 30 april. Als ik de echo beelden mag geloven, is het voor mij wel duidelijk! Ik wil zo graag beginnen!
Deedee sterkte meis.. zal Een hele zware week worden wat is de wereld toch oneerlijk soms he... Roosz, ik ken dat niet.. die ziekte. Blokkeerd dat een zwangerschap ?? Hopelijk werken de meds.. Maaike.. wat bizar ! Van dat afvallen. Is dat het EMC ?? Afval programma van een jaar.... wat erg .... ik heb ook een bmi van 25.7. En als ik ook voor ivf ga moet ik ook naar het EMC. ik moet eigenlijk nu al starten.. want een jaar is echt vreselijk lang !!!! Heftig vh bloedprikken.. gaat het weer ?? Gelukkig is je uitslag vervroegd !! Zo veel ei blaasjes, houdt dat in dat je pcos hebt ? Ik heb mn afspraak kunnen vervroegen naar 15/4. Ben zo blij hihi. Verder veel wisselende emoties zeg... bah
Roosz welke medicatie ga je slikken? Bo lekker assertief, gewoon je afspraak naar voren gehaald. Hou ik van, goed zo Guppy wat een boel eitjes, onmiskenbaar PCOS idd. Maar wel bijna eisprong! Hoe groot was die grootste follikel op de echo? Heb je vannacht kunnen vrijen? Er hoeft maar 1 zaadje de goeie kant op te zwemmen Ik heb morgen NOD, had gisteren klein beetje gekleurd slijm op een wc-papiertje, maar voel me verder heel neutraal. Wel moe en chagrijnig. Heb ik anders niet zo enorm... Komt dat door de zomertijd? Of anders door de clomid? Ik denk dat ik gewoon ongesteld word, vandaag of morgen. Ga er al vanuit dat ik vrijdag voor 1e echo moet. Zie er tegenop dat ik volgende ronde 100mg clomid per keer moet
Bubblez: jeetje zeg. Ik vond dat ik steeds lang moest wachten, maar jij moet ook lang wachten... Knuffel! Hopelijk kan je de tijd nog een beetje uitzitten tot 12 mei. In ieder geval een vakantie in het vooruitzicht, dan klinkt al goed! Deedee: sterkte in deze heftige week voor jullie! Roos: ik zie in je handtekening dat het een sterretje is geworden... Ik ken deze ziekte niet, hopelijk werken de medicijnen goed voor je. Mag je wel nog proberen om zwanger te raken? Guppymaaike: je moet op dieet voor 900 gram?? Dat klinkt erg wel bizar. En je had zelfs je kleding nog aan met wegen. Jij krijgt het gewoon voor elkaar om in de komende weken een paar kilo eraf te krijgen!! Gaat het inmiddels weer na het bloedprikken? Gelukkig heb je de afspraak iets naar voren kunnen krijgen! Bo: fijn dat jouw afspraak ook iets eerder kon. Wat laten die gyn ons toch allemaal lang wachten... Mlady: komt echt door de zomertijd! Duim nog steeds keihard voor je! Mamalap: je temp is weer naar beneden... Hoe gaat het met je ovulatietesten?
Afspraken gyn: Guppymaaike: 30-3 COLA-screening Goldfishie: 2-4 potje inleveren voor extra zaadanalyse MLady, indien ongi 1e week april: cd3 kickoff IUI #2 DeeDeeBowtie: 7-4 baarmoederfoto, eileideronderzoek en fm 14-04 afspraak gyn nieuw behandelplan. Bo87: 20-4 verder beleid bespreken + bloeduitslagen + nieuwe afspraak zaadonderzoek. Fidel2010: intake gyn Guppymaaike: 11-5 uitslag COLA-screening Bubblez: 12-5 nieuwe semenanalyse, bloedonderzoeken + uitslagen in de tussentijd. NOD: Bubblez: 26-3 MLady: 1-4 (IUI #1) Fidel2010: 8-4 Mamalap 12-4 Guppymaaike: 13-4 Bo87: 19-4 Goldfishie: 25-4? DeeDeeBowtie: 26-4 Diagnose en behandeling: MLady: 'eenzijdige eileiderstoornis' (14% zw.kans) - nog 5x IUI met hormonen, dan 3x IVF DeeDeeBowtie: lichamelijk niks mis. 6x IUI in eigen cyclus eventueel kans op verlenging. Mamalap: pcos, ovulatie inductie clomid, nog 2 rondes zelf dan hsg. PrinsesBelle: PCOS. Behandeling nog onbekend (t.z.t. starten met Clomid). Guppymaaike: zaadaanmaakstoornis (minimaal aantal zaadcellen in sperma), PCOS? Fabjee: PCOS ovukatieinductie met hormoonspuiten goed bijhouden met echo's Bubblez: Slechte zaadkwaliteit, te weinig om te meten. Medio mei opnieuw testen. Goldfishie: alles lijkt prima, 3x iui zonder extra hormonen dan 3x iui met extra hormonen. Bo87: laparoscopie & HSG geen bijzonderheden. Slechte zaadkwaliteit, na proefopwerking <1mljn levend zaad. IVF ?? IUI ?? Tijdelijk probleem... geen idee ? Zwanger (uitgerekend): Miffy82 (half juli 2015) Stephanie87 (eind augustus 2015) LVtje (begin november 2015)
Roosz jij ook veel sterkte. Ben net gebeld door de poli en ga nu wat meer onderzoeken krijgen omdat ik na 5 pogingen nog niet zwanger ben. Iui 6 gaat volgende week plaats vinden en de week erna naar gyn om te kijken wat we nu gaan doen.
Heel goed DeeDee, ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt! Al zul je deze week toch wel wat anders aan je hoofd hebben.
Roozs heftig dan om ineens te horen te krijgen dat het jouw schildklier is gaan ze met de medicatie voor jouw schildklier nog wel kijken of jouw cyclus daarmee goed verloopt? Ik lees nog weleens dat dit niet het geval hoeft te zijn. Guppymaaike inderdaad zoveel blaasjes is pcos, hier houden ze bij 20 op met tellen dus hoeveel het er precies waren geen idee. Maar ik snap nog steeds die COLA screening niet? Het is toch gewoon echo (check gehad dus) en in bloed kijken welke hormonen uit balans zijn? Dat hoeft toch niet zolang te duren pff. In ieder geval fijn dat je die 2 weken eraf hebt kunnen halen! Bo jij ook al jouw afspraak kunnen vervroegen yeah Mlady moe en sjagi? Dat klinkt niet als van zomertijd (juist vrolijker in zomertijd) ook niet als van clomid dat is te lang geleden. Hmm ik duim gewoon door dat het die andere optie is! Inderdaad goldfishie wordt hier nog niks met eisprong zat er dus niet naast met mijn instinct. In ieder geval iets waarop ik kan vertrouwen misschien over paar dagen nog een eisprong. Is dan eigenlijk al aan de te late kant. Ahh goed zo Deedeebowtie dat ze wat verder gaan kijken! Had jij eigenlijk al hsg gehad?
Het zijn 15 hormonen die getest worden, waarvan sommigen maar eens in de zoveel tijd bepaald worden en als alles binnen is, gaan ze de uitslagen samen met de beantwoorde vragen (familie bijzonderheden, overbeharing, cyclus ed) en echo's bespreken. Dat duurt blijkbaar lang... Roosz heel veel sterkte!