de starters

Discussion in 'MMM clubs' started by Miran6, Sep 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Dat mag zeker Petra. Wow da's dubbel moeilijk en stoppen met roken én lijnen. Knap hoor. Alles voor het goede doel!

2. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Dank je wel :D
    Mofantje succes morgen!

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

He dames! Mag ik hier ook nog mee schrijven? Leuk een startend clubje!

Zal me even voorstellen mamalap sinds een week 32. Moeder van een prachtige dochter. Ik had gehoopt al een tweede onderweg te hebben, maar soms lopen dingen anders dan verwacht.
    Vandaag voor het eerst bij gynaecoloog geweest. Manlief zaad ingeleverd, vragenlijst waar je u tegen zegt, bloedonderzoek en inwendige echo. Bij de inwendige echo duidelijk heel veel eiblaasjes te zien, 1 kant heeft ze geteld zaten er ruim 20, andere kant niet geteld maar gaf hetzelfde beeld. Duidelijk een echo die icm cyclus duur bij pco hoort. Nu 28 oktober terug uitslag zaad en bloed onderzoek, hopelijk kwam daar niks bijzonders meer uit. In dat geval kunnen we gelijk starten met behandeling zei ze, anders nog aanvullend onderzoek.
    Bij mijn dochter duurde cyclus ook rond de 40 dagen en als tiener heel onregelmatig, ik heb normaal gewicht, dus inderdaad zegt dat ook niks!
    Ik had gehoopt dat mijn lichaam het nog wel op zou pakken, maar nu ik zelf die echo van mijn eierstokken heb gezien is die hoop redelijk weg!

@petra: respect hoor allebei tegelijk doen!
    @mofantje: heel veel succes morgen, ben benieuwd wat ze gaan doen?
    @deedeebowtie: en? Weet je al wanneer je mag?
    @miffy: had je van je zelf wel eisprongen? Omdat je die hormonen moest prikken? Spannend hoor! Nod nog paar daagjes!
    @fabjee: pff wat een verhaal! Dat gun je niemand zoiets triest mee te maken! Ik snap jouw wens voor nog een kindje wel heel goed! Mijn wens voor nog 1 is ook heel groot!

4. Fabjee

Fabjee Actief lid

Oct 14, 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    @ mama lap bij mij duurt de uitslag ook lang 6 weken pfff moesten9 buisjes bloed hebben bij me man was het gelukkig goed maar was vorige x ook dus had niet anders verwacht. Bij mij hebben ze wel eibkaasjes geteld ene eierstok 31 andere 39 toen dacht ik wel pfff gaan we weer.

Ik verwacht dat ze weer een Leo bij me gaan doen eibkaasjes weg branden. Ben benieuwd 22-10 uitslag ben benieuwd

Ik heb veder ook weinig kenmerken geen overgewicht weinig pukkels weinig over beharing alleen die eibkaasjes dus

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

@fabjee: dat zijn er ook behoorlijk veel ja! Heb jij dan ook pijnklachten? Alsof je eisprong krijgt maar dan aan allebei de kanten en feller? Ik kan er maar niks over vinden, gyn zei ook niet zoveel op die pijnklachten. Het duurt ook weken! Juist tijdens menstruatie niet aanwezig, vooral tussen cd 15 en 50....

6. Fabjee

Fabjee Actief lid

Oct 14, 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Nee geen last van soms voel ik wel eisprong maar heb maar 2 eisprongen gehad zonder medicijnen. Ik heb in feb 1 menstruatie gehad zonder pil en dat was ook gelijk de laatste soms wel echt pijnlijke borsten krampen maar veder weinig klachten

7. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    mamalap welkom! Jij ben van ongeveer dezelfde leeftijd als ik en ook al een kindje zie ik. Duurde de eerste bij jou ook langer? Hier wel namelijk. Uiteindelijk wel zelf gelukt. Oh en je vroeg nog wanneer ik naar de gyn mocht en dat is volgende week vrijdag (eerst naar onze therapeut dagje ervoor dus dat wordt ook nog pittig en zie ik meer tegenop als gyn) Zaad is al onderzocht bij man en dat is gewoon goed. Verder heb ik ook gewoon cyclussen van gemiddels 27-29 dagen (heel soms uitschieter naar boven de 30 maar nooit meer dan 32 geweest in de afgelopen 4 jaar) dus ik ben eigenlijk benieuwd of ze iets vinden (hoop en denk het zelf niet eigenlijk)

8. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    En omdat wij een enorme terugslag hadden bij de therapeut afgelopen augustus heb ik zoveel last van stress gehad dat ik nauwelijks kon eten, gevolgd door enorme vreetbuien omdat mijn lichaam schreeuwde om voedsel. Daardoor was ik heel snel weer 2 kg aangekomen (binnen een week ofzo, terwijl ik zo hard heb moeten knokken om de rest kwijt te raken). Ik heb het nog steeds zwaar maar heb mezelf toch een rotschop gegeven dus al het slechte eten het huis weer uit en afgelopen week weer gaan hardlopen en met resultaat want die twee kilo zijn er weer af. Op naar die laatste 5 en ik moet gewoon goed voor ogen houden waarvoor ik het doe (en ben ook blij dat mensen nu niet steeds meer vragen of ik zwanger ben wat al pijnlijk genoeg is.)

9. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

Aug 30, 2011
    609
    0
    0
    #29 Miffy82, Oct 1, 2014
    Last edited: Oct 1, 2014
    Succes @DeeDee, goed van je dat je jezelf weer tot dat punt hebt gebracht om de lekkere dingen uit huis te doen en te gaan sporten. Moet je sterk voor zijn hoor!!

@Mamalap, spannend ook voor jullie wat de verdere stappen zullen zijn. veel succes! Ik had zover ik weet wel gewoon eisprongen maar omdat we al zo lang bezig zijn en het niet wil lukken adviseerde het ziekenhuis om meteen te starten met hormonen. Ze deden goed hun werk want na 6 dagen prikken had ik al 2 eitjes. Eentje van 19 en eentje van 16 en wat kleine nog. Ook vond ik het prikken niet heel vervelend of eng. Dus dat is me allemaal meegevallen. Nu is het spannend, ik voel van alles in mijn lijf. Van het weekend lekker een weekendje weg samen, dus ook weer lekker even wat afleiding. Dan is het hopelijk snel 9 oktober.

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

@deedeebowtie: jezelf niet al te hard op je donder geven! Je hebt al heel veel gedaan, nu weer vol positieve moed verder ;)
    Eerste hier viel wel mee 8 maanden, maar daar had ik gelukkig nog iets van cyclus, nu niet meer...
    Gynaecoloog dacht daarom ook dat zaadonderzoek wel goed zou zijn, maar ze willen het zeker weten.
    Wanneer is zaad bij jouw man onderzocht? Je hebt kans dat ze het opnieuw willen doen. Pff 2 jaar is wel lang. Ben benieuwd wat ze gaan onderzoeken.

@fabjee: hmm zelf ook maar 2 eisprongen gehad tot nu toe en deze cyclus wordt ook weer lange zonder ei helaas :(
    Je hebt dan amper kans als je de basis voorwaarde mist.

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

@miffy: ahh oké vandaar de hormonen. Nu duimen dat het gelijk raak is ;)

12. Mofantje

Mofantje Bekend lid

May 16, 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Nou meteen ff verslag doen Pff ff diepe zicht. Bij zaad kijken ze naar hoeveelheid, hoeveel zaadcellen en hoeveel zaad daarvan goed beweegt helaas is het zaad van manlief niet helemaal in orde. Ze willen graag dat er 20 miljoen aanwezig zijn waarvan 50% beweegt . Man heeft er 11 miljoen waarvan 56% beweegt. Mijn bloeduitslagen bevestigen dat ik pcos heb. Er zijn 2 opties, bij mij hormoonkuren gaan doen en dan zelf proberen zwanger te raken of meteen door naar inseminatie maar dat vond de arts wel meteen heel heftig. We hebben nu zelf nog geen kans gehad om zwanger te raken. Dus in overleg gaan we er nu voor dat ik eerst menstruatie krijg (ik begin Zometeen met (provera) en op dag 5 van menstruatie aan de clomid en op dag 9/10 echo om te kijken of het werkt. Als het niet werkt moet er een ander middel komen en na 3 tot 6 mnden gaan we toch richting inseminatie.

Sorry voor lange tekst maar ben het wel ff kwijt

13. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Daar zitten we toch voor Mofantje. Het is ook gewoon heftig en fijn dat we het hier een beetje kwijt kunnen.

Mamalap dat onderzoek heeft twee weken geleden plaats gevonden dus ik vermoed niet dat ze het overnieuw willen doen. ;)
    Het zit namelijk zo dat wij vorig jaar naar de dokter zijn gegaan vanwege wat problemen bij manlief. Deze problemen waren er ook al voordat we zwanger werden van onze eerste (heeft ook meer dan 1 jaar geduurd) en eigenlij al onze hele 14 jarige relatie, maar zijn altijd door blijven sluimeren. Dus toch besloten weer terug te gaan alleen hielpen de oplossingen van toen niet dus hij is doorgestuurd naar de uroloog om e.e.a. te onderzoeken. De uro heeft niks kunnen vinden en heeft hem naar een therapeut gestuurd. Daar zijn we nu sinds maart onder behandeling. Deze therapeut weet van onze kinderwens en wilde ons eigenlijk doorverwijzen naar een gyn. juist om een stuk af te kunnen sluiten, maar helaas is mijn man haar patiënt en mag zij mij dus niet doorverwijzen. Ze heeft wel geregeld dat dat zaadonderzoek vast plaats heeft gevonden door ml weer terug te sturen naar de uro. Ze heeft met de uro afgesproken dat deze uro ons door zou verwijzen naar de gyn na dat onderzoek alleen heeft de uro dat dus niet gedaan. Nou ik kan je zeggen dat onze therapeut verre van blij hiervan werd. Helaas was betreffende uro er niet op dat moment. Ze ging namelijk ter plekke verhaal halen en kwam uiteindelijk terug met een afspraak voor de gyn. Ze zei dat ze het heel jammer vond te zeggen, maar dat ik toch even mijn arts moest bellen. Ze voelde namelijk volgens mij prima aan dat ik het gepingpong een beetje zat ben. Ze zij ook: "je gaat niet langs hoor. Je geeft mijn naam maar en zegt dat ik wil dat ze je een verwijsbrief geeft en anders kan ze bellen" Onze HA deed er namelijk een beetje moeilijk over, maar gelukkig had ze maandag een goede bui ofzo en heb ik de verwijzing dus in de pocket. Het kost wat moeite maar dan heb je ook wat.

Zo zie je maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en toch allemaal een heel ander verhaal. :)

14. Fabjee

Fabjee Actief lid

Oct 14, 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Bij mijn man is het voor Kiki getest in 2011 en nu dus pas weer. Ze verwachte geen problemen maar wilde het zeker weten ja Stijn was me 1e eisprong ooit zondsr medicijnen wel heel bijzonder en dan 1 na de pil wil weten wat ze willenduuet veel te lang ja de kans zonder ei is 0% beetje jammer veel bekende vriendinnen worden zo zwanger heel frustrerend 1 vriendin zit ook in de mmm dus we kletsen samen veel das heel fijn

15. Fabjee

Fabjee Actief lid

Oct 14, 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Wat vervelend deedeebowie dat ze zo moeilijk deden over verwijzing fijn dat je hem nu hebt mijn huisarts heeft me rechtstreeks doorverwezen naar het Erasmus Mc ipv streekziekenhuis dat is wel
    Heel fijn daar is ze goed in en niet moeilijk zoontje heeft nu al bijna 2 weken diaree en daar wil ze niks aan doen pfff zo zie je maar weer altijd wat

16. mamalap

mamalap Niet meer actief

@mofantje: pff balen dat het dan toch tegen valt! Hopelijk zijn het dan toch toppertjes in die 11 miljoen en is ingrijpender niet nodig ;)
    Je mag wel gelijk starten? Hebt provera en clomid al meegekregen?

@deedeebowtie: gelukkig had je huisarts een goede bui! Haha ik was zelf enorm bang om naar huisarts te gaan, bang voor teleurstelling dat ik weer naar huis moest en moest wachten tot december. Op aanraden van lieve dames hier op forum toch gegaan. Mijn huisarts zei gelijk bij zo'n onregelmatige cyclus is 8 maanden wachten voldoende, wist ik veel, overal staat 1 jaar. En mijn huisartsenpraktijk is heel erg van de juiste procedures. Nu ben ik heel blij, is toch 4 maanden winst :)

@fabjee: vervelend dat je zoontje al 2 weken diarree heeft! Wat raar dat ze daar niks aan wil doen? Je hebt geen idee hoe het komt?

17. Fabjee

Fabjee Actief lid

Oct 14, 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Modantje ik hoop ook dat het voldoende is en je geen junidag hebt

Mamalap nee geen idee waar de diaree vandaan komt schijnt te heersen virus ofzo

Ik ben de 1e keer gestopt met de pil in dec 2009 en april 2010 al doorgestuurd en nu in jan gestopt met de pil feb nog ei gehad en ongesteld en in juni al doorverwezen dus was beide keren erg kort huisarts zei nu gelijk lijkt me duidelijk is weer je pcis dus soms doet ze wel iets goed haha

18. mamalap

mamalap Niet meer actief

Dames eigenlijk moeten we even een lijst maken is makkelijk voor overzicht.

Afspraken gyn:
    Deedeebowtie 10-10: 1e afspraak gyn
    Fabjee: 22-10: uitslag zaad onderzoek verdere behandel aanpak
    Mamalap 28-10: uitslag bloed en zaad onderzoek verdere behandel aanpak
    Petra 5-11: 2e afspraak gyn
    Mofantje datum onbekend FM

Verwachte nod:
    Miffy 9-10

Correct me als het verkeerd is.....

19. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Fabjee hier juist vriendinnen bij wie het ook niet vanzelf gaat. Wel totaal verschillende verhalen, maar je hebt toch de herkenning. Vervelend van je zoontje zeg. De mijne was vannacht ook weer aan het spoken. Ik hoop niet dat hij weer oorontsteking heeft :(

Ach en al met al heb ik wel een hele fijne huisarts hoor en ik snap echt wel dat we eerst deze stappen moeten nemen. Probleem moet toch opgelost worden anders komt het op een later moment weer terug.

20. DeeDeeBowtie

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Fijn zo'n lijstje. Gaan we ook nods hierbij houden of is dat een beetje lastig voor sommige mensen met onregelmatige cyclussen?

Share This Page