Fidel Mamalap wanneer was het nou dat je contact wilde met je gyn, als er dan nog geen eisprong was geweest? Cd35 ofzo? Blech balen hoor
Ik heb al gebeld afgelopen maandag, ik moet wachten tot volgende week vrijdag dan mag ik weer bellen yeah.... Misschien nog eisprong voor die tijd, maar gezien mijn hoofdpijnen, steekjes en nog steeds relatief donkere ovulatietesten vermoed ik dat er niks meer komt. Ach kom ik weer op de afsprakenlijst, was liever naar het zwanger zijn kopje doorgeschoven
Uch.. Ik mag niet klagen, toch even.. maar vriendinnetje kwam vanmiddag even langs.. Ze wilde iets vertellen, ze snapte dat t pijnlijk kon zijn voor me.. Thja toen wist ik t al.. Zwanger, helemaal fantastisch natuulijk, maarja ze heeft de mazzel dat ze al 3 x poef zwanger is.. (2 gezonde zonen) had t even moeilijk vanmiddag, ik wou dat iedereen poef zwanger kon worden want een grotere oneerlijkheid kan ik me niet voorstellen
Nou Mlady ik ben er inmiddels achter dat ik dan inderdaad wekelijks hormonale hoofdpijn heb soms wel 3 keer per week. Tijdens de pil eigenlijk maar eens in de zoveel maanden en tijdens de goed werkende cycli ook amper last van gehad. Dus mijn conclusie is dan dat het van mijn horrormoontjes vandaan moet komen. Tja balen is dat inderdaad fidel! Ik had het laatst met een collega ronde 1 raak. Ze vond het ook best erg om te moeten zeggen. Maar ach zij kan er ook niks aan doen. alleen was wel even slikken..... Knuffel voor jou! Hopelijk voor ons ook binnenkort POEF
Mamalap wat verrot zeg! Iedereen heeft recht op zelfmedelijden hoor! Ik ben nog niet 1x zwanger geweest en 'al' 35... Stiekem bang dat ik de boot gemist heb en dat het met mijn ene eileider nooit meer gaat lukken... Of we de stap naar IVF ooit willen zetten betwijfel ik...
Vanochtend gebeld met de assistente van de gyn. Omdat we in een traject zitten moeten we wachten op een terugbel afspraak. Gelukkig kon dat nog wel vandaag. Vanmiddag tussen 16.00 en 17.00 word ik gebeld. Dus dan horen we eindelijk de uitslag. Gisteravond wel weer vruchtbaar slijm gespot en beetje steken aan de linkerkant. Hoop zo dat we morgen nog een fm kunnen krijgen en volgende week de iui. Ik zit al helemaal in spanning, ik ga verder met aftellen.
Bij de echo vanmiddag kregen we groen licht voor IUI #2! Links en rechts geen restanten van afgelopen ronde. Er waren alleen kleine nieuwe follikeltjes te zien (de grootste was iets van 5,5x8,5 mm). Zowel links als rechts een stuk of 4, voor zover ik kon zien. Als die clomid deze keer de boel links nou toch eens zou activeren... Dokter heeft de ovitrelle alvast voor me besteld, wel fijn dat dat deze keer dan niet in alle stress ook nog last-minute besteld moet worden. Volgende echo weer op cd10, dat is volgende week vrijdag. Misschien gaat het dan weer zo snel... Ben benieuwd! Heb nog navraag gedaan naar de hoeveelheid zaad na bewerking. De arts van de inseminatie vertelde 2 weken terug dat ze de aantallen van na bewerking niet wist. De arts van vanmiddag liet me gewoon meekijken toen ik ernaar vroeg. Vóór bewerking was het 65 miljoen wat 45% beweeglijk was. Na bewerking was het 43 miljoen zaad wat 75% beweeglijk was. Dus ze hebben het flink van kwaliteit weten te verbeteren! Maar volgens de dokter waren dit prima cijfers voor IUI, dus hij was tevreden. Ik heb nog om tips gevraagd voor het beste zaad voor IUI, het zal voor de meesten van jullie geen nieuws zijn: - niet roken - matig drinken - geen overgewicht - lekker bewegen - 2 tot 3 dagen onthouding Manlief rookt niet, drinkt zelden, heeft een perfect BMI en mept mij wekelijks van de squashbaan, dus alles zit snor. Dat laatste lukte afgelopen ronde bij ons niet, omdat we de avond van de FM juist wilden vrijen. Maar ja, mocht dus niet meer. Het overviel ons een beetje Dus daar gaan we deze keer aan werken! Donderdagavond 9/4 gaan we voor de zekerheid dus van bil Afspraken gyn: DeeDeeBowtie: 7-4 baarmoederfoto, eileideronderzoek en fm MLady: 10-4 (cd10) 1e follikelmeting tbv IUI #2 DeeDeeBowtie: 14-04 nieuw behandelplan Bo87: 20-4 verder beleid bespreken + bloeduitslagen + nieuwe afspraak zaadonderzoek. Fidel2010: 29-04 intake gyn Guppymaaike: 11-5 uitslag COLA-screening Bubblez: 12-5 nieuwe semenanalyse, bloedonderzoeken + uitslagen in de tussentijd. NOD: Fidel2010: 8-4 Guppymaaike: 13-4 Bo87: 19-4 Goldfishie: 25-4? DeeDeeBowtie: 26-4 MLady: 1-5? (IUI #2) Mamalap: onbekend Diagnose en behandeling: MLady: 'eenzijdige eileiderstoornis' (14% zw.kans) - nog 4x IUI met hormonen, dan 3x IVF? DeeDeeBowtie: lichamelijk niks mis. 6x IUI in eigen cyclus eventueel kans op verlenging. Mamalap: pcos, ovulatie inductie clomid, nog 2 rondes zelf dan hsg. PrinsesBelle: PCOS. Behandeling nog onbekend (t.z.t. starten met Clomid). Guppymaaike: zaadaanmaakstoornis (minimaal aantal zaadcellen in sperma), PCOS? Fabjee: PCOS ovukatieinductie met hormoonspuiten goed bijhouden met echo's Bubblez: Slechte zaadkwaliteit, te weinig om te meten. Medio mei opnieuw testen. Goldfishie: alles lijkt prima, 3x IUI zonder extra hormonen dan 3x IUI met extra hormonen. Bo87: laparoscopie & HSG geen bijzonderheden. Slechte zaadkwaliteit, na proefopwerking <1mljn levend zaad. IVF?? IUI?? Tijdelijk probleem... geen idee? Zwanger (uitgerekend): Miffy82 (half juli 2015) Stephanie87 (eind augustus 2015) LVtje (begin november 2015)
Ja, werd rond half zes gebeld door de gyn. De uitslag was niet goed genoeg en de gyn wilt dat we nog een maand wachten... Dus begin mei weer een potje inleveren. En daarna willen wij een gesprek met de gyn om te horen of we door mogen met iui of naar icsi moeten. Dus we staan nog een maand in de wachtstand... Ik word er verdrietig van...
Goldfishie nogmaals wat verdrietig en gemeen om jullie nogmaals een maand te laten wachten :x Hier is in mijn temperatuur kaartje wel weer echt pcos te zien. Pfff nog 6 dagen wachten dan bellen, dan waarschijnlijk eerst 10 dagen opwek kuur en begint het hele riedeltje opnieuw. Ik merk zelf wel dat het me allemaal zwaarder valt als een half jaar geleden, hebben andere dat ook die alweer zolang (nog niet eens zolang als andere) bezig zijn? Dat het steeds zwaarder voelt? Probeer wel positief te blijven, maar kom bijvoorbeeld veel minder in het testen topic en baal er toch echt wel gigantisch van