de starters

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miran6, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Afspraken gyn:
    DeeDeeBowtie: 14-04 nieuw behandelplan
    PrinsesBelle: 15-04 bespreken laparoscopie
    Bo87: 20-4 verder beleid bespreken + bloeduitslagen + nieuwe afspraak zaadonderzoek.
    Goldfishie: 06-05 extra zaadonderzoek
    Goldfishie: 08-05 uislag zaadonderzoek + gesprek gyn
    Guppymaaike: 30-04 uitslag COLA-screening
    Bubblez: 12-05 nieuwe semenanalyse, bloedonderzoeken + uitslagen in de tussentijd.

NOD
    Bo87: 19-4
    Goldfishie: 21-4?
    MLady: 25-4 (IUI #2)
    DeeDeeBowtie: 26-4
    Mamalap: 26-4?
    Guppymaaike: ?

Diagnose en behandeling:
    MLady: 'eenzijdige eileiderstoornis' (14% zw.kans) - nog 4x IUI met hormonen, dan 3x IVF?
    DeeDeeBowtie: lichamelijk niks mis. 6x IUI in eigen cyclus eventueel kans op verlenging.
    Mamalap: pcos, ovulatie inductie clomid, nog 2 rondes zelf dan hsg.
    PrinsesBelle: PCOS. Laparoscopie (datum onbekend)
    Guppymaaike: zaadaanmaakstoornis (minimaal aantal zaadcellen in sperma), PCOS? ICSI
    Fabjee: PCOS ovulatieinductie met hormoonspuiten goed bijhouden met echo's
    Bubblez: Slechte zaadkwaliteit, te weinig om te meten. Medio mei opnieuw testen.
    Goldfishie: alles lijkt prima, 3x IUI zonder extra hormonen dan 3x IUI met extra hormonen of icsi.
    Bo87: laparoscopie & HSG geen bijzonderheden. Slechte zaadkwaliteit, na proefopwerking <1mljn levend zaad. IVF?? IUI?? Tijdelijk probleem... geen idee?

Zwanger (uitgerekend):
    Miffy82 (half juli 2015)
    Stephanie87 (eind augustus 2015)
    LVtje (begin november 2015)
    Fidel2010

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Toch jammer hoor guppy :(

DeeDee ben benieuwd hoe je gesprek ging!

3. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Is pas vanmiddag om half drie MLady.

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Oké ja ik wist natuurlijk niet hoe laat je weer hier langs zou komen ;) Zal aan je denken, toi toi toi!

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hoop zo dat jullie een goed gevoel hebben overgehouden aan jullie gesprek, DeeDee...

6. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Nou het was maar een raar gesprek. We zitten natuurlijk nog op de wachtbank. Maargoed eerst begon ze over het slechte zaad van mijn man bij aanvang iui 1. Dus ML en ik kijken elkaar aan met een kop van HUH? Dus ik zei: "volgens mij heb je het verkeerde dossier voor je, mijn man heeft geen slecht zaad hoor en anders horen we het nu voor het eerst." Zij bleef maar volhouden. Dus ik nogmaals gevraagd of ze goed wilde kijken omdat ons anders verteld is. Uiteindelijk bleek iemand de getallen van het papieren dossier niet goed over te hebben genomen in de pc...duh!
    Toen moest ze natuurlijk helemaal omschakelen. Tja en eigenlijk blijft alles gewoon hetzelfde. Wij zijn beiden gezond. Ik eisprong volgens het boekje, prima zelf te vinden en iui zelf te timen en manlief met zijn superzaad. We mochten eigenlijk kiezen. Ze bood de optie IUI met hormonen, maar dat vond ze zelf eigenlijk onzin omdat we dmv echo's en lhtesten prima mijn eisprong kunnen vinden en aan de hand van mijn temperatuurkaartjes is ook te zien dat de iui's altijd op goede momenten hebben plaats gevonden. Het vergroot ook de kans op meerlingen natuurlijk. Wij staan daar niet negatief tegenover, maar is niet onze eerste keuze. IVF is ook optie maar ben ik nog niet aan toe. Dus nu hebben we afgesproken dat ik nog drie iui's in eigen cyclus doe en we daarna weer even om de tafel gaan om te kijken of we nog 3 iui's met hormonen doen of toch doorgaan naar iui. Al met al stonden we binnen tien minuten weer buiten. Manlief met een hoop gedoe vrij genomen. Nou dit had ik ook wel alleen afgekund :D Maar hoop natuurlijk dat het allemaal niet meer nodig is en we nu gewoon zwanger zijn.

7. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Afspraken gyn:
    PrinsesBelle: 15-04 bespreken laparoscopie
    Bo87: 20-4 verder beleid bespreken + bloeduitslagen + nieuwe afspraak zaadonderzoek.
    Goldfishie: 06-05 extra zaadonderzoek
    Goldfishie: 08-05 uislag zaadonderzoek + gesprek gyn
    Guppymaaike: 30-04 uitslag COLA-screening
    Bubblez: 12-05 nieuwe semenanalyse, bloedonderzoeken + uitslagen in de tussentijd.

NOD
    Bo87: 19-4
    Goldfishie: 21-4?
    DeeDeeBowtie: 26-4
    MLady: 25-4 (IUI #2)
    Mamalap: 26-4?
    Guppymaaike: ?

Diagnose en behandeling:
    MLady: 'eenzijdige eileiderstoornis' (14% zw.kans) - nog 4x IUI met hormonen, dan 3x IVF?
    DeeDeeBowtie: lichamelijk niks mis. 6x IUI in eigen cyclus eventueel kans op verlenging. Wachtend op uitslag van IUI 6 indien niet gelukt nog 3 IUI's in eigen cyclus
    Mamalap: pcos, ovulatie inductie clomid, nog 2 rondes zelf dan hsg.
    PrinsesBelle: PCOS. Laparoscopie (datum onbekend)
    Guppymaaike: zaadaanmaakstoornis (minimaal aantal zaadcellen in sperma), PCOS? ICSI
    Fabjee: PCOS ovulatieinductie met hormoonspuiten goed bijhouden met echo's
    Bubblez: Slechte zaadkwaliteit, te weinig om te meten. Medio mei opnieuw testen.
    Goldfishie: alles lijkt prima, 3x IUI zonder extra hormonen dan 3x IUI met extra hormonen of icsi.
    Bo87: laparoscopie & HSG geen bijzonderheden. Slechte zaadkwaliteit, na proefopwerking <1mljn levend zaad. IVF?? IUI?? Tijdelijk probleem... geen idee?

Zwanger (uitgerekend):
    Miffy82 (half juli 2015)
    Stephanie87 (eind augustus 2015)
    LVtje (begin november 2015)
    Fidel2010

8. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Pff wat slordig zeg, dat de gegevens verkeerd waren overgenomen. Blijft mensenwerk, maar toch slordig. Goed dat je volhardend was, anders zat je nu misschien ineens in een ICSI-traject! :$;)

Geen hormonen klinkt als een goed plan, tis toch van de zotte dat het gewoon nog niet gelukt is?! Jij loopt als een klok! :D

9. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Dat was ik niet... Tenminste, ik ga het nu pas veranderen: vanmorgen toch ongesteld geworden, 4 dagen later dan normaal voor mij. Maar ik had het wel verwacht.

10. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Nou precies. Snap dat ook niet eigenlijk.

11. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    He meiden..

Net bij de gyn geweest. Het komt er op neer dat we gewoon moeten wachten. 2 juni nieuwe zaadanalyse. 4 juni afspraak. Is de opbrengst weer lager dan 1 mljn gaan we door voor ivf / icsi in een ander zkh. En dan moet ml nd uroloog voor een echo en een bloedonderzoek. Waar waars. niks uit komt maar goed.. is de opbrengst hoger en dus beter gaan we insemineren. Dan is de kans op slagen wat hoger. Maar is er gaande weg weer een opbrengst beneden de 1 mljn worden we alsnog doorgestuurd want het heeft dan geen zin. En de natuurlijke kans bij 1 tm 3 mljn zaad is nihil. Zucht. Juni duurt echt nog heel lang voor mn gevoel. Ik vroeg of ze me nog weg zou sturen bij betere opbrengst. Ze zei "ik kan me er in vinden om dan gelijk door te gaan voor insemineren". Dat is iets ....

4 juni zouden we evt gelijk veel info over ivf en icsi krijgen als de uitslag weer zo is. Al met al ... ik ga het nog zwaar krijgen met wachten. Kan wel janken !! Sorry als ik hier iemand mee voor het zere been schop.. tis voor mij gewoon een tegenslag.

Daarbij was mn temp nog meer gestegen. 37.2 vanmorgen. Test helaas weer negatief.. 12 dpo. :( pff

12. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ben je mal je hebt toch gewoon rotnieuws gekregen? Balen!!

13. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Thanks Mlady !

Weet iemand hier of het erasmus mc een zomerstop heeft met IVF ??

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Slordig Deedee. Ik hoop dat het snel lukt!

Guppymaaike. Balen :(

Bp87. Dat is kut he dat wachten... Jemig meis.. ik hoop dat je de tijd een beetje vlot doorkomt..

Zo lieve meisjes, ik kom weer kijken.. mijn leven is een puinhoop geweest de laatste tijd.. vorige maandagnacht overleed een vriendin van mij waar ik echt onwijs kapot van ben. Ik heb haar maandag begraven..

Ik had even goede hoop omdat mn temp zaterdag zondag en maandag ineens erg horen waren.. maar die is nu weer gezakt dus ik zal morgen ofzo wel ongesteld worden..

Verder hebben we dus 12 mei nieuwe semenanalyse. En 2 juni de uitslag waar we ook gaan horen hoe groot de kans is op een natuurlijke zwangerschap. En dan hopelijk gelijk beginnen.
    Mijn bloed waardes waren helemaal goed. Die van mijn man bijna allemaal. Prolactine is verhoogd. Dus die moet opnieuw getest worden om te kijken of het zakt als het op een ander tijdstip is..

Hoe gaat het met jullie verder meisjes?

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Bo87: jouw verhaal is een beetje mijn verhaal. Wij moeten ook weer eerst wachten op de zaadanalysen en daarna een gesprek met de gyn. Ligt idd aan de uitslag of het iui of icsi gaat worden. Of het aantal zaadjes dus boven of onder 1 miljoen zijn.

Bubblez: Jeetje, wat een naar nieuws... Gecondoleerd... Heel veel sterkte!
    Gelukkig is 12 mei al binnen een maand, hoop voor je dat de tijd snel gaat. Wel fijn dat je bloedonderzoek verder goed was.

Hier nog op het wachtbankje, maar verder geen nieuws.

16. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Oh Bubblez heel erg veel sterkte! Was het onverwacht of was ze ziek? En ook nog nadere ongi. :( :(

17. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Bo jij moet 20-4 toch ook weer naar het zkh om beleid te bespreken? Staat althans in onze planning? Of had je die afspraak dan naar voren gehaald en weet je daarom dat je 2-6 pas weer langs hoeft in het zkh?

Bubblez gecondoleerd meid, wat verdrietig. Overleed je vriendin plotseling?

Ik zit op 3 dpo na IUI #2. NOD volgende week zaterdag.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik duim voor jullie meiden!

Ze is verongelukt dus heel erg onverwacht.. nu ik weer gewoon aan het werk ben ben ik er een stuk rustiger onder... Dit weekend was echt een drama..

Ik stop trouwens na deze ronde met temperaturen. Heb toestemming van de gyno. Ik word er zo onwijs onzeker van..

19. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Oh ja dat klopt Mlady die heb ik vervroegd. Had ik hier gezegd maar niet in de lijst veranderd. Sorry vd verwarring :)

Ik ben gister lekker wezen hardlopen.. ff de spanning eruit rennen. Deed me heel goed en zeker met het weer !!

Spannend Mlady ik duim voor jullie mee.

Jeetje bubblez zeg... vreselijk zeg met een ongeluk om het leven komen :( Gecondoleerd en heel veel sterkte !!

20. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Goldfishie.. vreselijk he dat wachten. Moet je voorstellen dat dit pas het aller begin is van al het wachten wat nog gaat komen. Ik moet echt een manier vinden om los te laten. Hoe doe jij dat ??

Deel Deze Pagina