Deedeebowie gefeliciteerd super leuk ik hoop over een week of 3 ook zo een test in handen te hebben hihi hopen op een mooie echo binndnkort Vind het echt spannend had niet verwacht dat het zou aanslaan gelijk ik heb ook pijnlijke borsten en soms buikpijn hoop echt dat hij doorgroeit
DeeDee, wat fijn! Gefeliciteerd!! Ik ben erg blij voor je. Morgen moet ik me om 7.30 uur melden in het ziekenhuis voor mijn laparoscopie. Ik ben enorm bang en langzaam word ik steeds paniekeriger. Ik ben blij als het voorbij is! Morgen krijgen we wel meteen wat duidelijkheid.
We komen net uit het ziekenhuis en ik géén pcos! Ik voldoende aan 1 vd 3 criteria (veel eiblaasjes ) maar voor pcos moet je minimaal 2 vd 3 symptomen hebben (teveel testosteron en onregelnatige/wegblijven menstruatie zijn de anderen). Helaas kregen we ook te horen dat het laatste zaad onderzoek nog minder rooskleurig was dan degene ervoor: slechts 1 levende zaadcel. Maar: we hebben eindelijk groen licht voor icsi! 6 juli hebben we de voorlichtingsavond (mei zat vol en in juni zijn we met vakantie)ergens in de twee weken erna de intake waarna het echt gaat beginnen! Eindelijk. .. En vanaf nu krijgt vriendlief nog meer groente en fruit, moet ie in z'n blote kont rondlopen, geen alcohol meer (beetje dan) en gaat hij ook aan het foliumzuur!
@Guppymaaike: Wat fijn dat jullie groen licht hebben gekregen. Eindelijk weer een vooruitgang. Hier inmiddels de laparoscopie achter de rug. Het is me enorm mee gevallen maar heb natuurlijk wel last. Mijn man heeft zorgverlof gekregen van het werk en hij is tot en met woensdag thuis, dat is fijn. Uit de laparoscopie is gekomen dat mijn eileiders volledig doorgankelijk zijn en dat er geen verklevingen gevonden zijn. Alles zag er netjes uit. Ik ben erg opgelucht en verbaasd want ik was er vanuit gegaan dat mijn eileiders afgesloten zaten (en dat we moesten starten bij IVF). Op 20 mei hebben we een afspraak met de arts (die helaas echt niet verzet kon worden) en dan gaan we waarschijnlijk met Clomid beginnen. Dit was in eerste instantie de bedoeling voordat mijn bloedwaarden zo terug kwam. Nu ben ik aan de anticonceptie gezet en zou ik woensdag moeten stoppen (3 weken zijn dan voorbij). Ik zit er nu aan te denken om iets langer door te gaan zodat we niet weer een hele ronde moeten wachten totdat we verder kunnen. Zou dat mogelijk zijn? Ik hoop het, het zou zo sonde zijn. Ik ben in ieder geval blij met de uitkomst
Belle en guppymaaike wat een goed nieuws voor beide !! Spannend allemaal zeg !! Ik heb 20/5 intake in het maasstad zkh combi met emc. Het leek mij verstandig om de laatste onderzoeken te laten doen in een zkh waar we kunnen blijven. Vandaar ... was een heel vriendelijke baliemedewerkster en ze heeft ons ingepland voor een intake ivf. Zaad onderzoek doen hun ook gewoon begin juni. En dan zal ml nog naar de uroloog moeten vermoed ik voor bloed en echo onderzoeken. Als daar niks uitkomt kan het ook snel gaan denk ik. Ik ben juli op vakantie dus hoop augustus te mogen starten.
Lieve allemaal. Weet dat ik vandaag wat extra aan jullie denk/heb gedacht! Voor alle mama's in hart ♥
Hallo allemaal. Wat Is het hier stil. Hoe gaat het bij iedereen? Ik heb overmorgen een afspraak bij de arts. Ik denk dat we dan ons behandel plan gaan bespreken. Dit is de eerste afspraak na de laparoscopie. Ik ben nog steeds aan de anti conceptie omdat ik anders nu midden in mijn cyclus zou zitten. Dat zou betekenen dat we nog maar 1 keer voor mijn man zijn uitzending zouden kunnen proberen. Hij zei de eerste keer dat We met Clomid gingen beginnen dus ik ga er vanuit dat dat nu nog steeds zo Is (aangezien mijn eileiders enzo er allemaal netjes uit zagen). Ben op van de zenuwen voor wat me te wachten staat!
Spannend belle ! Hier wisselend.. ene moment gaat het goed en t andere moment vind ik het heel zwaar, het wachten. Maar ook wij moeten woe ochtend voor de intake IVF in het 'nieuwe' zkh. En 1e wk juni zaad onderzoek. Dan behandelplan maken. Ben benieuwd... ik kijk er zelfs naar uit !!!
Wachten, pff vreselijk. Hoe ging het Bo, het gesprek? Ik heb inmiddels Clomid meegekregen. Gisteren gestopt met de anti conceptie en vandaag beginnen de krampen al (en ik ben er een keer erg blij mee). Ik hoop dus dat ik dit weekend kan beginnen met de Clomid. Verder hebben we de optie gehad om zaad in te laten vriezen. Mijn man gaat deze zomer weg en komt ergens eind oktober/november pas weer terug. Omdat het zo lang is hebben we de optie om zijn ingevroren zaad te gebruiken om door te gaan. Dit is onze eigen keuze en ik moet zeggen dat ik het erg lastig vind. Ik heb nog nooit een inseminatie gehad en als het goed is wordt het dan KIE. Wij zelf hechten aan het zwanger worden, en zelfs de zwangerschap opzich, niet meer zoveel waarde (ja, natuurlijk wel heel erg aan het zwanger raken!! maar niet zoveel het moment waarop...). Ik ben me nu dus volop aan het afvragen of ik dit zelf denk te kunnen doen en alles wat erbij komt kijken. Ik kan erg weinig vinden over KIE. Ik heb laatst dus een HSG gehad waardoor ik nu vermeerderd vruchtbaar zou zijn. Het is natuurlijk erg fijn als we dat nog mee kunnen pakken! Hoe dan ook, fijne stappen gezet deze week!
Hoi belle (en all) Het is echt een fijn zkh waar we nu zitten. De gyn zei dat we 1 redelijke uitslag hebben en 1 dramatische.. maar bij beide uitslagen was de beweeglijkheid verre van goed..1 juni nieuwe analyse. Ze wilde me eerst pas 10 juni voor uitslag terug. Toen heb ik vriendelijk gezegd dat ik dat niet aankan, zo n tijd wachten. Nu mogen we 4 juni vd uitslag en krijgen we duidelijkheid. Opties: of 3 x iui zonder hormonen. Met de optie om tussentijds te stoppen bij te slechte uitslag en alsnog voor ivf door te gaan. Of direct door voor ivf. we hoeven niet naar een verplichte bijeenkomst, dat scheeld echt weken aangezien mei en juni al volzaten in t EMC. We hebben ook niks gehoord over de verplichte consultatie bij de uroloog. Ander protocol denk ik. Alles is al klaar om te mogen aanmelden voor ivf. Alle formulieren en aanvragen zijn al klaar voor evt. verzenden. Ze gaan ons hoe dan ook behandelen. Ik ben mega opgelucht. Nog 15 dagen dan hebben weten we hoe en wat ! spannend allemaal he Wat goed dat de clomid nu is gestart. Jeetje heftig dat je vriend zo lang weggaat ! Lijkt me vreselijk.. wel fijn zeg die optie vh invriezen.. het zou toch echt geweldig zijn als dat lukt ... ik duim voor jullie !
Ik wilde even spieken hoe het met jullie allemaal gaat? Dat wachten de hele tijd tussendoor maakt het echt zo slopend, maanden vliegen dan voorbij. Ik blijf voor jullie duimen dat jullie wens snel uit mag komen.
Hier begint het dan toch echt dichterbij te komen: morgen is mijn laatste werkdag en dan 4 weken verlof. Daarna nog maar een weekje wachten tot de voorlichtingsavond. Ongeveer 2 weken daarna begint m'n nieuwe cyclus. Ik hoop dat we dan kunnen starten met de behandeling. Ik ben het wachten wel zat...