Afspraken gyn: Cyclaam ?? Mamalap 10-12 follikel meting. Goldfishie: in jan terug naar de gyn voor fm en iui 2 Petra: ?? Fabjee: datum onbekend verdere onderzoeken bijnieren Stephanie87: 09-01 uitslag semenanalyse en behandelplan Sofija: 4-12 bloedprikken controle eisprong, 10-12 behandelplan LVtje: 9-12 1e afspraak fertiliteitsarts en gyn Verwachte nod: Cyclaam ?? DeedeeBowtie 09-12 Petra ?? Goldfishie 17-12 Stephanie87: 16-12 Sofija: 14-12 (kan veranderen) LVtje: 28-12 Tammie81: 5-12 (door gebruik van duphaston dus kan nog veranderen) mamalap 02-01-2015 tunisiana: 13-12 Zwanger: miffy Even nod aangepast want deze is verplaatst door FF zag ik naar dinsdag/woensdag
Tunisiana welkom. Spannend gelijk dus! Weekje nog. Deedeebowtie inderdaad heul ander kaartje. Maar ik blijf erbij dat het niks zegt! Als je temperatuur maar hoog blijft! Ik heb 4 eisprongen gehad met temperaturen, waarvan dus geen 1 zwanger. En toch zijn ze alle 4 in de lf temperatuur compleet verschillend. Dus ook daar zegt het al niks.
Spannend Tunisiana! Stom is dat, dst kaartjes zo verschillend kunnen zijn. Heb nu 3 volledige rondes getempt en alle drie echt totaal anders na ei. Alledrie niet zwanger, maar je krijgt dan toch ook weer hoop van, goh vorige keer was het zus en zo en nu heel anders, zou het dan? Ben benieuwd hoe m'n zwanger kaartje eruit ziet als we ooit zwanger mogen raken. Voor nu ook heel benieuwd naar jouw kaartje Deedee! Blijf doorduimen hoor.
Hoe tempertaturen jullie eigenlijk? Misschien ga ik het dan ook in de volgende ronde doen....en dan houden jullie het bij in de fertilityfriend? @Tunisiana: Welkom en succes!
Welkom tunisiana! Sofjia: elke ochtend op het zelfde tijdstip voordat je bent opgestaan. Dit zetten we inderdaad in fertilityfriend en deze app zet dan een kruis bij je eisprong. Ikzelf vind het super handig om te zien wanneer mijn eisprong was omdat ik onregelmatige cyclus geb. Hier vandaag weer lage temp denk dat de hioge temp van gister komt door een slechte nacht slapen. Hij moet morgen omhoog amders heb ik dus gewoon geen eisprong gehad
Stephanie er bestaat ook een fall back rise. Eerst omhoog een dip dan weer omhoog. Dus nog beetje hoop houden hoor. Sofija elke ochtend vanaf cd 1 jouw temperatuur rectaal meten op hetzelfde tijdstip gelijk als je wakker wordt. Dus voordat je überhaupt uit bed komt. Invullen in fertility friend en je vind jouw eisprong. Wel pas achteraf. Deedeebowtie Hoe is het?
Ooh manalap dat wist ik niet. Thanks voor de info Morgen maar weer verder kijken. Deedeebowtie ik ben ook zeer benieuwd. Je nod is bijna inzicht
Toch valt het me op dat de tempkaartjes van de vrouwen die zwanger zijn toch vaak een stabiele temp hebben, zeker na de eisprong. Die van mij gaat nu op en neer, nog ruim een week op het wachtbankje. Deedee: ik zie dat je temp iets omlaag is, maar hij is wel nog steeds hoog. Stephanie: ja, helaas is het steeds weer afwachten wat je temp doet de volgende ochtend. Sofija: ik gebruik ook FF om mijn temp in te vullen. Ik vind deze wel handig omdat de app zelf een kruis neerzet voor je eisprong en je dan precies kan uitrekenen wanneer je nod is. Tunisiana: welkom hier! Klets gezellig mee. Je nod komt al dichtbij, spannend!
doen jullie allemaal temperaturen ? heb dat eigenlijk nog nooit gedaan misschien dat ik er ook maar mee begin. hoe handig is het ?
Ik vind het heel fijn om te weten wanneer eisprong precies was. Ik word nu nog wel eens onzeker of iui wel op tijd of niet te laat was. Idd temp weer iets omlaag maar nog niet beneden 36.9 nog. Als hij daaronder gaat weet ik hoe laat het is. Morgen is het precies 2 weken na iui en ff zegt dat ik die dag ook eisprong had dus ik ben heel benieuwd naar temp morgen. Nog steeds niet getest...knap hè??
Wat goed dat je nog niet getest hebt! Maar wel beter, veel te vroeg testen heeft vaak toch geen zin. De zwanger kaartjes zijn idd vrij stabiel na ei vaak, maar ook dat wil niet altijd wat zeggen. Mijn vorig kaartje was echt belachelijk stabiel, na ei meteen doorgeschoten naar de 37 en daar ook gebleven. Gewoon 1 vlakke lijn tot nod, toen zakte die alsnog naar onder. Wel bloedirritant want je krijgt dan toch hoop met zo'n kaartje. @tunisiana: ik ben begonnen met tempen om zeker te weten of ik een eisprong heb. Vind het wel prettig om inzicht te krijgen in mijn cyclus, en wat ik begrepen heb van mijn vriendin is dat iets wat ze in het ziekenhuis vaak vragen. Zij moest toen iig eerst 3 maanden temperaturen
Bij mij in het ziekenhuis wilden ze de kaartjes niet eens zien. Gyn vond temperaturen een ouderwetse niet betrouwbare manier. Nou ik ben er wel blij mee nu eindelijk inzicht in mijn cyclus.
Dat is dan toch ook weer verschillend per arts, zoals volgens mij heel veel. Ben benieuwd of ze er bij mij morgen naar vragen of niet. Maar hoe dan ook vind ik het zelf wel prettig. Toen we net bezig waren wilde ik er absoluut niet mee beginnen, was juist bang er veel te veel mee bezig te zijn. Maar gek genoeg geeft het me juist meer rust. Weet zeker wanneer m'n ei is geweest en dat helpt me dan ook weer met niet te vroeg te testen
Ik vind tempen ook heel fijn, weet precies wanneer mijn eisprong is geweest en wanneer dus mijn nod is. En hierdoor weet ik ook dat ik een eisprong heb en dat mijn lf bijna altijd 15 dagen is. En je ziet de ongi ook aankomen door een opeens dalende temp. Bij mij is dat meestal de verdrietigste dag. Als de dag erna pas de ongi komt, dan ben ik er alweer overheen en is het nieuwe ronde, nieuwe kansen gevoel er. Het wachten blijft toch wel, maar zonder tempen voelde ik me heel vaak onzeker. En ik doe dit liever dan ovutesten, dat vind ik zo'n gedoe.
Mee eens fijn om zekerheid te hebben met temperaturen. Nu is het vrijwel gewoonte. Deedeebowtie pff petje af voor jouw engelengeduld!
Hihi Ik zeg het heel stoer maar eerlijk gezegd durf ik niet te testen. Nu kan ik iig nog een beetje hopen dat het gelukt is. Ik laat het testen van de temperatuur van morgen afhangen.
Ik tempratuur niet lijk me zo een gedoe en aangezien ik volgend Zh geen cyclus heb en 8 maanden niet ongesteld ben geweest lijkt het me niet heel zinvol
Nee Deedeebowtie! ik had zo'n goede hoop. Hier keelontsteking dames, gisteren de hele avond liggen slapen. Zometeen wel werken, drukste periode van het jaar en bedrijfsleider dus thuis blijven geen optie.