de starters

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miran6, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    De punctie zit er op! En wat het meest tegenviel? Het infuus prikken! Pas de zesde poging zat het infuus goed. Op de één of andere manier knijpen m'n aders samen. De eerste twee pogingen was ik nog erg gespannen maar daarna stukken minder. Het infuus is de laatste poging door de anesthesioloog gezet.
    De punctie zelf viel in verhouding mee. Het was pijnlijk, maar steeds maar even.
    Alleen de rechter eierstok is aangeprikt, ongeveer 6 blaasjes.
    De oogst: 4 eicellen. Niet veel, maar ik ben toch wel tevreden. En gelukkig ook genoeg zaadcellen.
    Donderdag krijgen we te horen of er bevruchting zijn. Ik ben erg benieuwd!
    Nu lekker uitrusten en me laten verwennen.

2. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Wat fijn dat het meeviel en dat er 4 eicellen zijn gevonden ik hoop op goed nieuws voor je donderdag en dat je snel een mooie positieve test

Mvm is hier vanmorgen geweest had een super positieve test mag beginnen

Morgen echo in het Erasmus vind best wel spannend

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Fabjee: ik lees het nu pas. Gefeliciteerd! Supernieuws! :)

4. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Update van mijn kant: van de 4 eicellen waren er 3 rijp en daarvan is er maar eentje goed doorgedeeld na het bevruchten.
    Was 8cellig en van topkwaliteit en is vanmiddag teruggeplaatst.
    Nu nog 10 dagen progesteron en 7 september mag ik testen. Kans van slagen is 35% ongeveer volgens de arts. Ik wacht het rustig af...

5. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Dank je wel goldfisch hoe is het met jou?

Super spannend guppymaaike jammer dat het er maar 1 is maar aan de andere kant je hebt er maar 1 nodig ik ga heel hard voor je duimen dat hij mooi blijft plakken

6. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Oo spannend Guppymaaike nu afwachten!

Ik ben vanmorgen voor de eerste echo geweest het ging allemaal erg snel en heb de helft maar verstaan want de goede man praatte heel zachtjes..... Hij heeft 4 kruisjes gezet op de echo dus ik neem aan 4 eiblaasjes dan?? En ze waren volgens mij 11mm op dag 8 van mijn cyclus. Is dat normaal?? Maandag weer een echo dan heb ik mijn eigen arts die praat harder dan versta ik het tenminste. Vond het zo stom om te vragen ook.... moet ik eigenlijk ook gewoon doen maar vond het allemaal beste wel spannend weer. Nu dus weer door met prikken en maandag nieuwe ronde nieuwe kansen.

7. ina91

ina91 Nieuw lid

31 aug 2015
    2
    0
    0
    boekhouding
    twente
    halloo
    ik ben 24 jaar. Na 4 maand proberen om via een zaaddonor (ZI) zwanger te raken zijn we gestopt, omdat ik steeds zieker werd elke keer na bevruchting en cyclus ging van 30 gem naar 23. De dokter adviseerde ons om naar een fertiliteitskliniek te gaan om te kijken wat er aan de hand is. Hier hebben we dinsdag onze eerste afspraak staan en vind het erg spannend al helemaal omdat me pijn klachten erger en vaker worden. ben erg benieuwd en weet ook niet wat me te wachten staat dus nog even aftellen!:)

8. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Welkom Ina!

Het wachten gaat me vrij redelijk af. M'n vriend is ongeduldiger, maar hij snapt ook niet helemaal hoe zwangerschapstesten werken. Hij wil het liefst dat ik nu test zodat hij zeker weet of het gelukt is. Hij wist niet dat de hormoonspiegel stijgt en de test een bepaalde hoeveelheid nodig heeft. Ik heb nog een berg testen liggen en met m'n vriend heb ik afgesproken dat ik donderdag-zaterdag-maandag test als ik niet eerder ongesteld word.
    Want zo voelt m'n buik echt sinds gisteren: kramp alsof ik ongesteld word (week na punctie).

Zelf denk ik niet dat ik zwanger ben, ik voel me niet anders dan anders geloof ik. Ik heb bijna altijd buikkramp voordat ik ongesteld word, vaak pijnlijke gespannen borsten na de eisprong en misselijk ben ik ook vaak in de tweede helft van mijn cyclus. En ik gebruik nog Orgalutran (jakkie), dat kan denk ik ook wat veroorzaken.

Ik heb van die extra gevoelige testen. Heeft dat donderdag al zin (11 dagen na de punctie)?

9. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Het is in dit groepje rustig...

Mijn poging is mislukt, vorige week ongesteld geworden.

Gisteren ben ik bij de arts geweest voor het nieuwe plan. Ik vertelde dat ik de opbrengst nogal vond tegenvallen. Ze zei dat 4-6 eicellen normaal is met mijn schema (ze hopen op 2 perfecte embryo's: een voor terugplaatsing, een voor de vriezer), dus dat ik met 4 eicellen een goede score had. Ook waren de 3 rijpe eicellen van prima kwaliteit en het embryo van topkwaliteit.
    Andere medicijnen bij hetzelfde schema geven dezelfde uitkomst.
    Doordat ik in mijn eierstokken continu meer dan 40 zichtbare eiblaasjes heb, blijft het risico op overstimulatie groot. Het lange schema is geen optie, daar hebben ze slechte ervaringen mee. Met mijn 'afwijking' is het bijna zeker dat dan de poging afgebroken moet worden door overstimulatie.
    De menopur verhogen is willen ze nu nog niet aan, ook vanwege die hoge overstimulatie-kans. Oftewel: ik blijf bij het oude schema en ga op dag 2 beginnen met Menopur.

Met de uitleg erbij, snap ik de keuze en ga erin mee. Ik dacht te licht over de kans op overstimulatie omdat ik tot nu toe juist het tegenovergestelde had naar mijn gevoel.
    Bij een eventuele derde/vierde/vijfde poging wordt misschien wel de menopur verhoogd (ik krijg 5 pogingen vergoed).

Er was toch ook een meevaller: ik vroeg hoe de zaadkwaliteit was. Ik had altijd begrepen dat er minder dan 50 zaadcellen waren in totaal. Nu hadden ze na bewerking 5 goede zaadcellen overgehouden in één druppel, dat is ongeveer 10000-30000 zaadcellen in totaal. Klinkt misschien als heel weinig, maar dat is het voor ons niet! Het waren dus de hoeveelheden per druppel en niet totaal. Dat geeft net iets meer hoop voor deze natuurlijke cyclus.
    Ik zit vandaag op CD10 en heb nog een week ongeveer tot mijn eisprong en 3 weken tot de volgende cyclus. Wat klinkt dat ver weg! Duimen dat het dan gewoon raak is!

10. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Spannend weer ga je in je volgende cyclus weer ivf doen? Had je nog een embryo in de diepvries? Jammer dat deze poging mislukt is.

Ja dat wachten duurt lang he vond ik ook we zijn nu weer 1,5 jaar bezig geweest en heb maar 2 eisprongen gehad dus ik besef dat we veel geluk gehad hebben ik hoop ook dat je heel snel zwanger bent

Leuk dag je ff update was benieuwd hoe het was gegaan

11. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoi allemaal..

Ik ben SJ, 29 jaar... ik heb al sinds mijn 17e een kinderwens. Sinds dat moment ook al samen met mijn huidige man. Helaas wilde hij nog geen kinderen... maar vorige zomer kwam het hoge woord eruit!
    YES!

EInd van het jaar gestopt met de pil...

Onregelmatige cyclussen (zie onderschrift)... en nu heb ik gisteren gehoord van de gyn dat hij duidelijk op de echo zag dat ik PCOS heb.
    Volgende week uitslag van het zaadonderzoek en mijn bloed en dan hoor ik hoe het verder gaat. Ben er nog echt helemaal een groentje is, dus heb geen idee hoe en wat het allemaal inhoudt en wat mij te wachten staat. Op dit moment baal ik vooral en voel mij zeer rot, omdat ik het gevoel heb dat mijn lichaam gewoon faalt...

12. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Vanmiddag weer een follikel meting gehad. Het resultaat viel me erg tegen! Ik zit nu op dag 12 en vorige keer had ik dag 12 de punctie (stuk of 7 van 18+ mm).
    Nu zaten er links 2 van 14mm (en nog wat net onder de 10mm) en rechts 1 van 11mm (en aantal net onder de 10mm).
    Woensdag weer een meting, maar als er niet meer mee gaan doen, wordt deze poging afgebroken... Als het wel beter gaat heb ik vrijdag of zaterdag de punctie.

13. ElisabethD

ElisabethD Actief lid

21 okt 2015
    493
    53
    28
    Randstad
    He meiden,

Ik mag me hier helaas ook melden. Na 1 jaar proberen en 2 miskramen doorverwezen naar de fertiliteits kliniek. Ik heb al een dochter van 2. Tijdens die zwangerschap heb ik last gehad van vroegtijdige weeen (33wkn) en zwangerschapsdiabetes. Ook heb ik endometriose, daarvoor ben ik voor ik zwanger raakte van mijn dochter geopereerd.

Half december hebben we onze eerste afspraak al ga ik die misschien verzetten naar januari ivm eigen risico betalen. Die 2 weken maken op een jaar natuurlijk ook niets uit...

Hebben jullie verder nog tips waar aan te denken?

Deel Deze Pagina