de starters

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miran6, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    De arts uit Rotterdam heeft net gebeld ze heeft het ziekenhuis in bergen gesproken en mag de aanvullende onderzoeken in bergen op zoom doen dus das wel fijn ze gaat vandaag allee mailen naar bergen en dan moet ik morgen bellen naar bergen om afspraak te maken weet alleen niet of ik nu naar de gyn moet ik bergen of alleen bloed prikken

2. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Wat fijn fabje dat dichterbij kan. Ik denk dat als je gynaecologie belt en je je naam geeft en uitleg dat ze wel weten wat de bedoeling is.
    Ik ben trouwens geboren en opgegroeid in Bergen maar woon er nu niet meer Kom er gelukkig nog wel regelmatig ;)

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hoi, mag ik met jullie meekletsen?

Ik ben Goldfishie, 33 jaar en ik ben sinds feb 2013 gestopt met de pil en helaas niet zwanger geraakt. Dit jaar hebben wij al alle standaard onderzoeken gehad. Manlief heeft sperma ingeleverd, mijn cyclus is gevolgd, eigroei en eisprong, bloed laten prikken, samenlevingstest en hsg. Alles was prima bij ons, dus we werden steeds naar huis gestuurd om weer zelf te proberen. Afgelopen vrijdag een gesprek gehad met de gyn in het ziekenhuis en wij mogen gaan starten met iui.

De eerste follikelmeting is ingepland, volgende week donderdagmiddag kan ik langskomen. Daarna om de dag terugkomen om het eitje te meten. Als het eitje 17/18 mm is dan moet ik pregnyl spuiten en de dag daarna of de dag daarna de iui behandeling. Ik heb wisselende cyclussen van 26 tot 42 dagen en de eisprong kan al plaatsvinden van dag 12 tot 28, dus ben heel benieuwd hoe deze ronde gaat verlopen.

Ik vind het heel spannend wat er nu allemaal gaat gebeuren en we hopen dat het zwanger worden met behulp van iui wel lukt.

Liefs

4. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Zo dat is even een domper Fabjee. Snap dat je er even klaar mee bent. Ik heb juist hele goede ervaringen met het streekziekenhuis. Ze zijn hier zo vriendelijk. Tenminste niet het "nummer" gevoel. Mag maandag weer...volgende week gaat het "feest" van start.

5. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    @Deedeebowie ik heb hele slechte ervaring met het streekzienhuis hier ze doen bij iedereen hetzelfde of he nu pcos heb of endometriose maakt niks uit wel via dat Zh uiteindelijk zwangdr geworden van Kiki toen het mis ging heb ik 2 weken in bergen gelegen voor ze me doorstuurden naar Rotterdam in rotterdam bleek dat ze me in bergen een week met infectie hebben laten rondlopen waar ze nikd mee hebben gedaan aangegeven dat ik rare afscheiding had maar was normaal volgens hun bleek dus in Rotterdam infectie te zijn vandaar vertrouwen compleet weg en nu naar Rotterdam maar ja blijkt ook niet alles haha

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

@Fabjee : fijn dat je in ieder geval snel gebeld bent. Ik hoop dat je bij gyn daar terecht komt. Misschien dat ze je daar wel correct helpen. Pff.

@Goldfisie : haha welkom! Wij kennen elkaar al ;) ik zet je gelijk erbij op de lijst.

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

Afspraken gyn:
    Cyclaam 24-10: uitslag semen analyse
    Deedeebowtie 27-10 metingen
    Mamalap 28-10: uitslag bloed en zaad onderzoek verdere behandel aanpak
    goldfishie 30-10 folikkel meting
    Petra 5-11: 2e afspraak gyn
    Fabjee datum onbekend verdere onderzoeken bijnieren

Verwachte nod:
    Cyclaam 26-10
    mamalap 30-10
    Miffy 3-11
    Deedeebowtie 14-11
    Petra ??

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Dank je mamalap!

9. mamalap

mamalap Niet meer actief

Cyclaam veel succes vandaag!

Hoe is het met de rest van de dames?

Hier al 3 dagen veel te vroeg wakker. Vorige keer ook gehad na eisprong en kan me herinneren dat ik dat bij mijn dochter proberen ook een aantal keren gehad heb. Is dus blijkbaar een na eisprong dingetje bij mij, ik word er wel kranky van. Ach ja alles voor het goede doel haha.

10. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik slaap al tijden super slecht.
    Gisteren ook nog even een dikke domper. Voordat wij eerste afspraak bij therapie hadden heeft ml opgezocht of het vergoed werd. Hij zou tien behandelingen krijgen. Wij zijn in maart gestart maar nog steeds geen overzichten rekeningen of iets dergelijks gekregen. Toen ben ik van de week maar eens gaan zoeken en kon er niks over vinden. Mensiz gebeld en nu blijkt dat we helemaal niks vergoed krijgen. Ik heb nu dus megastress. Heb niet alle behandelingen terug kunnen vinden in de agenda (ML is een zeef met noteren) maar er staan er iig 8 in en nog 2 gepland (minstens!) Dat grapje kost 86 euro per drie kwartier en we hebben dus nog niks gezien. Dat gaat me een fijne rekening worden! Fijn zo voor de feestdagen. ML had dus in de voorwaarden van 2013 gekeken en juist in 2014 is het uit de vergoedingen gegooid. Ik krijg bij VGZ tenminste nog 4 behandelingen vergoed, maarja ik ben officieel niet de patient!
    En ja ik weet dat het allemaal nodig is en het is het ook wel waard, maar ik baal er toch even goed van....

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

@Deedeebowtie : dat meen je? Argh vervelend! Maar je krijgt toch geen rekening die je ineens moet betalen? Dat kan toch niet? Dan had je 1 voor 1 moeten krijgen hoor, anders even therapeut bellen?

12. cyclaam

cyclaam Actief lid

10 dec 2013
    296
    223
    43
    Vrouw
    Wat een vreselijke dag!!!
    Vandaag uitslagen gekregen. Van mijn bloed. Dit was helemaal prima.
    Toen begon de ellende.
    Het zaad is dramatisch slecht.
    wel iets gevonden maar niet levend.
    pff blij dat we nu weten waar de oorzaak ligt.
    maar ook zo verdrietig dat het dus ook op deze manier nu niet lukt..
    Over drie maanden weer een semen analyse.
    pff drie maanden!!! Mocht dat weer zo slecht zijn. Dan naar de uroloog. Kijken of er iets mis is. Hij heeft nooit iets gehad zoals operatie enz.
    Ik baal zo verschrikkelijk. Maar vind het ook zo zielig voor hem.
    Er spookt van alles rond in mn hoofd ( behandelingen, mogelijkheden tot een droom in duigen zien vallen.)maar ik weet niet wat ik moet denken.
    Tuurlijk is er altijd nog hoop. Maar dit is wel een enorme domper!

Ik had liever een wat positievere update gegeven maar helaas.
    ik kan het helaas niet veel vrolijker brengen

13. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Wat een mega domper deedeebowtie! Echt niet fijn dat ze dat niet goed regelen en meteen een voor een de rekeningen krijgt ipv dat ze ze niet sturen en je erachter komt als je er zelf achteraan gaat.

Cyclaam wat ontzettend rot dat de uitslag zo tegen is gevallen. Ik snap al je gedachten zeker van mogelijke opties en positief proberen te denken tot jullie droom in duigen zien vallen. Zaad doet er indd 3 maanden over van produceren naar echt lozen zeg maar is indd heel lang als je dat moet afwachten helemaal.

Ik ben vanmorgen voor 3e fm geweest en wederom geen groeiend eitje te bespeuren. ze vond mijn baarmoederslijmvlies wel mooi en dinsdag was het te dun dus ze kreeg er hoop van en wil me dinsdag nog een keer zien. Als er dan niks is moet ik weer aan provera en 100mg clomid. Gelukkig kan provera vervangen worden gezien mijn klachten van bijwerkingen.
    Bij mij spookt door mijn hoofd dat als ik ooit een mooi ei heb met eisprong we dan nog niet veel kans hebben gezien het verminderde zaad van manlief. Zo moeilijk allemaal

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ehh dames wat een vreselijk slecht nieuws vandaag! Ik wordt er even stil van......

Cyclaam meid wat zullen jullie je vervelend voelen. Maar moeten jullie nou sowieso 3 maanden wachten? Kunnen ze niet alvast wat doen? Inschrijven icsi ofzo? Weet niet hoe het werkt? Maar 3 maanden lijkt zo lang.

@Mofantje : nou ze heeft toch nog beetje hoop dat er nog iets komt. Fijn dat je een alternatief krijgt voor provera.

15. cyclaam

cyclaam Actief lid

10 dec 2013
    296
    223
    43
    Vrouw
    @mamalap 3 maanden wachten dan is er zoals mofantje zei weer nieuw zaad.
    die drie maanden duurt inderdaad erg lang.
    mocht dat weer slecht zijn dan zal dat volgens mij een vervolg stap zijn. Maar dan eerst naar uroloog om echo te maken van het scrotum . Aangezien hij nooit daarmee iets heeft gehad lijkt me dit ook vreemd. Maar goed je weet het nooit.
    pff ja komt wel even hard aan hoor!
    Ik heb al die tijd gevoeld dat er met mij niets aan de hand was. En dat klopt dus ook.

natuurlijk hopen we dat er de volgende keer iets van leven in zit.
    Mij lijkt het dat als er dode in zitten, toch beter dan dat je helemaal niks kan zien. Maar we weten allemaal dat er wel iets moet zwemmen.

Ik moet zeggen dat ik het wel erg lastig vind omdat ik miss ook nog jong ben en nu al aan ivf of icsi moet gaan denken. Voor ivf heb je volgens mij ook nog wel een aantal nodig.. aangezien ze de bevruchting dan zelf moeten doen.
    met icsi heb je er 1 nodig.

heel lastig allemaal. Ik denk nu waar heb ik me de afgelopen tijd druk over gemaakt..

16. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Jeetje zit ik te zeuren over een rekening terwijl jij dit nieuws krijgt cyclaam. Dat is echt wel heel erg. En weer drie maanden wachten dat is toch vreselijk!? Heel veel Strekte. Hoe is je partner eronder?

17. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Het gekke is dat zij alleen op donderdag in het zh zit. Wij hebben toen aan haar gevraagd of het ook op een andere dag kon omdat donderdag moeilijke dag is. Dit kon wel maar dan moesten we naar haar praktijk in Nijmegen komen en moesten we alles zelf betalen zei ze. Daarom zijn we maar in het zh gebleven. (Achteraf goed want dan is de lijn met de gyn kort maar dat wisten we toen nog niet)Dit in combi met wat ml opgezocht had heeft mij niet eerder aan het zoeken gezet.

18. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    @Fabjee wat een gedoe zeg, wel fijn dat je nu dichtbij terecht kunt voor de andere onderzoeken. Scheelt toch weer veel heen en weer rijden. Sterkte met alles!

@DeeDee wow, dat is even schrikken! Ik hoop echt dat het mee zal vallen voor jullie. Logisch dat je ervan baalt. Dikke knuf

@Cyclaam wat een verdrietig bericht... :( en nu gewoon weer 3 maanden wachten. Wat onwijs k*t! Opeens zie je het dan allemaal zo anders voor je als je verwacht had. Ik hoop dat er over 3 maanden gewoon veel goede zaadjes zullen zijn en meer onderzoeken niet nodig zijn. Heel veel sterkte en ook een dikke knuffel voor jou!

@Mofantje wat fijn dat er toch een kleine verbetering is. Ik hoop dat er toch nog een ei gaat groeien. En anders is het fijn om te weten dat je iets anders kunt krijgen als medicijn.

Hier gaat alles zn gangetje, ik denk even niet zoveel aan wat er misschien allemaal in mijn buik gebeurd. Wel vandaag even bloed geprikt voor progesteron. Nu lekker even wat afleiding. Morgen gaan we naar het concert van Marco Borsato en blijven we een nachtje in een hotelletje slapen. Ik wens jullie een mooi weekend.

19. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen

Wat erg voor jullie dat is echt balen en dat je dan over 3 maanden pas veder mag is ook overal hetzelfde wij zijn ook al vanaf juli bezig voor uitslag pfff

20. mamalap

mamalap Niet meer actief

@Cyclaam : tja helaas heeft leeftijd er weinig mee van doen. Het lange wachten zou ik wel enorm van balen. Pff veel sterkte. Knuffel.

@Deedeebowtie : kan het niet zijn dat juist omdat ze nu in functie van zkh werkt het onder een andere noemer valt en jullie wel wat vergoed krijgen? Anders zou zij zoiets toch ook niet zeggen? Wanneer heb je weer afspraak? Even navragen aan haar?

@Miffy : leuk Marco borsato. Geniet ervan even jullie hoofd verzetten.

@Hier 7 dpo temperatuur is netjes dus in ieder geval een redelijk eisprong gehad, maar ik verwacht er niet zoveel van hoor. Bij mijn dochter voelde ik nu al dat ik zwanger was, nu voel ik niks. Dus waarschijnlijk volgende week ergens gewoon ongesteld. Ach dinsdag terug naar gynaecoloog. Na jullie tegenvallende verhalen word ik toch wel beetje zenuwachtig :cool:

Deel Deze Pagina